Αστικά electro blues

Αστικά electro blues Facebook Twitter
0

Στον Παναγιώτη δεν αρέσει να μιλάει για τον εαυτό του. Αυτός είναι και ο λόγος που αποφεύγει τις συνεντεύξεις. «Πιστεύω πως ό,τι έχω να πω το εκφράζω μέσα από τη μουσική» μου λέει, ζητώντας μου να επικεντρωθούμε κυρίως στη μουσική του. Ο Παναγιώτης υπογράφει ως Biomass, βιομάζα, ένα όνομα που έχει άμεση σχέση με τις σπουδές του: έχει σπουδάσει φαρμακευτική και έχει δουλέψει για αρκετά χρόνια στην Ιταλία. Ως φαρμακοποιός. Τον τελευταίο καιρό ζει στην Αθήνα και ασχολείται κυρίως με τη μουσική. Το πρώτο άλμπουμ του που πρόδιδε την ιδιότητά του κυκλοφόρησε το 2005 με τίτλους ονόματα φαρμάκων: Otopax,Localyn, Tobrax,Debrox -12 συνολικά- μία από τις πιο ολοκληρωμένες δουλειές ηλεκτρονικής μουσικής που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ στην Ελλάδα. Μινιμαλιστικές ατμόσφαιρες, dub, πολιτικές ιδέες και η μελαγχολική jazz του Miles Davis από το Ασανσέρ για Δολοφόνους γίνονταν ένα από τα πιο γοητευτικά χαρμάνια στοMiledrops, μία από τις ελάχιστες κυκλοφορίες της Quetempo.

«Όλη η φάση της Quetempo, οι δουλειές που κάνουμε, είναι πιο πολύ συνειδησιακές δουλειές, δεν είναι επαγγελματικές» λέει. «Δεν έχουμε κάποιο επαγγελματικό προσχέδιο στο μυαλό μας, μόνο ο χρόνος θα δείξει τι αξία έχουν αυτά που κάνουμε τώρα».

Ο δεύτερος δίσκος του, το Market, που κυκλοφόρησε στο τέλος του 2006, κέρδισε ακόμα περισσότερο τις εντυπώσεις. «Δεν είναι χορευτική μουσική» τονίζει, είναι περισσότερο μουσική για head-banging, παρά για χορό. Το Market είναι ένα ντοκουμέντο, δεν είναι μια προσωπική άποψη, είναι κάτι περιγραφικό. Τα blues που σαμπλάρω σε αυτό το project είναι μια κραυγή απόγνωσης. Ολόκληρο το project έχει την αισθητική της φυλακής». Οι ηχογραφήσεις τηςMattie May Thomasέχουν γίνει μέσα στο κελί, στο δωμάτιο που μπάλωναν τις στολές, και από μόνο του αυτό το γεγονός δίνει στα κομμάτια μια δραματική υπόσταση. Την έκδοση συμπληρώνει ένα DVD με τα κομμάτια οπτικοποιημένα, βίντεο που έχει φτιάξει ο ίδιος και συμπληρώνουν τη μουσική του. «Ο πρωταγωνιστής του όλου project είναι η τηλεόραση» προσθέτει. «Τουλάχιστον στο DVD. Δεν σημαίνει ότι θέλω να πάρω προσωπικά μια θέση, τη θέση μου μπορεί κάποιος να την καταλάβει εικαστικά, μπορεί όμως να το εκλάβει και ως εμένα που κάθομαι και βλέπω τηλεόραση. Μπορεί μέσα από αυτό το πράγμα να αμφισβητήσει το ίδιο το κίνημα της αντιπαγκοσμιοποίησης. Σε πολλά σημεία κι αυτό έχει γίνει μέρος κάποιων συμφερόντων, έρμαιό τους».

Η μουσική του Biomass συνοδεύεται από εικόνες διαμαρτυριών, ξυλοδαρμών, οδοφράγματα και ρεπορτάζ βίας, εικόνεςsupermarket. «Για μένα όλο αυτό έχει ένα ματαιόδοξο ύφος. Είναι όμως κάτι προσωπικό, υπάρχει κόσμος που το ακούει και αισθάνεται ευχάριστα. Είναι ένα είδος ψυχαγωγίας ωστόσο, όχι ευχαρίστησης - πόσο χαρούμενη μπορεί να είναι μια φυλακισμένη που τραγουδάει; Ο καθένας μπορεί να μεταφράσει με το δικό του τρόπο μια εικόνα που θα δει ή έναν ήχο που θα ακούσει».

«Ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη μουσική ως DJ, μιξάριζα δίσκους ηλεκτρονικής μουσικής και χρησιμοποιούσα πάντα στοιχεία από το παρελθόν. Ακόμα και το όνομα Biomass παραπέμπει σε μια μορφή ανακύκλωσης, είτε μουσικής είτε κινηματογραφικής. Και τα δύο project μου έχουν στοιχεία από το παρελθόν: το film noir του ‘57 και τα blues των αρχών του προηγούμενου αιώνα».

«Ο χώρος της χορευτικής κουλτούρας δεν με αφήνει να εκφραστώ όπως θα ήθελα, δεν μου αρέσει η όλη ατμόσφαιρα αυτών που μανατζάρουν, η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Μετά από τα μέσα των '90s δεν νομίζω ότι έχει βγει κάτι ιδιαίτερο στην dance μουσική, δεν έχω ακούσει κάτι καινούργιο. Ίσως οι παραγωγές να είναι διαφορετικές, αλλά δεν είμαι υπέρ της ψηφιακής φάσης. Και στα δύο άλμπουμ μου ο ήχος είναι γενικά πολύ αναλογικός. Δεν έχω χρησιμοποιήσει laptop».

«Δεν ξέρω γιατί ο κόσμος δεν πηγαίνει στις συναυλίες. Μάλλον επειδή οι συναυλίες έχουν έρθει στα σπίτια μας. Αγόραζες κάποτε ένα δίσκο και τον σεβόσουν, τώρα δεν τον αγοράζεις καν».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT