18 Αθηναίοι απαντούν: Τι τρέχει με το νέο κομμάτι του David Bowie;

18 Αθηναίοι απαντούν: Τι τρέχει με το νέο κομμάτι του David Bowie; Facebook Twitter
"Ο David Bowie είναι από άλλο πλανήτη. Πάντα υπήρχε αυτή η υποψία, αλλά πλέον είναι βέβαιο. Το “Blackstar” είναι πανέμορφο" - GDaddie, μουσικός.
2

18 Αθηναίοι απαντούν: Τι τρέχει με το νέο κομμάτι του David Bowie; Facebook Twitter
"Δεν άντεξα αυτό το μπουκωμένα ελεγειακό, επικό, αποκαλυπτικό concept και mood" - Δημήτρης Πολιτάκης, δημοσιογράφος

 

Δεν είναι ακριβώς επιστροφή, γιατί ποτέ δεν σταμάτησε να βγάζει άλμπουμ, αλλά ο προσανατολισμός του ήχου του στις μέρες του Βερολίνου και του «Ziggy Stardust» προκάλεσε έναν πανζουρλισμό από ενθουσιώδη σχόλια στα social media. Το «Blackstar» είναι το νέο κομμάτι από το ομώνυμο άλμπουμ του που έρχεται στην αρχή του 2016 (στις 8 Ιανουαρίου) και το πολύ καλό βίντεο εντυπωσιάζει κυρίως όσους δεν ξέρουν την ιστορία του. Δεν είναι το καλύτερο κομμάτι του, το βίντεο όμως αξίζει πραγματικά. Και επειδή όσο οι μέρες περνούν, τόσο οι γνώμες διχάζονται, ζητήσαμε από μερικούς ανθρώπους που γνωρίζουν τη δουλειά του, παλιά και καινούργια, να σχολιάσουν το «Blackstar» όπως υπάρχει στο YouTube.

Μιχάλης Έψιλον, ΡΟΔΟΝ FM

«Δεν ξεμπερδεύει κάνεις εύκολα με το νέο τραγούδι του Bowie. Ένας εντυπωσιακός δεκάλεπτος μουσικός γρίφος που βρίθει μουσικών αναφορών και ακροβατεί, όχι πάντα με επιτυχία, ανάμεσα στο κοινότοπο και την αβανγκάρντ. Πλησιάζοντας τα 70, ο Bowie φαίνεται ότι δεν είναι διατεθειμένος να εγκλωβιστεί σε ένα μουσικό “αυτιστικό” περιβάλλον, όπως αυτό του Scott Walker, ούτε να εγκαταλείψει την αμεσότητα της ποπ. Κερδίζει με άνεση το στοίχημα της δημιουργικότητας και της διαχρονικότητας και, φυσικά, τη δική μας αφοσίωση στη μουσική του ιδιοφυΐα».

Δημήτρης Πολιτάκης, δημοσιογράφος

«Επίπονη η παρακολούθηση του promo, όπως επίπονη ήταν και η ακρόαση του προπέρσινου άλμπουμ. Να ’ναι καλά, τον έχω λατρέψει όσο κανέναν άλλο, αλλά δεν άντεξα αυτό το μπουκωμένα ελεγειακό, επικό, αποκαλυπτικό concept και mood».

GDaddie, μουσικός

«Ο David Bowie είναι από άλλο πλανήτη. Πάντα υπήρχε αυτή η υποψία, αλλά πλέον είναι βέβαιο. Το “Blackstar” είναι πανέμορφο. Όχι μόνο για τη μουσική του και το βίντεο. Είναι η απόδειξη ότι, ενώ δεν περιμένει κανείς από τον Bowie καινοτομίες στα 68 του, παραμένει ένας από τους λίγους μουσικούς της γενιάς του που δεν σταμάτησε ποτέ να εξελίσσεται, να εκπλήσσει και να μαγνητίζει με κάθε εμφάνισή του».

M.Hulot, δημοσιογράφος

«Ακούγεται λες και προσπαθεί να γίνει Scott Walker στα 70 του. Σε σχέση με όσα έχει κάνει τα τελευταία 20 χρόνια, είναι ένα μάλλον καλό κομμάτι, αλλά αν το ακούς και δεν το βλέπεις, μέχρι να μπουν τα φωνητικά στο 4.30, έχεις βαρεθεί. Μετά, βαριέσαι ακόμα πιο πολύ. Ο γερασμένος Ziggy έχει ακόμα κάποια ψήγματα γοητείας που προκαλούν συγκίνηση στους φαν, αλλά το “Blackstar” δεν μου δημιουργεί καμία όρεξη να ακούσω το νέο άλμπουμ του και δεν έχει και τίποτα που να δικαιολογεί αυτόν το χαμό».

Πάνος Λίλης, DJ, Just Gazing Records

«Ξεκινώντας το βιντεοκλίπ με τα πιασάρικα σκηνοθετικά κόλπα του Johan Renck, διαπιστώνω ότι δυσκολεύομαι να το παρακολουθήσω ολόκληρο. Το κομμάτι “τρώγεται” νομίζω, αν και έχω την εντύπωση ότι δεν θα το θυμάται κανείς σε μερικά χρόνια (ίσως μήνες) και σίγουρα θα δυσκολευτεί να μπει στην 50άδα των καλύτερων στιγμών του Βowie, όχι μόνο μουσικά αλλά εν γένει. Παραγωγικά, οι ήχοι από τα πνευστά και τα psychedelic synths που μετατρέπονται από επικά σε acid και σε αβανγκάρντ αναδεικνύουν το εμπνευσμένο jazzy drumming, καθώς η γνώριμη φωνή του D.B. ψέλνει τους χαοτικούς στίχους. Όλα αυτά συνθέτουν έναν καλομπαλωμένο και αρκετά φρέσκο τρόπο που ισορροπεί μεταξύ κλασικού και πρωτοπόρου Bowie, αλλά δεν πείθουν».

18 Αθηναίοι απαντούν: Τι τρέχει με το νέο κομμάτι του David Bowie; Facebook Twitter
Ο David Bowie μας υπενθυμίζει πως είναι μια μουσική ιδιοφυΐα. - Αντώνης Κωνσταντάρας, μουσικός, δημοσιογράφος.

 Voltnoi Brege, multimedia artist

«Η ποπ κουλτούρα εκδικείται πάντα. Δεν ξέρω τι να πρωτοπώ για το οπτικο-ακουστικό σκουπίδι που μόλις μας παρέδωσε ο “αξιαγάπητος”, κατά γενική ομολογία, κύριος David Bowie. Δεν θα ήθελα να πω περισσότερα γι’ αυτή την εξαιρετική προσπάθεια να σπαταληθεί άπειρο χρήμα για τη δημιουργία μιας οπτικής μόλυνσης και μιας δεκάλεπτης κακοφωνίας, με εξέχουσα, παρ’ όλα αυτά, παράγωγη. Θα ήθελα να στρέψω την προσοχή σας στο βίντεο της Miley Cyrus («Dooo It!») και του Arca («Front Load») με τον εξέχοντα Jesse Kanda στην κάμερα, που κάνουν το «Being Boring» των Pet Shop Boys να δείχνει σαν μια παιδική σαπουνόφουσκα. Κατά τα άλλα, οι μαρκετίστες του David Bowie θα έπρεπε να στραφούν σε καμιά πιο απλή ιδέα του τύπου: ένας βασιλιάς με μια σεζλόνγκ κάνει περίπατο στην έξοχη. Εnjoy the silence, Mr. Bowie!».

Black Athena, παραγωγοί, DJ

«Οι φαν της τριλογίας του Βερολίνου του Bowie θα αισθανθούν σαν στο σπίτι τους από τη μελαγχολία του “Blackstar” και τις απόκοσμες και avant-jazz πινελιές του που πλησιάζουν πολύ, αρκετά εύστοχα και εξαιρετικά το φάντασμα του αριστουργήματός του, του “Low”. Οι σύγχρονες επιρροές του βγαίνουν από μια μικρή οδύσσεια από υπαινιγμούς στη δουλειά των Robert Glasper και Roman Gian Arthour, που είναι φευγαλέα εμφανείς».

Αντώνης Κωνσταντάρας, μουσικός/δημοσιογράφος 

«Ο David Bowie μας υπενθυμίζει πως είναι μια μουσική ιδιοφυΐα. Με το “Blackstar”, ίσως το κύκνειο άσμα της μουσικής του καριέρας, κάνει όσα θα έπρεπε να κάνουν οι νέοι καλλιτέχνες. Το κλιπ είναι ένα ψυχεδελικό αριστούργημα (με πολλές αναφορές στο παρελθόν) στο στυλ που μας έχει συνηθίσει, κυρίως κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80, και λειτουργεί υπέροχα σε συνδυασμό με το κομμάτι. Ειλικρινά, ανυπομονώ για τον δίσκο».

Σωτήρης Τρέχας, σχεδιαστής ρούχων (The Dreamer), DJ

«Βρίσκω το βίντεο αριστουργηματικό. Το τραγούδι είναι πολύ βαρύ και βαρετό για εμένα. Θαρρώ πως είναι δυσανάλογο, κερδίζει ξεκάθαρα η εικόνα, κάτι το οποίο πιστεύω πως δεν πρέπει να συμβαίνει στα μουσικά βιντεοκλίπ. Εικόνα και ήχος θα πρέπει να συντονίζονται και να είναι σε αρμονία. Παρ’ όλα αυτά, περιμένω να δω πώς θα κορυφωθεί όλη αυτή η παρουσίαση στον καινούργιο δίσκο».

Χάρης Συμβουλίδης, αρχισυντάκτης Avopolis.gr

«Ο νέος David Bowie δεν μιμείται τον Scott Walker αλλά ψηλαφεί ένα κομμάτι του δικού του “παράξενου” σύμπαντος. Βιντεοκλίπ και τραγούδι αποτελούν ένα σώμα: αστρικό, σκοτεινό, μοναδικό. Πόσοι, άραγε, απ’ όσους παριστάνουν σήμερα τους ρoκ ήρωες, μαϊμουδίζοντας τους παλιούς, θα μπορούν να βγάλουν κάτι τόσο συναρπαστικό στα δικά τους 68 χρόνια;».

 

Άγγελος Κλειτσίκας, συντάκτης Avopolis.gr

«Μπορεί ένα δεκάλεπτο τραγούδι πειραματικής, όσο και φινετσάτης ποπ, να προκαλέσει δονήσεις στα social media; Απίθανο... Αν όμως έχεις σμιλέψει το μουσικό αισθητήριο δύο και βάλε γενιών, αν έχεις αρπάξει από τον λαιμό κάθε δεκαετία και την έχεις αποτυπώσει σε κλασικούς δίσκους, αν ονομάζεσαι δηλαδή David Bowie, τότε οι τάσεις ανοίγουν αδιαμαρτύρητα τον δρόμο».

Χρήστος Καρράς, δημοσιογράφος

«Με διάρκεια και δύο διακριτά μέρη τα οποία δεν εντάσσονται στα βιομηχανικά στάνταρ των singles, το “Blackstar” μοιάζει να σηματοδοτεί την επιστροφή στον κονσεπτικό Bowie που αγαπώ περισσότερο. Υπό τη σκηνοθετική ματιά του Renck δένει αριστοτεχνικά σε ένα sound & vision πολλαπλών αναγνώσεων. Αποκομμένο πάντως από το video, ακούγεται λιγότερο συναρπαστικό».

Χρήστος Μίχος, www.tospitimetaparaxena.blogspot.com

«Είναι απλώς η μουσική εξέλιξη ενός καλλιτέχνη που διανύει την τρίτη περίοδο της ζωής του. Το αν ανοίγει δρόμους δεν τον ενδιαφέρει, όπως δεν τον ενδιέφερε και ποτέ. Ένας οραματιστής ποτέ δεν κοιτά τι ανοίγει ή από πού περνά. Δημιουργεί και κάνει τους άλλους να αναρωτιούνται. Το βίντεο επίσης βρίθει από μυστικισμό και σουρεαλισμό και για να το ερμηνεύσει κανείς σωστά πρέπει να αναλύσει όλα του τα σημεία, δηλαδή όλη την προοπτική όσων ανακατεύτηκαν στη δημιουργία του. Ακούμε και πάλι έναν Bowie που δεν έχει σχέση με τίποτα αλλά και με τα πάντα ταυτόχρονα, σε μοναδική για την καριέρα του στιγμή. Έχει το ίδιο βάρος με τις κλασικές του στιγμές και περιόδους».

Μανώλης Κιλισμανής,  intersponik.gr

«Χωρίς την ανάγκη να αποδείξει τίποτα σε κανέναν πλέον, βγάζει ένα δεκάλεπτο single (…) στο οποίο συμβαίνουν όσα άλλα ονόματα χρειάζονται άλμπουμ ολόκληρα για να δημιουργήσουν – και αν. Αν και τα κομμάτια μακράς διάρκειας δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή, αυτό το Μαύρο Αστέρι λάμπει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο, ενώ το συνοδευτικό video είναι απλά Bowie».

Σοφία Φίλωνος, μέλος της μπάντας Monochromatic Visions

«“Blackstar”. Μια μυστηριακή τελετή που συμβαίνει υπό την απειλή της εκτέλεσης Αυτού κάπου στη σκοτεινή Νορβηγία. Ιέρειες του μέλλοντος με ουρές και απλή, γήινη ομορφιά που χαμογελάνε καθώς γονατίζουν και ψέλνουν αέρινα στο background. Ηλεκτρονικοί ήχοι που δένουν υπέροχα με το βιμπράτο του Bowie, μικρές παύσεις, αλλαγές ρυθμού, ατονικό σαξόφωνο και στη μέση του κομματιού 2-3 διαφορετικές μελωδίες που δένουν αβίαστα για να μας πει: “I’m a black star”. Στο επίκεντρο τα μάτια σου, στο επίκεντρο όλων τα μάτια σου. Αφού, όσο αβανγκάρντ ή ροκ και να είναι τα κομμάτια που φτιάχνει εδώ και 40 χρόνια, στο επίκεντρο σχεδόν πάντα βρίσκεται ο έρωτας».

Βασίλης Μαντζαράς, songwriter, μπάντα The Randen

«Το “Blackstar” είναι ένα άκουσμα που θέλει χρόνο, αλλά στο τέλος σε αποζημιώνει. Η επιρροή του Scott Walker, αρκετά εμφανής. Βλέπουμε έναν πιο ώριμο Bowie που μπορεί να κάνει τέχνη, χωρίς να είναι απλώς weird λόγω μόδας. Αυτό, άλλωστε, έκανε πάντα. Μου λείπει ο Bowie των ’70s, αλλά χαίρομαι για την εξέλιξή του».

Φωτεινή Κορρέ, παρουσιάστρια και μουσικός

«Ίσως πρέπει να πούμε οριστικό αντίο στον Major Tom που μας κάνει παρέα από το Space Oddity. Αφού ξεπεράσουμε την απώλεια, επικεντρωνόμαστε στο επικό μεσαίο μέρος του κομματιού και από κει και μετά το χάος. Μας περνάει μέσα από σκιάχτρα, Κθούλου και χορό γυναικών που επιβεβαιώνει πως ο Λάνθιμος κάνει καριέρα στο εξωτερικό και μας αφήνει γεμάτους περιέργεια και ανυπομονησία. Θέλω κι άλλο».

Γιάννης Καρδάσης aka «Good times for a change», DJ

«Η (οποιαδήποτε) νέα κυκλοφορία του Bowie αποτελεί γεγονός από μόνη της. Πόσο μάλλον όταν είναι κανονισμένη πάνω στην ημερομηνία των γενεθλίων του. (Στις 8 Ιανουαρίου που θα κυκλοφορήσει η νέα του δουλειά ο Bowie γίνεται 68 χρόνων.) Το ίδιο, βέβαια, έγινε και με το “The Next Day” (2013). Και εκεί οι προσδοκίες ήταν μεγάλες, αλλά το αποτέλεσμα απογοητευτικό. Το ίδιο νιώθω και για το “Blackstar”. Θα παραδεχτώ ότι το κομμάτι δεν είναι κακό. Είναι λίγο τραβηγμένο στη διάρκειά του, αλλά κι αυτό ίσως λόγω του video, το οποίο επίσης είναι πολύ ενδιαφέρον, όπως και η διάθεση και η όρεξη που δείχνει να έχει ο Bowie. Αλλά το κομμάτι το νιώθω να προσπαθεί πολύ να παρουσιαστεί ως κάτι πολύ σημαντικό. Βέβαια, το να δημιουργήσεις κάτι σημαντικό απαιτεί χρόνο. Ο Βowie έχει υπάρξει πολύ σπουδαίος στο παρελθόν, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό ισχύει για το παρόν. Το τελευταίο σημαντικό άλμπουμ που έβγαλε ήταν το “Scary Monsters (And Super Creeps)” (1980). Από την άλλη, ο Bowie δεν χρειάζεται να αποδείξει τίποτα και σε κανέναν. Δεν είναι μόνο ο Ziggy και o Thin White Duke. Είναι και η τριλογία του Eno και το Young Americans αλλά και ολόκληρο το new wave που στηρίχτηκε πάνω στο “Scary Monsters”. Αυτά και μόνο θα αρκούσαν και δεν θα χρειαζόταν η κυκλοφορία του “Blackstar”. Δεν είναι ότι είναι κακό κομμάτι. Είναι που δεν έχει κανένα από εκείνα τα στοιχεία που χαρακτήρισαν (κάποτε) τον Bowie σπουδαίο...».

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT

σχόλια

2 σχόλια
Περίμενα πως και πως αυτό το άρθρο.Ο είναι εμφανές πως ο Bowie θέλει να πειραματιστεί και να προκαλέσει με αυτό το βίντεο ένα κομμάτι των ακροατών του. Αλλά και πάλι, πάντα αυτό δεν έκανε; Ήταν ποπ και δεν ήταν, ήταν ροκ και δεν ήταν. Είναι ο Μοντιλιάνι των τραγουδιστών. Είναι ένας κοινωνικά αποδεκτά ταλαντούχος "αλλόκοτος".Το τραγούδι σε άλλους αρέσει, σε άλλους όχι. Το θέμα είναι τι περίμενε να ακούσει ο καθένας, ποιες ήταν οι προσδοκίες του. Το The Stars (Are Out Tonight) δεν ήταν άσχημο τραγούδι και το βίντεο ήταν ενδιαφέρον κι όμως δε νοιάστηκε κανένας. Υποθέτω πως θέλει να κάνει ντόρο για να προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού κι ελπίζω να μας αποζημιώσει με το άλμπουμ του.Τι κρατάω: Τη φωνή του. Λατρεύω τη φωνή του. ΑΠο τις πιο υπνωτικές φωνές που έχω ακούσει. Στα 68; Εκπληκτικός. Στίχους, ναι ναι. Μουσική: Ενδιαφέρον.Τι αφήνω: Το βίντεο. Κάτσανε και είδανε το βίντεο και τους έπεισε; Αλήθεια τώρα; Θέλει να μας παρουσιάσει μια ιστορία και δε το καταφέρνει καθόλου καλά. Απο τη μέση και μετά κάπως παλεύεται.Τι δεν αντέχω: Τη διάρκεια. Το ρεζουμέ: Είναι 68 χρονών, η φωνή του μου αρέσει ακόμα και είναι απο τους καλλιτέχνες που πρέπει να δω απο κοντά.