Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
0
Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-Sport: Ο ποδηλατικός γύρος της Αμβέρσας, Βρυξέλλες, 23 Αυγούστου 1969

«Γιατί και για ποιους κάνουμε τέχνη τελικά;» ρώτησε κάποτε ο Jörg Immendorff. Κατά το δεύτερο ήμισυ του 20ου αιώνα ο Γερμανός καλλιτέχνης αφοσιώθηκε στην παραγωγή έργων τέχνης που θέτουν ερωτήματα στην κοινωνία και είναι προσβάσιμα σε όλους. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Δράση σε μία επέτειο LIDL στο κοινοβούλιο της Βόννης, 31 Ιανουαρίου 1969

Μαζί με τα γλυπτά και μια σχέση αγάπης/μίσους με την ζωγραφική, ο Immerdorff ενστερνίστηκε την πολιτικά φορτισμένη παραστατική τέχνη την οποία αποκάλεσε 'Lidl', μια λέξη γεμάτη θυμηδία που μιμείται τον ήχο της κουδουνίστρας των μωρών.

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-Performance: Ο Jörg Immendorff μπροστά από το κοινοβούλιο της Βόννης, 31 Ιανουρίου 1968

Εδώ σέρνει στο έδαφος ένα κομμάτι ξύλο βαμμένο στα χρώματα της γερμανικής σημαίας, με την λέξη LIDL. Ο Immerdorf στη συνέχεια συνελήφθη για βεβήλωση της σημαίας. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Ο Jörg Immendorff με LIDL-Sport, Κολωνία, 1969

Το ασεβές πνεύμα του απελευθερώθηκε νωρίς στην σταδιοδρομία του, στην σχολή καλών τεχνών υπό την διδασκαλία του Joseph Beuys. Ο Immendorff αποβλήθηκε από την Σχολή Καλών Τεχνών για μαοΐστικό ακτιβισμό, όμως προσλήφθηκε ως καθηγητής έπειτα από χρόνια.  

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Εβδομάδα εκδηλώσεων στον Χώρο LIDL: Λιγο Μέλι για τα Ζευγάρια, Ντύσσελντορφ, 16 Μαΐου 1968

Το μέλι ήταν ένα υλικό, που χρησιμοποιούσε και ο Beuys, το οποίο ο Immendorff χρησιμοποιούσε ξανά και ξανά, συμπεριλαμβανομένου ενός έργου με τίτλο Honey Blind όπου εκείνος μαζί με κάποιον άλλον άλειψαν με μέλι τα μικρόφωνα μιας συνέντευξης τύπου σε μία έκθεση τέχνης. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Η περφόρμανς στο Άαχεν: Το Μόνο Αποδεκτό Όπλο, Γκαλερί Άαχεν, 15-22 Απριλίου 1967

Εξοργισμένος από τον πόλεμο στο Βιετνάμ, ο Immendorff δημιούργησε το Μόνο Αποδεκτό Όπλο: ένα κανόνι που γέμιζε με χάρτινες μπάλες, καλυμμένες με λουλούδια και το σήμα της Ειρήνης. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Η περφόρμανς στο Άαχεν: Το Μόνο Αποδεκτό Όπλο, Γκαλερί Άαχεν, 15-22 Απριλίου 1967

Ο Immendorff δημιούργησε μία κοινότητα LIDL, η οποία διέθετε μάλιστα και ακαδημία της οποίας τα μέλη πραγματοποιούσαν πολιτικές πράξεις, συμπεριλαμβανομένων καταλήψεων ως διαμαρτυρία κατά των υψηλών ενοικίων και της έλλειψης στέγης.  

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Εβδομάδα εκδηλώσεων στον Χώρο LIDL: Λιγο Μέλι για τα Ζευγάρια, Ντύσσελντορφ, 16 Μαΐου 1968

Ένα άλλο έργο ήταν η δημιουργία από την Ακαδημία μιας "Πτέρυγας LIDL", ένα χαρτονένιο οικοδόμημα που γειτνίαζε με ένα κοινοβουλευτικό κτήριο στην Βόννη, και το οποίο καταστράφηκε άμεσα από την φύλαξη του χώρου.

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-Sport: Οι αγώνες lntermedia '69 στη Χαϊδελβέργη, 1969

Το εκτός νόμου πνεύμα του κυριάρχησε αργότερα στην ζωή. Άνοιξε ένα μπαρ στην περιοχή των οίκων ανοχής στο Αμβούργο και το 2003 συνελήφθη αφού είχε βρεθεί περιτρυγυρισμένος από πόρνες και κοκαΐνη. Ομολόγησε πως είχε οργανώσει περίπου 30 παρομοίου είδους όργια και του επιβλήθηκε πρόστιμο €150,000, μια σημαντικά μειωμένη ποινή λόγω της συνεργασίας του με τις αρχές και της βεβαρημένης υγείας του.

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-πορεία: Ο Jörg Immendorff με το "όχημα-πολική αρκούδα", 1968

Καθ' όλη την ζωή του αμφισβητούσε την εξουσία και ευαγγελιζόταν την δύναμη του ατόμου. "Στηρίζω μία μορφή τέχνης" δήλωνε το 1976, "που θεωρεί εαυτόν ως ένα από τα πολλά μέσα δια των οποίων η ανθρώπινη κοινωνία μπορεί να αλλάξει."

Info:

Η έκθεση Jorg Immendorff: LIDL Έργα και Περφορμανς Από τα 60s παρουσιάζεται στην Γκαλερί Michael Werner στο Λονδίνο από τις 6 Μαΐου έως τις 2 Ιουλίου.

Όλες οι φωτογραφίες είναι του Jörg Immendorff, ευγενής παραχώρηση της VW (Veneklasen/Werner), Βερολίνο.

Πηγή: Guardian

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ