Ο Άλεξ Ντα Κόρτα και το ελπιδοφόρο έργο του στην ταράτσα του ΜΕΤ για το 2021 Facebook Twitter
To έργο του Άλεξ Ντα Κόρτα θα βρίσκεται στην ταράτσα του ΜΕΤ από τις 16 Απριλίου έως τις 31 Οκτωβρίου 2021. Φωτ.: Alex John Beck

Ο Άλεξ Ντα Κόρτ και το ελπιδοφόρο έργο του στην ταράτσα του ΜΕΤ για το 2021

0

Με θέα το Σέντραλ Παρκ και τους επιβλητικούς ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης, η εγκατάσταση κάθε καλλιτέχνη στην ταράτσα του ΜΕΤ, στο περίφημο Iris και B. Gerald Cantor Roof Garden, είναι πρόκληση και στοίχημα με τους μέχρι τώρα επισκέπτες, Νεοϋορκέζους και μη, να θαυμάζουν και να συγκρίνουν τα έργα αναφοράς των καλλιτεχνών που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και συνδέουν τις δημιουργίες τους με την πόλη, την αμερικανική καταγωγή και κουλτούρα ακόμα και με τα εκθέματα του μουσείου.

Από τις 16 Απριλίου έως τις 31 Οκτωβρίου 2021, σειρά έχει ο γεννημένος το 1980 Άλεξ Ντα Κόρτ με την εγκατάστασή του «As Long as the Sun Lasts».

Παιδί που έρχεται από την καρδιά της ποπ αμερικανικής κουλτούρας, πασπαλισμένης με δόσεις ευρωπαϊκού σουρεαλισμού, ο Ντα Κόρτ, που η τελευταία μεγάλη έκθεση στην οποία συμμετείχε ήταν η Μπιενάλε της Βενετίας το 2019 («May You Live in Interesting Times» με επιμελητή τον Ραλφ Ρούγκοφ), όπου παρουσίασε ένα μεγάλο πάνινο ποπ σαλόνι, αναλαμβάνει την πρώτη μεγάλη ανάθεση στην πόλη από την έναρξη της πανδημίας που την τσάκισε κυριολεκτικά, με χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας και χιλιάδες νεκρούς, και τη μετέτρεψε σε μια πόλη που παλεύει με μια αβέβαιη καθημερινότητα.

Ο καλλιτέχνης βρίσκεται μπροστά στην πρόκληση να συνδέσει την αισιοδοξία του τίτλου του έργου του «Όσο ο Ήλιος διαρκεί» με την αβεβαιότητα, τον φόβο, τη θλίψη, τη νοσταλγία αλλά και την ελπίδα στους ταραγμένους καιρούς μας. 


Ο καλλιτέχνης, που στους ΝΥΤ είπε, «τι τρελή στιγμή να σκεφτόμαστε τα έργα τέχνης», βρίσκεται μπροστά στην πρόκληση να συνδέσει τα μαλακά, πολύχρωμα έργα του με τα σκληρά υλικά της ταράτσας του ΜΕΤ, σκυρόδεμα και σίδηρο. Και να συνδέσει την αισιοδοξία του τίτλου του έργου του «Όσο ο Ήλιος διαρκεί» με την αβεβαιότητα, τον φόβο, τη θλίψη, τη νοσταλγία αλλά και την ελπίδα στους ταραγμένους καιρούς μας.

Ο διευθυντής του ΜΕΤ σημείωσε ότι ο Ντα Κόρτ «δημιούργησε ένα έργο τέχνης που ανταποκρίνεται στην παρούσα στιγμή και τις προκλήσεις του μέλλοντος με την υπόσχεση της αισιοδοξίας».

Ο Άλεξ Ντα Κόρτα και το ελπιδοφόρο έργο του στην ταράτσα του ΜΕΤ για το 2021 Facebook Twitter
Alex Da Corte, Die Hexe, 2015.

Ο Ντα Κόρτ, που γεννήθηκε το 1980 στο Κάμντεν του Νιου Τζέρσεϊ, ζει και εργάζεται στη Φιλαδέλφεια. Εργάζεται σε μια σειρά μέσων, κάνει ταινίες, παραστάσεις, ζωγραφικά έργα, εγκαταστάσεις και γλυπτά ενώ αναδημιουργεί εικόνες της ποπ κουλτούρας, αμφισβητήσιμες και αγαπημένες, διαβάζοντας ξανά τις έννοιές τους.


Είναι ο ένατος καλλιτέχνης που παρουσιάζει έργο του στην ταράτσα του ΜΕΤ από το 2013, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί το πρόγραμμα Roof Garden Commission από το Τμήμα Σύγχρονης και Σύγχρονης Τέχνης του ΜΕΤ.


Οι εικαστικοί καλλιτέχνες Imran Qureshi (2013), Dan Graham (2014), Pierre Huyghe (2015), Cornelia Parker (2016), Adrián Villar Rojas (2017), Huma Bhabha (2018), Alicja Kwade (2019) και, πιο πρόσφατα, ο Héctor Zamora (2020), έχουν παρουσιάσει έργα τους με μεγαλύτερη ή μικρότερη επιτυχία, δημιουργώντας, ωστόσο κάθε φορά μια νέα συζήτηση για την τέχνη στο δημόσιο χώρο.

Ο Άλεξ Ντα Κόρτα και το ελπιδοφόρο έργο του στην ταράτσα του ΜΕΤ για το 2021 Facebook Twitter
Το Theater of Disappearance του Adrián Villar Rojas στην ταράτσα του ΜΕΤ το 2017. Φωτ.: Mario Caporali
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ