Distant dreamer

Distant dreamer Facebook Twitter
0

«I'm a dreamer, just a dreamer» τραγουδάει η Duffyσε ένα εξαιρετικό κομμάτι από το επερχόμενο άλμπουμ της, πάνω σε μία μελωδία που θυμίζει Walker Brothers, αναπολώντας τις μέρες που έβλεπε την επιτυχία από απόσταση. Το κοριτσάκι που μεγάλωσε στο απομονωμένο Nefyn της βόρειας Ουαλίας με τα αγγλικά για δεύτερη γλώσσα, μακριά από άμεση επαφή με τη μουσική και τις μόδες του παρόντος (το πιο κοντινό δισκάδικο ήταν 40 λεπτά με το λεωφορείο και είχε μόνο τις top 40 επιτυχίες) μπορεί να μην είχε πρόσβαση σε καινούργιους δίσκους και να δηλώνει ότι έπαθε overdose από τον Rod Stewart που άκουγαν η μάνα της και ο πατριός της, αλλά η επαφή της με τους ήχους του παρελθόντος ήταν τελικά το καλύτερο σχολείο.

Μελετώντας τις βιντεοκασέτες του «Ready, Steady, Go!», του δημοφιλούς τηλεοπτικού show των sixties που της δάνεισε ο πατέρας της, βρήκε την έμπνευση που αναζητούσε. «Περιείχαν Beatles, Stones, Walkers Bothers, Sandie Shaw και τη Millie να τραγουδάει "My Boy Lollipop"», λέει, «ήταν τόσο sexy και συναρπαστικά όλα αυτά. Τα έπαιζα ξανά και ξανά μέχρι που διαλύθηκαν οι βιντεοκασέτες». Η Duffy μεγάλωσε χωρίς συγκεκριμένη ιδέα του τι σημαίνει cool και σύγχρονο, χωρίς να ξέρει πώς να συμπεριφερθεί, ακόμα και πώς να τραγουδήσει, όσο για το ταξίδι της στο Λονδίνο, ήταν μια μεγάλη περιπέτεια. Το παραμύθι μιας νεαρής κοπέλας που ξεκίνησε απ' το χωριό της για την πόλη, ταξιδεύοντας μια ολόκληρη μέρα, αλλάζοντας δυο λεωφορεία και δυο τρένα για να βρει στα κουτουρού τον άνθρωπο που της είχαν συστήσει: TονBernard Butler, τον πρώην κιθαρίστα των Suede, για να τη βοηθήσει με τα τραγούδια της. Στον ατελείωτο δρόμο της επιστροφής η Duffy έπαιξε τα τραγούδια που είχαν ετοιμάσει στις κυρίες που γνώρισε στο βαγόνι. Με περηφάνια και λαχτάρα. «Είναι δύσκολο για τους κυνικούς τύπους της μουσικής βιομηχανίας να καταλάβουν πόσο μακριά ήταν απ' όλο αυτόν τον κόσμο, όχι μόνο γεωγραφικά, από κάθε άποψη» λέει ο Butler. «Αυτό που μου αποκαλύφθηκε όμως ήταν μια νεαρή που συμπεριφέρεται όπως ακριβώς τραγουδάει: κατευθείαν απ' την καρδιά της. Είναι κάτι σπάνιο και μαγικό».

Δεν ήταν τυχαία η επιλογή της για δεύτερη μεγαλύτερη ελπίδα του 2008 στο δημοψήφισμα του BBC (πίσω από την Adele) - στο οποίο συμμετέχουν ένα σωρό κριτικοί και ραδιοφωνικοί παραγωγοί.

Οι πρώτοι που την πρόσεξαν και επέμεναν στην Jeannette Lee της Rough Trade να ασχοληθεί μαζί της ήταν ο Richard Parfitt των 60 Ft. Dolls και o Owen Powell των Catatonia το 2004, συστήνοντάς την σαν κάτι ανάμεσα στην Dusty Springfieldκαι την Aretha Franklin. Δεν χρειάστηκαν και πολλά για να την πείσουν. Η Duffy έχει όλα τα στοιχεία που θεωρούνται πλεονέκτημα στη μουσική βιομηχανία: εντυπωσιακή εμφάνιση και καλή φωνή. Πολύ καλή φωνή. Γράφει και τα τραγούδια μόνη της, που σημαίνει ότι επενδύεις πάνω της με κλειστά μάτια. Η συνέχεια είναι απίστευτη για την ίδια. Βρέθηκε να δουλεύει δίπλα στον Butler για δυο ολόκληρα χρόνια για να αναπτύξει τις ικανότητές της, οι συνθέσεις της απογειώθηκαν και ο ήχος έγινε πιο σημερινός, χωρίς να χάσει όμως το ‘60s feeling που την κάνει να ξεχωρίζει. Ο πρώτος δίσκος της (Rockferry) είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά ντεμπούτα της χρονιάς, ένα μείγμα νοσταλγίας και διαχρονικής ποπ με 10 κομμάτια που σε άλλες εποχές θα μπορούσαν να γίνουν τεράστιες επιτυχίες, βγάζοντας ισάριθμα singles. To νέο single της Mercy που ξεκινάει με το rif του «Stand By Me» και εξελίσσεται σε ένα soul δυναμίτη που θυμίζει Motown είναι απλά από τα πιο όμορφα τραγούδια που βγήκαν τελευταία από αγγλικό στούντιο. Εξαιρετική ποπ για μεγάλα ακροατήρια, απ' τη μόνη ίσως νέα σταρ που μπορεί να σταθεί δίπλα στην Amy Winehouse.

«Οι άνθρωποι μου λένε συνέχεια "έχεις φτιάξει ένα σπουδαίο δίσκο", αλλά δεν μπορώ να το δεχτώ», λέει η Duffy, «επειδή δεν τον έφτιαξα μόνη μου». Αναφέρεται με ευγνωμοσύνη στην Jeannette και στον Bernard Butler που ήταν δίπλα της σε κάθε βήμα και της διεύρυναν τους ορίζοντες. «Με ρωτάνε από πού έρχεται αυτή η φωνή και η αλήθεια είναι πως δεν ξέρω τι να πω. Γιατί είναι τα μάτια σου τέτοιο χρώμα; Δεν υπάρχει απάντηση, αλλά είναι τα μόνα που έχω...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ