8 κομμάτια που έχουν samples από τους Cocteau Twins

8 κομμάτια που έχουν samples από τους Cocteau Twins Facebook Twitter
0

Αυτό που συγκρατείς περισσότερο από την εξαιρετική νέα κυκλοφορία του Arca που έχει τίτλο Entranas, είναι φυσικά το ότι ο δαιμόνιος παραγωγός από την Βενεζουέλα έχει ξεσηκώσει την φωνή της Liz Fraser από ένα παλιό κομμάτι των Cocteau Twins. Και μπορεί να ακούγεται άκυρο μέσα σε όλο αυτόν τον κοφτερό βιομηχανικό ήχο που χαρακτηρίζει τα κομμάτια. Ο Arca ακόμη και στον θόρυβο αποδεικνύεται ότι προτιμάει την μελωδία. Το κομμάτι που δανείζεται είναι το ‘Beatrix’, ένα μεθυστικό πανέμορφο κομμάτι από το άλμπουμ τους Treasure του 1984.

Από την άλλη, όμως βγάζει απόλυτο νόημα αν σκεφτεί κανείς ότι οι ερμηνείες της Fraser άνοιξαν τον δρόμο σε απόκοσμες φωνές όπως της Bjork που ο Arca λατρεύει και που είναι από τους πιο στενούς συνεργάτες της. Τα πρώτα άλμπουμ των Cocteau Twins κρύβουν μια τρομερή ομορφιά και είναι επιβλητικά όσο δεν πάει. Αυτή η υψηλή ποιότητα που βγάζουν έχει μαγέψει μια σειρά μουσικών που πάρει samples από κομμάτια τους. Δεν έχουν επηρεάσει μόνο τους φανατικούς της 4AD και τους γκοθάδες αλλά η επιδρασή τους έχει περάσει στο techno, το R&B, ακόμη και μέχρι το χιπ χοπ.  Το FACT μάζεψε 8 από αυτά και τα παρουσιάζει:

1. 

 

The Weeknd — “The Knowing” (2011)

 

Είναι γνωστή η αγάπη του Weeknd για το goth. Είχε σαμπλάρει το “Happy House”  των Siouxsie and the Banshees στο “House of Balloons’. Και γενικά ότι έκανε ο Kanye στο χιπ χοπ με το μετάλ, αντίστοιχα το έκανε ο Abel Tesfaye στο Ρ&Β με τον γοτθικό ήχο.  Το τελευταίο κομμάτι στο mixtape που κυκλοφόρησε το 2011 είχε τον τίτλο ενός από τα πιο αγαπημένα άλμπουμ των  Cocteau Twins, το “Heaven or Las Vegas” και όχι μόνο αυτό αλλά σάμπλαρε και το “Cherry-Colored Funk” από το ίδιο άλμπουμ στο κομμάτι του “The Knowing”.

2. 

 The Field — “The More That I Do” (2009)

Ο Field δηλαδή ο Axel Willner πήρε ένα από τα πιο γνωστά κομμάτια των Cocteau Twins, το ‘Lorelei’ και το μετέτρεψε σε έναν 8λεπτο techno ύμνο. Το κομμάτι δεν κρύβει ότι έχει πάρει την κιθαρα του Guthrie και για να το κάνει ποιο εμφανές ο Axel Willner χρησιμοποιεί τα φωνητικά της Liz Fraser σε συνεχόμενες λούπες.

3. 

Dettinger — “Blond 2” (1998) + “Oasis 3” (2000)

Πριν από τις λούπες του Field, ένας άλλος καλλιτέχνης της δισκογραφικής Kompakt άρχισε να εξερευνά την σχέση της ambient electronic με τα ατμοσφαιρικά ηχοτόπια των Cocteau Twins. Δανείστηκε από το “The Ghost Has No Home”, που βρίσκεται στο άλμπουμ που έκαναν οι Cocteau Twins σε συνεργασία με τον Harold Budd ρτο 1998, το TheMoonandtheMelodies για να φτιάξει τις λούπες του δεύτερου track από το πρώτο σινγκλ που κυκλοφόρησε. Δύο χρόνια μετά στο δεύτερο άλμπουμ του με τίτλο Oasis πήρες κομμάτια από το κομμάτι των Cocteau Twins “Ooze Out and Away, Onehow”.

4. 

Martika — “Love… Thy Will Be Done” (1991)

O Prince μιλούσε συχνά για την εκτίμηση που έτρεφε προς τους Cocteau Twins. Σε μια πρόσφατη συνέντευξη του στο Rolling Stone πριν πεθάνει είχε πει ότι ακούει και του αρέσουν πράγματα που δεν μπορεί να κάνει «όπως οι Cocteau Twins, δεν θα έκανα ποτέ κάτι παρόμοιο», δήλωσε. Ίσως όχι αλλά πήρε από το  “Fifty-Fifty Clown” και το έχωσε κάπου στο βάθος του “Love… Thy Will Be Done” που τραγούδησε το 1991, η Martika. Αν ποτέ ανοίξει ποτέ το αρχείο του, υπάρχουν φήμες ότι οι New Power Generation ηχογράφησαν μια άλλη βερσιόν του ίδιου κομματιού όπου η λούπα είναι πιο ξεκάθαρη.

5. 

Antwon — “Lay With You” (2014)

Ο Antwon σαν παιδί δεν άκουγε και τόσο thrash και προτιμούσε σούπεργκρουπ της 4AD όπως This Mortal Coil όπου συμμετείχαν οι Fraser, o Guthrie και ο μπασίστας τους Simon Raymonde. O Antwon παραμένει φαν μέχρι και σήμερα και μάλιστα σε μια playlist που έκανε για το FACT είχε βάλει ένα σωρό κομμάτια τους. Επομένως δεν είναι περίεργο που το “Lay With You” έχει τις κιθάρες και τις καμπάνες από το “Lorelei”. Και μάλιστα τους άρεσε τόσο πολύ που ο Raymonde υπέγραψε τον Antwon στην δισκογραφική του.

6.

Orbital — “Omen” (1990)

Αρκετοί ravers γνωρίζουν την μελαγχολία που μπορεί να προκαλέσει το επόμενο πρωί από το πάρτι το “Song to the Siren” των This Mortal Coil. To 1990, έξι χρόνια μετά το ντεμπούτο των This Mortal Coil, τα αδέρφια Hartnoll των Orbital πείραξαν την φωνή της Fraser, την έκαναν λούπα και δημιούργησαν ένα εξαιρετικό techno κομμάτι. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT