Dancing queens

Dancing queens Facebook Twitter
0

Ο Andrew Butler -τότε ήταν απλά Andy- γνώρισε τον Antony κατά τη διάρκεια ενός πολωνέζικου δείπνου στο East Village της Νέας Υόρκης. Ο Antonyδεν είχε γίνει ακόμα σούπερ σταρ με βραβεία Mercury και συνεργασίες με τη μισή σκηνή της πόλης, έπιασαν κουβέντα για μουσική και η κοινή αγάπη τους για τους Cocteau Twins τους οδήγησε στη δημιουργία ενός κομματιού με μελοδραματικούς στίχους που έλεγαν «όταν ήμουν παιδί ήξερα ότι τα αστέρια μπορούν να γίνουν μόνο πιο φωτεινά όσο τα πλησιάζεις.../ Τώρα που μεγάλωσα τα αστέρια θα έπρεπε να φωτίζουν το πρόσωπό μου / αλλά όταν συναντάω τη μοναξιά / νομίζω ότι είμαι τυφλός». Το κομμάτι που ονόμασαν«Blind»ξεχάστηκε στον υπολογιστή του Andy για τέσσερα χρόνια, μέχρι τον περασμένο χειμώνα που το σχήμα του, οι Hercules & Love Affair, άρχισε να γίνεται talk of the town και η φήμη του να ξεπερνά τα όρια της Νέας Υόρκης. To «Blind», που μόλις κυκλοφόρησε σε single, είναι ένα σπουδαίο δείγμα χορευτικής ποπ απ' αυτά που γίνονται αναπόφευκτα κλασικά, στοιχειωμένο από το πνεύμα του Studio 54, μελαγχολικό στα όρια της θλίψης, αλλά με έναν υπνωτικό ρυθμό τόσο δυνατό που μπορεί να σε ταρακουνάει για ώρες. Δύσκολα πετυχαίνεις πια χορευτικά κομμάτια που δεν τα χορταίνεις. Το περίεργο είναι πως το πρώτο τραγούδι του άλμπουμ που διέρρευσε στα blog ήταν ίσως το χειρότερό τους (αλλά παραδόξως σώζεται ανάμεσα στα υπόλοιπα!), το «Athene», στο οποίο η Nomi τραγουδάει με ελληνοπρεπέστατη προφορά: ένα «Αθήηηηηναααα» στα όρια του ανόητου, προσπαθώντας να ακουστεί σαν την Debbie Harry.

Οι Hercules & Love Affair προέκυψαν μέσα στα κλαμπ της Νέας Υόρκης και η μουσική τους έχει τη νοσταλγική ευφορία μιας περιόδου που είναι δύσκολο να αναγεννηθεί, των λαμπρών χρόνων που η ντίσκο ήταν πιο «επικίνδυνη» απ' το πανκ και όριζε την underground σκηνή της πόλης. Όπως εύστοχα τους χαρακτήρισε ο Paul Finn στον «Observer», «είναι κατά κάποιον τρόπο οι ευφυείς Abba του 21ουαιώνα που ο ίδιος ο Warhol θα γούσταρε να δημιουργήσει». Στο γκρουπ εκτός απ' τον Andy συμμετέχουν η τρανσέξουαλ Nomi, η Kim Ann Foxmann, μια Χαβανέζα λεσβία σχεδιάστρια κοσμημάτων με ανδρόγυνο λουκ, ένα gay b-boy που ξέμεινε από τη voguing σκηνή της πόλης κι ένας χορευτής, οShayne.

Η αποδοχή του γκρουπ είναι καθολική και κατάφεραν μέσα σε λίγους μήνες να δημιουργήσουν τέτοια φήμη, που δεν υπάρχει φεστιβάλ στο οποίο να μην κλήθηκαν να συμμετάσχουν μέχρι το Σεπτέμβριο! Ο θρίαμβος του Andrew Butlerείναι απίθανος, ακόμα και για τα δεδομένα της Νέας Υόρκης. Ο πιτσιρικάς που έπαιζε ως DJ από τα 15 του σε gay bar με τύπους με πέτσινα και στα 18 του έκανε ερωτική σχέση με τον Derrick Carter κατάφερε να μαζέψει γύρω του μια κολεκτίβα από εκκεντρικούς που αποτελούν το πιο δυνατό χορευτικό σχήμα της νεοϋορκέζικης σκηνής εδώ και αρκετά χρόνια. «Ήθελα να κάνω τέτοιου είδους μουσική από τότε που άκουσα πολύ μικρός το Situationτων Yazoo», δηλώνει, «αυτό το b side ήταν η μουσική μου επιφοίτηση». Για να συνεχίσει: «Κάθε Παρασκευή είχα μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης στο Σόχο. Στα διαλείμματα κατέβαινα λίγα στενά πιο κάτω και εξερευνούσα ένα μαγαζί που την είσοδό του φύλαγαν δυο τεριέ. Έπαιζαν την πιο παράξενη μουσική που είχα ακούσει, έμοιαζαν με κομμάτια των Telex παιγμένα σε λάθος στροφές, πιο γρήγορα, και ντίσκο εκτελέσεις έργων του Μότσαρτ. Πουλούσαν εξαφανισμένα ρούχα των '70s και συλλογές σε κασέτες που ονομάζονταν Smylonylon, με εξωφρενικούς τίτλους γραμμένους στο εσωτερικό του πακέτου. Πίστευα ότι ήταν cool και εντελώς αδιανόητα για να τα παίξει κάποιος DJ».

Οι επιρροές του απ' τον ήχο του δρόμου και οι εμπειρίες του μέσα στα κλαμπ ήταν οι βασικοί λόγοι που τον έκαναν να θέλει να φτιάξει το γκρουπ, ενώ για την επιλογή του Έλληνα ημίθεου λέει: «ο Ηρακλήςήταν πάντα ο απόλυτος ρομαντικός ήρωας, ο πιο δυνατός άντρας πάνω στη γη. Όταν ανακάλυψα ότι είχε αρκετές ομοφυλοφιλικές σχέσεις, με συνεπήρε. Μιλάω για το σύντροφο του Ηρακλή, τον Ύλα, όσο για τις... Love Affairs, αναφέρονται ξεκάθαρα στις σχέσεις του με άντρες!».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ