Witty details

Witty details Facebook Twitter
NEO-SURREALISM Σχέδια με ξυλομπογιές σε χαρτί και γλυπτά από πηλό δίνουν μορφή σε φανταστικές εικόνες έρωτα, πάθους και φόβου.
0

«Θέλω πάρα πολύ να ταξιδέψω, να ζήσω κάποιο χρονικό διάστημα στο εξωτερικό, να γνωρίσω καινούργιους ανθρώπους. Ίσως να κάνω κάποιο μεταπτυχιακό, δεν ξέρω ακόμα. Θα ήθελα το Σεπτέμβριο να μην είμαι εδώ, να πάω κάπου...» λέει ηΕιρήνη Μίγα, η νεαρή καλλιτέχνιδα που εκθέτει αυτόν τον καιρό τα έργα της στην γκαλερί The Breeder. Είναι η πρώτη ατομική της έκθεση στην Αθήνα και μιλάει με ενθουσιασμό για τα έργα της, 9 σχέδια και 5 γλυπτά που εκτίθενται στο ισόγειο της γκαλερί. «Τα ετοίμαζα εδώ και ένα χρόνο», μου λέει, «και αφορούν τις σχέσεις των ανθρώπων, τους φόβους που προκύπτουν μέσα απ' αυτές, τα θέλω, το πάθος, την αγάπη. Μέσα απ' αυτό το concept προσπάθησα κι έκανα τα συγκεκριμένα έργα, που είναι λίγο σουρεαλιστικά, λίγο παιχνιδιάρικα».

Ο τίτλος της έκθεσης «Wittingly Sparkling Greedy Dimples», ο οποίος σε προετοιμάζει γι' αυτό που θα δεις, παραπέμπει σε κάτι χαρούμενο και ζωηρό. «Όταν έκανα τα γλυπτά μού προκαλούσαν πολύ γέλιο, φανταζόμουν την αντίδραση του θεατή μπροστά τους» εξηγεί. «Νομίζω ότι το γέλιο είναι κάτι που λείπει. Μου αρέσει οι τίτλοι να κάνουν έναν ήχο, ακόμα και οι τίτλοι απ' τα σχέδια έχουν τον ήχο που θα ήθελα να έχει το κάθε έργο, με παρηχήσεις και τέτοια διάφορα». Της ζητάω να μου περιγράψει τα γλυπτά, φτιαγμένα από λευκό πηλό με γυαλί και πυροχρώματα, στολισμένα με φτερά, στρας, κορδέλες και κομμάτια ξύλων: «Ένα από τα γλυπτά είναι ουσιαστικά διπλό. Δυο βουνά, ένα αρσενικό κι ένα θηλυκό που επικοινωνούν μεταξύ τους με μια γέφυρα από λεπτές αλυσίδες, τα οποία λιώνουν και προσπαθούν το ένα να ακουμπήσει το άλλο. Είναι κατά κάποιο τρόπο ένας άντρας και μια γυναίκα. Υπάρχουν επίσης μια τούρτα με δύο άλογα, έναν μονόκερο και μια μικρή φοράδα, κι ένα άλλο γλυπτό με τα βάρη της Εύας, το οποίο ουσιαστικά είναι τα ταξίδια που κάνει και τα εμπόδια που μπορεί να συναντήσει. Έχει το μήλο που το έχει δαγκώσει και το προσφέρει... Μετά είναι ο θηλυκός ποιμένας, το μπούστο μιας κοπέλας που πρόσφερε την καρδιά της κι από τότε άλλαξαν διάφορα πράγματα μέσα της, ο τρόπος που αντιλαμβάνεται τα πάντα. Τα βάθρα στα γλυπτά είναι συνέχεια των έργων, το κάθε ένα ειδικά σχεδιασμένο για το κάθε γλυπτό, σαν προέκταση. Τα σχέδια που είναι φτιαγμένα από ξυλομπογιές σε χαρτί έχουν άμεση σχέση με το concept».

Η Ειρήνη έχει πάρει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις (στο Χρατς! στο Μουσείο Μπενάκη, στη Helexpo, στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, στην Πάτρα), ενώ έχει κάνει μια ατομική έκθεση στο Τόκιο τον περασμένο Φεβρουάριο. «Αισθάνομαι πολύ τυχερή που κατάφερα να κάνω αυτό που ονειρευόμουν. Μερικές φορές νιώθω ότι όταν θέλεις κάτι πάρα πολύ και το προσπαθήσεις και δουλέψεις πάνω σ' αυτό, θα σου έρθει κάποια στιγμή. Εμένα ήρθε τη στιγμή ακριβώς που τελείωσα τη σχολή μου. Μικρή, απ' το γυμνάσιο ακόμα, είχα αποφασίσει ότι θέλω να κάνω αυτό: να ζωγραφίζω. Σκεφτόμουν πώς θα είναι η ζωή μου μετά από χρόνια και ήταν το μόνο που θα ήθελα να κάνω».

Τη ρωτάω αν την απασχολεί το τι εισπράττει ο κάθε επισκέπτης της έκθεσης από τα έργα της, τι σχόλια ακούει. «Μου αρέσει πάρα πολύ όταν ο καθένας πλάθει τη δική του ιστορία. Νομίζω ότι αυτό είναι το σημαντικότερο. Μερικές φορές μου ζητάνε να τους εξηγήσω τι έχω φτιάξει και τους λέω, αλλά ακούω και τη δική τους εκδοχή. Αυτό είναι που ζωντανεύει το έργο νομίζω. Δηλαδή, το ότι ο καθένας στο μυαλό του το ερμηνεύει διαφορετικά, οπότε μπορεί να έχει πολλές διαστάσεις». Τα ερεθίσματα για να δημιουργήσει έρχονται από παντού. Από τις σχέσεις της με τους ανθρώπους, τις εικόνες της τηλεόρασης, των περιοδικών, τις εικόνες της πόλης. «Μου αρέσει η Φωκίωνος» λέει. «Έχει πολλά παιδιά που παίζουν, ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς, βλέπεις κυρίες της αστικής τάξης, παλιές Αθηναίες με ροζ κραγιόν και γούνα, που ντύνονται στην τρίχα για να πάνε στο σουπερμάρκετ. Με έχει εντυπωσιάσει μια παρέα από τέτοιες κυρίες με ξανθό, πολύ φουντωτό μαλλί, ντυμένες με έντονα χρώματα, που βγάζουν τα κανίς βόλτα όλες μαζί και συχνάζουν στα Goody's».

Χαρίζεις έργα σου σε φίλους; «Όχι πια. Όταν ήμουν μικρότερη έδινα πάρα πολλά, τώρα πια όμως δεν χαρίζω. Σταμάτησα να δίνω όταν ανακάλυψα ότι δεν ήξεραν ούτε πού είχαν το έργο που τους είχα χαρίσει...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT