Στο νέο του πρότζεκτ ο Στέφανος Τσιβόπουλος καταπιάνεται με την Πλατεία Συντάγματος

Στο νέο του πρότζεκτ ο Στέφανος Τσιβόπουλος καταπιάνεται με την Πλατεία Συντάγματος Facebook Twitter
0
Στο νέο του πρότζεκτ ο Στέφανος Τσιβόπουλος καταπιάνεται με την Πλατεία Συντάγματος Facebook Twitter
Μια άλλη παρέμβαση είναι η περφόρμανς-χορογραφία με τίτλο One step forward, two steps back: Proposal for a new choreography, που πραγματοποιήθηκε μπροστά στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Εδώ, δύο περφόρμερ στέκονται μετωπικά στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και πραγματοποιούν μια χορογραφία βασισμένη στη ρήση «ένα βήμα εμπρός και δυο βήματα πίσω». Κάνοντας αυτό τον επαναλαμβανόμενο βηματισμό οι δύο χορευτές απομακρύνονται σταδιακά από τη Βουλή και από τον χώρο του μνημείου.

— Τι συμβολίζει για σας η πλατεία Συντάγματος;

Η ιστορία της πλατείας είναι ταυτισμένη με την Νεότερη Ιστορία της Ελλάδας. Ένας χώρος που αντικατοπτρίζει την ιδιοσυγκρασία και το συλλογικό υποσυνείδητο του νεοέλληνα. Η Νεότερη Ιστορία μας στην κυριολεξία δημιουργείται και περνάει μέσα από την πλατεία Συντάγματος.

— Ποιες θα διαλέγατε ως κορυφαίες στιγμές της ιστορίας της;
Το πραξικόπημα του 1967, η του έλευση του Καραμανλή το 1974, οι πολιτικές συγκεντρώσεις της δεκαετίας του '80, τα Δεκεμβριανά του 2008, το δημοψήφισμα «Ναι/Όχι» του 2015. Αυτά είναι μόνο τα highlights. Θα έλεγα, όμως, ότι υπάρχουν δεκάδες άλλες μικρές και μεγάλες στιγμές που συμβάλλουν στη διαμόρφωση αυτής της πλατείας σε σύμβολο.

Πρόκειται για μια σειρά φωτογραφιών με πολιτικούς αρχηγούς της Μεταπολίτευσης που τύπωσα σε διαφορετικές αφίσες και επικόλλησα στους χώρους πέριξ του Συντάγματος για τρεις εβδομάδες. Οι αφίσες, σε αντίθεση με τους «κανόνες» της σωστής αφίσας, ήταν οριζόντιες και ασπρόμαυρες, χωρίς καμιά πληροφορία, και στόχο είχαν να αποσυντονίσουν και, κατά κάποιον τρόπο, να «χακάρουν» αισθητικά το δημόσιο τοπίο του κέντρου της Αθήνας.

  

 

— Η ίδια η περιοχή άλλαξε πολλές φορές φυσιογνωμία μέσα στα χρόνια, από παλάτι του Όθωνα σε τόπο διεκδίκησης δικαιωμάτων. Υπάρχει μια διασύνδεση με το σήμερα;

Φυσικά, υπάρχουν πολλές και διαφορετικές διασυνδέσεις, που όλες αντικατοπτρίζουν την παρούσα φάση που βρισκόμαστε ως κοινωνία. Θα ξεκίναγα με τους «Αγανακτισμένους» και θα έφτανα μέχρι το πρόσφατο δημοψήφισμα. Θα πρόσθετα, επίσης, τις δεκάδες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, πανελλαδικά συλλαλητήρια, πορείες κ.λπ. που έχουν γίνει από το 2010 με αφορμή τα τρία μνημόνια και, γενικότερα, την κατάρρευση της οικονομίας.

— Πείτε μας δυο λόγια για τα έργα που θα δούμε στην έκθεση.

Είναι μια σύνθετη έκθεση που αποτελείται, από τη μια μεριά, από ηχητικά και οπτικά ντοκουμέντα των πολιτικών συγκεντρώσεων των τριών κομμάτων της Μεταπολίτευσης, που όλες πραγματοποιήθηκαν στην πλατεία Συντάγματος. Και από την άλλη, από μια σειρά δράσεων-παρεμβάσεων που συνδέουν αυτά τα ντοκουμέντα με το παρόν.

Στο νέο του πρότζεκτ ο Στέφανος Τσιβόπουλος καταπιάνεται με την Πλατεία Συντάγματος Facebook Twitter
Οι πολιτικοί που έχουμε σήμερα είναι υποπροϊόντα της Μεταπολίτευσης και, φυσικά, διακατέχονται από τον λαϊκισμό. Είναι η πολιτική παρακαταθήκη που άφησαν οι προηγούμενοι Έλληνες πολιτικοί. Αλλά νομίζω ότι η ελληνική κοινωνία, παρόλο που ρέπει επίσης συναισθηματικά προς το προφίλ του πολιτικού ως ηγέτη, αρχίζει να καταλαβαίνει, έστω και με μεγάλο κόστος, ότι σε αυτό τον παγκοσμιοποιημένο πλανήτη η σοβαροφάνεια και το ύφος δεν είναι αρκετά.

— Η έκθεση «επεκτάθηκε» και στους δρόμους γύρω από το Σύνταγμα, σωστά;

Σωστά. Πρόκειται για μια σειρά φωτογραφιών με πολιτικούς αρχηγούς της Μεταπολίτευσης που τύπωσα σε διαφορετικές αφίσες και επικόλλησα στους χώρους πέριξ του Συντάγματος για τρεις εβδομάδες. Οι αφίσες, σε αντίθεση με τους «κανόνες» της σωστής αφίσας, ήταν οριζόντιες και ασπρόμαυρες, χωρίς καμιά πληροφορία, και στόχο είχαν να αποσυντονίσουν και, κατά κάποιον τρόπο, να «χακάρουν» αισθητικά το δημόσιο τοπίο του κέντρου της Αθήνας. Και νομίζω πως το πέτυχαν, γιατί αρχικά προκάλεσαν το ξάφνιασμα των περαστικών και των ντόπιων καταστηματαρχών, αλλά στη συνέχεια έντονο ενδιαφέρον λόγω του ότι έβλεπαν όλα αυτά τα πολιτικά πρόσωπα κολλημένα το ένα δίπλα στο άλλο. Μου έθεταν πολλά ερωτήματα, γεγονός που βρήκα πολύ ενδιαφέρον. Μια άλλη παρέμβαση είναι η περφόρμανς-χορογραφία με τίτλο One step forward, two steps back: Proposal for a new choreography, που πραγματοποιήθηκε μπροστά στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Εδώ, δύο περφόρμερ στέκονται μετωπικά στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και πραγματοποιούν μια χορογραφία βασισμένη στη ρήση «ένα βήμα εμπρός και δυο βήματα πίσω». Κάνοντας αυτό τον επαναλαμβανόμενο βηματισμό οι δύο χορευτές απομακρύνονται σταδιακά από τη Βουλή και από τον χώρο του μνημείου.

— Ποιος είναι ο στόχος που έχετε θέσει;

Το κάθε έργο μου, πέραν της εικαστικής και καλλιτεχνικής εξέλιξης, με ενδιαφέρει και ως διαδικασία κατανόησης της πολιτικής και πνευματικής μου ταυτότητας. Μεγάλωσα με τις εικόνες τις Μεταπολίτευσης, με τις μεγάλες συγκεντρώσεις, τις πολιτικές αλλαγές, την κομματική πόλωση, με πολιτικά πρόσωπα που καθόρισαν την κοινωνία στην οποία ζούμε σήμερα. Στο έργο αυτό προσπαθώ να καταλάβω το «λεξιλόγιο», τα κομμάτια αυτής της περιόδου που δημιούργησαν αυτό που ονομάζουμε «Μεταπολίτευση» ή, τουλάχιστον, τη δική μου εκδοχή της Μεταπολίτευσης. Εξού και η προσπάθεια που κάνω να αποδομήσω αυτά τα κομμάτια. Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της περιόδου είναι οι πολιτικές συγκεντρώσεις με τα ακραία κομματικά σλόγκαν, τα αμέτρητα σημαιάκια και τις άπειρες αφίσες. Ένα άλλο είναι ο δημόσιος πολιτικός λόγος, που εκφωνούνταν συνήθως από ένα μπαλκόνι μπροστά σε ένα τεράστιο, ανώνυμο πλήθος. Ένα ακόμα είναι η μετατροπή αυτών των συγκεντρώσεων σε τηλεοπτικό θέαμα. Το έργο «Crossfade», που είναι επίσης στην έκθεση, μιλάει για την τηλεοπτική τεχνική του crossfade, που παρουσιάζει τον αρχηγό του εκάστοτε κόμματος σε υπέρθεση πάνω στο πλήθος. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον στην τηλεοπτική κάλυψη των τότε προεκλογικών ομιλιών.

— Ποια είναι η σχέση του πολιτικού με το κοινό στις μέρες μας;

Όταν έκανα τη σχετική έρευνα αρχείου πάνω σε εικόνες από τις πολιτικές συγκεντρώσεις της εποχής '74-'02, οι περισσότερες που βρήκα ήταν ασπρόμαυρες. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μπορούσα να ξεχωρίσω σε ποια κόμματα ανήκαν τα πλήθη, καθώς όλα φαίνονταν τα ίδια, ακόμα και τα σλόγκαν που χρησιμοποιούσαν. Μου άρεσε πολύ αυτή η απώλεια της όποιας κομματικής και πολιτικής σημειολογίας από την εικόνα. Πολύ απλά, για την Ιστορία δεν έχει σημασία το χρώμα τελικά. Η απόσταση της Ιστορίας αποκαλύπτει νέες συνθήκες ανάγνωσής της. Και αυτό που απομένει στην εικόνα είναι ένα ανώνυμο πλήθος, μια ασπρόμαυρη μάζα ανθρώπων που αποθεώνει ένα πρόσωπο. Στο σχετικό έργο με τίτλο «One Too Many» (2016), δύο περφόρμερ πραγματοποιούν μια ζωντανή περφόρμανς κάθε Παρασκευή στον χώρο της έκθεσης, όπου παρουσιάζουν αποσπασματικά μια σειρά ασπρόμαυρων φωτογραφικών αρχείων που δείχνουν αυτό ακριβώς το ανώνυμο πλήθος διαφορετικών πολιτικών συγκεντρώσεων από προεκλογικές ομιλίες που έγιναν στην πλατεία Συντάγματος. Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζω ένα αρχείο με αυτό τον τρόπο, ζωντανά. Οι πολιτικοί που έχουμε σήμερα είναι υποπροϊόντα της Μεταπολίτευσης και, φυσικά, διακατέχονται από τον λαϊκισμό. Είναι η πολιτική παρακαταθήκη που άφησαν οι προηγούμενοι Έλληνες πολιτικοί. Αλλά νομίζω ότι η ελληνική κοινωνία, παρόλο που ρέπει επίσης συναισθηματικά προς το προφίλ του πολιτικού ως ηγέτη, αρχίζει να καταλαβαίνει, έστω και με μεγάλο κόστος, ότι σε αυτό τον παγκοσμιοποιημένο πλανήτη η σοβαροφάνεια και το ύφος δεν είναι αρκετά.

Στο νέο του πρότζεκτ ο Στέφανος Τσιβόπουλος καταπιάνεται με την Πλατεία Συντάγματος Facebook Twitter
Στέφανος Τσιβόπουλος

— Κινείστε μεταξύ Άμστερνταμ, Νέας Υόρκης και Αθήνας. Τι κρατάτε από την κάθε πόλη;

Μου αρέσει ο τρελός παλμός της Αθήνας, η δημιουργική ησυχία του Άμστερνταμ και, φυσικά, η Νέα Υόρκη, επειδή έχει πολλά να δεις και να κάνεις, είναι ανεξάντλητη. Παρότι οι τρεις πόλεις βρίσκονται σε τεράστια γεωγραφική, πολιτική, οικονομική και πολιτισμική απόσταση, την ίδια στιγμή είναι και άρρηκτα συνδεδεμένες, όπως συμβαίνει με όλο τον πλανήτη, άλλωστε. Το σύστημα είναι τέτοιο, που οτιδήποτε συμβεί στην Αθήνα, περιβαλλοντολογικό, οικονομικό και πολιτικό, αφορά όλο τον κόσμο αλλά και το αντίστροφο. Άρα, ζούμε σε έναν κόσμο τόσο διασυνδεδεμένο ως προς τις βασικές αρχές του, που όλα τα υπόλοιπα απορρέουν από εκεί. Αυτό εν μέρει συμβάλλει και στην πολυπλοκότητα της κρίσης, στην οποία βρισκόμαστε για τόσο μεγάλο διάστημα.

Στο νέο του πρότζεκτ ο Στέφανος Τσιβόπουλος καταπιάνεται με την Πλατεία Συντάγματος Facebook Twitter
Πρόκειται για μια σειρά φωτογραφιών με πολιτικούς αρχηγούς της Μεταπολίτευσης που τύπωσα σε διαφορετικές αφίσες και επικόλλησα στους χώρους πέριξ του Συντάγματος για τρεις εβδομάδες...

«Project Syntagma (One step forward, two steps back)», Kalfayan Galleries, Χάριτος 11, Αθήνα, 25/2-16/4.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ