Η ζωή και η δουλειά των Kalos&Klio, που είναι δυο άνθρωποι αλλά ένας καλλιτέχνης

Η ζωή και η δουλειά των Kalos&Klio, που είναι δυο άνθρωποι αλλά ένας καλλιτέχνης Facebook Twitter
Οι Kalos&Klio στο στούντιό τους στην Θεσσαλονίκη, 7 Νοεμβρίου 2017. (Φωτ.: Konstantinos Tsakalidis/SOOC/LIFO.gr)
0

Από τους γνωστότερους σήμερα Έλληνες εικαστικούς, οι Kalos&Klio γεννήθηκαν στην Θεσσαλονίκη και σπούδασαν καλές τέχνες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα η Κλειώ Τανταλίδου σπούδασε Ζωγραφική (summa cum laude),στο University Hanze University, Groningen, NL, Xαρακτική, Governors' State University, Chicago IL USA, και έχει MFA στα Ψηφιακά Μέσα, με πλήρη υποτροφία του University Of Chicago, IL, USA. Ο Χρήστος Καλός σπούδασε Φωτογραφία στο (Ι.Ι.Ε.Κ) E.S.P. Photography, Θεσσαλονίκη και Ζωγραφική στο Boston College UK.

Χρησιμοποιούν διάφορα μέσα στη δουλειά τους, και καταργούν τα όρια μεταξύ υψηλής και "φτηνής" τέχνης. Τα υλικά τους τα βρίσκουν online αλλά και offline - σε υπαίθριες αγορές του πλανήτη.

Η ζωή και η δουλειά των Kalos&Klio, που είναι δυο άνθρωποι αλλά ένας καλλιτέχνης Facebook Twitter
Παλιότερο έργο των Kalos&Klio: Exodus, από τη σειρά Violent Silk (2014-15) / Courtesy of the artists and Kalfayan Galleries, Athens - Thessaloniki


Εκτός από τις διεθνείς εκθέσεις στις οποίες συμμετείχαν δείχνοντας τα δικά τους έργα, οι Kalos&Klio  οργανώνουν εκθέσεις στο Kalos&Klio Showroom -art project space στην Θεσσαλονίκη, παρουσιάζοντας Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες. Τους αγαπώ εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία.  Κάθε δουλειά τους είναι διαφορετική, ταυτόχρονα πανέμορφη αλλά και βαθιά κοινωνικοπολιτική.

Σήμερα όμως έχουμε βρεθεί με αφορμή τη συμμετοχή τους στο σπουδαίο Paris Photo 2017 (στο περίπτερο Kalfayan Galleries, απ' τις 9-12 Νοεμβρίου). Εκεί θα παρουσιάσουν δύο δείγματα της νέας τους δουλειάς. Με την ευκαιρία μου έλυσαν και κάποιες απορίες που είχα πάντα...

Η ζωή και η δουλειά των Kalos&Klio, που είναι δυο άνθρωποι αλλά ένας καλλιτέχνης Facebook Twitter
«Στήνουμε οπτικές παγίδες για να αφηγηθούμε την χαοτική ανθρώπινη συμπεριφορά» (Φωτ.: Konstantinos Tsakalidis/SOOC/LIFO.gr)

— Αλήθεια, πώς αποφασίσατε να γίνετε εικαστικό δίδυμο;

Η πορεία μας ως εικαστικό δίδυμο ξεκίνησε πριν περίπου δώδεκα χρόνια, όταν αρχικά διαπιστώσαμε μια αντίστοιχη οπτική που είχαμε ως προς την κατανόηση του κόσμου που μας περιβάλλει, καθώς και κοινά μορφολογικά στοιχειά και πρακτικές στο έργο του καθενός μας. Μέσα από μια μακρόχρονη, επίμονη και επίπονη διαδικασία εικαστικής ζύμωσης πρόεκυψε η συνέργια μας ως Kalos&Klio, "Δυο άνθρωποι ένας καλλιτέχνης ". Ένα από τα βασικά στοιχεία της μέχρι τώρα διαδρομής μας είναι και ο συγκερασμός του Εγώ από ατομικό σε ομαδικό επίπεδο, από τον οποίο προκύπτει αυτό που σήμερα είναι το προσωπικό μας καλλιτεχνικό σύμπαν και η ουσία του εικαστικού μας έργου, η άρρηκτη σχέση της τέχνης με την καθημερινή εμπειρία.

Η ζωή και η δουλειά των Kalos&Klio, που είναι δυο άνθρωποι αλλά ένας καλλιτέχνης Facebook Twitter
Pandora's Box απ' τη σειρά The Matrix Extends / Courtesy of the artists and Kalfayan Galleries, Athens - Thessaloniki

 

Δουλειά της τέχνης είναι να ανοίγει ένα παράθυρο αποκαλύπτοντας το χάος όπως έλεγε ο Κορνήλιος Καστοριάδης. Για την επίτευξη ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι απαραίτητη η μορφή, ένας μορφοπλαστικός τρόπος που θα χτίσει το έργο, χρησιμοποιούμε συχνά μια εικαστική γλώσσα που εμπεριέχει την ομορφιά και διέπεται από τις εικαστικές αξίες και τις πολύπλοκες ισορροπίες φωτός και χρώματος που συναντά κάνεις στην τέχνη πολύ πριν κι από τον μοντερνισμό. Στήνουμε οπτικές παγίδες για να αφηγηθούμε την χαοτική ανθρώπινη συμπεριφορά, κοιτάμε πάντα τον πολιτισμό τόσο του παρελθόντος αλλά και του τρέχοντος παρόντος καθώς και της Ανατολής και της Δύσης ως ένα ενιαίο πεδίο με φωτεινή και σκοτεινή δραστηριότητα.

Η ζωή και η δουλειά των Kalos&Klio, που είναι δυο άνθρωποι αλλά ένας καλλιτέχνης Facebook Twitter
Equilibrists of Memory. 2016-2017, digital Print on archival paper, 85 x 60 cm. /Courtesy of the artists and Kalfayan Galleries, Athens - Thessaloniki


— Είδα μόλις τη νέα σας δουλειά, που μια πρόγευσή της παίρνουν από σήμερα οι επισκέπτες της περίφημης Paris Photo 2017... (Πάνω και κάτω είναι οι δύο εικόνες με τις οποίες συμμετέχουν.)

"Οι Ισορροπιστές της Μνήμης","The Equilibrists Of Memory" είναι μια σειρά δεκατριών  ψηφιακών έργων που οικειοποιούνται τους κώδικες της φωτογραφίας πορτραίτου και αποτελούν μια ενότητα, με ένα μικρό μέρος της οποίας συμμετέχουμε στο Paris Photo.

Η σειρά αυτή είναι ο βασικός κορμός της νέα μας δουλειάς, πρόκειται για μια εγκατάσταση, με γενικό τίτλο, "Η Iσορροπία του Tρόμου", "Balance of Terror", που πραγματεύεται μεταφορικά την σύγχρονη  ανθρωπολογική συνθήκη, ως μια διαχρονικά εύθραυστη ισορροπία που εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας, δίπλα μας πια, με τον ξεριζωμό εκατομμύριων ανθρώπων από τις εστίες τους και την φυγή προς μια κάποια νέα πατρίδα. Τα συντρίμμια αυτού του κόσμου μοιάζουν να είναι τα νέα του μνημεία.Τα δεκατρία  μη-πορτρέτα, εμφανίζονται ως φαντασματικές φιγούρες που η  ταυτότητα, η ηλικία και η εθνικότητα τους αποκρύπτεται κάτω από το ένα μαύρο πέπλο.

Οι μορφές στοιβάζουν και ισορροπούν τοτεμικά, με αρχαϊκό τρόπο, πάνω στο κεφάλι τους αστικά και πολιτισμικά θραύσματα, συντρίμμια από μνημεία και τοπόσημα ανακατεμένα με προσωπικά αντικείμενα, ως τα απομεινάρια μνήμης, της έννοιας της ταυτότητας, της κουλτούρας, ενός τόπου και μιας αίσθησης του ανήκειν. Οι μορφές αναδύονται από το σκοτάδι μέσα από έναν κόσμο που δεν αποκαλύπτεται αλλά υποδηλώνεται. Το σκοτάδι εδώ χρησιμοποιείται με τον αντίστροφο τρόπο από ότι στην αγιογραφία, δηλαδή την ιερή μεταφυσική του μη κόσμου, που συμβολίζει το φύλλο χρυσού πίσω από τις μορφές των αγίων, ενώ στους Ισορροπιστές της Μνήμης ο κόσμος που ασφυκτιά κρύβεται στο σκοτάδι.

Η ζωή και η δουλειά των Kalos&Klio, που είναι δυο άνθρωποι αλλά ένας καλλιτέχνης Facebook Twitter
Equilibrists of Memory. 2016-2017, digital Print on archival paper, 85 x 60 cm. /Courtesy of the artists and Kalfayan Galleries, Athens - Thessaloniki

— H νέα σας δουλειά μοιάζει πιο σκοτεινή σε σχέση με τις πιο ποπ και αποστασιοποιημένες προηγούμενες. Ήταν συνειδητή η απόφαση;

Όταν μπροστά στα μάτια σου συμβαίνει μια φρικτή συνθήκη, ένα έγκλημα, δεν έχεις πολλές επιλογές, ή κινείσαι ακτιβιστικά ή επιλέγεις να μην αποστρέψεις το βλέμμα σου, κατά κάποιο τρόπο στέκεσαι ως ένας "εικαστικός αυτόπτης".Σε αυτήν την σειρά των έργων διατηρούμε το πολίτικο βλέμμα  όπως και στις προηγούμενες δουλειές μας, αλλά στους Ισορροπιστές της Μνήμης, υιοθετούμε μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση ενός εσωτερικού κόσμου, η εικαστική μας γλώσσα αλλάζει, χρησιμοποιούμε λιτότερα εκφραστικά μέσα φτιάχνοντας αλληγορίες με το ύφος του μαγικού ρεαλισμού.

Η ζωή και η δουλειά των Kalos&Klio, που είναι δυο άνθρωποι αλλά ένας καλλιτέχνης Facebook Twitter
«Η τέχνη, για εμάς, είναι ο τρόπος ζωής μας, όποτε όταν δεν κοιμόμαστε δουλεύουμε» (Φωτ.: Konstantinos Tsakalidis/SOOC/LIFO.gr)


— Τι σας εμπνέει;

Μας εμπνέει ο κόσμος γύρω μας, η ανθρώπινη δραστηριότητα σε όλες τις εκφάνσεις της, ο υλικός πολιτισμός, αλλά και η αξιοποίηση της νέας όρασης που προκύπτει από την νέα ανθρωπολογική συνθήκη του διαδικτύου. Σκεφτείτε πόσο χρόνο θα χρειαζόταν  να μείνει κανείς στην βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, αν βέβαια κατάφερνε να έχει την πρόσβαση, για να έρθει σε επαφή με την γνώση της εποχής του, σήμερα όλα είναι εκεί αρκεί να θέλεις να τα δεις.

Η ζωή και η δουλειά των Kalos&Klio, που είναι δυο άνθρωποι αλλά ένας καλλιτέχνης Facebook Twitter
Evangelion (2011) / Courtesy of the artists and Kalfayan Galleries, Athens - Thessaloniki
Η ζωή και η δουλειά των Kalos&Klio, που είναι δυο άνθρωποι αλλά ένας καλλιτέχνης Facebook Twitter
War Carousel, από τη σειρά Violent Silk (2014-15) / Courtesy of the artists and Kalfayan Galleries, Athens - Thessaloniki


— Πόσο κομμάτι της ζωής σας καταλαμβάνει η ενασχόληση με την τέχνη; Τι κάνετε στο υπόλοιπο;

Η τέχνη, για εμάς, είναι ο τρόπος ζωής μας, όποτε όταν δεν κοιμόμαστε δουλεύουμε, είναι ένας τρόπος να εισπράττεις τον κόσμο, είναι ένα δημιουργικό apparatus σε διαρκή λειτουργιά.Το διάβασμα, τα ταξίδια, ο κινηματογράφος, η μουσική και η μαγειρική καταλαμβάνουν το υπόλοιπο του χρόνου μας και όλα για εμάς είναι εν δυνάμει αφορμές για νέα έργα.

— Δεν έχετε φύγει απ' την Θεσσαλονίκη. Γιατί;

Απαντάμε με τον στίχο από το τραγούδι του Curtis Μayfield, "Ηere but Ι'm Gone".

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ