5 νέοι δίσκοι που ξεχωρίσαμε πρόσφατα

ΚΥΡΙΑΚΗ 5 δίσκοι που ξεχωρίσαμε πρόσφατα Facebook Twitter
0

Animal Collective

Time Skiffs

Έξι χρόνια είχαν να κυκλοφορήσουν άλμπουμ οι Animal Collective. Η τελευταία τους δουλειά ήταν το «Painting With» (2016). Είναι το 11ο άλμπουμ τους. Η Domino Records γράφει ότι ξαναγυρνούν στις ένδοξες ημέρες του «Strawberry Jam» και όντως θυμίζουν τους παλιούς Animal Collective. Εκ πρώτης όψεως, οι ηχητικοί πειραματισμοί τους ακούγονται μονότονοι και μία από τα ίδια, ακόμα και όταν επιχειρούν να παίξουν σπάνια όργανα που δεν έχουν ξαναγγίξει ποτέ, όπως το hurdy-gurdy και το ιαπωνικό taishοgoto. Έχουν γράψει και ένα κομμάτι που αφιερώνουν στον Scott Walker. Επίσης, για πρώτη φορά παίζουν τόσο «ξεδιάντροπη» ποπ. Με μια πιο προσεκτική ακρόαση κερδίζουν στα σημεία. Οι συνθέσεις τους είναι πιο πολύπλοκες, ιδιαζόντως ψυχεδελικές και σου αφήνουν μια ικανοποίηση στο τέλος. Για ένα σχήμα που πλέον δεν είναι στη μόδα, είναι το ιδανικό. Πάντως, δεν είναι ένα νέο «Strawberry Jam», ασχέτως του πώς το προωθεί η Domino. Ξεχωρίζουν: «Walker», «Dragon Slayer», «Car Keys»

Walker

Black Country, New Road

Ants from up there

O Nick Cave συναντά τους Arcade Fire και τους black midi σε ένα ηχητικό κράμα από math rock και art rock, μια σειρά από μακρόσυρτες συνθέσεις. Αν είσαι φαν αυτών των ονομάτων και μουσικών ειδών, τότε με το «Ants from up there», το δεύτερο άλμπουμ της βρετανικής κολεκτίβας Black Country, Νew Road έχεις βρεις τους νέους σου μουσικούς ήρωες. Αν πάλι δεν σου αρέσει τίποτε απ’ αλλά αυτά, καλύτερα να τους αποφύγεις όπως ο διάολος το λιβάνι. Για να παίζει, όμως, κάποιος τόσο καταθλιπτική μουσική, μάλλον κάτι πρέπει να κρύβεται από πίσω. Στην περίπτωση του Isaac Wood, του κιθαρίστα και τραγουδιστή του σχήματος, ισχύει. Εγκατέλειψε το γκρουπ στις αρχές του 2022, λίγο πριν κυκλοφορήσουν το «Ants» και γνωρίσουν καθολική αποδοχή από τους κριτικούς, λόγω ψυχολογικών προβλημάτων. Ως ένδειξη σεβασμού προς το πρώην μέλος τους, στις συναυλίες του το γκρουπ δεν θα παίζει μουσική από τα δύο πρώτα άλμπουμ του –στα οποία συμμετείχε ο Wood– και θα κρατήσει την πόρτα ανοιχτή, σε περίπτωση που ο Wood θελήσει να επιστρέψει. Περίεργη απόφαση, τη στιγμή που ακούγονται τόσο πολύ. Καλά, βρε παιδιά, γιατί τόσο δράμα; Δεν πέθανε κιόλας ο άνθρωπος! Ξεχωρίζει: «Basketball Shoes»

Basketball shoes

Josephine Foster

Godmother

Μια αναπάντεχη επιστροφή, ένας εξαιρετικός δίσκος. Χρόνια είχαμε να ακούσουμε κάτι από την Josephine Foster και η αλήθεια είναι ότι ο φολκ ήχος που την έκανε γνωστή σε ένα ευρύτερο πριν από μια δεκαπενταετία περίπου θεωρείται πλέον παρωχημένος και ντεμοντέ (το ίδιο συμβαίνει και με τους Animal Collective). H αλήθεια, όμως, είναι ότι η Foster, ακόμη και στο new weird, ήταν πάντοτε μια ιδιάζουσα περίπτωση, κυκλοφορώντας άλμπουμ που ήταν ανώτερα σε σχέση με οτιδήποτε κυκλοφορούσε. Έτσι και το «Godmother» ξαφνιάζει επειδή η Foster καταφέρνει να εκσυγχρονίσει τον ήχο της και πλέον να ακούγεται ως κάτι εντελώς διαφορετικό από το φολκ, αταξινόμητο και ολωσδιόλου δικό της. Εν μέρει dream pop, εν μέρει φουτουριστικό psych-folk και synth pop με εξωπραγματικές ενορχηστρώσεις, αποτελεί μια απόκοσμη μπαρόκ ηχητική εμπειρία από την αρχή μέχρι το τέλος. Ξεχωρίζουν: «Sparks Fly», «Old Teardrop»

Sparks Fly

Big Thief

Dragon new warm mountain I believe in you

Η σύγχρονη ameri-cana δεν ακουγόταν πότε τόσο ενδιαφέρουσα όσο στο τρίτο άλμπουμ των Big Thief. Μετά από τον συγκεκριμένο δίσκο, κατοχυρώνουν δικαιωματικά τον χαρακτηρισμό του σπουδαίου συγκροτήματος. Ο τίτλος-σιδηρόδρομος εκφράζει απόλυτα τον δίσκο, που μοιάζει με σιδηρόδρομο. Πρόκειται για ένα διπλό άλμπουμ που περιέχει είκοσι κομμάτια και διαρκεί περίπου μιάμιση ώρα. Η διάρκεια είναι το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μειονέκτημά του, επειδή ανά στιγμές χάνει τη συνοχή του. Ηχογραφήθηκε σε διαφορετικές τοποθεσίες της Βόρειας Αμερικής κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αρχικά τα κομμάτια ήταν σαράντα πέντε. Οι μελωδίες ακροβατούν μεταξύ της ποπ και της κάντρι και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι άλλο θα καταφέρει το γκρουπ της Adrianne Lenker από δω και μπρος. Ξεχωρίζουν: «Time Escaping», «Heavy Bend», «Flower of Blood», «Blurred View».

Flower of Blood

Naxatras

IV

naxatrasΗ τέταρτη δισκογραφική δουλειά των Θεσσαλονικιών Naxatras είναι ένα fantasy έπος που εκτυλίσσεται σε δέκα κομμάτια που μιλούν για παράλληλους κόσμους, ξωτικά, σκοτεινές δυνάμεις. Κάτι σαν τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών στο Διάστημα, για να το πούμε πιο απλά. Ένα concept άλμπουμ που ακολουθεί την παράδοση των σπουδαίων progressive άλμπουμ της δεκαετίας του ’70, ειδικότερα των King Crimson και Pink Floyd, αν και ηχητικά η πιο άμεση επιρροή είναι οι Ozric Tentacles. Ακόμα και το εξώφυλλο είναι εμπνευσμένο από τη λογοτεχνία του φανταστικού. Είναι μια αρκετά φιλόδοξη απόπειρα και ίσως ό,τι καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής. Επίσης, είναι η πρώτη φορά που παίζουν ως κουαρτέτο, ενώ αποφάσισαν να ηχογραφήσουν με πιο μοντέρνο τρόπο και όχι παίζοντας αποκλειστικά με αναλογικά όργανα, όπως έκαναν στα τρία προηγούμενα άλμπουμ τους. Κι αυτό φαίνεται, επειδή ο ήχος τους όντως ακούγεται πιο φρέσκος και ανεωμένος. Έχουν και περισσότερα φωνητικά απ’ ό,τι παλιότερα. Υπάρχουν πολλά πράγματα που θα σε ενθουσιάσουν, ένα από αυτά ο πειραματισμός με τους αμανέδες. Το πιο αισιόδοξο όμως είναι να βλέπεις ένα από τα καλύτερα αυτήν τη στιγμή ροκ συγκρότηματα της Ελλάδας να εξελίσσεται και να προχωράει, χρησιμοποιώντας έξυπνα όλα τα στοιχεία που την είχαν κάνει να ξεχωρίσει εξαρχής. Ψυχεδέλεια που πατάει γερά στο παρόν με το βλέμμα της στραμμένο στο μέλλον. Ξεχωρίζουν: «Omega Madness», «Τhe Answer»

Omega Madness

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ