LIVE!

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
H Miya Ando μπροστά απο το έργο της ‘Emptiness The Sky” (Shou Sugi Ban)στην 56η Μπιενάλε της Βενετίας... Φωτογραφία: Roy Ritchie
0

 

Ένα μεγάλο μέρος των παιδικών της χρόνων η Νεοϋορκέζα Miya Ando τα πέρασε σε ένα βουδιστικό ναό της Ιαπωνίας αλλά και στις παράκτιες περιοχές της Βόρειας Καλιφόρνια. Οι ρίζες της απλώνονται στην Ιαπωνία, την Αμερική και την Ρωσία. Στην τέχνη της το φως παίζει σημαντικό ρόλο και μέσα από τις δημιουργίες της αντανακλά την συνέχιση μιας παράδοσης, αυτής της κατασκευής Ιαπωνικών σπαθιών. Τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν πάνω της όταν δημιούργησε το γλυπτό «Since 9/11» στο Λονδίνο αφιερωμένο στο τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου στην καρδιά της Νέας Υόρκης. Καθώς προετοιμάζει πυρετωδώς δυο καινούριες εκθέσεις στην Αμερική ξέκλεψε λίγο χρόνο για να μιλήσει στο LIFO.gr

— Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Δεν ξέρω εάν έχω μια πολύ έντονη ανάμνηση από την παιδική μου ηλικία, αυτό που γνωρίζω είναι ότι η μνήμη από την παιδική μου ηλικία είναι συνδεδεμένη με έντονες μυρωδιές.

— Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Διότι αναγκάστηκα να φτιάχνω πράγματα

Ήμουν στο San Francisco και η μέρα αυτή άλλαξε την αντίληψη μου για τον κόσμο. Πέρασα 4 χρόνια δημιουργώντας δυο γλυπτά για την 9/11 από ατσάλι που πήρα από το The World Trade Center. Ξόδεψα αρκετό χρόνο σκεφτόμενη την ημέρα και το γεγονός.

Πιστεύεις ότι οι καλλιτέχνες έχουν κάποια υποχρέωση στην κοινωνία;

Το να εκφράσουμε αλήθειες όπως τις βλέπουμε

Που ήσουν την 9/11 και πως αυτή άλλαξε την ζωή σου;

Ήμουν στο San Francisco και η μέρα αυτή άλλαξε την αντίληψη μου για τον κόσμο. Πέρασα 4 χρόνια δημιουργώντας δυο γλυπτά (Το ένα είναι μια μόνιμη εγκατάσταση μπροστά από το Aquatic Centre της Zaha Hadid στο Elizabeth Olympic Park του Λονδίνου και το άλλο μια μόνιμη εγκατάσταση μπροστά από πυροσβεστικό σταθμό στην Καλιφόρνια) για την 9/11 από ατσάλι που πήρα από το The World Trade Center. Ξόδεψα αρκετό χρόνο σκεφτόμενη την ημέρα και το γεγονός

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Purple meditation leaf mandala, 2015
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Ficus Religiosa skeleton leaf
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Shizen nature Kumo cloud, 2016

— Πες μας κάποια πράγματα σχετικά με το έργο σου «Since 9/11» που βρίσκεται στο Λονδίνο;

Μου ανατέθηκε να δημιουργήσω ένα γλυπτό μνήμης από ατσάλι από τα συντρίμμια του The World Trade Center. Το έργο το οποίο επέλεξα να κάνω περιλαμβάνει δοκούς από ατσάλι ύψους 28 πόδια και ένα μεγάλο πιάτο. Η ιδέα ήταν να γυαλίσω το σκουριασμένο χάλυβα μετατρέποντας τον τελικά σε έναν καθρέφτη, δημιουργώντας μια επιφάνεια από γυαλί το φως θα έπεφτε σε αυτόν(όπως συμβαίνει με τον καθρέφτη που τον τοποθετείς προς τον ουρανό) και θα χανόταν μέσα του ενώ την ίδια στιγμή θα επέστρεφε η αντανάκλαση του φωτός στον κόσμο.

Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες;

 

1.

Shelter Serra

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

2.

Lee Ufan

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

 

3.

Elizabeth Turk

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

4.

Kohei Nawa

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

5.

Agnes Martin

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

— Πώς το οικογενειακό σου background επηρέασε την τέχνη σου;

Η οικογένεια μου με εισήγαγε στον Βουδιστικό τρόπο σκέψης και αυτό νομίζω είναι η μεγαλύτερη μου επιρροή

— Διάβασες ποτέ ένα βιβλίο που σου άλλαξε την ζωή;

The Lotus Sutra

— Ποιος είναι ο ιδανικός θεατής της δουλειάς σου;

Όλους τους θεωρώ το ίδιο

— Ποιο είναι το πιο περίεργο πράγμα που έχεις δει να συμβαίνει σε γκαλερί ή μουσείο;

Κάποιος να βγάζει selfie μπροστά από ένα έργο τέχνης

— Πες μας λίγα πράγματα για τα μελλοντικά σου σχέδια και για το προτζεκτ που δουλεύεις τώρα

 Δουλεύω πάνω σε δυο σόλο εκθέσεις που θα γίνουν στο Los Angeles και το Seattle

— Σκέψου τον εαυτό σου ως ταξιδιώτη μέσα στον χρόνο τι θα έλεγες στον 16χρονο εαυτό σου εάν τον συναντούσες;

Θα της έλεγα : «Μείνε στο μονοπάτι σου» κάτι το οποίο άκουσα όταν μεγάλωσα

 

Θα μπορούσες να μας στείλεις μια φωτογραφία με κάτι που αγαπάς;

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Αυτή είναι μια φωτογραφία του αγαπημένου μου μάνταλα το οποίο ονομάζεται The Kasuga Deer Mandala
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Hamon Polyptych, urethane aluminium
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Kintsugi repaired with gold Shou Sugi ban charred cedar the light from inside the temple , gold lacquer charred wood 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
galaxy
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Venice Biennale
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Hand Dyed anodized solid aluminum desk sulpture cubes, 2014
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Opening May 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Opening May 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Opening May 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Mokume gane silver wood silver nitrate on wood panel
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Moon Mandala silver leaf pigment on arches paper 2015
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Perception pigment urethane aluminum 2015
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Sundaram tagore gallery
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Sundaram tagore gallery solo exhibition

Όλες οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν απο την Miya Ando για αποκλειστική χρήση απο το LIFO.gr Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευσή τους χωρίς την άδειά της

 

Instagram

Twitter

official site

0

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ