Δεν είμαι εδώ για να ακολουθώ κανόνες

Δεν είμαι εδώ για να ακολουθώ κανόνες Facebook Twitter
0
Πώς μπορεί να βρεθεί στο ίδιο σημείο ένας Σούφι με έναν δολοφόνο;

Η απάντησή μου είναι: καλώς ήρθατε στον πλανήτη Γη.

Είσαι καθηγητής γιόγκα. Πώς διοχετεύεις αυτήν τη γνώση στη μουσική που γράφεις;

Πάντα το βλέπω ως κάποιου είδους συμφωνία. Κάθε τάξη είναι μια συμφωνική ορχήστρα. Έχεις τα κρουστά και τα έγχορδα στην αίθουσα διδασκαλίας. Έμαθα από την αρχή πως όταν διδάσκω πρέπει να αφήνω εκτός μαθήματος τον εαυτό μου. Ό,τι κι αν συμβαίνει εκείνη την εποχή, πρέπει να μένει μακριά από το μάθημα. Έτσι μόνο μπορείς να βοηθήσεις τους ανθρώπους να βρουν τον εαυτό τους. Κάτι τέτοιο μεταφέρω και στη σκηνή και στη μουσική μου. Είναι η ίδια προετοιμασία. Εστιάζεις στους ανθρώπους γύρω σου και προσπαθείς να τους βοηθήσεις. Βασικά, τους ανακουφίζεις από τον πόνο τους, τους βοηθάς να χαλαρώσουν.

Προσεγγίζεις τη ζωή σου αλλά και τη σύνθεση ως μια πνευματική διαδικασία. Πώς καταφέρνεις να διατηρείς κάτι τέτοιο, όντας κομμάτι μιας μεγάλης βιομηχανίας όπως η μουσική;

Ξέροντας τι απαιτεί η Δευτέρα, τι απαιτεί η Τρίτη, δουλεύοντας σκληρά. Όταν είμαι σπίτι, πριν από μια περιοδεία, δουλεύω σκληρά, εξασκούμαι στη γιόγκα και όταν βγαίνω στον «δρόμο» παρτάρω τρελά. Όταν με δεις κατά τη διάρκεια μιας περιοδείας, καπνίζω και πίνω. Δεν είμαι έτσι στο σπίτι. Είμαι ένας πατέρας που του αρέσει να περνά πολύ χρόνο με τα παιδιά του, να πηγαίνει τις κόρες του στο σχολείο και τον γιο του στο τάε κβον ντο δυο φορές την εβδομάδα. Βασικά, η οικογενειακή μου ζωή με ισορροπεί και μου επιτρέπει να είμαι ανοιχτός όταν περιοδεύω. Έτσι, πολύς κόσμος με βλέπει να γλεντάω ή να πίνω μετά τις συναυλίες και νομίζει ότι έτσι είμαι πάντα. Είναι σαν να είσαι κοντά σε κάτι και να μην το βλέπεις. Είναι σαν να βλέπεις τον Θεό την έβδομη μέρα της δημιουργίας και να μη σκέφτεσαι τι έκανε τις πρώτες έξι. Δεν μπορείς να κρίνεις κάποιον στο ρεπό του.

Στο τραγούδι «Klowds» χρησιμοποιείς ένα sample με μπαγλαμά, που έχεις πάρει από τον πρώτο, ουσιαστικά, Τούρκο ροκ μουσικό. Πες μου λίγα πράγματα παραπάνω γι' αυτό το τραγούδι.

Ο συνθέτης είναι ο Erkin Koray. Κάποιοι με λένε κλέφτη και αυτό με προσβάλλει. Αυτό το τραγούδι το είχα φτιάξει αρχικά για να με ακούσω να ροκάρω, για να τσεκάρω τα φωνητικά μου πάνω από μια ροκ σύνθεση. Δεν ήταν για τον δίσκο. Η Warp με ρώτησε αν θέλω να το κυκλοφορήσω. Ποιος είμαι εγώ να πω όχι, να μη μοιραστώ αυτήν τη μουσική; Μερικές από τις καλύτερες μουσικές στο χιπ χοπ στα '80s και '90s φτιάχτηκαν με την ίδια διαδικασία. Προσέγγισα τη ροκ μουσική πειράζοντάς την και, κόβοντας μικρά μέρη, κράτησα ό,τι μου άρεσε. Ο Erkin Koray είναι σπουδαίος και χωρίς εμένα, δεν με χρειάζεται, αλλά θέλω να πιστεύω ότι περισσότερος κόσμος θα ασχοληθεί με τη μουσική του λόγω του sample που έχω χρησιμοποιήσει. Γι' αυτό και δίνω πάντα τη λίστα των original τραγουδιών, ώστε να μπορεί ο κόσμος να ακούσει πως ήταν πριν τα πειράξω εγώ. Δεν με ενδιαφέρει να κλέψω τη μουσική κανενός. Οι προθέσεις μου είναι αγνές και ανοιχτόκαρδες. Άλλωστε, θα μου άρεσε να συνεργαστώ μαζί του. Βασικά, θα ήθελα να συνεργαστώ με όλους τους μουσικούς που έχω χρησιμοποιήσει samples τους στα τραγούδια μου. Αν μπορώ να παίξω σαν τον γαμημένο Erkin Koray, τότε... γαμώ.

Πολλά από τα κομμάτια σου έχουν μια ανατολίτικη πινελιά και ίσως γι' αυτό η μουσική σου είναι αρκετά γνωστή στην Ελλάδα. Πώς συνδέεσαι με αυτούς τους ήχους;

Είμαι Ανατολίτης. Οι ρίζες μου είναι από την Αιθιοπία και κάπως έτσι εξηγείται γιατί αυτοί οι ήχοι ταρακουνούν τις χορδές και της δικής μου ψυχής.

Τον Οκτώβριο θα κυκλοφορήσει το «Caliph's Tea Party», όπου διάφοροι καλλιτέχνες (Bibio, Broadcast, Mark Pritchard κ.λπ.) πειράζουν το δικό σου «A Sufi and a killer». Πώς σου φαίνεται ο τρόπος που προσέγγισαν τον δίσκο σου;

Είναι τιμή μου. Εντάξει, κάποια remix είναι λίγο υπερβολικά, αλλά τα περισσότερα με ενθουσίασαν πραγματικά. Άνοιξαν ένα καινούργιο κομμάτι του εαυτού μου, κάτι που τελικά χρειαζόμουν. Όλη αυτή η διαδικασία που στέλνεις τις a capella εκδόσεις των τραγουδιών σου σε τόσους διαφορετικούς τύπους, που παίζουν τελείως διαφορετικά είδη μουσικής, είναι ένα τρόπος να διατηρείς τις μουσικές σου πιθανότητες στο άπειρο. Δεν υπάρχουν κανόνες σε αυτό το πράγμα - όσον αφορά το δημιουργικό κομμάτι απλά δεν υπάρχουν κανόνες. Δεν είμαι εδώ για να ακολουθώ κανόνες.

Τι κάνει μια συναυλία επιτυχημένη για 'σένα;

Να βγάζεις προς τα έξω ό,τι ήθελες να βγάλεις τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Να τα δίνεις όλα ό,τι κι αν συμβαίνει, ακόμα κι αν έχεις τεχνικά προβλήματα με τον ήχο. Ν' ακούς τον κόσμο να φωνάζει για μιάμιση ώρα. Να βγαίνεις για encore χωρίς να έχεις άλλα τραγούδια και να πρέπει να αυτοσχεδιάσεις εκείνη τη στιγμή. Όλα αυτά αποτελούν συστατικά μιας επιτυχημένης βραδιάς.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ