Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter

Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior

0

Η Γαλλίδα καλλιτέχνις Eva Jospin κατασκεύασε σπήλαια από στρώσεις χαρτονιού για την επίδειξη πασαρέλας του οίκου Dior στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού. H εγκατάσταση παραπέμπει στην μπαρόκ αρχιτεκτονική καθώς και στην εξέλιξη της φύσης.

Η εγκατάσταση, η οποία βασίστηκε σε ευρωπαϊκά σπήλαια, παλάτια και βίλες, δημιουργήθηκε για την επίδειξη γυναικείων ενδυμάτων του γαλλικού οίκου μόδας Dior της σειράς Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023.

Τοποθετημένη στο κέντρο ενός κυκλικού χώρου, η εγκατάσταση κατασκευάστηκε με κυματοειδή φύλλα χαρτονιού, στερεωμένα σε ξύλινο πλαίσιο. Η Jospin συγκόλλησε εκατοντάδες φύλλα χαρτονιού και χρησιμοποίησε χειροκίνητες, ηλεκτρικές, λειαντικές μηχανές για να χαράξει τους στοιβαγμένους όγκους, δημιουργώντας λεπτομερή ανάγλυφα που απηχούν τις καμπύλες μορφές των διαβρωμένων βράχων που βρίσκονται μέσα σε σπήλαια και σπηλιές.

Η καλλιτέχνις εργάζεται αποκλειστικά με χαρτόνι, συνδυάζοντας τη γλυπτική και την αρχιτεκτονική για τη δημιουργία αυτών των σκηνικών.

Ο οίκος σχολίασε για την εγκατάσταση πως «το σύμπαν της καλλιτέχνιδος εξερευνά τα θεμελιώδη συστατικά της θηλυκότητας».

Για το σετ του οίκου Dior, η Jospin είχε ως στόχο να μιμηθεί τις γλυπτικές και περίτεχνες μορφές που βρέθηκαν στο σπήλαιο Buttes Chaumont του Παρισιού, καθώς και τη διακοσμητική αρχιτεκτονική της Villa Borromeo Visconti Litta στη Λομβαρδία και τις τοιχογραφίες της Palazzina Cinese στο Παλέρμο.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, τα καθίσματα οργανώθηκαν σε σειρές γύρω από την άμορφη χάρτινη κατασκευή, που ήταν τοποθετημένη στο κέντρο της αίθουσας. Η δομή ήταν αμυδρά φωτισμένη από το εσωτερικό της, τονίζοντας έτσι την ιδιαίτερη τοπογραφία και την ποιότητα του έργου της Jospin.

Η creative director του οίκου Dior, Maria Grazia Chiuri, είχε προσεγγίσει την Jospin, η οποία είχε προηγουμένως δημιουργήσει μια εγκατάσταση για την επίδειξη της σειράς Φθινόπωρο-Χειμώνα 2022, με την πρόταση να δημιουργήσει τις αρχιτεκτονικές σπηλιές.

Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Η εγκατάσταση, η οποία βασίστηκε σε ευρωπαϊκά σπήλαια, παλάτια και βίλες, δημιουργήθηκε για την επίδειξη γυναικείων ενδυμάτων του γαλλικού οίκου μόδας Dior της σειράς Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023. Φωτ.: Adrien Dirand

«Η αρχιτεκτονική των σπηλαίων λαξεύεται στον βράχο και αλλάζει με την πάροδο του χρόνου. Χαρακτηρίζεται από την πρόοδο της φύσης και τη μεταμόρφωση των μικροοργανισμών που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στο βραχώδες περιβάλλον».

Ο οίκος σχολίασε για την εγκατάσταση πως «το σύμπαν της καλλιτέχνιδος εξερευνά τα θεμελιώδη συστατικά της θηλυκότητας».

Αυτήν τη σεζόν πολλοί οίκοι δημιούργησαν αρχιτεκτονικές εγκαταστάσεις για τις επιδείξεις τους. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η Villa Eugénie, η οποία εγκατέστησε δύο αντίγραφα βιλών και έναν κήπο γεμάτο με 19.000 λουλούδια για την επίδειξή των ανδρικών συλλογών Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023.

Αντίστοιχα, ο ολλανδικός οίκος μόδας Francon παρουσίασε τη συλλογή του στην αποθήκη έργων τέχνης του μουσείου Boijmans Van Beuningen στο Ρότερνταμ.

Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ