«Περσέας»: Ένας ιστορικός ξενώνας Ξενία ξανανοίγει στην Σέριφο για χάρη μιας έκθεσης

«Περσέας»: Ένας ιστορικός ξενώνας Ξενία ξανανοίγει στην Σέριφο για χάρη μιας έκθεσης Facebook Twitter
Στα χρόνια της ακμής του
0

Ο δημοτικός ξενώνας Περσέας στο Λιβάδι Σερίφου, ο συμπαγής αυτός όγκος με τις λιτές γραμμές δίπλα από τη θάλασσα, που παραμένει κλειστός και σχετικά αναξιοποίητος, φέροντας τα σημάδια του χρόνου πάνω του, θα ανοίξει και φέτος το καλοκαίρι για να φιλοξενήσει μια ιδιαίτερη εικαστική έκθεση.

Ο Περσέας, είναι ένα μοναδικό κτιριακό παράδειγμα στο νησί, της μοντέρνας αρχιτεκτονικής κίνησης του 1960. Αρχιτέκτονας του είναι ο Φίλιππος Βώκος ο οποίος, σχεδίασε το ισόγειο ομώνυμο κτίριο ξενώνων, σε κάτοψη σχήματος «Γ», προσφέροντας άμεση πρόσβαση και θέα στη θάλασσα.

Η αρχιτεκτονική του, είναι βασισμένη στο μοντέρνο κίνημα των ξενοδοχείων Ξενία, τα οποία με τις λιτές γραμμές και τους καθαρούς όγκους τους, αποτελούν έκφραση μιας Ελληνικής μοντέρνας αρχιτεκτονικής διεθνώς αναγνωρισμένης.

«Τα ξενοδοχεία, τα μοτέλ, οι ξενώνες και τα τουριστικά περίπτερα με την διακριτική ονομασία Ξενία, είναι έργα του ΕΟΤ που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από την δεκαετία του '50  μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του '70. 

Η αρχιτεκτονική του, είναι βασισμένη στο μοντέρνο κίνημα των ξενοδοχείων Ξενία, τα οποία με τις λιτές γραμμές και τους καθαρούς όγκους τους, αποτελούν έκφραση μιας Ελληνικής μοντέρνας αρχιτεκτονικής διεθνώς αναγνωρισμένης.

Τη δεκαετία 1957 - 1967 ανέλαβε διευθυντής της τεχνικής υπηρεσίας ο αρχιτέκτονας Άρης Κωνσταντινίδης, ο οποίος  σε συνεργασία με σημαντικούς αρχιτέκτονες της εποχής όπως ο  Φίλιππος Βώκος, μετέτρεψε την υπηρεσία σε ένα συνεχές εργαστήριο αρχιτεκτονικής, μελετώντας πληθώρα νέων μονάδων, σε ορεινές περιοχές, σε νησιά και σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Τα κτίρια του προγράμματος αποτελούν δείγματα του πρωτοπόρου ελληνικού μεταπολεμικού χώρου και αποτελούν κομμάτι της αρχιτεκτονικής ιστορίας της χώρας μας.

«Περσέας»: Ένας ιστορικός ξενώνας Ξενία ξανανοίγει στην Σέριφο για χάρη μιας έκθεσης Facebook Twitter
Έργο της Νότας Κυριαζή
«Περσέας»: Ένας ιστορικός ξενώνας Ξενία ξανανοίγει στην Σέριφο για χάρη μιας έκθεσης Facebook Twitter
Η ανακοίνωση στις εφημερίδες της εποχής

Η αρχιτεκτονική του ξενώνα Περσέα βασισμένη στο μοντέρνο κίνημα των Ξενία και γενικά των τουριστικών μονάδων της εποχής του ΄60, διέπεται από την τυποποίηση της κατασκευής, τις λιτές γραμμές, τους καθαρούς όγκους και την σαφήνεια στη χρήση των υλικών πάντα σε διάλογο με την αρχιτεκτονική παράδοση του τόπου» αναφέρει η κ. Αννα Σκιαδά, αρχιτέκτονας και μέλος του δημοτικού συμβουλίου της Σερίφου η οποία ασχολείται ενεργά με τον Περσέα. Και συνεχίζει:

«Το κτίριο βρίσκεται μέχρι σήμερα σε απόλυτη αρμονία με το τοπίο ενώ ξεπροβάλλει  στην τοποθεσία του, δίπλα στη θάλασσα, σαν να υπήρχε πάντοτε σε αυτή τη θέση.

«Περσέας»: Ένας ιστορικός ξενώνας Ξενία ξανανοίγει στην Σέριφο για χάρη μιας έκθεσης Facebook Twitter
Ο νέος Περσεύς

Στόχος του αρχιτέκτονα του Φίλιππου Βώκου, ήταν ο επισκέπτης να αισθάνεται ότι ζει σε ένα μέρος όπου οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι συνδιαλέγονται δημιουργικά ως  μια οργανική ενότητα, με αποτέλεσμα να  βιώνει μια μοναδική ευχάριστη εμπειρία

Η χωροθέτησή τους, το κτιριολογικό τους πρόγραμμα, η σχέση με τον αστικό ιστό ή το τοπίο και η προβολή της ελληνικής φύσης ως προσφερόμενου αγαθού για τις δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου, η τυπολογική και κατασκευαστική οργάνωσή τους-κτήρια με πτέρυγες και σκελετό από οπλισμένο σκυρόδεμα-ο σχεδιασμός των λεπτομερειών και η επιλογή των υλικών, αλλά και των επίπλων και του εν γένει λειτουργικού εξοπλισμού τους είναι τα στοιχεία που οδήγησαν σε ένα μοναδικό και αξεπέραστο αποτέλεσμα, που αξίζει να μελετηθεί από τις νεότερες γενιές» καταλήγει η κ. Σκιαδά.

«Περσέας»: Ένας ιστορικός ξενώνας Ξενία ξανανοίγει στην Σέριφο για χάρη μιας έκθεσης Facebook Twitter

Φέτος λοιπόν οι κοιτώνες του ξενώνα θα φιλοξενήσουν έξι νέους καλλιτέχνες οι οποίοι καλούνται να διερευνήσουν την εφήμερη φύση της καλοκαιρινής διαμονής και να αναβιώσουν την έννοια του «ξενώνα» κατά τα πρότυπα των Ξενία, αναθεωρώντας ή και αποδομώντας τις παραδοσιακές μορφές και τα τυπικά χαρακτηριστικά της.

Πώς μπορούμε να εκτιμήσουμε την αξία αυτών των καταλυμάτων, υπό το βάρος της υπόσχεσης του παρελθόντος για ανάπτυξη, που κατέληξε στα απομεινάρια του σήμερα; Ποιο μήνυμα μπορεί να ακουστεί μέσω των εικαστικών έργων και του εφήμερου in-situ χαρακτήρα τους;

Το βίντεο, η εγκατάσταση, η φωτογραφία, και άλλες μέθοδοι σύνθεσης είναι τα εργαλεία με τα οποία οι καλλιτέχνες θα διαπραγματευτούν τα ζητήματα που θα προκύψουν κατά την διάρκεια της έρευνας τους στον Περσέα που ξεκινά από τις 28/6 και θα διαρκέσει έως τις 5/7, αξιοποιώντας τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού.

«Περσέας»: Ένας ιστορικός ξενώνας Ξενία ξανανοίγει στην Σέριφο για χάρη μιας έκθεσης Facebook Twitter
Έργο της Βιβής Παπαδημητρίου

info

Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν είναι οι: Ιάκωβος Βολκώβ, Παναγιώτης Βούλγαρης, Νότα Κυριαζή, Κίλντι Ντράσα, Βιβή Παπαδημητρίου, Βέρα Χοτζόγλου. Η καλλιτεχνική επιμέλεια ανήκει στην Νεφέλη Παπαναγιώτου / www.aprivate-eye.com. Εγκαίνια 5/7, διάρκεια έκθεσης 5/7-21/7.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ