H τέχνη της Φρίντα Κάλο σε μία μοναδική διαδικτυακή έκθεση

H τέχνη της Φρίντα Κάλο σε μία μοναδική διαδικτυακή έκθεση Facebook Twitter
Η συλλογή, η οποία είναι προσβάσιμη σε όλους, είναι αναρτημένη εδώ και καιρό στην πλατφόρμα Google Arts & Culture.
0

Είναι ίσως η μεγαλύτερη συλλογή που υπήρξε ποτέ με έργα, αντικείμενα, φωτογραφίες και πάσης φύσεως ντοκουμέντα που συνδέονται με την Φρίντα Κάλο, την Μεξικανή σουρεαλίστρια ζωγράφο και υπέρμαχο των δικαιωμάτων των γυναικών η οποία χρησιμοποίησε την τέχνη της για να διερευνήσει την ταυτότητά της, την μεξικανική της κληρονομιά, την πολιτική και την αναπηρία της.


Η συλλογή, η οποία είναι προσβάσιμη σε όλους, είναι αναρτημένη εδώ και καιρό στην πλατφόρμα Google Arts & Culture και δημιουργήθηκε μέσα από την συνεργασία της Google με ένα διεθνές δίκτυο ειδικών και 31 μουσείων και συλλογών που υπάρχουν σε διάφορες χώρες του πλανήτη.

Η συλλογή, που χωρίζεται σε ενότητες, εξερευνά τη σχέση της Φρίντα Κάλο με το σώμα της, σε μια προσπάθεια κατανόησης του πώς η χρόνια ασθένεια της καλλιτέχνιδας επηρέασε το έργο της.


Η εμφάνισή της Κάλο και οι ενδυματολογικές της επιλογές, με τα έντονα βαμμένα χείλη, τα φορέματα με τα έντονα και φωτεινά χρώματα και τα μαλλιά πιασμένα σε πλεξούδες ήταν το σήμα κατατεθέν της.


Στα 800 «εκθέματα» περιλαμβάνονται φωτογραφίες έργων της Φρίντα Κάλο, μεταξύ αυτών και 20 υψηλότατης ευκρίνειας φωτογραφίες έργων της που έως και πρόσφατα δεν είχαν ψηφιοποιηθεί.

H τέχνη της Φρίντα Κάλο σε μία μοναδική διαδικτυακή έκθεση Facebook Twitter
The two Fridas, Museo de Arte Moderno


Η συλλογή, που χωρίζεται σε ενότητες, εξερευνά τη σχέση της Φρίντα Κάλο με το σώμα της, σε μια προσπάθεια κατανόησης του πώς η χρόνια ασθένεια της καλλιτέχνιδας επηρέασε το έργο της ενώ μεταξύ άλλων διερευνά και τα κρυμμένες νοήματα μέσα στη ζωγραφική της.


Επιπλέον, σε αυτή την μεγαλειώδη συλλογή κανείς μπορεί να δει προσωπικές φωτογραφίες, αποσπάσματα ημερολογίων και επιστολών, ενδύματα, σχέδιά της από ιδιωτικές συλλογές, πρώιμες εκδοχές έργων της τις οποίες είχε φιλοτεχνήσει στο πίσω μέρος πινάκων της, ακόμη και μία φωτογραφία του Ντιέγκο Ριβέρα, του μεγάλου έρωτά και συζύγου της, πάνω στην οποία είναι αποτεθειμένα τα χείλη με το κόκκινο κραγιόν της Φρίντα- το σήμα κατατεθέν της.


Οι χρήστες της εφαρμογής Google Arts & Culture έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν και «τα μέρη που επέδρασαν στην καριέρα της», μέσα από πέντε Google Street view tours, ακόμη και την περίφημη Γαλάζια Οικία στην Πόλη του Μεξικού, όπου γεννήθηκε και πέθανε.

H τέχνη της Φρίντα Κάλο σε μία μοναδική διαδικτυακή έκθεση Facebook Twitter
H Φρίντα Κάλο όταν ζωγράφιζε στο κρεβάτι της το "Portrait of Frida's Family". Φωτο: Colección y Archivo de Fundación Televisa
H τέχνη της Φρίντα Κάλο σε μία μοναδική διαδικτυακή έκθεση Facebook Twitter
Self-portrait Dedicated to Leon Trotsky, 1937
H τέχνη της Φρίντα Κάλο σε μία μοναδική διαδικτυακή έκθεση Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης Appearances Can Be Deceiving. Φωτο: Miguel Tovar
H τέχνη της Φρίντα Κάλο σε μία μοναδική διαδικτυακή έκθεση Facebook Twitter
Family Portrait (unfinished), 1949-1950

H τέχνη της Φρίντα Κάλο σε μία μοναδική διαδικτυακή έκθεση Facebook Twitter
Πορτρέτο της Dona Rosita Morillo, 1944
H τέχνη της Φρίντα Κάλο σε μία μοναδική διαδικτυακή έκθεση Facebook Twitter
Girl with Death Mask, 1938
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ