Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου

Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
0

Ονομάζεται MUSAN, ή Μουσείο Υποβρύχιας Γλυπτικής Αγίας Νάπας, και είναι η τελευταία πρωτοβουλία του Άγγλου γλύπτη Jason deCaires Taylor (Dover, 1974), ο οποίος ειδικεύεται στη δημιουργία υποβρύχιων γλυπτών.

Μετά τη δημιουργία βυθισμένων έργων-μυσείων στην Αυστραλία, τις Μαλδίβες, τη Γαλλία και διάφορα άλλα μέρη του κόσμου, ο Tέιλορ εγκαινίασε τώρα το νέο του μουσείο πριν από λίγες ημέρες, το οποίο βρίσκεται 200 ​​μέτρα από τις ακτές της πόλης της Αγίας Νάπας, ένα τουριστικό θέρετρο στο ανατολικό τμήμα της Κύπρου γνωστό για τις παραλίες του. Εδώ, στα βάθη της θάλασσας, ο Tέιλορ έχει εγκαταστήσει 93 γλυπτά τοποθετημένα απευθείας στον βυθό: μερικά απεικονίζουν ανθρώπους, άλλα δέντρα και φυτά. Μεταξύ των γλυπτών υπάρχει επίσης μια ομάδα που ονομάζεται The Underwater Forest, ένα πραγματικό υποβρύχιο δάσος που θέλει να είναι το πρώτο του είδους του στον κόσμο.

Τα έργα, και ιδίως εκείνα που αντιπροσωπεύουν δέντρα, εξήγησε ο Τέιλορ σχεδιάστηκαν για να προσελκύσουν τη θαλάσσια ζωή. Επιπλέον, μερικά από τα δέντρα θα επιπλέουν ακριβώς κάτω από την επιφάνεια, έτσι ώστε ολόκληρη η δομή να αποτελεί ένα περίπλοκο περιβάλλον για τη θαλάσσια ζωή σε όλα τα επίπεδα. Όπως συμβαίνει συχνά στην τέχνη του Τέιλορ, τα έργα συνδέονται με έννοιες επειγόντων ζητημάτων που αφορούν τη φύση. Το MUSAN στην πραγματικότητα εγκαταστάθηκε σε μια έκταση άμμου μέσα σε προστατευμένη θαλάσσια περιοχή. Το γλυπτό δάσος θα προσελκύσει μια μεγάλη ποικιλία θαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας επειδή, θυμάται ο καλλιτέχνης, τα τελευταία χρόνια η παρουσία της χλωρίδας και της πανίδας στη Μεσόγειο έχει μειωθεί, και κατά συνέπεια ο στόχος του είναι να συμβάλει στον επαναπληθυσμό.

Όλα τα έργα του Jason de Caires Taylor αποτελούν μέρος μιας οικο-καλλιτεχνικής κίνησης στην οποία το έργο τέχνης αλληλεπιδρά με το περιβάλλον και εξελίσσεται με απρόβλεπτους τρόπους.

Μεταξύ των έργων υπάρχουν επίσης γλυπτά που απεικονίζουν παιδιά που παίζουν. Το τελευταίο, εξηγεί ο Tέιλορ, «μας υπενθυμίζει την ανάγκη μας για τον φυσικό κόσμο ως ένα μέρος για να το εξερευνήσουμε, να ανακαλύψουμε και να πυροδοτήσουμε τη φαντασία μας. Τα τελευταία 50 χρόνια, τα παιδιά αποκλείονται όλο και περισσότερο από τα άγρια ​​μέρη της φύσης που υπήρχαν κάποτε. Τα παιδιά, με κάμερες στο χέρι ενώ παίζουν κρυφτό στο δάσος, στρέφουν τους φακούς τους προς το ανθρώπινο γένος. Ελπίζουν σε ένα μέλλον όπου το μυστήριο και η μαγεία της φύσης θα επιστρέψουν. Η ανάγκη να αναβιώσουμε τους ωκεανούς μας είναι τόσο επείγουσα όσο και η ανάγκη να αποκατασταθεί η σύνδεσή μας με τον φυσικό κόσμο».

Όλα τα έργα του Jason de Caires Taylor αποτελούν μέρος μιας οικο-καλλιτεχνικής κίνησης στην οποία το έργο τέχνης αλληλεπιδρά με το περιβάλλον και εξελίσσεται με απρόβλεπτους τρόπους. Δεν υπάρχει τελικό προϊόν, εξηγεί ο καλλιτέχνης, «αλλά ένα συνεχώς εξελισσόμενο θαλασσινό τοπίο.

Τελικά, το έργο της φύσης θα αντικαταστήσει το έργο του καλλιτέχνη. Τα γλυπτά δέντρα και τα παιδιά που παίζουν μεταξύ τους θα καταναλωθούν και θα αποικιστούν από τη θαλάσσια βιομάζα, παρέχοντας τροφή και καταφύγιο σε διάφορα πλάσματα, αλλά κυρίως υπενθυμίζοντας ότι εμείς οι ίδιοι ανήκουμε στη φύση». Το MUSAN θα είναι προσβάσιμο σε δύτες και λάτρεις των καταδύσεων και η παρουσία του σηματοδοτείται από μια μικρή προβλήτα στην παραλία.

Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ