The dubstep messiah

The dubstep messiah Facebook Twitter
0

Όταν πρωτοεμφανίστηκε ήταν απλά ένας ανώνυμος παραγωγός απ' το νότιο Λονδίνο που έφτιαχνε σκοτεινά, κοφτά beat που ακούγονταν σαν να έπαιζες σε πιο αργές στροφές τα κομμάτια των Metallheadz. Γρήγορα κατάφερε να γίνει ο dubstep μεσίας, το πιο σημαντικό νέο όνομα που ξεφύτρωσε από τη Βρετανία τα τελευταία χρόνια, με τον πιο original αστικό ήχο από την εποχή των Massive Attack. Για κάποιους ελάχιστους και διορατικούς δεν χρειάστηκαν παρά τα δυο πρώτα singles του για να καταλάβουν την αξία του. Οι υπόλοιποι κοντραρίζονταν για μήνες για το εάν αυτό που ακουγόταν στο άλμπουμ του ήταν ένα βαρετό, επαναλαμβανόμενο, τεμπέλικο ντάμπα ντούπα ή μια συγκλονιστική ανακεφαλαίωση της μετακλάμπ κουλτούρας, ο απόηχος δύο σχεδόν δεκαετιών ξέφρενου κλάμπινγκ που δημιούργησε στη νέα γενιά αντισώματα αποστροφής σε οτιδήποτε ξεπερνάει τα 90 beat το λεπτό.

Το ομώνυμο πρώτο άλμπουμ του αργούσε πολύ να σου αποκαλυφθεί. Χρειάζονταν ακόμα και μήνες για να εισχωρήσεις στον υπνωτικό ρυθμό, να προσέξεις τους απόκοσμους ήχους, τις φωνές, τα τριξίματα από τα εσκεμμένα λάθη στους τόνους, τους ήχους της γειτονιάς που σάμπλαρε βυθίζοντάς σε υποχθόνια σε μια ατμόσφαιρα κινηματογραφική, που δεν ήταν παρά ο ήχος της μεγαλούπολης τη νύχτα. Με ανοιχτές πληγές από έρωτες, τα παράθυρα των πολυκατοικιών που γίνονται φωτεινές γραμμές από την κίνηση του νυχτερινού λεωφορείου, βουβές ιστορίες από διαλυμένα σπίτια, προσευχές και μακρινά φώτα στον ορίζοντα. Στο τέλος της χρονιάς αυτό το outsider της Hyperdubπου άκουγαν όλοι σαστισμένοι και προσπαθούσαν να εντοπίσουν γιατί είναι ΤΟΣΟ σπουδαίο άλμπουμ βρέθηκε σε όλες τις λίστες με τα καλύτερα, σε κάποιες μάλιστα χωρίς ανταγωνιστή στην κορυφή.

Είναι τόσο εθιστική και υπόγεια η γοητεία του Burial που ακόμα και όσοι τον απέρριψαν στην αρχή κάποια στιγμή υποκλίθηκαν στο μεγαλείο του. Το περίεργο με το άλμπουμ του είναι ότι ακόμα κι αν σε αφήνει για καιρό παγερά αδιάφορο, ακόμα κι αν το έχεις πολεμήσει, έρχεται μια στιγμή που σου αποκαλύπτεται και σε αποστομώνει. Αργά ή γρήγορα, όποια γνώμη κι αν έχεις γι' αυτόν. Κι αν με το ομώνυμο πρώτο άλμπουμ του κατάφερε να κερδίσει την αποδοχή σχεδόν σύσσωμου του μουσικόφιλου κοινού, με το Untrue -που επιστρέφει τον επόμενο μήνα- λογικά θα πρέπει να σαρώσει. Το ονομάζει ειρωνικά Untrue=Ψεύτικο. Αναληθές. «Γιατί Untrue; Είναι φορές που δεν φέρεσαι σαν να είσαι εσύ, είναι κάτι που συμβαίνει στον καθένα καθημερινά, αλλά μπορεί να γίνει κάπως απειλητικό» λέει ο ίδιος. «Ο πρώτος δίσκος μου ήταν θλιμμένος και απόκοσμος, είχε κάτι νυχτερινό. Στον καινούργιο μου έχω αλλάξει αρκετά. Είναι πιο λαμπερός, πιο αισιόδοξος, σχεδόν χαρούμενος. Έχει περισσότερα φωνητικά, ήθελα να κάνω κάτι σαν το Black Secret Technology του A Guy Called Gerald, το δίσκο που με έχει στοιχειώσει τους τελευταίους μήνες. Εντάξει, δεν είναι και ο πιο χαρούμενος δίσκος του κόσμου, αλλά είναι πιο φωτεινός, είναι σαν να αναρρώνω μετά από μια περίοδο αρρώστιας και ήθελα να ακούγομαι πιο αισιόδοξος».

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχει απομακρυνθεί από το κλίμα του πρώτου δίσκου. Φτιάχνει πάλι νυχτερινή μουσική -«τα κομμάτια έχουν πάλι δημιουργηθεί στο σκοτάδι, δουλεύω πάντα αργά τη νύχτα και αυτή τη φορά η διαδικασία ήταν ακόμα πιο επίπονη» λέει- μόνο που αυτήν τη φορά τα στολίζει με γυναικεία φωνητικά που εμφανίζονται αχνά και χάνονται, παραμορφωμένα, σε ένα καλειδοσκόπιο από φωνές και ήχους που τώρα πια είναι πιο οικείοι και χαρακτηριστικά δικοί του. Οι μπασογραμμές του 2step μπερδεύονται με τις υπέροχες μελωδίες, οι ρυθμοί είναι πιο γρήγοροι, η χαλαρότητα του dubstepέχει γίνει πια ευφορία, η μελαγχολία δεν έχει χαθεί, αλλά είναι σχεδόν βουβή. Ο Burial κατάφερε να ξεπεράσει τον εαυτό του. Παρ' όλα αυτά, εξακολουθεί να μην εμφανίζεται δημόσια, να μη φωτογραφίζεται, να μην ξεκαθαρίζει αν είναι λευκός ή μαύρος, να μη δίνει συνεντεύξεις σε κανένα έντυπο. Είναι ο αστικός «μύθος» του Λονδίνου του σήμερα. Και για δεύτερη φορά έφτιαξε το δίσκο της χρονιάς.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ENRICO SANGIULIANO INTERVIEW

Μουσική / Enrico Sangiuliano: «Μπορώ να διαμορφώσω ήχους που δεν υπάρχουν»

O μουσικός παραγωγός που έχει βραβευτεί τρεις συνεχόμενες χρονιές ως best-selling techno artist, με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του, μιλάει για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη μουσική, σαν να βάζει «τάξη στο χάος».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ