Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
H Miya Ando μπροστά απο το έργο της ‘Emptiness The Sky” (Shou Sugi Ban)στην 56η Μπιενάλε της Βενετίας... Φωτογραφία: Roy Ritchie
0

 

Ένα μεγάλο μέρος των παιδικών της χρόνων η Νεοϋορκέζα Miya Ando τα πέρασε σε ένα βουδιστικό ναό της Ιαπωνίας αλλά και στις παράκτιες περιοχές της Βόρειας Καλιφόρνια. Οι ρίζες της απλώνονται στην Ιαπωνία, την Αμερική και την Ρωσία. Στην τέχνη της το φως παίζει σημαντικό ρόλο και μέσα από τις δημιουργίες της αντανακλά την συνέχιση μιας παράδοσης, αυτής της κατασκευής Ιαπωνικών σπαθιών. Τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν πάνω της όταν δημιούργησε το γλυπτό «Since 9/11» στο Λονδίνο αφιερωμένο στο τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου στην καρδιά της Νέας Υόρκης. Καθώς προετοιμάζει πυρετωδώς δυο καινούριες εκθέσεις στην Αμερική ξέκλεψε λίγο χρόνο για να μιλήσει στο LIFO.gr

— Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Δεν ξέρω εάν έχω μια πολύ έντονη ανάμνηση από την παιδική μου ηλικία, αυτό που γνωρίζω είναι ότι η μνήμη από την παιδική μου ηλικία είναι συνδεδεμένη με έντονες μυρωδιές.

— Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Διότι αναγκάστηκα να φτιάχνω πράγματα

Ήμουν στο San Francisco και η μέρα αυτή άλλαξε την αντίληψη μου για τον κόσμο. Πέρασα 4 χρόνια δημιουργώντας δυο γλυπτά για την 9/11 από ατσάλι που πήρα από το The World Trade Center. Ξόδεψα αρκετό χρόνο σκεφτόμενη την ημέρα και το γεγονός.

Πιστεύεις ότι οι καλλιτέχνες έχουν κάποια υποχρέωση στην κοινωνία;

Το να εκφράσουμε αλήθειες όπως τις βλέπουμε

Που ήσουν την 9/11 και πως αυτή άλλαξε την ζωή σου;

Ήμουν στο San Francisco και η μέρα αυτή άλλαξε την αντίληψη μου για τον κόσμο. Πέρασα 4 χρόνια δημιουργώντας δυο γλυπτά (Το ένα είναι μια μόνιμη εγκατάσταση μπροστά από το Aquatic Centre της Zaha Hadid στο Elizabeth Olympic Park του Λονδίνου και το άλλο μια μόνιμη εγκατάσταση μπροστά από πυροσβεστικό σταθμό στην Καλιφόρνια) για την 9/11 από ατσάλι που πήρα από το The World Trade Center. Ξόδεψα αρκετό χρόνο σκεφτόμενη την ημέρα και το γεγονός

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Purple meditation leaf mandala, 2015
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Ficus Religiosa skeleton leaf
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Shizen nature Kumo cloud, 2016

— Πες μας κάποια πράγματα σχετικά με το έργο σου «Since 9/11» που βρίσκεται στο Λονδίνο;

Μου ανατέθηκε να δημιουργήσω ένα γλυπτό μνήμης από ατσάλι από τα συντρίμμια του The World Trade Center. Το έργο το οποίο επέλεξα να κάνω περιλαμβάνει δοκούς από ατσάλι ύψους 28 πόδια και ένα μεγάλο πιάτο. Η ιδέα ήταν να γυαλίσω το σκουριασμένο χάλυβα μετατρέποντας τον τελικά σε έναν καθρέφτη, δημιουργώντας μια επιφάνεια από γυαλί το φως θα έπεφτε σε αυτόν(όπως συμβαίνει με τον καθρέφτη που τον τοποθετείς προς τον ουρανό) και θα χανόταν μέσα του ενώ την ίδια στιγμή θα επέστρεφε η αντανάκλαση του φωτός στον κόσμο.

Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες;

 

1.

Shelter Serra

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

2.

Lee Ufan

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

 

3.

Elizabeth Turk

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

4.

Kohei Nawa

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

5.

Agnes Martin

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

— Πώς το οικογενειακό σου background επηρέασε την τέχνη σου;

Η οικογένεια μου με εισήγαγε στον Βουδιστικό τρόπο σκέψης και αυτό νομίζω είναι η μεγαλύτερη μου επιρροή

— Διάβασες ποτέ ένα βιβλίο που σου άλλαξε την ζωή;

The Lotus Sutra

— Ποιος είναι ο ιδανικός θεατής της δουλειάς σου;

Όλους τους θεωρώ το ίδιο

— Ποιο είναι το πιο περίεργο πράγμα που έχεις δει να συμβαίνει σε γκαλερί ή μουσείο;

Κάποιος να βγάζει selfie μπροστά από ένα έργο τέχνης

— Πες μας λίγα πράγματα για τα μελλοντικά σου σχέδια και για το προτζεκτ που δουλεύεις τώρα

 Δουλεύω πάνω σε δυο σόλο εκθέσεις που θα γίνουν στο Los Angeles και το Seattle

— Σκέψου τον εαυτό σου ως ταξιδιώτη μέσα στον χρόνο τι θα έλεγες στον 16χρονο εαυτό σου εάν τον συναντούσες;

Θα της έλεγα : «Μείνε στο μονοπάτι σου» κάτι το οποίο άκουσα όταν μεγάλωσα

 

Θα μπορούσες να μας στείλεις μια φωτογραφία με κάτι που αγαπάς;

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Αυτή είναι μια φωτογραφία του αγαπημένου μου μάνταλα το οποίο ονομάζεται The Kasuga Deer Mandala
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Hamon Polyptych, urethane aluminium
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Kintsugi repaired with gold Shou Sugi ban charred cedar the light from inside the temple , gold lacquer charred wood 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
galaxy
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Venice Biennale
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Hand Dyed anodized solid aluminum desk sulpture cubes, 2014
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Opening May 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Opening May 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Opening May 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Mokume gane silver wood silver nitrate on wood panel
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Moon Mandala silver leaf pigment on arches paper 2015
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Perception pigment urethane aluminum 2015
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Sundaram tagore gallery
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Sundaram tagore gallery solo exhibition

Όλες οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν απο την Miya Ando για αποκλειστική χρήση απο το LIFO.gr Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευσή τους χωρίς την άδειά της

 

Instagram

Twitter

official site

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ