Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου

Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
0

Ονομάζεται MUSAN, ή Μουσείο Υποβρύχιας Γλυπτικής Αγίας Νάπας, και είναι η τελευταία πρωτοβουλία του Άγγλου γλύπτη Jason deCaires Taylor (Dover, 1974), ο οποίος ειδικεύεται στη δημιουργία υποβρύχιων γλυπτών.

Μετά τη δημιουργία βυθισμένων έργων-μυσείων στην Αυστραλία, τις Μαλδίβες, τη Γαλλία και διάφορα άλλα μέρη του κόσμου, ο Tέιλορ εγκαινίασε τώρα το νέο του μουσείο πριν από λίγες ημέρες, το οποίο βρίσκεται 200 ​​μέτρα από τις ακτές της πόλης της Αγίας Νάπας, ένα τουριστικό θέρετρο στο ανατολικό τμήμα της Κύπρου γνωστό για τις παραλίες του. Εδώ, στα βάθη της θάλασσας, ο Tέιλορ έχει εγκαταστήσει 93 γλυπτά τοποθετημένα απευθείας στον βυθό: μερικά απεικονίζουν ανθρώπους, άλλα δέντρα και φυτά. Μεταξύ των γλυπτών υπάρχει επίσης μια ομάδα που ονομάζεται The Underwater Forest, ένα πραγματικό υποβρύχιο δάσος που θέλει να είναι το πρώτο του είδους του στον κόσμο.

Τα έργα, και ιδίως εκείνα που αντιπροσωπεύουν δέντρα, εξήγησε ο Τέιλορ σχεδιάστηκαν για να προσελκύσουν τη θαλάσσια ζωή. Επιπλέον, μερικά από τα δέντρα θα επιπλέουν ακριβώς κάτω από την επιφάνεια, έτσι ώστε ολόκληρη η δομή να αποτελεί ένα περίπλοκο περιβάλλον για τη θαλάσσια ζωή σε όλα τα επίπεδα. Όπως συμβαίνει συχνά στην τέχνη του Τέιλορ, τα έργα συνδέονται με έννοιες επειγόντων ζητημάτων που αφορούν τη φύση. Το MUSAN στην πραγματικότητα εγκαταστάθηκε σε μια έκταση άμμου μέσα σε προστατευμένη θαλάσσια περιοχή. Το γλυπτό δάσος θα προσελκύσει μια μεγάλη ποικιλία θαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας επειδή, θυμάται ο καλλιτέχνης, τα τελευταία χρόνια η παρουσία της χλωρίδας και της πανίδας στη Μεσόγειο έχει μειωθεί, και κατά συνέπεια ο στόχος του είναι να συμβάλει στον επαναπληθυσμό.

Όλα τα έργα του Jason de Caires Taylor αποτελούν μέρος μιας οικο-καλλιτεχνικής κίνησης στην οποία το έργο τέχνης αλληλεπιδρά με το περιβάλλον και εξελίσσεται με απρόβλεπτους τρόπους.

Μεταξύ των έργων υπάρχουν επίσης γλυπτά που απεικονίζουν παιδιά που παίζουν. Το τελευταίο, εξηγεί ο Tέιλορ, «μας υπενθυμίζει την ανάγκη μας για τον φυσικό κόσμο ως ένα μέρος για να το εξερευνήσουμε, να ανακαλύψουμε και να πυροδοτήσουμε τη φαντασία μας. Τα τελευταία 50 χρόνια, τα παιδιά αποκλείονται όλο και περισσότερο από τα άγρια ​​μέρη της φύσης που υπήρχαν κάποτε. Τα παιδιά, με κάμερες στο χέρι ενώ παίζουν κρυφτό στο δάσος, στρέφουν τους φακούς τους προς το ανθρώπινο γένος. Ελπίζουν σε ένα μέλλον όπου το μυστήριο και η μαγεία της φύσης θα επιστρέψουν. Η ανάγκη να αναβιώσουμε τους ωκεανούς μας είναι τόσο επείγουσα όσο και η ανάγκη να αποκατασταθεί η σύνδεσή μας με τον φυσικό κόσμο».

Όλα τα έργα του Jason de Caires Taylor αποτελούν μέρος μιας οικο-καλλιτεχνικής κίνησης στην οποία το έργο τέχνης αλληλεπιδρά με το περιβάλλον και εξελίσσεται με απρόβλεπτους τρόπους. Δεν υπάρχει τελικό προϊόν, εξηγεί ο καλλιτέχνης, «αλλά ένα συνεχώς εξελισσόμενο θαλασσινό τοπίο.

Τελικά, το έργο της φύσης θα αντικαταστήσει το έργο του καλλιτέχνη. Τα γλυπτά δέντρα και τα παιδιά που παίζουν μεταξύ τους θα καταναλωθούν και θα αποικιστούν από τη θαλάσσια βιομάζα, παρέχοντας τροφή και καταφύγιο σε διάφορα πλάσματα, αλλά κυρίως υπενθυμίζοντας ότι εμείς οι ίδιοι ανήκουμε στη φύση». Το MUSAN θα είναι προσβάσιμο σε δύτες και λάτρεις των καταδύσεων και η παρουσία του σηματοδοτείται από μια μικρή προβλήτα στην παραλία.

Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ