Distant dreamer

Distant dreamer Facebook Twitter
0

«I'm a dreamer, just a dreamer» τραγουδάει η Duffyσε ένα εξαιρετικό κομμάτι από το επερχόμενο άλμπουμ της, πάνω σε μία μελωδία που θυμίζει Walker Brothers, αναπολώντας τις μέρες που έβλεπε την επιτυχία από απόσταση. Το κοριτσάκι που μεγάλωσε στο απομονωμένο Nefyn της βόρειας Ουαλίας με τα αγγλικά για δεύτερη γλώσσα, μακριά από άμεση επαφή με τη μουσική και τις μόδες του παρόντος (το πιο κοντινό δισκάδικο ήταν 40 λεπτά με το λεωφορείο και είχε μόνο τις top 40 επιτυχίες) μπορεί να μην είχε πρόσβαση σε καινούργιους δίσκους και να δηλώνει ότι έπαθε overdose από τον Rod Stewart που άκουγαν η μάνα της και ο πατριός της, αλλά η επαφή της με τους ήχους του παρελθόντος ήταν τελικά το καλύτερο σχολείο.

Μελετώντας τις βιντεοκασέτες του «Ready, Steady, Go!», του δημοφιλούς τηλεοπτικού show των sixties που της δάνεισε ο πατέρας της, βρήκε την έμπνευση που αναζητούσε. «Περιείχαν Beatles, Stones, Walkers Bothers, Sandie Shaw και τη Millie να τραγουδάει "My Boy Lollipop"», λέει, «ήταν τόσο sexy και συναρπαστικά όλα αυτά. Τα έπαιζα ξανά και ξανά μέχρι που διαλύθηκαν οι βιντεοκασέτες». Η Duffy μεγάλωσε χωρίς συγκεκριμένη ιδέα του τι σημαίνει cool και σύγχρονο, χωρίς να ξέρει πώς να συμπεριφερθεί, ακόμα και πώς να τραγουδήσει, όσο για το ταξίδι της στο Λονδίνο, ήταν μια μεγάλη περιπέτεια. Το παραμύθι μιας νεαρής κοπέλας που ξεκίνησε απ' το χωριό της για την πόλη, ταξιδεύοντας μια ολόκληρη μέρα, αλλάζοντας δυο λεωφορεία και δυο τρένα για να βρει στα κουτουρού τον άνθρωπο που της είχαν συστήσει: TονBernard Butler, τον πρώην κιθαρίστα των Suede, για να τη βοηθήσει με τα τραγούδια της. Στον ατελείωτο δρόμο της επιστροφής η Duffy έπαιξε τα τραγούδια που είχαν ετοιμάσει στις κυρίες που γνώρισε στο βαγόνι. Με περηφάνια και λαχτάρα. «Είναι δύσκολο για τους κυνικούς τύπους της μουσικής βιομηχανίας να καταλάβουν πόσο μακριά ήταν απ' όλο αυτόν τον κόσμο, όχι μόνο γεωγραφικά, από κάθε άποψη» λέει ο Butler. «Αυτό που μου αποκαλύφθηκε όμως ήταν μια νεαρή που συμπεριφέρεται όπως ακριβώς τραγουδάει: κατευθείαν απ' την καρδιά της. Είναι κάτι σπάνιο και μαγικό».

Δεν ήταν τυχαία η επιλογή της για δεύτερη μεγαλύτερη ελπίδα του 2008 στο δημοψήφισμα του BBC (πίσω από την Adele) - στο οποίο συμμετέχουν ένα σωρό κριτικοί και ραδιοφωνικοί παραγωγοί.

Οι πρώτοι που την πρόσεξαν και επέμεναν στην Jeannette Lee της Rough Trade να ασχοληθεί μαζί της ήταν ο Richard Parfitt των 60 Ft. Dolls και o Owen Powell των Catatonia το 2004, συστήνοντάς την σαν κάτι ανάμεσα στην Dusty Springfieldκαι την Aretha Franklin. Δεν χρειάστηκαν και πολλά για να την πείσουν. Η Duffy έχει όλα τα στοιχεία που θεωρούνται πλεονέκτημα στη μουσική βιομηχανία: εντυπωσιακή εμφάνιση και καλή φωνή. Πολύ καλή φωνή. Γράφει και τα τραγούδια μόνη της, που σημαίνει ότι επενδύεις πάνω της με κλειστά μάτια. Η συνέχεια είναι απίστευτη για την ίδια. Βρέθηκε να δουλεύει δίπλα στον Butler για δυο ολόκληρα χρόνια για να αναπτύξει τις ικανότητές της, οι συνθέσεις της απογειώθηκαν και ο ήχος έγινε πιο σημερινός, χωρίς να χάσει όμως το ‘60s feeling που την κάνει να ξεχωρίζει. Ο πρώτος δίσκος της (Rockferry) είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά ντεμπούτα της χρονιάς, ένα μείγμα νοσταλγίας και διαχρονικής ποπ με 10 κομμάτια που σε άλλες εποχές θα μπορούσαν να γίνουν τεράστιες επιτυχίες, βγάζοντας ισάριθμα singles. To νέο single της Mercy που ξεκινάει με το rif του «Stand By Me» και εξελίσσεται σε ένα soul δυναμίτη που θυμίζει Motown είναι απλά από τα πιο όμορφα τραγούδια που βγήκαν τελευταία από αγγλικό στούντιο. Εξαιρετική ποπ για μεγάλα ακροατήρια, απ' τη μόνη ίσως νέα σταρ που μπορεί να σταθεί δίπλα στην Amy Winehouse.

«Οι άνθρωποι μου λένε συνέχεια "έχεις φτιάξει ένα σπουδαίο δίσκο", αλλά δεν μπορώ να το δεχτώ», λέει η Duffy, «επειδή δεν τον έφτιαξα μόνη μου». Αναφέρεται με ευγνωμοσύνη στην Jeannette και στον Bernard Butler που ήταν δίπλα της σε κάθε βήμα και της διεύρυναν τους ορίζοντες. «Με ρωτάνε από πού έρχεται αυτή η φωνή και η αλήθεια είναι πως δεν ξέρω τι να πω. Γιατί είναι τα μάτια σου τέτοιο χρώμα; Δεν υπάρχει απάντηση, αλλά είναι τα μόνα που έχω...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ