ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s

Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s Facebook Twitter
0

 

Η Δάφνη Στεργίδη δημιουργεί πολύ περίεργα και τερατόμορφα γλυπτά και εικόνες από γκροτέσκ λεπτεπίλεπτες φιγούρες «αμφιβόλου ηθικής» όπως τα χαρακτηρίζει η ίδια στο δελτίου τύπου για την έκθεσή της ‘Cool as lobster, red as a cucumber’. Είναι η πρώτη της έκθεση στην Αθήνα. Ο τίτλος που σημαίνει «χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν ένα αγγούρι» μοιάζει λίγο με σουρεαλιστικό στίχο και η ίδια τον διάλεξε επειδή της θυμίζει punchline πολύ κακού ανεκδότου. «Έχω αδυναμία στα ‘κακά’ ανέκδοτα», μας λέει.

—Mίλησέ μου λίγο για σένα και για αυτά που κάνεις.

Γύρισα από την Νέα Υόρκη πριν από ένα χρόνο. Έκανα μεταπτυχιακές σπουδές στην γλυπτική σε μια Σχολή Καλών Τεχνών, το Cranbrook Art Academy, σε ένα προάστιο του Ντιτρόιτ. Πριν από αυτό, ήμουν στο Σιάτλ για πέντε χρόνια. Συνολικά, οχτώ χρόνια στην Αμερική δηλαδή! Νοιώθω πως βρίσκομαι ακόμα στο στάδιο προσαρμογής στην αθηναϊκή πραγματικότητα. Το αντικείμενό μου είναι η κυρίως η γλυπτική, αλλά κάνω πολύ και βίντεο, ζωγραφική...  Όποιο μέσο με βοηθά καλύτερα να εκφράσω μια ιδέα.

Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s Facebook Twitter

—Πώς ήταν η ζωή σου στην Αμερική;

Η Αμερική και ο τρόπος ζωής της μου ταίριαξε αμέσως, την αγαπώ πολύ. Ο τόπος που σπουδάζεις, ζεις τα πρώτα χρόνια ανεξάρτητα, διαμορφώνεις ιδέες και μαθαίνεις να εμπιστεύεσαι την κρίση σου, σε σημαδεύει. Το προτέρημα της Αμερικής είναι η αίσθηση που έχεις ότι μπορείς να γίνεις και να είσαι αυτό που θέλεις. Οι Αμερικάνοι εύκολα «αναγεννιούνται» και επαναπροσδιορίζουν τον εαυτό τους. Μπορεί για παράδειγμα, ένας 40άρης δημόσιος υπάλληλος να τα παρατήσει όλα μια μέρα και να γίνει μελισσοκόμος γιατί πάντα αυτό ήθελε να κάνει. Είναι και φυσικά θέμα γεωγραφίας- σε μια χώρα τόσο μεγάλη όπου η κάθε πολιτεία είναι σαν αυτόνομη χώρα με δική της κουλτούρα, ένα «καινούργιο ξεκίνημα» αποκτά διαφορετικό νόημα και είναι και μια πιο υπαρκτή επιλογή. Εξ ου και η αρχέτυπη εικόνα του αυτοκινητόδρομου, του road trip και της κουλτούρας του αυτοκινήτου. Από την άλλη, οι Αμερικάνοι είναι μεν απαλλαγμένοι από το βάρος της ιστορίας που εδώ συχνά βαραίνει τους νέους καλλιτέχνες και το εκπαιδευτικό σύστημα, καταλήγουν όμως συχνά μονοδιάστατοι, εστιάζοντας μόνο στο τώρα. Στην Αμερική οι καλλιτέχνες δεν ασχολούνται με την Ευρώπη, είναι πιο αυτοαναφορικοί και συχνά το έργο τους πραγματεύεται περισσότερο την τεχνολογία και το «internet culture” και λιγότερο την πολιτισμική και πολιτική πραγματικότητα ενός τόπου, αν και αυτό αλλάζει γρήγορα. Η έννοια και η αίσθηση της ελευθερίας στην Αμερική είναι πολύ διαφορετική απ’ ό,τι εδώ.

—Ποιες είναι οι επιρροές σου;

Δουλεύω πολύ την φιγούρα, ανθρώπινη, ζωόμορφη, τερατώδη... Μια σταθερή επιρροή εδώ και μερικά χρόνια, είναι ο πολυπράγμων Τσέχος εικαστικός JanSvankmajer, ο οποίος ήταν πρωτοπόρος στον χώρο του animation το ’60 και έχει ασχοληθεί πολύ με το κουκλοθέατρο. Το σύγχρονο κουκλοθέατρο με ενδιαφέρει πολύ, στην Γαλλία, την Πολωνία και το Βέλγιο γίνονται πολύ ενδιαφέροντα πράγματα αυτήν τη στιγμή.

—Γιατί έχεις ονομάσει την έκθεση έτσι;

Είναι λίγο μια πλάγια αναφορά στην αυτόματη γραφή και στους Ντανταϊστές, η δουλειά των οποίων πραγματεύεται συχνά την έννοια του αστείου και του παραλόγου. Στα καινούργια μου κολλάζ επίσης γίνεται ένα εννοιολογικό παιχνίδι με λέξεις και εικόνες- η  αντιπαράθεση τίτλων οικονομικών και πολιτικών άρθρων του 1970 με τα φανταστικά σενάρια που απεικονίζουν οι ακουαρέλες δίνουν στις λέξεις τελείως διαφορετικό νόημα, αφήνοντας τον θεατή να φτιάξει μια δική του αφήγηση.

Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s Facebook Twitter

—Τι αντιπροσωπεύουν οι φιγούρες που φτιάχνεις;

Οι φιγούρες είναι πλάσματα με παραμορφωμένα σώματα, που βιώνουν κάποια εσωτερική ή ομαδική σύγκρουση, μία πάλη με άγνωστους φόβους και προκλήσεις. Με ενδιαφέρει ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε την διαφορετικότητα του άλλου στην κοινωνία- την σωματική αναπηρία, την νοητική υστέρηση, αλλά και όλες τις ενδιάμεσες πτυχές που καταρρίπτουν την διπολικότητα της ανθρώπινης φύσης- τι είναι φυσιολογικό και τι μη, τι καλό και τι κακό, τι η σωφροσύνη και η παραφροσύνη. Βρήκα σε ένα παλιό μου σημειωματάριο ένα σκίτσο μιας μαρμάρινης κυνηγετικής σκηνής από το Βυζαντινό μουσείο την οποία ξανασκίτσαρα «κατά λάθος» φέτος το καλοκαίρι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, πέντε χρόνια αργότερα. Νομίζω αυτό που με τραβάει ακόμα στο έργο, είναι ο προσεκτικός τρόπος με τον οποίο η λέαινα κρατά με το ένα της πόδι το λαιμό του θύματος της, του ελαφιού, και με το άλλο μπήγει τα νύχια της στην σάρκα του, δαγκώνοντας το θανάσιμα. Η εικόνα είναι σχεδόν ερωτική, μπλέκονται η βία και η τρυφερότητα μαζί, δημιουργώντας μια αμφίσημη εικόνα. Στα γλυπτά/νεκρές φύσεις της έκθεσης, με τις αλεπούδες και τον ασβό, υπάρχει αυτή αίσθηση αμφίβολων κινήτρων- η κουλουριασμένη αλεπού επάνω στα αυγά «της» τα προστατεύει ή τους επιτίθεται;

—Πώς σου φαίνεται τώρα η Ελλάδα; Υπάρχουν ευκαιρίες για έναν νέο καλλιτέχνη;

Επειδή έχω να ζήσω στην Ελλάδα οχτώ χρόνια, δεν μπορώ να συγκρίνω την προ-κρίσης Ελλάδα με την τωρινή. Σίγουρα γίνονται ενδιαφέρον πράγματα. Έχω την αίσθηση πως οι νέοι καλλιτέχνες, με τις δυσκολίες που υπάρχουν σήμερα, έχουν αρχίσει να μαθαίνουν να λειτουργούν πιο εφευρετικά και επιχειρηματικά. Τίποτα δεν σου χαρίζεται στη ζωή, και ο μόνος τρόπος να δεις κάτι να γίνεται έτσι όπως το θες, είναι να το ξεκινήσεις μόνος σου. Οι καλλιτέχνες της νέας γενιάς τολμούν περισσότερο να πάρουν πρωτοβουλίες που μπορεί να οδηγήσουν κάπου αλλά μπορεί και να αποτύχουν. Ευκαιρίες υπάρχουν σίγουρα για έναν νέο καλλιτέχνη- το πρόβλημα του βιοπορισμού όμως είναι υπαρκτό, ένας καλλιτέχνης δεν έχει ανάγκη μόνο να πληρώνει το νοίκι αλλά και να χρηματοδοτεί το έργο του. Το να μπορείς να αγοράσεις τα υλικά που χρειάζεσαι και να πραγματοποιήσεις ένα γλυπτό έτσι όπως το θες είναι πολύ σημαντικό και συνεχής στόχος καριέρας πιστεύω. Οι Αθηναίοι εικαστικοί πρέπει να μπορούν αν ζουν στην Αθήνα με την ίδια «άνεση» που ζουν και μερικοί ξένοι δημιουργοί. Αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση!

—Τι σε εμπνέει γενικά;

Διαρκώς αλλάζει η πηγή έμπνευσης. Τα τελευταία τρία χρόνια ακούω πολλή Αμερικάνικη country μουσική, με ενδιαφέρουν οι αρχετυπικές εικόνες των τραγουδιών και πως μπορεί κάποιος με τελείως διαφορετικά γνωρίσματα να ανταποκριθεί συναισθηματικά στην μουσική αυτή και τα διδάγματά της. Θα ήθελα να κάνω κάτι που συνδυάζει διαφορετικές παραδοσιακές μουσικές, μπλέκοντας τις εικόνες και τις έννοιες τους μαζί, βρίσκοντας κοινά στοιχεία. Οι πολιτιστικές αντιφάσεις μεταξύ ανθρώπων και τόπων επίσης αποτελούν ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης και δυνατοτήτων για οπτικοακουστικά κολλάζ.

—Σε εμπνέει η Αθήνα όπως είναι τώρα;

Ναι, γιατί ακόμα την ανακαλύπτω, όλες τις διαφορετικές γειτονιές της. Η Αθήνα είναι μια φανταστική πόλη για έναν καλλιτέχνη, με πολλά να προσφέρει. Η ανομία της Αθήνας, όσο ενοχλητική αν είναι πολλές φορές, σε έναν καλλιτέχνη σίγουρα προσφέρει μια ελευθερία και άπειρες δυνατότητες δημιουργίας. Νομίζω τραβάει πολύ τους ξένους γιατί διατηρεί (όχι απαραίτητα από επιλογή βέβαια), τον παρακμιακό και αυθεντικό χαρακτήρα που είχε η Νέα Υόρκη το 70’ ή το Βερολίνο το 90΄, πριν αυτές οι πόλεις «καθαριστούν» κάπως. Πρέπει όμως η Αθήνα να είναι προσιτή και για τους δικούς της καλλιτέχνες και όχι μόνο για αυτούς που έρχονται απ’ έξω. Η πραγματικότητα της οικονομικής κρίσης της χώρας δυστυχώς επισκιάζει κάπως τον ενθουσιασμό μου για την Αθήνα και την καλλιτεχνική της σκηνή- γιατί σημαίνει πολύ συρρικνωμένη αγορά, σχεδόν μηδενική κρατική υποστήριξη, λίγες δουλειές για τους καλλιτέχνες στο αντικείμενό τους. Ελπίζω πως τα πράγματα θα καλυτερέψουν.

Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s Facebook Twitter

—Ποιους Έλληνες εικαστικούς θεωρείς σημαντικούς αυτή τη στιγμή;

Μου αρέσει πολύ η δουλειά του Κώστα Σαχπάζη για την ποιότητα αφής και την σωματικότητα που διαθέτουν τα έργα του- είναι πραγματικός γλύπτης που τον απασχολούν οι έννοιες του όγκου και της ισορροπίας ενός αντικειμένου στο χώρο.

—Σε ενδιαφέρει η Μπιενάλε;  Πώς την βλέπεις;

Δυστυχώς δεν πρόλαβα να παρακολουθήσω την Μπιενάλε όσο θα ήθελα, λόγο προετοιμασίας της έκθεσης- άκουσα όμως πως έγινε ένα φανταστικό πάρτι στο υπόγειο το 1864 και με έπιασε λίγο φόβος ότι θα το χάσω.

—Επόμενα σχέδια;

Γλυπτική μεγάλης κλίμακας και ζωόμορφο κουκλοθέατρο.

www.daphnestergides.com

Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s Facebook Twitter
Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s Facebook Twitter
Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s Facebook Twitter
Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s Facebook Twitter
Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s Facebook Twitter
Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s Facebook Twitter
Χαλαρός σαν αστακός, κόκκινος σαν αγγούρι. Ντανταϊστικά κολλάζ στο six d.o.g.s Facebook Twitter

Η έκθεση θα ξεκινήσει την Τρίτη 1η Δεκεμβρίου στο six d.o.g.s [Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι] και θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου με είσοδο ελεύθερη.

 

 

0

ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ