Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
0
Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-Sport: Ο ποδηλατικός γύρος της Αμβέρσας, Βρυξέλλες, 23 Αυγούστου 1969

«Γιατί και για ποιους κάνουμε τέχνη τελικά;» ρώτησε κάποτε ο Jörg Immendorff. Κατά το δεύτερο ήμισυ του 20ου αιώνα ο Γερμανός καλλιτέχνης αφοσιώθηκε στην παραγωγή έργων τέχνης που θέτουν ερωτήματα στην κοινωνία και είναι προσβάσιμα σε όλους. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Δράση σε μία επέτειο LIDL στο κοινοβούλιο της Βόννης, 31 Ιανουαρίου 1969

Μαζί με τα γλυπτά και μια σχέση αγάπης/μίσους με την ζωγραφική, ο Immerdorff ενστερνίστηκε την πολιτικά φορτισμένη παραστατική τέχνη την οποία αποκάλεσε 'Lidl', μια λέξη γεμάτη θυμηδία που μιμείται τον ήχο της κουδουνίστρας των μωρών.

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-Performance: Ο Jörg Immendorff μπροστά από το κοινοβούλιο της Βόννης, 31 Ιανουρίου 1968

Εδώ σέρνει στο έδαφος ένα κομμάτι ξύλο βαμμένο στα χρώματα της γερμανικής σημαίας, με την λέξη LIDL. Ο Immerdorf στη συνέχεια συνελήφθη για βεβήλωση της σημαίας. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Ο Jörg Immendorff με LIDL-Sport, Κολωνία, 1969

Το ασεβές πνεύμα του απελευθερώθηκε νωρίς στην σταδιοδρομία του, στην σχολή καλών τεχνών υπό την διδασκαλία του Joseph Beuys. Ο Immendorff αποβλήθηκε από την Σχολή Καλών Τεχνών για μαοΐστικό ακτιβισμό, όμως προσλήφθηκε ως καθηγητής έπειτα από χρόνια.  

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Εβδομάδα εκδηλώσεων στον Χώρο LIDL: Λιγο Μέλι για τα Ζευγάρια, Ντύσσελντορφ, 16 Μαΐου 1968

Το μέλι ήταν ένα υλικό, που χρησιμοποιούσε και ο Beuys, το οποίο ο Immendorff χρησιμοποιούσε ξανά και ξανά, συμπεριλαμβανομένου ενός έργου με τίτλο Honey Blind όπου εκείνος μαζί με κάποιον άλλον άλειψαν με μέλι τα μικρόφωνα μιας συνέντευξης τύπου σε μία έκθεση τέχνης. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Η περφόρμανς στο Άαχεν: Το Μόνο Αποδεκτό Όπλο, Γκαλερί Άαχεν, 15-22 Απριλίου 1967

Εξοργισμένος από τον πόλεμο στο Βιετνάμ, ο Immendorff δημιούργησε το Μόνο Αποδεκτό Όπλο: ένα κανόνι που γέμιζε με χάρτινες μπάλες, καλυμμένες με λουλούδια και το σήμα της Ειρήνης. 

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Η περφόρμανς στο Άαχεν: Το Μόνο Αποδεκτό Όπλο, Γκαλερί Άαχεν, 15-22 Απριλίου 1967

Ο Immendorff δημιούργησε μία κοινότητα LIDL, η οποία διέθετε μάλιστα και ακαδημία της οποίας τα μέλη πραγματοποιούσαν πολιτικές πράξεις, συμπεριλαμβανομένων καταλήψεων ως διαμαρτυρία κατά των υψηλών ενοικίων και της έλλειψης στέγης.  

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
Εβδομάδα εκδηλώσεων στον Χώρο LIDL: Λιγο Μέλι για τα Ζευγάρια, Ντύσσελντορφ, 16 Μαΐου 1968

Ένα άλλο έργο ήταν η δημιουργία από την Ακαδημία μιας "Πτέρυγας LIDL", ένα χαρτονένιο οικοδόμημα που γειτνίαζε με ένα κοινοβουλευτικό κτήριο στην Βόννη, και το οποίο καταστράφηκε άμεσα από την φύλαξη του χώρου.

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-Sport: Οι αγώνες lntermedia '69 στη Χαϊδελβέργη, 1969

Το εκτός νόμου πνεύμα του κυριάρχησε αργότερα στην ζωή. Άνοιξε ένα μπαρ στην περιοχή των οίκων ανοχής στο Αμβούργο και το 2003 συνελήφθη αφού είχε βρεθεί περιτρυγυρισμένος από πόρνες και κοκαΐνη. Ομολόγησε πως είχε οργανώσει περίπου 30 παρομοίου είδους όργια και του επιβλήθηκε πρόστιμο €150,000, μια σημαντικά μειωμένη ποινή λόγω της συνεργασίας του με τις αρχές και της βεβαρημένης υγείας του.

Λαϊκή ισχύς: ο καλλιτέχνης Jörg Immendorff διαλύει το σύστημα Facebook Twitter
LIDL-πορεία: Ο Jörg Immendorff με το "όχημα-πολική αρκούδα", 1968

Καθ' όλη την ζωή του αμφισβητούσε την εξουσία και ευαγγελιζόταν την δύναμη του ατόμου. "Στηρίζω μία μορφή τέχνης" δήλωνε το 1976, "που θεωρεί εαυτόν ως ένα από τα πολλά μέσα δια των οποίων η ανθρώπινη κοινωνία μπορεί να αλλάξει."

Info:

Η έκθεση Jorg Immendorff: LIDL Έργα και Περφορμανς Από τα 60s παρουσιάζεται στην Γκαλερί Michael Werner στο Λονδίνο από τις 6 Μαΐου έως τις 2 Ιουλίου.

Όλες οι φωτογραφίες είναι του Jörg Immendorff, ευγενής παραχώρηση της VW (Veneklasen/Werner), Βερολίνο.

Πηγή: Guardian

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ