Κανείς δεν γνωρίζει πού είναι οι πίνακες από τη μεγαλύτερη κλοπή έργων τέχνης στη Γαλλία, αλλά ο δράστης οδηγείται στη φυλακή

Κανείς δεν γνωρίζει πού είναι οι πίνακες από τη μεγαλύτερη κλοπή έργων τέχνης στη Γαλλία, αλλά ο δράστης οδηγείται στη φυλακή Facebook Twitter
«Η κυρία με τη βεντάλια», έργο του Μοντιλιάνι από το 1919 είναι μεταξύ των κλοπιμαίων που ακόμη δεν έχουν εντοπιστεί
0

O Vjéran Tomic καταδικάστηκε σήμερα σε οκτώ χρόνια φυλάκισης για τη ληστεία έργων τέχνης αξίας άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.


Ο 49χρονος, που του δόθηκε το παρατσούκλι «Spiderman» εξαιτίας των ακροβατικών που φέρεται να έκανε, παραδέχθηκε την κλοπή έργων τέχνης με την υπογραφή μεγάλων δημιουργών όπως ο Πικάσο, ο Ματίς, ο Μοντιλιάνι και ο Λεζέ από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Παρισιού.


Ο Tomic ο οποίος είχε βεβαρημένο ποινικό μητρώο με 14 προηγούμενα αδικήματα, είχε και δύο συνεργούς, οι οποίοι καταδικάστηκαν με ποινές έξι και επτά χρόνια ενώ καλούνται να καταβάλουν και πρόστιμο ύψους 104.000.000 ευρώ στην πόλη του Παρισιού.


Όμως που είναι οι πίνακες; Τα έργα τέχνης δεν έχουν βρεθεί και ένας από τους συνεργούς, ομολόγησε ότι τα έριξε στα σκουπίδια - αλλά οι ερευνητές δεν τον πιστεύουν.

Κανείς δεν γνωρίζει πού είναι οι πίνακες από τη μεγαλύτερη κλοπή έργων τέχνης στη Γαλλία, αλλά ο δράστης οδηγείται στη φυλακή Facebook Twitter
Ο Vjéran Tomic μιλά σε δημοσιογράφους έξω από την αίθουσα της δίκης του


Ο ληστής εισέβαλε στο μουσείο περίπου στις 3:00 π.μ., στις 20 Μαΐου του 2010. Εισήλθε στη γκαλερί αφαιρώντας το γυαλί από το παράθυρο, χωρίς όμως να το σπάσει. Η κλοπή πέρασε απαρατήρητη από τους τρεις φύλακες που είχαν υπηρεσία εκείνο το βράδυ, και έγινε μεγάλο θέμα σε πρωτοσέλιδα που τόνιζαν την αποτυχία των συστημάτων ασφαλείας του μουσείου. Ο ανιχνευτής κίνησης ήταν σε δυσλειτουργίας για μήνες και ο συναγερμός ήταν επίσης εκτός λειτουργίας.


Η διάρρηξη έγινε αντιληπτή νωρίς το επόμενο πρωί, κατά τη διάρκεια μιας περιπολίας ενός φρουρού. Τα κλεμμένα έργα είναι τόσο διάσημα που δεν μπορούσαν να πωληθούν, όμως εξακολουθούν να αγνοούνται.


Το πιο ακριβό από τα κλεμμένα έργα ζωγραφικής ήταν το έργο του Πικάσο «The Pigeon with Green Peas» ενώ μεταξύ των κλοπιμαίων είναι έργα των Ζορζ Μπρακ και Αμεντέο Μοντιλιάνι.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Ακόμη και το πιο σφοδρό ξυράφι υπήρξε κάποτε λουλούδι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ακόμη και το πιο σφοδρό ξυράφι υπήρξε κάποτε λουλούδι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από το σοκ της Peaches μέχρι τη σιωπηρή δύναμη σωμάτων που άντεξαν χωρίς να εξηγηθούν, ο Πάνος Μιχαήλ εξερευνά τι σημαίνει να κατοικείς το σώμα σου χωρίς διαπραγμάτευση. Ένα πολυποστ της ΟΑΣΗΣ για την επιθυμία ως πολιτισμό και την αντοχή ως μορφή αλήθειας.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Το δέρμα που κατοικώ/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Το δέρμα που κατοικώ/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε αυτό το πολυποστ, ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει τη σύγχρονη κουλτούρα μέσα από εκείνο το μικρό σκοτεινό διάκενο όπου κάτι λείπει και ακριβώς γι’ αυτό γίνεται ορατό. Από τη Charli XCX που παλεύει να ξαναβρεί το σώμα της μέσα στο ίδιο της το είδωλο, μέχρι τη Cindy Sherman που αποκάλυψε νωρίς τη βία της μίμησης· από τη σωματική ένταση του HYACYN μέχρι τη λαϊκή, ανθρώπινη ματιά του Martin Parr. Ένα queer πολυποστ για την επιμονή της παρουσίας σε μια εποχή που δεν αντέχει την ατέλεια.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Πόσο κοστίζει να βγαίνεις στην Αθήνα;

Culture / Πόσο κοστίζει να βγαίνεις στην Αθήνα;

Από τις θεατρικές σκηνές και τις σκοτεινές αίθουσες μέχρι τα μεγάλα dance events και τα πιο περιζήτητα τραπέζια της Αθήνας, πόσο κοστίζει πραγματικά η επαφή με όσα συμβαίνουν στην πόλη; Πού βρισκόμαστε σε σχέση με λίγα χρόνια πριν και πού σε σχέση με το εξωτερικό;
THE LIFO TEAM
Τα πρόσωπα που άλλαξαν κάτι στον πολιτισμό και υπόσχονται πολλά ακόμα για το μέλλον

Portraits 2025 / Τα πρόσωπα που άλλαξαν κάτι στον πολιτισμό και υπόσχονται πολλά ακόμα για το μέλλον

Kάποιοι το κάνουν για χρόνια, άλλοι εμφανίζονται πρώτη φορά ή είναι ακόμα στην αρχή της θαυμαστής τους πορείας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το 2024 έκαναν τη διαφορά και απ' ό,τι φαίνεται το 2025 θα συνεχίσουν ακάθεκτοι. Η ομάδα της LifΟ μίλησε μαζί τους.
THE LIFO TEAM
«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.