Η Καρίνα Κανελλάκης έγραψε ιστορία: Πρώτη γυναίκα μαέστρος στη Πρώτη Νύχτα του Φεστιβάλ Proms

Η Καρίνα Κανελλάκης έγραψε ιστορία: Πρώτη γυναίκα μαέστρος στη Πρώτη Νύχτα του Φεστιβάλ Proms Facebook Twitter
Φωτογραφία Chris Christodoulou
0

Η μαέστρος Karina Canellakis έγραψε ιστορία καθώς έγινε η πρώτη γυναίκα που διηύθυνε την ορχήστρα στην Πρώτη Νύχτα του Φεστιβάλ Proms, ενός από τα σημαντικότερα φεστιβάλ της Βρετανίας. 

Η βιολονίστρια και μαέστρος με ελληνικές ρίζες,  μαζί με τη συμφωνική ορχήστρα και την χορωδία του BBC, χάρισε στο κοινό μια έντονη μουσική βραδιά που έκλεισε με το μοναδικό Glagolitic Mass του Τσέχου συνθέτη Λέος Γιάνατσεκ. Η Canellakis είχε κάνει το ντεμπούτο της στα Proms πριν δύο χρόνια. «Είναι τιμή για μένα και είμαι πολύ ιδρωμένη», δήλωσε χαριτολογώντας όταν κατέβηκε από τη σκηνή. 

Απόφοιτος της σχολής Julliard, η 38χρονη Νεοϋορκέζα είχε ξεκινήσει την καριέρα της ως βιολιονίστρια αλλά το ταλέντο της και στην διεύθυνση ορχήστρας είχε ήδη διαφανεί από το 2008, όταν είχε αποδώσει με μοναδικό τρόπο την 6η Συμφωνία του Γκούσταβ Μάλερ. 

«Έπαιζα δεύτερο βιολί και έπαιξα με την καρδιά μου», έλεγε μετά, μιλώντας στο Τρίτο Ραδιόφωνο του BBC. «Θυμάμαι να κοιτώ ψηλά και να σκέφτομαι ότι δεν έχω ξαναδεί ποτέ τόσο ψηλά το ταβάνι». Τελικά ο Βρετανός μαέστρος σερ Σάιμον Ράτλ την έπεισε να αφήσει το βιολί για τη μαεστρική μπαγκέτα. 

«Μου είπε "μπορεί να μην βλέπεις πολλούς ανθρώπους που να σου μοιάζουν εκεί πάνω, αλλά ειλικρινά πιστεύω ότι θα μπορούσες να το κάνεις". Αυτό ήταν που άλλαξε το μοτίβο της σκέψης μου και που έδωσε μια μικρή ώθηση (...) να φτιάχνω μουσική χωρίς μουσικό όργανο στα χέρια μου που στην αρχή ήταν αρκετά τρομακτικό». 

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.