Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει

Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει Facebook Twitter
0
Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει Facebook Twitter
Φωτό: Ορέστης Σεφέρογλου

Οι κραυγές απελπισίας από τα ηχητικά ντοκουμέντα που κατέγραψε ο Χρόνης Πεχλιβανίδης κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων διάσωσης στο Αιγαίο «στοιχειώνουν» την αίθουσα του Μουσείου Μπενάκη της οδού Πειραιώς, όπου φιλοξενείται η έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί». Το μουσείο, σε συνεργασία με το αλληλεγγύη-SolidarityNow, παρουσιάζει το έργο 8 κορυφαίων φωτογράφων/φωτοειδησεογράφων, οι οποίοι ακολουθώντας το Ταξίδι των εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που εξαναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις χώρες τους κατέγραψαν συγκλονιστικές εικόνες. Οι φωτογράφοι που μετέχουν στην έκθεση είναι οι: Γιάννης Μπεχράκης και Άλκης Κωνσταντινίδης, που έλαβαν το βραβείο Pulitzer 2016 στην κατηγορία «Έκτακτης Επικαιρότητας», για την καταγραφή και αποτύπωση της προσφυγικής/μεταναστευτικής κρίσης, Γιώργος Μουτάφης, Άγγελος Τζωρτζίνης, Enri Canaj, Μυρτώ Παπαδοπούλου, Ορέστης Σεφέρογλου, Χλόη Κριθαρά – Devienne.


«Οι μεταναστευτικές ροές συνιστούν υπαρξιακή απειλή για την Ευρώπη και τον κοινωνικό ιστό της Ελλάδας», αναφέρει ο κ. Στέλιος Ζαββός, Πρόεδρος Δ.Σ. αλληλεγγύη-SolidarityNow. «Στόχος μας είναι η ενσωμάτωση, η ένταξη αυτών των ανθρώπων και για να συμβεί κάτι τέτοιο μεγάλο ρόλο θα παίξει η ιδιωτική πρωτοβουλία. Είναι απαραίτητη η βοήθεια και η συμπαράσταση από όλους μας», συμπληρώνει. Η αλληλεγγύη-SolidarityNow έχει μέχρι σήμερα φροντίσει να ενταχθούν σε ελληνικές οικογένειες 700 πρόσφυγες και μετανάστες, ενώ υλοποιεί 68 προγράμματα ύψους 14 εκατομμυρίων ευρώ σε συνεργασία με 40 οργανώσεις. Στόχος της έκθεσης, η οποία προγραμματίστηκε έκτακτα λόγω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, είναι να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση και την αφύπνιση του κοινού, μια και κάθε φωτογραφία είναι πραγματικά πολύ παραπάνω από χίλιες λέξεις. Δε θα είναι άλλωστε η πρώτη φορά που φωτογραφίες καλούνται να αφυπνίσουν την κοινή γνώμη, αλλά και τους αρμόδιους: στο αρχείο του Μουσείου Μπενάκη βρίσκονται οι φωτογραφίες από τον μεγάλο λιμό του χειμώνα του 1941-42, που οδήγησαν τον Ερυθρό Σταυρό να στείλει επισιτιστική βοήθεια στην Ελλάδα.

Στην Έξοδο πλέον οι πρόσφυγες βιώνουν την ελευθερία, παρόλο που δεν ξέρουν τι θα αντιμετωπίσουν στο μέλλον. Υπάρχει, ακόμα κι αν δε φαίνεται, το συναίσθημα της χαράς, αφού έχουν καταφέρει να κάνουν το πιο δύσκολο κομμάτι του ταξιδιού. Οι φωτογραφίες είναι σκληρές και δυνατές –σε αναγκάζουν να πάρεις θέση.


Στην έκθεση θα δούμε 140 φωτογραφίες που αντιπροσωπεύουν 8 διαφορετικές ματιές και σκέψεις και χωρίζονται σε τρεις ενότητες: α) την Είσοδο, που επικεντρώνεται στην προσπάθεια των προσφύγων να φτάσουν στα ελληνικά νησιά και όπου κυρίαρχο συναίσθημα είναι ο φόβος, καθώς πολλοί από αυτούς δεν είναι εξοικειωμένοι με τη θάλασσα, β) την Παραμονή, που περιλαμβάνει φωτογραφίες τραβηγμένες στα κέντρα κράτησης, τα κέντρα προσωρινής φιλοξενίας, τους καταυλισμούς και την Βικτώρια, με την αναμονή και την αγωνία να γιγαντώνονται και γ) την Έξοδο, όπου βλέπουμε φωτογραφίες από την Ειδομένη. «Στην Έξοδο πλέον οι πρόσφυγες βιώνουν την ελευθερία, παρόλο που δεν ξέρουν τι θα αντιμετωπίσουν στο μέλλον. Υπάρχει, ακόμα κι αν δε φαίνεται, το συναίσθημα της χαράς, αφού έχουν καταφέρει να κάνουν το πιο δύσκολο κομμάτι του ταξιδιού. Οι φωτογραφίες είναι σκληρές και δυνατές –σε αναγκάζουν να πάρεις θέση», τονίζει η επιμελήτρια της έκθεσης, Ντόρα Κομνηνού.

Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει Facebook Twitter
Φωτό:Άλκης Κωνσταντινίδης


Κοιτάζοντας τις φωτογραφίες ο επισκέπτης είναι αδύνατον να παραμείνει συναισθηματικά αμέτοχος. Τα βλέμματα που έχει συλλάβει ο φακός της Χλόης Κριθαρά – Devienne στη Λέσβο και ο Γιάννης Μπεχράκης στην Ειδομένη δεν είναι εύκολο να τα αντιμετωπίσει κανείς. Η εικόνα ενός παιδιού που οι διασώστες παλεύουν να επαναφέρουν στη ζωή, όπως την συνέλαβε ο φακός του Γιώργου Μουτάφη -που τώρα βρίσκεται σε αποστολή σε διασωστικό σκάφος ανοιχτά της Λιβύης- είναι από αυτές που δύσκολα αντέχονται. Η παρουσία των παιδιών στις φωτογραφίες είναι έντονη, καθώς είναι τα μεγαλύτερα θύματα της σημαντικότερης ανθρωπιστικής κρίσης μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο –από τον Σεπτέμβριο του 2015 πάνω από 340 παιδιά -τα περισσότερα βρέφη- έχουν χάσει τη ζωή τους, αποτελώντας το 30% των θανάτων.


Για λίγο, μόνο, ο επισκέπτης μπορεί να βάλει τον εαυτό του στη θέση αυτών των ανθρώπων που διεκδικούν το ιερό δικαίωμα στη ζωή, μπαίνοντας μέσα σε μία πραγματική σκηνή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, που φιλοξένησε εκατοντάδες οικογένειες τον τελευταίο χρόνο στη Χίο και έχει στηθεί στον εκθεσιακό χώρο. Η αίσθηση ασφυξίας, αν και η σκηνή βρίσκεται σε προστατευμένο και κλιματιζόμενο περιβάλλον, είναι πιο εύγλωττη από οποιαδήποτε περιγραφή των δυσμενών συνθηκών κάτω από τις οποίες διαβιώνουν χιλιάδες άνθρωποι.

Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει Facebook Twitter
Φωτό: Enri Canaj
Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει Facebook Twitter
Φωτό: Χλόη Κριθαρά – Devienne
Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει Facebook Twitter
Φωτό: Άγγελος Τζωρτζίνης


Παράλληλα με την έκθεση, θα προβάλλεται το ντοκιμαντέρ "Refugee Highway" του σκηνοθέτη Χρόνη Πεχλιβανίδη, που ταξιδεύει μαζί με τους πρόσφυγες από τη Συρία, στη Ρόδο, την Κω, την Τήλο, τη Σάμο και τη Λέσβο, ξετυλίγοντας τις δυσκολίες αυτού του ταξιδιού. Τέλος, μια σειρά από σκίτσα παιδιών και εφήβων, συγκεντρωμένα από τον Δημήτρη Σκλεπάρη, περιγράφουν με εικόνες όσα έζησαν και αδυνατούσαν να αφηγηθούν με λόγια. Συρματοπλέγματα, ερείπια, ακρωτηριασμοί σε ασπρόμαυρα σκίτσα που σοκάρουν, μαζί με άλλα που απεικονίζουν τη γη της επαγγελίας, όπως οι νεαροί πρόσφυγες και μετανάστες φαντάζονται την ευρωπαϊκή πόλη στην οποία παλεύουν με κάθε τρόπο να φτάσουν. Το Μουσείο Μπενάκη και το αλληλεγγύη-SolidarityNow καταβάλλουν προσπάθειες η έκθεση να ταξιδέψει στην Ελλάδα και την Ευρώπη, με την Θεσσαλονίκη και τις Βρυξέλλες να είναι οι πρώτες πόλεις που θα την φιλοξενήσουν.


Ο Enri Canaj και ο Γιάννης Μπεχράκης μίλησαν στο Lifo.gr για την έκθεση και τη δουλειά τους:


Enri Canaj

Στο συγκεκριμένο project επέλεξα το ασπρόμαυρο γιατί ήθελα να δώσω τη δραματικότητα που εγώ έβλεπα στις καταστάσεις που περνάνε αυτοί οι άνθρωποι. Δεν ήθελα να κάνω φωτογραφίες που είχαν ειδησεογραφική χροιά. Έμεινα παραπάνω με αυτούς τους ανθρώπους και προσπάθησα να ζήσω μαζί τους γιατί, όπως τα όλα τα θέματα που διαλέγω να φωτογραφίζω, επέλεξα το θέμα επειδή με αφορά προσωπικά –μέσα από αυτό ήθελα να περάσω κάποιους δικούς μου φόβους και να προσπεράσω κάποιες καταστάσεις που έζησα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ένιωθα μεγάλη πίεση και συγκίνηση σε όλες αυτές τις διαδρομές. Πολλές φορές όταν έβλεπα έναν πατέρα με το μικρό γιο του ήταν σα να έβλεπα τον πατέρα μου με μένα –μου ερχόντουσαν μνήμες αυτόματα. Συνεχίζω να ασχολούμαι με το θέμα αλλά με πιο χαλαρούς ρυθμούς. Με ακολουθεί, γιατί ο μετανάστης και ο πρόσφυγας, αν και μεταναστεύουν για διαφορετικούς λόγους, έχουν παράλληλα βιώματα. Όταν ήρθα στην Ελλάδα σαν μετανάστης, τα πράγματα ήταν πολύ πιο δύσκολα απ΄ό,τι περιμέναμε. Εμείς πιστεύαμε ότι θα έρθουμε στον παράδεισο, έτσι μας είχαν πει –έτσι τα φαντάζονται και οι άνθρωποι τώρα. Βέβαια, η πραγματικότητα που αντιμετωπίζεις είναι πολύ πιο σκληρή, γι΄αυτό και όταν το διαπιστώνουν μένουν μετέωροι. Θα έλεγα ότι γενικότερα οι Ευρωπαίοι είναι συντηρητικοί και η Ευρώπη έχει γίνει σαν φρούριο. Φοβάμαι ότι τα πράγματα θα χειροτερεύουν όσο η οικονομική κρίση διογκώνεται. Εμένα με βοηθάει το γεγονός ότι έχω εμπειρίες και βιώματα που με κάνουν να βλέπω προς τα πού πηγαίνει η κατάσταση –η ιστορία μας διδάσκει. Θεωρώ ότι τέτοιου είδους προσπάθειες μπορούν να βοηθήσουν να ευαισθητοποιηθούν οι πολίτες και να γνωρίσουν έναν κόσμο που ούτε καν φαντάζονται ότι υπάρχει, γιατί δεν έχουν επαρκείς πληροφορίες.


Γιάννης Μπεχράκης

Πιστεύω ότι αυτό που κάνω είναι πολύ σοβαρό κι έχει πραγματικό αντίκρισμα. Το έχω δει και με τις αντιδράσεις του κόσμου –ήμουν στην Κω μόνος μου για αρκετό καιρό και μέσα σε δυο βδομάδες το νησί γέμισε με εθελοντές που ήρθαν να βοηθήσουν. Πολλοί άνθρωποι μου είπαν ότι ήρθαν επειδή είδαν μια φωτογραφία μου. Όταν ξεκίνησα αυτήν τη δουλειά, επηρεασμένος από την ταινία «Αποστολή στη Νικαράγουα», ήθελα να αλλάξω τον κόσμο. Τάχθηκα σε αυτό. Έχω καταφέρει να ασκήσω πίεση σε κυβερνήσεις και ισχυρούς και να τους αναγκάσω να βοηθήσουν. Πιστεύω ότι έχω μεγάλη δύναμη και προσπαθώ να την χρησιμοποιήσω με πολύ ηθική και αγάπη για τον συνάνθρωπο –αυτά μαθαίνω στους συνεργάτες και τα παιδιά μου. Αν ο άλλος πνίγεται ή κινδυνεύει και χρειάζεται να τον σώσω εγώ, τότε δεν πατάω το κουμπί της φωτογραφικής μηχανής. Θα βοηθήσω, χωρίς να το διαφημίσω. Αν υπάρχουν εθελοντές, τότε εγώ θα φωτογραφίζω, γιατί αυτή είναι η δουλειά μου, για την οποία έχω κάνει πολλές θυσίες και δεν το μετανιώνω στιγμή. Η δουλειά μου είναι να μαζεύω και να μοιράζομαι εμπειρίες, να είμαι ο μεσάζων, αυτός που θα πει: «κοιτάξτε, αυτό γίνεται και δε μπορεί κανείς να πει ότι δεν το ήξερε». Τα τελευταία πέντε-έξι χρόνια κανένας δεν έχει μείνει αλώβητος από την Κρίση. Όμως, από αυτήν την κατάσταση έχει βγει και κάτι καλό: στα δύσκολα δείχνει κανείς το χαρακτήρα του και οι Έλληνες -οι περισσότεροι- μέσα σε αυτήν τη δυσκολία έχουν ενδιαφερθεί για τον διπλανό τους και τον έχουν συντρέξει. Έχω καλύψει πολλές πυρκαγιές και είναι στενάχωρο πράγμα. Περπατάς στο δάσος και είναι όλα μαύρα, βλέπεις καμένες χελώνες και ζωάκια και ξαφνικά βλέπεις ένα άσπρο λουλουδάκι και λες: «Αυτή είναι η επόμενη μέρα!». Εγώ αυτό το άσπρο λουλουδάκι το βλέπω.

Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει Facebook Twitter
Φωτό: Γιάννης Μπεχράκης
Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει Facebook Twitter
Φωτό:Άλκης Κωνσταντινίδης
Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει Facebook Twitter
Φωτό: Γιάννης Μπεχράκης
Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει Facebook Twitter
Φωτό: Γιώργος Μουτάφης
Το ταξίδι. Μετακινούμενοι πληθυσμοί: H φωτογραφική έκθεση στο μουσείο Μπενάκη που συγκλονίζει Facebook Twitter
Φωτό: Γιάννης Μπεχράκης

Ιnfo:

Το ταξίδι Μετακινούμενοι πληθυσμοί

Μουσείο Μπενάκη

Πειραιώς 138

Εγκαίνια: 16 Μαΐου, ώρα 20:00

Διάρκεια: 19/05/2016 - 29/05/2016

είσοδος ελεύθερη

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ