Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
0

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Johann Jacob Ridinger,“The Rule of Death (Ο Κανόνας του Θανάτου)” περ. 1760. Η αξία του υπολογίζεται στα 2,500–3,500$.

"Όλα υποκύπτουν σε μένα" γράφει το λατινικό κείμενο που δείχνει με το βέλος του ο σκελετός στη χαλκογραφία του 18ου αιώνα. Η χαραγμένη από τον Γερμανό χαράκτη Johann Jacob Ridinger εικόνα, είναι ανατριχιαστική. Η φιγούρα του σκελετού που κάθεται με άνεση πάνω σε ένα "βουνό" από όπλα, αυτοκρατορικά στέμματα, παλέτες ζωγράφων, βιβλία και νομίσματα δίνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: κανείς- όση δύναμη, ταλέντο, ευφυΐα, ή πλούτο και να διαθέτει- δεν μπορεί να ξεφύγει από το θάνατο.

Πρόκειται για τη πρώτη από μία σειρά χαρακτικών του Johann Jacob Ridinger -μέρος μιας πολύ ενδιαφέρουσας συλλογής με τίτλο "Death and Desire: Prints from the Collection of Giancarlo Beltrame"- που δημοπρατήθηκε online από τον οίκο Christie'sΟι συνολικά 54 χαλκογραφίες από τον 15ο ως και τον 20ο αιώνα αποτελούν απεικονίσεις του memento mori  (θυμήσου τον θάνατο) και καταδεικνύουν την ευρωπαϊκή κουλτούρα ως προς τον θάνατο. Ανάμεσα στις χαλκογραφίες υπάρχουν μερικά κομμάτια του Albrecht Dürer (μεταξύ αυτών και το κορυφαίο "The Four Horsemen") καθώς και μερικά ακόμη σπάνια κομμάτια, συμπεριλαμβανομένων και δύο του Edvard Munch. Ο θάνατος πάντως στο μεγάλο μέρος της συλλογής εμφανίζεται ως ο απόλυτος θριαμβευτής.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Hans Sebald Beham, “Death and the standing nude Woman” (ο Θάνατος και η Γυμνή Γυναίκα που Στέκεται), έργο του 1547. Αξία: 4,000–6,000$.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Edvard Munch, “Harpy” (Άρπυια), έργο του1899. Αξία: 6,000–8,000$.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
James Ensor, “Death pursuing a Flock of Humans” (ο Θάνατος Ακολουθεί ένα Κοπάδι Ανθρώπων) έργο του 1896. Αξία: 8,000–12,000$.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Alberto Martini, “Morte – La tragedia della forza" (Θάνατος - Η Τραγωδία της Δύναμης), έργο του 1914. Η αξία του υπολογίζεται στα 1,000–1,500$.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Edvard Munch, “The Women and the Skeleton” (η Γυναίκα και ο Σκελετός) έργο του 1896. Αξία: 6,000–8,000$.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Albrecht Dürer, “Death and the Lansquenet” ( ο Θάνατος και ο μισθοφόρος), έργο του 1510. Περίπου 4,000–6,000$.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Agostino Veneziano, “The Carcasse" μεταξύ 1515-25. Η αξία του υπολογίζεται στα: ,000–12,000$.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Ανώνυμος Ιταλός καλλιτέχνης, ““Memento mori", περίπου. 1750. Αξία: 600–800$.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Monogramist M (Ιταλικής Σχολής),”Death surprising a nude Woman" ( ο Θάνατος αιφνιδιάζει μια Γυμνή Γυναίκα), περίπου 1530-80. Αξία: 8,000–12,000$.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
William Hogarth, έργο του 1761. Η αξία του υπολογίζεται στα 600–800$.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Hendrick Goltzius, after Cornelis Cornelisz. Van Haarlem, “The Dragon devouring the Fellows of Cadmus” ( Ο Δράκος καταβροχθίζει τα μέλη του Κάδμου) έργο του 1588. Αξία: 3,500–4,500$.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια μεγάλη και σημαντική συλλογή έργων χαρακτικής στο Βόλο

Εικαστικά / Μια σημαντική συλλογή έργων χαρακτικής στον Βόλο

Πρόκειται για τη μοναδική συλλογή χαρακτικής τέχνης αυτού του εύρους και αυτής της ποιότητας στην Ελλάδα, την οποία δώρισε η συλλέκτρια Κατερίνα Παπαγεωργίου-Bellasi στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ποιος καλλιτέχνης επιβίωσε μέσα στη δικτατορία από τη δουλειά του; Κανένας»

Τέχνες και Αντίσταση σε σκοτεινούς καιρούς / «Ποιος καλλιτέχνης επιβίωσε μέσα στη δικτατορία από τη δουλειά του; Κανένας»

Η εικαστικός Λήδα Παπακωνσταντίνου και ο ιστορικός και κριτικός τέχνης Ντένης Ζαχαρόπουλος αφηγούνται στην Κωνσταντίνα Βούλγαρη βιώματα και σκέψεις τους για την τέχνη στην Ελλάδα τις δεκαετίες ‘60-‘70, ενώ περιγράφουν το κλίμα που επικρατούσε τα χρόνια της Δικτατορίας.
THE LIFO TEAM
Στο μυαλό και στο εργαστήρι του Άγγελου Μαυραειδή

Εικαστικά / Στο μυαλό και στο εργαστήρι του Άγγελου Μαυραειδή

Ονειρεύτηκε ότι «ήτανε γραφτό» να γίνει καλλιτέχνης, το πίστεψε, το δούλεψε σκληρά και το κατάφερε. Αυτόν τον μήνα εκθέτει τις τελευταίες του εικαστικές δημιουργίες στο ατελιέ και «καταφύγιό» του στο Νέο Ηράκλειο. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Rick Lowe ετοιμάζει «μια πολύ παράξενη έκθεση» στο Μουσείο Μπενάκη

Εικαστικά / Ο Rick Lowe ετοιμάζει «μια πολύ παράξενη έκθεση» στο Μουσείο Μπενάκη

Επτά χρόνια μετά το πολυσυζητημένο Victoria Square Project και τη συμμετοχή του στην documenta14, ο διάσημος Αφροαμερικανός καλλιτέχνης επιστρέφει σε μια διαφορετική, μεταπανδημική Αθήνα για να ανοίξει έναν ενδιαφέροντα διάλογο με τη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη, με θέμα την έννοια του «αγνώστου».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ο Καβάφης ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη

Αποστολή / Μια συναρπαστική εβδομάδα με Καβάφη στη Νέα Υόρκη

Από την Πέμπτη Λεωφόρο και το Ιστ Βίλατζ μέχρι το Χάρλεμ και το Μπρούκλιν, το Φεστιβάλ Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση σάρωσε για μια βδομάδα τη Νέα Υόρκη, περιλαμβάνοντας εντελώς αναπάντεχες καλλιτεχνικές δράσεις και προσεγγίσεις στο έργο και τη ζωή του ποιητή.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μια συζήτηση με σπουδαστές της ΑΣΚΤ για την αξία της πλαστικής-χαλκοχυτικής στο πλαίσιο της έκθεσης του Μουσείου Μπενάκη στο Εργαστήριο του Γιάννη Παππά. 

Εικαστικά / Γιατί οι νεαροί σπουδαστές της ΑΣΚΤ αφοσιώνονται ακόμα στις χρονοβόρες πλαστικές τέχνες;

Στο πλαίσιο της έκθεσης του Μουσείου Μπενάκη στο Εργαστήριο του Γιάννη Παππά, συζητήσαμε με νέους δημιουργούς για την απαιτητική και χρονοβόρα τέχνη της χαλκοχυτικής και τη μέθοδο του χαμένου κεριού.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ