2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO

0

Ήταν κοινή απόφαση της δημιουργικής ομάδας της LiFO να μην υπάρξει ούτε μία φωτογραφία-στιγμιότυπο της χρονιάς που πέρασε στο τελευταίο τεύχος για το 2020. Ζητήσαμε από τις γκαλερί Breeder και Kalfayan να εικονογραφήσουν με έργα των καλλιτεχνών που εκπροσωπούν το αφιέρωμά μας. Να μείνουν μόνο τα κείμενα και η τέχνη από μια χρονιά που μας χόρτασε δυστοπικές εικόνες. Στο κείμενο που ακολουθεί θα βρείτε τα βιογραφικά των καλλιτεχνών που φιλοτεχνούν το αφιέρωμα και τις σκέψεις των υπευθύνων των δύο γκαλερί για τη χρονιά που τελειώνει.

Νάντια Γεραζούνη

Διευθύντρια γκαλερί The Breeder

Έχοντας συνηθίσει την εξωστρέφεια και τα ασταμάτητα ταξίδια σε όλο τον κόσμο για τις φουάρ, το πρώτο lockdown μάς βρήκε αρχικά παγωμένους. Θα ήταν αρκετό το Διαδίκτυο για να διατηρήσουμε δεσμούς με φίλους και συνεργάτες στο εξωτερικό; Ξεχώρισε αμέσως η συλλογικότητα αυτής της εμπειρίας, καθώς όλες οι γκαλερί, από τη Νέα Υόρκη και το Χονγκ Κονγκ ως τη Βηρυτό, το Σάο Πάολο και την Τεχεράνη, ζούσαν αντίστοιχες καταστάσεις. Τον Μάιο, με την πρώτη επιστροφή στο γραφείο, μας φάνηκε αδύνατο να συνεχίσουμε σαν να μην τρέχει τίποτα. Η τέχνη πάντα αφουγκράζεται την κοινωνία και διαδρά με την πραγματικότητα ‒ κάτι τόσο τραυματικό για όλους μας, όσο μια πανδημία, έπρεπε να σχολιαστεί. Έτσι προέκυψε η εγκατάσταση της Γεωργίας Σαγρή, «Deep Cut», στην πρόσοψη της Breeder, δηλαδή σε δημόσιο χώρο. Μια υπερμεγέθης, υπερ-ρεαλιστική πληγή που αιμορραγεί ‒ ποιος έχει τραυματιστεί; Η πόλη, οι κάτοικοι ή μήπως όλος ο πλανήτης; Το έργο εκτίθεται ακόμα έξω από την γκαλερί, σε κοινή θέα, στην οδό Ιάσονος.

Παράλληλα, διοργανώσαμε το πρώτο Community Auction, την πρώτη δημοπρασία στην Αθήνα για την υποστήριξη των καλλιτεχνών που ζουν και εργάζονται στην πόλη μας και επλήγησαν από την πανδημία. Η θερμή ανταπόκριση των καλλιτεχνών (114 στο σύνολο!) αλλά και των φιλότεχνων ήταν πραγματικά συγκινητική.

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Γιάννης Βαρελάς - King of the world, 2020, λάδι, παστέλ και γκέσο σε καμβά, 250 x 210 cm.Παραχώρηση γκαλερί The Breeder.

Η φθινοπωρινή σεζόν μπήκε δυναμικά με δύο Open Studios, όπου φιλοξενήσαμε τις εικαστικούς Chioma Ebinama και Joy Labinjo ‒και οι δύο με καταγωγή από τη Νιγηρία‒ και τις εκθέσεις τους που ακολούθησαν. «Leave the thorns and take the rose» ονόμασε η Ebinama την ατομική της, με τον τίτλο να ακούγεται σαν συμβουλή επιβίωσης για τη φετινή χρονιά.

O Σεπτέμβρης έφερε, επίσης, μια νέα συνεργασία, τη «The Breeder x Dexamenes», μεταξύ της γκαλερί The Breeder και του Dexamenes Seaside Hotel στην Πελοπόννησο με την εγκατάσταση «Α harvest song» της εικαστικού Σόφιας Στέβη. Μια συγκομιδή διαρκούς ευχαρίστησης και χαμένων ευκαιριών, της μνήμης και της επιθυμίας, της αγάπης και του θανάτου, της Ιστορίας και του παρόντος. Το Dexamenes Seaside Hotel είναι ένα φανταστικό μεταπολεμικό οινοποιείο που μετατράπηκε σε ξενοδοχείο και εστιάζει στη φιλοξενία ως εμπειρία μέσα από την τέχνη, το κρασί, τη φύση και τον τοπικό πολιτισμό.

Ήδη από τον Μάιο όλες οι διεθνείς φουάρ πραγματοποιήθηκαν ψηφιακά. Εμείς συμμετείχαμε στα Frieze New York Viewing Room, Frieze London Viewing Room και Intersect Aspen, στο June, σε συνεργασία με τη Hauser & Wirth, αλλά και στην Art Athina.

Τα εκθεσιακά κέντρα αντικαταστάθηκαν από διαδικτυακές πλατφόρμες, οι βόλτες σε μακριούς διαδρόμους από πολλά κλικ. Σιγά σιγά το κοινό προσαρμόστηκε, οι αποστάσεις μειώθηκαν και τα virtual fairs, όπως το Instagram, το Ζoom και το WhatsApp, βοήθησαν να διατηρήσουμε επαφή με το κοινό και τους φίλους. Η αλήθεια είναι, πάντως, ότι εδώ και πολύ καιρό ο κόσμος απολαμβάνει τέχνη από την οθόνη του κινητού του, συχνά μέσω του Instagram, οπότε υπάρχει μια εξοικείωση. Και η συζήτηση για το κατά πόσο μπορεί η τέχνη να προσαρμοστεί στην ψηφιακή πραγματικότητα μετρά πάνω από μια δεκαετία ήδη, απλώς φέτος έγινε πιο επίκαιρη από ποτέ.

Το δεύτερο lockdown μάς βρήκε στο στήσιμο της ατομικής έκθεσης του Αριστείδη Λάππα, που μπορεί να πραγματοποιήθηκε τελικά κεκλεισμένων των θυρών, αλλά είναι επισκέψιμη ψηφιακά στην ιστοσελίδα μας. Μου αρέσει να σκέφτομαι ότι οι μυθικοί χαρακτήρες του Λάππα, οι γυναικείες θεότητες και τα τέρατα εκμεταλλεύονται την απουσία μας από τον χώρο, ζωντανεύουν, κατεβαίνουν από τους πίνακες και κάνουν πάρτι!

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Αριστείδης Λάππας - Snakes, 2020, λάδι και ακρυλικό σε καμβά, 150 x 120 cm. Παραχώρηση γκαλερί The Breeder.

Αρσέν Καλφαγιάν

Γκαλερί Καλφαγιάν

Παράξενη χρονιά η φετινή! Μαζί με τις απίστευτες δυσκολίες, μας δώρισε και μια απρόσμενη μεν, αλλά δυνητικά δημιουργική συνθήκη: την παύση-ηρεμία που επικράτησε στον χώρο της τέχνης, δηλαδή στον μικρόκοσμό μας.

Μετά το απότομο φρενάρισμα των υπερβολικά υψηλών ταχυτήτων που είχαμε αναπτύξει (με ταξίδια και art fairs διεθνώς τα 2/3 κάθε έτους), αρχίσαμε σιγά σιγά να μπαίνουμε σε μια περισυλλογή και σταδιακά σε μια ενδοσκόπηση που οδήγησε στην ταξινόμηση των προτεραιοτήτων μας αλλά και στην αξιολόγηση των επιτυχιών και των δυσκολιών μια ολόκληρης δεκαετίας. Ίσως αυτό είναι και το μεγαλύτερο δώρο το οποίο, εάν διαχειριστούμε σωστά, θα μας βοηθήσει στην καινούργια πραγματικότητα στην οποία θα μπούμε σταδιακά.


Να ομολογήσω ότι όλο το διάστημα που γκαλερί ήταν κλειστή, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, αλλά και τώρα, στο δεύτερο, φροντίσαμε να έχουμε στημένες εκθέσεις... που όμως περίμεναν μάταια το κοινό. Τις απολαύσαμε εμείς, είχαν μεγάλη απήχηση διαδικτυακά, αλλά ο σκοπός της έκθεσης υλοποιείται ουσιαστικά όταν το κοινό περνάει την πόρτα της γκαλερί.

Μοναδικές οι εμπειρίες του 2020, αλλά εύχομαι να μην τις ξαναζήσουμε.

Όπως λέει η Βερόνικα: «Κάθε εμπόδιο σε καλό!».

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Αντώνης Ντόνεφ - Χωρίς τίτλο, 2020. Ακρυλικός μαρκαδόρος και μελάνι σε χαρτί επικολλημένο σε καμβά, 188 x 120 εκ. Παραχώρηση Kalfayan Galleries, Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Οι καλλιτέχνες

Γιάννης Βαρελάς

Ο Γιάννης Βαρελάς (1977) ζει και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Λος Άντζελες. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του στο Royal College of Art του Λονδίνου. Ανάμεσα στις ατομικές εκθέσεις και τα πρότζεκτ του περιλαμβάνονται και τα «Black Frames» (για το Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Υόρκης, 2017), «New Flags for a New Country – Destroy Elvis», (Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, 2016), «New Flags for a New Country» (The Breeder, 2015) κ.ά. Έργα του βρίσκονται σε κορυφαίες ιδιωτικές και θεσμικές συλλογές, όπως η Saatchi και η Zabludowicz στο Λονδίνο, αυτή του Δάκη Ιωάννου στην Αθήνα και του Ιδρύματος Ωνάση στη Νέα Υόρκη και η The Hort Family Collection, επίσης στη Νέα Υόρκη.

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Γιάννης Βαρελάς - The Maroons, 2020, λάδι, ακρυλικό, παστέλ και γκέσο σε καμβά, 280 x 250 cm.Παραχώρηση γκαλερί The Breeder.

Αριστείδης Λάππας

Ο Αριστείδης Λάππας (1993) γεννήθηκε και δουλεύει στην Αθήνα. Είναι κάτοχος τίτλου Bachelor of Arts του University of West England στο Μπρίστολ του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ παρακολούθησε μαθήματα στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπολόνια μέσω της υποτροφίας του προγράμματος Erasmus. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε διάφορες εκθέσεις, όπως οι «Polymorphic Entrancing Topos» (P.E.T Projects, 2019), «Hot on, Hop off» (γκαλερί Aetopoulos, 2019), «Part II» (The Breeder, 2019), «Break Time Contemplations» (Transformer, Ουάσιγκτον, 2018) και η «Athens and its Periphery in Regards to Contemporary Painting» σε επιμέλεια του Hugo Wheeler (The Breeder, 2017). Eκπροσωπείται από την Breeder στην Αθήνα.

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Αριστείδης Λάππας - Loving the Beast, 2020, λάδι και ακρυλικό σε καμβά, 200 x 270 cm.Παραχώρηση γκαλερί The Breeder.

Chioma Ebinama

Η Chioma Ebinama (1988, ΗΠΑ) μεγάλωσε στην Αμερική από χριστιανούς μετανάστες νιγηριανής καταγωγής και η τέχνη της είναι εμφανώς επηρεασμένη από τη θρησκεία. Δημιουργεί παραστατικές ακουαρέλες σε χαρτί με σκοπό να εξερευνήσει το σχέδιο και την οπτική αφήγηση ως διαλογιστική πρακτική και εργαλείο για την αυτο-απελευθέρωση. Καθώς δημιουργεί νέες μυθολογίες για την αφρικανική διασπορά, το έργο της επηρεάζεται από αμέτρητες πηγές, από την κοσμολογία της Δυτικής Αφρικής έως τη λαϊκή τέχνη του Νότου, αλλά και από την «οπτική» γλώσσα της δυτικής θρησκείας και των ανατολικών πνευματικών παραδόσεων και τις διαφορετικές ταυτότητες του φύλου.

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Chioma Ebinama - Sentient being marching to the butterfly portal, 2020, ακουαρέλα και καφές σε χειροποίητο χαρτί, 70 x 100 cm. Παραχώρηση γκαλερί The Breeder.

Joy Labinjo

Η Joy Labinjo (1994) ζει και δημιουργεί στο Λονδίνο. Είναι απόφοιτη του Πανεπιστημίου του Newcastle και το 2017 κέρδισε το Woon Art Prize. Πρόσφατα ξεκίνησε το μεταπτυχιακό της στις Καλές Τέχνες στο Ruskin School of Art, τη Σχολή Τέχνης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Έργα της υπάρχουν στη συλλογή του Musée d'Art Contemporain Africain Al Maaden στο Μαρακές του Μαρόκου και σε διάφορες συλλογές αμερικανικών και βρετανικών μουσείων (Minneapolis Institute of Art, Minnesota MN κ.ά.)

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Joy Labinjo - Having the conversation, 2020, λάδι σε καμβά, 180 x 200 cm. Παραχώρηση γκαλερί The Breeder, Αθήνα και Tiwani Contemporary, Λονδίνο.

Antonis Donef

Γεννήθηκε το 1978. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1999-2004) και στη Σχολή Καλών Τεχνών της Μαδρίτης (2002-2003). To 2010 βραβεύτηκε με το Art House Shanghai Award και παρακολούθησε ένα residency στη Σανγκάη. Έργα του βρίσκονται σε σημαντικές ιδιωτικές συλλογές. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει εκθέσει στην Ισπανία, στο Ηνωμένο Βασίλειο (Frieze, Λονδίνο, 2020) αλλά και στο Hell as Pavilion στο Palais de Tokyo (Παρίσι, 2013).

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Αντώνης Ντόνεφ - Χωρίς τίτλο, 2020. Ακρυλικός μαρκαδόρος και μελάνι σε χαρτί επικολλημένο σε καμβά, 220 x 180 εκ. Παραχώρηση Kalfayan Galleries, Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Kalos And Klio

Οι Kalos&Klio (Χρήστος Καλός, Κλειώ Τανταλίδου) είναι δυο καλλιτέχνες που δουλεύουν ως εικαστικό καλλιτεχνικό δίδυμο, με την επιθυμία το έργο τους «να αναπνέει τον αέρα της εποχής του, να εμπεριέχει το παρελθόν και να οραματίζεται το μέλλον». Γεννήθηκαν στη Θεσσαλονίκη. Η Κλειώ Τανταλίδου σπούδασε (summa cum laude) ζωγραφική στο Hanze University Groningen (NL) και χαρακτική στο Governors State University (USA), και έχει MFA στα ψηφιακά μέσα με υποτροφία του Πανεπιστημίου του Σικάγο. Ο Χρήστος Καλός σπούδασε φωτογραφία στη Σχολή φωτογραφίας ESP, στη Θεσσαλονίκη. Έχουν λάβει μέρος σε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το 2009 ίδρυσαν το Kalos&Klio Showroom art project space.

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Kalos&Klio - The Wheel Of Democracy , 2017-2019, χειροποίητο χαλί από θιιβετιανό μαλλί Yak 270 x 170 εκ. Παραχώρηση Kalfayan Galleries, Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Panos Tsagaris

Ο Πάνος Τσαγκάρης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Καλές Τέχνες στο Emily Carr Institute of Art & Design στο Βανκούβερ του Καναδά, ενώ πλέον ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Η δουλειά του έχει εκτεθεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Λειψίας, στο MUSA Museum της Βιέννης, στο DeCordova Museum της Μασαχουσέτης, στο Flag Art Foundation της Νέας Υόρκης, καθώς και στο Μουσείο Μπενάκη, στην Αθήνα. Παράλληλα, έχει συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Περφόρμανς της 2ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης, καθώς και στην 4η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη.

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Πάνος Τσαγκάρης- March 22 2020, 2020, φύλλο χρυσού σε αρχειακή εκτύπωση, 150 x 90 εκ. Παραχώρηση Kalfayan Galleries, Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Rania Bellou

Η Ράνια Μπέλλου ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Με σπουδές στο Central Saint Martins College of Art and Design London (MA) και στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, έχει λάβει υποτροφία από το Ίδρυμα Ωνάση, ενώ το 2018 χρηματικό βραβείο από την Artworks στο πλαίσιο του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Επίσης έχει βραβευτεί από το Ίδρυμα Γιάννη και Ζωής Σπυροπούλου. Η Μπέλλου έχει ατομικές εκθέσεις και ομαδικές εκθέσεις διεθνώς και έχει εκθέσει έργα της στα: AnnexM (Μέγαρο Μουσικής, Αθήνα, 2018), Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κίνας (Πεκίνο, 2017), Μουσείο Βορρέ, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (2017), Ιόνιος Βουλή (Κέρκυρα, 2017), Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (Μόσχα, 2016) κ.ά.

2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Ράνια Μπέλλου - My Personal Hourglass no.33, 2019, μολύβι σε χρωματιστό ημιδιαφανές χαρτί41 x 29 cm. Παραχώρηση Kalfayan Galleries, Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Αριστείδης Λάππας - Athina and her girl kill the beast, 2020, λάδι και ακρυλικό σε καμβά, 200 x 270 cm. Παραχώρηση γκαλερί The Breeder.
2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Kalos&Klio - Καλημέρα, Refugees Welcome, 2017-2019, χειροποίητο βαμβακερό υφαντό, 80 x 55 εκ. Παραχώρηση Kalfayan Galleries, Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Ράνια Μπέλλου - Eve of the longest day, 2020, μολύβι σε χρωματιστό ημιδιαφανές χαρτί, 105 x 150 εκ. Παραχώρηση Kalfayan Galleries, Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Γιάννης Βαρελάς - Red Fields, 2020, λάδι, ακρυλικό, παστέλ και γκέσο σε καμβά, 250x250 cm. Παραχώρηση γκαλερί The Breeder.
2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Joy Labinjo - Seeking Comfort, 2020, ακρυλικό και παστέλ σε χαρτί, 69 x 96 cm. Παραχώρηση γκαλερί The Breeder, Αθήνα και Tiwani Contemporary, Λονδίνο.
2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO Facebook Twitter
Πάνος Τσαγκάρης - Resting above Time and its Shadow, 2020, φύλλο χρυσού, ακρυλικό, σπρέυ και μεταξοτυπία σε καμβά, 200 x 150 εκ. Παραχώρηση Kalfayan Galleries, Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Chioma Ebinama: Γνωριμία με την Αμερικανο-νιγηριανή ζωγράφο που εκθέτει στην Αθήνα

Εικαστικά / Chioma Ebinama: Γνωριμία με την Αμερικανο-νιγηριανή ζωγράφο που εκθέτει στην Αθήνα

Η νεαρή καλλιτέχνις δημιούργησε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στο ανοιχτό στούντιο της γκαλερί The Breeder μια σειρά από ακουαρέλες με θέμα μια γυναίκα που ζει σε μια γυάλα στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Tomas Watson: Ο εξαιρετικός Βρετανός ζωγράφος που ζει αφανής στην Ελλάδα εδώ και 25 χρόνια

Εικαστικά / Tomas Watson: Ο εξαιρετικός Βρετανός ζωγράφος που ζει αφανής στην Ελλάδα εδώ και 25 χρόνια

Έργα του βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου και στη συλλογή του Ρίντλεϊ Σκοτ, όμως ο ίδιος προτιμά να ζει και να δημιουργεί αποτραβηγμένος από τη δημοσιότητα σε ένα νεοκλασικό στο Θησείο.
ΑΝΝΑ ΚΟΚΟΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT