Ένας Αυστραλός στην Αθήνα

 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter
4
 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter
Όλοι με συμβουλεύουν να φύγω από την Ελλάδα. Μόνο ένα άτομο μου έχει πει να μείνω. Ακόμη και οι άγνωστοι στα μπαρ. Μια φορά παράγγειλα μια πορτοκαλάδα και έπιασα λίγο κουβέντα με τον σερβιτόρο. Ακόμη και αυτός μου είπε να σηκωθώ να φύγω. Θέλω όμως να είμαι εδώ έτσι ώστε να καταλάβω την Ελλάδα καλύτερα... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ο Αυστραλός David Valkenet παρουσιάζει στο Six Dogs το "Flesh", μια σειρά από φωτογραφίες που αφορούν το σώμα και την σεξουαλικότητα. Είναι η πρώτη του έκθεση. Ο David που είναι μόλις 24 χρονών, έχει σπουδάσει σκηνοθεσία και έρχεται από την Μελβούρνη. Στην Αθήνα βρέθηκε για να επισκεφτεί την γιαγιά του που είναι Ελληνίδα από την πλευρά της μητέρας του και για να κάνει τις διακοπές του. Του κέντρισαν το ενδιαφέρον η πολιτική κατάσταση και η κρίση και ενώ τα περισσότερα παιδιά της ηλικίας του θέλουν να φύγουν, αυτός αποφάσισε να μείνει μόνιμα στην χώρα.

«Όλοι με συμβουλεύουν να φύγω από την Ελλάδα. Μόνο ένα άτομο μου έχει πει να μείνω. Ακόμη και οι άγνωστοι στα μπαρ. Μια φορά παράγγειλα μια πορτοκαλάδα και έπιασα λίγο κουβέντα με τον σερβιτόρο. Ακόμη και αυτός μου είπε να σηκωθώ να φύγω. Θέλω όμως να είμαι εδώ έτσι ώστε να καταλάβω την Ελλάδα καλύτερα», λέει σε άψογα ελληνικά και κάπως απορημένος. Στον κήπο του Six Dogs που καθόμαστε για περίεργη μας τύχη στο διπλανό τραπέζι βρίσκεται ο Τσίπρας, χαμογελαστός και πίνει ούζα με τη νεολαία του Σύριζα μια μέρα πριν τις εκλογές. Τον ρωτάω ποια είναι η άποψη του.

Η Ελλάδα χρειάζεται ένα νέο κύμα νεαρών ατόμων για να δώσουν αξία στη χώρα και να αλλάξουν τις λανθασμένες ιδέες του κόσμου για την Ελλάδα. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλά νέα παιδιά εκεί πέρα έξω που έχουν πολλά να προσφέρουν αλλά αν φύγουμε όλοι σε άλλες χώρες τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα.

«Δεν ήξερα πολλά για το τι συμβαίνει στην Ελλάδα πριν έρθω εδώ και θυμάμαι τον είδα στην τηλεόραση να διαπραγματεύεται το χρέος και προσπάθησα να φανταστώ πώς θα ένοιωθε στις 1 η ώρα το πρωί όταν γυρνούσε σπίτι του και το τι θα πέρναγε από το μυαλό του τότε για να καλυτερεύσει τα πράγματα. Δεν θα ήθελα να είμαι καθόλου στην θέση του. Δεν ασχολούμαι με την πολιτική επειδή μου φαίνεται μια μπερδεμένη κατάσταση».

 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter

— Τι σου αρέσει στην Αθήνα;

Είναι δύσκολο να πω τι μου αρέσει στην Αθήνα. Μου αρέσει η γενική ατμόσφαιρα της. Νομίζω ότι έχει πολλά να προσφέρει σαν πόλη. Μου αρέσει το πως αρχαία ερείπια ενσωματώνονται στην γεωγραφία της πόλης και το πώς οι Έλληνες επηρεάζονται από τον τόπο που ζουν. Ανακαλύπτω συνέχεια νέα πράγματα και προσπαθώ να καταλάβω το πως λειτουργούν τα πάντα εδώ. Προσπαθώ να μην ακολουθώ μια ρουτίνα έτσι ώστε τα πράγματα που κάνω τώρα να μην τα κάνω στο μέλλον. Μου αρέσει να περπατάω μέχρι να χάνομαι και να γνωρίζω συνέχεια κόσμο. Θα ήθελα όμως να μάθω περισσότερα για τις ελληνικές υποκουλτούρες, να βοηθήσω σε μια αρχαιολογική ανασκαφή. Κάποιος μου είπε ότι πρέπει να πάω στα μπουζούκια.

— Οι Έλληνες πώς σου φαίνονται σαν άνθρωποι;

Δεν θέλω να γενικεύω αλλά οι Έλληνες έχουν πολλές αντιθέσεις σαν άτομα. Είναι λίγο υπερβολικοί. Αν κάτι είναι κακό το θεωρούν το χειρότερο πράγμα που θα μπορούσε να τους συμβεί και φυσικά ισχύει και το αντίθετο. Με εκνευρίζει που ο κόσμος αργεί στα ραντεβού. Ίσως όμως φταίω και εγώ επειδή πάντοτε είμαι στην ώρα. Καμιά φορά και νωρίτερα. Μια φορά ένας φίλος μου άργησε μιάμιση ώρα αλλά και εγώ φταίω επειδή είχα πάει μια ώρα νωρίτερα και τον περίμενα. Επομένως, δεν με ενοχλεί και τόσο. Ακόμη μου την δίνει όταν έχεις μια διαφωνία με έναν Έλληνα και υποστηρίζει την άποψή του έστω και αν δεν έχει επιχειρήματα ή δεν έχει ιδέα γι’ αυτό που συζητάμε. Απλά, το υποστηρίζει και καμιά φορά επινοεί και επιχειρήματα που δεν υπάρχουν.

— Πόσο διαφορετική είναι η Αθήνα από την Μελβούρνη; Και γενικά η Ελλάδα από την Αυστραλία;

Είναι δύσκολο γιατί η κάθε πόλη έχει τις δικές της ομορφιές. Υπάρχουν διαφορετικά πράγματα που σε ελκύουν. Έφυγα από την Αυστραλία όταν τελείωσα τις σπουδές μου στον κινηματογράφο. Γενικά έχει μια εύκολη ζωή. Έχεις πολλά προνόμια από το κράτος. Είχα μια δουλειά που πληρωνόμουν καλά έτσι ώστε να δίνω κάθε μήνα το νοίκι μου. Έκανα πράγματα που αγαπούσα, ασχολιόμουν με τις ταινίες και είχα χρόνο να βγαίνω με τους φίλους μου. Δεν νιώθω ότι η Αυστραλία είναι το σπίτι μου, έτσι δεν την νοσταλγώ. Υπάρχουν όμως πολλές διαφορές ανάμεσα στις δύο χώρες. Μερικές είναι επιφανειακές όπως το να οδηγείς σε διαφορετικές πλευρές του δρόμου ή το φαγητό ή οι γειτονιές της πόλης – αλλά αυτές οι διαφορές δεν είναι τόσο ενδιαφέρουσες όσες οι βαθιά ριζωμένες διαφορές στην νοοτροπία, την πολιτισμική ταυτότητα και τις ιδεολογίες. Αισθάνομαι π.χ. ότι η Ελλάδα γενικά είναι πολύ πίσω σε θέματα που αφορούν την ομοφυλοφιλία και τα δικαιώματα των γυναικών σε σχέση με την Αυστραλία γενικά. Από την εμπειρία μου εδώ αισθάνομαι ότι οι γυναίκες έχουν το στερεοτυπικό ρόλο της νοικοκυράς από την δεκαετία του '50 αν και η κοινωνία έχει προχωρήσει πέρα από αυτά. Επίσης, η Ελλάδα έχει μια ισχυρή εθνική ταυτότητα που δεν επηρεάζεται ή διαμορφώνεται από την Αμερική όπως γίνεται στην Αυστραλία. Η νεολαία ακούει πολύ ελληνική μουσική και το σημείο αναφορών τους δεν περιλαμβάνει τόσο αμερικάνικα ιδεώδη και υποκουλτούρες. Προσωπικά το βρίσκω αυτό λίγο αναζωογονητικό μιας και ζούσα στην Μελβούρνη εδώ και 13 χρόνια και πήγα στην Αμερική φέτος.

 

 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter
Μου αρέσει να περπατάω μέχρι να χάνομαι και να γνωρίζω συνέχεια κόσμο. Θα ήθελα όμως να μάθω περισσότερα για τις ελληνικές υποκουλτούρες, να βοηθήσω σε μια αρχαιολογική ανασκαφή. Κάποιος μου είπε ότι πρέπει να πάω στα μπουζούκια... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Πώς σου ήρθε η ιδέα για την έκθεση;

Η έκθεση είναι μια σειρά από 12 φωτογραφίες που τραβήχτηκαν σε 35αρι φιλμ. Πειραματίζομαι με διαφορετικές τεχνικές επεξεργασίας και εφάρμοσα μερικές από τις ανακαλύψεις μου σε αυτή τη σειρά. Ελπίζω ότι οι εικόνες λειτουργούν σαν σύνολο και δείχνουν διαστρεβλωμένες και υπερβολικές εικόνες μιας συγκεκριμένης μορφής ανθρώπινης οικειότητας. Έχουν να κάνουν κυρίως με την σεξουαλικότητα και όλη την τρυφερότητα και την βία (και τα πάντα στο ενδιάμεσο) που περικλείει. Μου ζήτησαν να βρω ένα τίτλο για την έκθεση αλλά δεν νομίζω ότι ταιριάζει αυτός που διάλεξα τελικά. Δεν είμαι στ’ αλήθεια εικαστικός απλά μου αρέσει τραβάω φωτογραφίες. Πολλές φορές δεν έχω στο μυαλό μου κάτι όταν τις τραβάω. Νομίζω ότι μου συμβαίνει το ίδιο όπως τους θεατές. Βγάζω νέα συμπεράσματα κάθε φορά όταν τις βλέπω.

— Γιατί αποφάσισες τελικά να κάτσεις;

Θέλω να απορροφήσω όσα μπορώ, να μάθω από αυτή την εμπειρία, να βοηθήσω με κάθε τρόπο, να καταγράψω πράγματα και να εξελιχθώ από αυτό. Θέλω να ζήσω αυτά τα γεγονότα που χωρίς αμφιβολία θα μείνουν στην ιστορία. Σίγουρα είναι δύσκολοι καιροί και αν φύγουν όλοι, αυτό θα κάνει τα πράγματα χειρότερα. Η Ελλάδα χρειάζεται ένα νέο κύμα νεαρών ατόμων για να δώσουν αξία στη χώρα και να αλλάξουν τις λανθασμένες ιδέες του κόσμου για την Ελλάδα. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλά νέα παιδιά εκεί πέρα έξω που έχουν πολλά να προσφέρουν αλλά αν φύγουμε όλοι σε άλλες χώρες τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα. Οι διεφθαρμένοι πολιτικοί στην Ελλάδα είναι πιο μεγάλοι από εμάς αλλά με υπομονή θα φύγουν κάποια στιγμή και θα κληρονομήσουν τη χώρα αυτοί που έχουν απομείνει.

 

 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter

 

 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter

 

 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter

 

 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter

 

 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter

 

 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter
 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter
 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter
 Ένας Αυστραλός στην Αθήνα Facebook Twitter

 

H έκθεση 'Flesh' θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή 4 Οκτωβρίου στο project space του Six Dogs [Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι]

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
Σαφώς και υπάρχουν θέματα διακρίσεων και δικαιωμάτων αλλά ότι οι γυναίκες έχουν παραμείνει στο στερεοτυπικό ρόλο της νοικοκυράς από τη δεκαετία του 50 σαφώς και δεν ισχύει και απορώ πού το είδε.
Που το ειδε? Οταν κανουμε γιους νευροσπαστα που γκαριζουν στη κοπελα τους να σηκωθει απο το τραπεζι να τους σερβιρει και κορες ετοιμες να καλοπιασουν τον καθε μαλακα, θελει πολυ να βγαλεις συμπερασμα. Το 'χω δει παμπολες φορες να παω επισκεψη καπου κι συζυγος να καθεται σαν τον πασα κι η γυναικα να παει στη δουλεια, μετα γυριζει, πλενει, μαγειρευει κτλ. Υπαρχουν και παρα πολλες εξαιρεσεις αλλα δυστυχως σε πολλες κοπελες εχει χαλασει το ρανταρ και προτιμουν τους αχρηστους. Οσο για τον ρατσισμο στους ομοφυλοφυλους, αστο θα γραψω σεντονια.
''αισθάνομαι π.χ. ότι η Ελλάδα γενικά είναι πολύ πίσω σε θέματα που αφορούν την ομοφυλοφιλία και τα δικαιώματα των γυναικών''. Μα γιατι το λες αυτο?