Αστικά electro blues

Αστικά electro blues Facebook Twitter
0

Στον Παναγιώτη δεν αρέσει να μιλάει για τον εαυτό του. Αυτός είναι και ο λόγος που αποφεύγει τις συνεντεύξεις. «Πιστεύω πως ό,τι έχω να πω το εκφράζω μέσα από τη μουσική» μου λέει, ζητώντας μου να επικεντρωθούμε κυρίως στη μουσική του. Ο Παναγιώτης υπογράφει ως Biomass, βιομάζα, ένα όνομα που έχει άμεση σχέση με τις σπουδές του: έχει σπουδάσει φαρμακευτική και έχει δουλέψει για αρκετά χρόνια στην Ιταλία. Ως φαρμακοποιός. Τον τελευταίο καιρό ζει στην Αθήνα και ασχολείται κυρίως με τη μουσική. Το πρώτο άλμπουμ του που πρόδιδε την ιδιότητά του κυκλοφόρησε το 2005 με τίτλους ονόματα φαρμάκων: Otopax,Localyn, Tobrax,Debrox -12 συνολικά- μία από τις πιο ολοκληρωμένες δουλειές ηλεκτρονικής μουσικής που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ στην Ελλάδα. Μινιμαλιστικές ατμόσφαιρες, dub, πολιτικές ιδέες και η μελαγχολική jazz του Miles Davis από το Ασανσέρ για Δολοφόνους γίνονταν ένα από τα πιο γοητευτικά χαρμάνια στοMiledrops, μία από τις ελάχιστες κυκλοφορίες της Quetempo.

«Όλη η φάση της Quetempo, οι δουλειές που κάνουμε, είναι πιο πολύ συνειδησιακές δουλειές, δεν είναι επαγγελματικές» λέει. «Δεν έχουμε κάποιο επαγγελματικό προσχέδιο στο μυαλό μας, μόνο ο χρόνος θα δείξει τι αξία έχουν αυτά που κάνουμε τώρα».

Ο δεύτερος δίσκος του, το Market, που κυκλοφόρησε στο τέλος του 2006, κέρδισε ακόμα περισσότερο τις εντυπώσεις. «Δεν είναι χορευτική μουσική» τονίζει, είναι περισσότερο μουσική για head-banging, παρά για χορό. Το Market είναι ένα ντοκουμέντο, δεν είναι μια προσωπική άποψη, είναι κάτι περιγραφικό. Τα blues που σαμπλάρω σε αυτό το project είναι μια κραυγή απόγνωσης. Ολόκληρο το project έχει την αισθητική της φυλακής». Οι ηχογραφήσεις τηςMattie May Thomasέχουν γίνει μέσα στο κελί, στο δωμάτιο που μπάλωναν τις στολές, και από μόνο του αυτό το γεγονός δίνει στα κομμάτια μια δραματική υπόσταση. Την έκδοση συμπληρώνει ένα DVD με τα κομμάτια οπτικοποιημένα, βίντεο που έχει φτιάξει ο ίδιος και συμπληρώνουν τη μουσική του. «Ο πρωταγωνιστής του όλου project είναι η τηλεόραση» προσθέτει. «Τουλάχιστον στο DVD. Δεν σημαίνει ότι θέλω να πάρω προσωπικά μια θέση, τη θέση μου μπορεί κάποιος να την καταλάβει εικαστικά, μπορεί όμως να το εκλάβει και ως εμένα που κάθομαι και βλέπω τηλεόραση. Μπορεί μέσα από αυτό το πράγμα να αμφισβητήσει το ίδιο το κίνημα της αντιπαγκοσμιοποίησης. Σε πολλά σημεία κι αυτό έχει γίνει μέρος κάποιων συμφερόντων, έρμαιό τους».

Η μουσική του Biomass συνοδεύεται από εικόνες διαμαρτυριών, ξυλοδαρμών, οδοφράγματα και ρεπορτάζ βίας, εικόνεςsupermarket. «Για μένα όλο αυτό έχει ένα ματαιόδοξο ύφος. Είναι όμως κάτι προσωπικό, υπάρχει κόσμος που το ακούει και αισθάνεται ευχάριστα. Είναι ένα είδος ψυχαγωγίας ωστόσο, όχι ευχαρίστησης - πόσο χαρούμενη μπορεί να είναι μια φυλακισμένη που τραγουδάει; Ο καθένας μπορεί να μεταφράσει με το δικό του τρόπο μια εικόνα που θα δει ή έναν ήχο που θα ακούσει».

«Ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη μουσική ως DJ, μιξάριζα δίσκους ηλεκτρονικής μουσικής και χρησιμοποιούσα πάντα στοιχεία από το παρελθόν. Ακόμα και το όνομα Biomass παραπέμπει σε μια μορφή ανακύκλωσης, είτε μουσικής είτε κινηματογραφικής. Και τα δύο project μου έχουν στοιχεία από το παρελθόν: το film noir του ‘57 και τα blues των αρχών του προηγούμενου αιώνα».

«Ο χώρος της χορευτικής κουλτούρας δεν με αφήνει να εκφραστώ όπως θα ήθελα, δεν μου αρέσει η όλη ατμόσφαιρα αυτών που μανατζάρουν, η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Μετά από τα μέσα των '90s δεν νομίζω ότι έχει βγει κάτι ιδιαίτερο στην dance μουσική, δεν έχω ακούσει κάτι καινούργιο. Ίσως οι παραγωγές να είναι διαφορετικές, αλλά δεν είμαι υπέρ της ψηφιακής φάσης. Και στα δύο άλμπουμ μου ο ήχος είναι γενικά πολύ αναλογικός. Δεν έχω χρησιμοποιήσει laptop».

«Δεν ξέρω γιατί ο κόσμος δεν πηγαίνει στις συναυλίες. Μάλλον επειδή οι συναυλίες έχουν έρθει στα σπίτια μας. Αγόραζες κάποτε ένα δίσκο και τον σεβόσουν, τώρα δεν τον αγοράζεις καν».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόλγκα Τουζούν

Μουσική / Τόλγκα Τουζούν: «Ξέρω ότι η μουσική που γράφω δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής»

Ο δημιουργός του ορατορίου «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» που παρουσιάζεται στο 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής μιλάει για τη σχέση του με τη σύγχρονη μουσική σκηνή τόσο στη χώρα του, την Τουρκία, όσο και διεθνώς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ