Cello Powder

Cello Powder Facebook Twitter
0

Κυριακή απόγευμα, λίγο πριν από την ξαφνική και απρογραμμάτιστη εμφάνισή του στο πάρκο της Χαριλάου Τρικούπη μαζί με το Γιάννη Αγγελάκα, ο Νίκος Βελιώτης φτάνει στο ραντεβού μας φορτωμένος με το τσέλο του. Είναι μία από τις τελευταίες φορές που το χρησιμοποιεί, ίσως και η τελευταία φορά που παίζει με αυτό δημόσια. Το Σάββατο στις 21 του μήνα, σε ένα από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ πειραματικής μουσικής της Ευρώπης, στο Instal της Γλασκόβης, θα παρουσιάσει το Cello Powder, ένα καλλιτεχνικό project σε δύο μέρη, που είναι αρκετά ιδιαίτερο. Η πρώτη ιδιαιτερότητα είναι το μουσικό μέρος: έχει ηχογραφήσει όλες τις πιθανές νότες του τσέλου, 100 συνολικά, για μία ώρα την καθεμία, και τις έχει συνθέσει όλες μαζί σε ένα κομμάτι που θα ακούγεται δυνατά από τα ηχεία του φεστιβάλ. Δουλειά τριών μηνών και 100 ώρες ηχογράφησης έχουν γίνει μία ώρα θορύβου -το μουσικό υπόβαθρο γι' αυτό που θα συμβαίνει ταυτόχρονα: μία performance ακόμα πιο ιδιαίτερη και μοναδική, το κομμάτιασμα του τσέλου του. Στην αρχή θα το διαλύσει με τσεκούρι, μετά με το μηχάνημα που ονομάζεται wood chipper θα μετατραπεί σε ροκανίδια και τέλος, με τη βοήθεια ενός μπλέντερ, θα γίνει σκόνη. Αυτή η σκόνη που θα προκύψει θα μοιραστεί σε 100 βαζάκια, τα οποία θα σφραγιστούν, θα αριθμηθούν και θα πωλούνται μαζί με το CD που έχει ήδη ηχογραφηθεί.

Το γεγονός έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των ξένων media και αναμένεται με ενδιαφέρον. «Το τι θα γίνει είναι κάτι που δεν μπορείς να το ξέρεις, μπορεί κάτι να πάει στραβά, δεν έχεις ευχέρεια για πρόβα, μία φορά θα γίνει και θα το ανακαλύψουμε επιτόπου» λέει ο Νίκος. «Το ήθελα πολύ όμως, εδώ και τρία τέσσερα χρόνια». «Το συνδέω απόλυτα με το ηχητικό μέρος» εξηγεί. «Μου πήρε μήνες να το ολοκληρώσω και στο site υπάρχουν καταγεγραμμένες οι εντυπώσεις μου από κάθε ώρα ηχογράφησης. Μερικά μέρη ήταν πολύ τριπαριστά. Είχε ενδιαφέρον και μόνο του το μουσικό μέρος, αλλά το σκέφτηκα σε μια πρωινή πτήση, το αποφάσισα και μετά δεν υπήρχε γυρισμός...».

«Οι μόνες αναφορές που έχω βρει για κάτι ανάλογο είναι κάποιες fluxus performances, με ανθρώπους που σπάνε πιάνα (κομμάτιασαν ένα πιάνο και το πέρασαν μέσα από έναν κύκλο με μικρή διάμετρο). Άλλη αναφορά είναι ο Πιέρο Μαντσόνι, το merde d' artista ή η αναπνοή του καλλιτέχνη. Επίσης, στο γενικότερο πλαίσιο του Jackass υπάρχουν στο Youtube βίντεο από Αμερικανάκια που καταστρέφουν πιάνα. Μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση, αλλά τα πέταγαν απ' το παράθυρο χωρίς λόγο, απλά για να χαίρονται». «Τα βαζάκια θα πουληθούν στην τιμή του τσέλου, 6.000 ευρώ, διαίρεσα την τιμή του διά 100, 60 ευρώ το ένα. Δεν θέλω να βγάλω απ' αυτό. Γενικώς, επειδή αυτή η performance περιέχει και στοιχεία Fluxus (γίνεται μια καταστροφή, η οποία καταλήγει σε ένα έργο τέχνης), ενθαρρύνω όσους τα πάρουν να μην τα πουλήσουν ποτέ πάνω από αυτή την τιμή. Να μη γίνει συλλεκτικό, να παραμείνει σπάνιο. Δεν θα ήθελα να γίνει έργο τέχνης για γκαλερί. Ακόμα κι αν θελήσουν να αγοράσουν από κάποια γκαλερί, θα τους πω τη φιλοσοφία μου».

Δεν είναι εύκολο για κάποιον μουσικό να αποχωριστεί το όργανό του, με το οποίο δημιουργεί για δέκα ακριβώς χρόνια. Έχει γίνει μέρος του εαυτού του. «Το λυπάμαι το τσέλο» λέει. «Έχω εφιάλτες τελευταία, αλλά θα γίνει. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα concept στο κεφάλι μου, προέκυψε στην πορεία. Και δεν το πετάω, το μεταλλάσσω κάπως. Απ' τη μια έχει ναρκισσισμό, από την άλλη έχει την έννοια του μοιράζομαι κάτι. Επίσης, πουλάς ένα CD με πολύ διαφορετικό τρόπο, είναι κι αυτή μια παράμετρος. Το νέο μου τσέλο είναι από ανθρακονήματα. Με αυτό θα παίζω από εδώ και πέρα. Και είναι άθραυστο...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT