ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή»

Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
0

Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
Gabriel Orozco, Tree Bench, 1996, 40.6x50.8 cm
 

— Πώς προέκυψε ο τίτλος της έκθεσης;
Ο τίτλος προέκυψε μέσα από τη φύση και την ιδέα να δημιουργηθεί ένας κήπος του οποίου τα δομικά στοιχεία θα είναι έργα τέχνης. Ο πληθυντικός αναφέρεται στις πολλαπλές εκδοχές που μπορεί να έχει ένας κήπος και αυτό γίνεται με την προσθήκη έργων τέχνης που έγιναν από διάφορα και ετερόκλητα μέσα, ενώ η εξέλιξη εισάγει την έννοια της ανάπτυξης και αντίστροφα αλλά και την έννοια του χρόνου (των εποχών), στοιχείο που επηρεάζει άμεσα την αλλαγή και τη διαμόρφωση ενός κήπου. Η φύση από μόνη της εξαπλώνεται χωρίς όριο σε έναν κήπο, το φυσικό στοιχείο μπορεί να χειραγωγηθεί και να σκηνοθετηθεί.


— Τι έργα θα συναντήσουν οι επισκέπτες;
Το έργο του Αντωνάκη, που υποδέχεται τον θεατή, τα λουλούδια του Nobuyoshi Araki και του Ross Bleckner, το τοπίο-χαλί της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου, ένα λιβάδι με χρώματα του Paul Desborough, το δάσος του Julian Opie, ένα έργο-μνημείο για τον προσωπικό και συλλογικό κήπο του ΧΟΥΣ/Εμμανουήλ Χουσάκου. Ο επισκέπτης θα μπορεί να ξεκουραστεί στο γλυπτό παγκάκι του Κώστα Ρουσσάκη ή στη φωτογραφία του Gabriel Orozco, να αφουγκραστεί την κίνηση των δέντρων μέσα από το βίντεο της Ντιάνας Μαγκανιά, να παρατηρήσει το παράδοξο στη φωτογραφία του Μίλτου Μανέτα κ.ά.

Ο κήπος κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα αλλάζει και θα αναδιαμορφώνεται. Πείτε μας λίγα λόγια γι' αυτό.
Αυτός είναι ο κύριος άξονας γύρω από τον οποίο δομείται η έκθεση από την πλευρά της επιμέλειας. Στους δύο μήνες που θα διαρκέσει η έκθεση θα προστίθενται και θα αφαιρούνται έργα, άλλα θα αναπτύσσονται στον χώρο και άλλα θα παίρνουν την τελική τους μορφή, καθώς θα πλησιάζει η έκθεση στο τέλος της. Ο κήπος είναι ένας ζωντανός οργανισμός, όπως είναι και μία συλλογή έργων τέχνης, η προσέγγιση είναι αρκετά πειραματική, όπως και ο συνδυασμός όλων των καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην έκθεση.



Έχει ενδιαφέρον που στην Αθήνα οι κάτοικοι της πόλης «ανθίζουν» τα μπαλκόνια τους, ενώ αντίθετα η έννοια του συλλογικού κήπου έχει τελείως διαφορετική αντιμετώπιση.

— Πείτε μας λίγα πράγματα για το έργο με τίτλο «The Big Allotment Challenge»;

Για δύο μήνες ο Αντωνάκης θα μεταφέρει το στούντιό του στον χώρο της έκθεσης για να στήσει το έργο «The Big Allotment Challenge» που θα είναι ένας χάρτινος κήπος από λαδοπαστέλ εν εξελίξει. Ο τίτλος προέκυψε από την ομώνυμη εκπομπή διαγωνισμού κηπουρικής του BBC, το έργο θα ξεκινήσει να φυτρώνει κατά τη διάρκεια των εγκαινίων στις 11 Νοεμβρίου και θα ολοκληρώνεται σταδιακά με τη λήξη της έκθεσης τον Ιανουάριο. Πρόκειται για ένα έργο διαδραστικό, όπου ο επισκέπτης θα παρακολουθεί τον καλλιτέχνη κυριολεκτικά επί το έργον.

— 

Ποια τρία έργα δεν πρέπει να χάσουμε;
Τη φωτογραφία της Nan Goldin, τα δύο έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά και το ζωγραφικό έργο της Χρυσάνθης Κουμιανάκη.

Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
Στάβια Γριμάνη

— 

Ποιες είναι οι παράλληλες δράσεις που θα πραγματοποιηθούν; Το κοινό μπορεί να συμμετέχει σε αυτές;


Κάθε Σάββατο, για τους επόμενους δύο μήνες, ο Αντωνάκης θα επεμβαίνει και θα εξελίσσει το ζωγραφικό του έργο κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας της έκθεσης. Μέσα στον Δεκέμβριο θα προστεθεί στην έκθεση το πείραμα-έργο του καλλιτέχνη Κοσμά Νικολάου σχετικά με τη φύτευση και την επιρροή που έχει δεχτεί από την ψυχοτρονική τεχνολογία και θα συνοδευτεί από μία παρουσίαση του πειράματος. Οι υπόλοιπες δράσεις είναι σε εξέλιξη... Θα έρθουν στο φως μέσα στους επόμενους δύο μήνες και θα ανακοινώνονται από το site και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της γκαλερί «Ρεβέκκα Καμχή».

— 

Εσείς θεωρείτε ότι λείπουν οι κήποι και γενικά το πράσινο από το κέντρο της Αθήνας;


Έχει ενδιαφέρον που στην Αθήνα οι κάτοικοι της πόλης «ανθίζουν» τα μπαλκόνια τους, ενώ αντίθετα η έννοια του συλλογικού κήπου έχει τελείως διαφορετική αντιμετώπιση. Οι κήποι και ο δημόσιος χώρος δεν χρήζουν της ίδιας περιποίησης και φυσικής παρουσίας. Θα ήθελα να δω τον Εθνικό Κήπο ή το Πεδίον του Άρεως να χρησιμοποιούνται περισσότερο. Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ελλάδα είναι μια μεσογειακή χώρα, οι χώροι πρασίνου που μπορούν να αναπτυχθούν έχουν και τα ανάλογα χαρακτηριστικά του μεσογειακού κλίματος, οπότε με αυτή την έννοια το μοντέλο «κήπος» που μπορεί να ισχύει σε άλλες χώρες εδώ έχει τα δικά του, ιδιότυπα χαρακτηριστικά.

Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
Paul Desborough, Lair of the Still Outdoors, 2011, ακρυλικό, 380x475 εκ. Φωτό: Κωνσταντίνος Δουμπενίδης
Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
ΧΟΥΣ/ Εμμανουήλ Χουσάκος, Autophito (sine hortus) , μάρμαρο, κόλλα, φυτά, χώμα, μεταβλητές διαστάσεις. Φωτό: Κωνσταντίνος Δουμπενίδης
Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
Χρυσάνθη Κουμιανάκη, Βόλλευ, 2011, ακρυλικό σε μουσαμά, 40 x 81 εκ. Φωτό: Κωνσταντίνος Δουμπενίδης

«Κήποι σε εξέλιξη», 11/11-16/1, Τρ.-Παρ. 12:00-20:00 & Σάββατο 12:00-18:00 ή κατόπιν συνεννόησης, Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή», Λεωνίδου 9, Μεταξουργείο, 210 5233049

0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ