Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
0
Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-Sport: Ο ποδηλατικός γύρος της Αμβέρσας, Βρυξέλλες, 23 Αυγούστου 1969

«Γιατί και για ποιους κάνουμε τέχνη τελικά;» ρώτησε κάποτε ο Jörg Immendorff. Κατά το δεύτερο ήμισυ του 20ου αιώνα ο Γερμανός καλλιτέχνης αφοσιώθηκε στην παραγωγή έργων τέχνης που θέτουν ερωτήματα στην κοινωνία και είναι προσβάσιμα σε όλους. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Δράση σε μία επέτειο LIDL στο κοινοβούλιο της Βόννης, 31 Ιανουαρίου 1969

Μαζί με τα γλυπτά και μια σχέση αγάπης/μίσους με την ζωγραφική, ο Immerdorff ενστερνίστηκε την πολιτικά φορτισμένη παραστατική τέχνη την οποία αποκάλεσε 'Lidl', μια λέξη γεμάτη θυμηδία που μιμείται τον ήχο της κουδουνίστρας των μωρών.

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-Performance: Ο Jörg Immendorff μπροστά από το κοινοβούλιο της Βόννης, 31 Ιανουρίου 1968

Εδώ σέρνει στο έδαφος ένα κομμάτι ξύλο βαμμένο στα χρώματα της γερμανικής σημαίας, με την λέξη LIDL. Ο Immerdorf στη συνέχεια συνελήφθη για βεβήλωση της σημαίας. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Ο Jörg Immendorff με LIDL-Sport, Κολωνία, 1969

Το ασεβές πνεύμα του απελευθερώθηκε νωρίς στην σταδιοδρομία του, στην σχολή καλών τεχνών υπό την διδασκαλία του Joseph Beuys. Ο Immendorff αποβλήθηκε από την Σχολή Καλών Τεχνών για μαοΐστικό ακτιβισμό, όμως προσλήφθηκε ως καθηγητής έπειτα από χρόνια.  

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Εβδομάδα εκδηλώσεων στον Χώρο LIDL: Λιγο Μέλι για τα Ζευγάρια, Ντύσσελντορφ, 16 Μαΐου 1968

Το μέλι ήταν ένα υλικό, που χρησιμοποιούσε και ο Beuys, το οποίο ο Immendorff χρησιμοποιούσε ξανά και ξανά, συμπεριλαμβανομένου ενός έργου με τίτλο Honey Blind όπου εκείνος μαζί με κάποιον άλλον άλειψαν με μέλι τα μικρόφωνα μιας συνέντευξης τύπου σε μία έκθεση τέχνης. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Η περφόρμανς στο Άαχεν: Το Μόνο Αποδεκτό Όπλο, Γκαλερί Άαχεν, 15-22 Απριλίου 1967

Εξοργισμένος από τον πόλεμο στο Βιετνάμ, ο Immendorff δημιούργησε το Μόνο Αποδεκτό Όπλο: ένα κανόνι που γέμιζε με χάρτινες μπάλες, καλυμμένες με λουλούδια και το σήμα της Ειρήνης. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Η περφόρμανς στο Άαχεν: Το Μόνο Αποδεκτό Όπλο, Γκαλερί Άαχεν, 15-22 Απριλίου 1967

Ο Immendorff δημιούργησε μία κοινότητα LIDL, η οποία διέθετε μάλιστα και ακαδημία της οποίας τα μέλη πραγματοποιούσαν πολιτικές πράξεις, συμπεριλαμβανομένων καταλήψεων ως διαμαρτυρία κατά των υψηλών ενοικίων και της έλλειψης στέγης.  

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Εβδομάδα εκδηλώσεων στον Χώρο LIDL: Λιγο Μέλι για τα Ζευγάρια, Ντύσσελντορφ, 16 Μαΐου 1968

Ένα άλλο έργο ήταν η δημιουργία από την Ακαδημία μιας "Πτέρυγας LIDL", ένα χαρτονένιο οικοδόμημα που γειτνίαζε με ένα κοινοβουλευτικό κτήριο στην Βόννη, και το οποίο καταστράφηκε άμεσα από την φύλαξη του χώρου.

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-Sport: Οι αγώνες lntermedia '69 στη Χαϊδελβέργη, 1969

Το εκτός νόμου πνεύμα του κυριάρχησε αργότερα στην ζωή. Άνοιξε ένα μπαρ στην περιοχή των οίκων ανοχής στο Αμβούργο και το 2003 συνελήφθη αφού είχε βρεθεί περιτρυγυρισμένος από πόρνες και κοκαΐνη. Ομολόγησε πως είχε οργανώσει περίπου 30 παρομοίου είδους όργια και του επιβλήθηκε πρόστιμο €150,000, μια σημαντικά μειωμένη ποινή λόγω της συνεργασίας του με τις αρχές και της βεβαρημένης υγείας του.

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-πορεία: Ο Jörg Immendorff με το "όχημα-πολική αρκούδα", 1968

Καθ' όλη την ζωή του αμφισβητούσε την εξουσία και ευαγγελιζόταν την δύναμη του ατόμου. "Στηρίζω μία μορφή τέχνης" δήλωνε το 1976, "που θεωρεί εαυτόν ως ένα από τα πολλά μέσα δια των οποίων η ανθρώπινη κοινωνία μπορεί να αλλάξει."

Info:

Η έκθεση Jorg Immendorff: LIDL Έργα και Περφορμανς Από τα 60s παρουσιάζεται στην Γκαλερί Michael Werner στο Λονδίνο από τις 6 Μαΐου έως τις 2 Ιουλίου.

Όλες οι φωτογραφίες είναι του Jörg Immendorff, ευγενής παραχώρηση της VW (Veneklasen/Werner), Βερολίνο.

Πηγή: Guardian

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ