Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter

Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior

0

Η Γαλλίδα καλλιτέχνις Eva Jospin κατασκεύασε σπήλαια από στρώσεις χαρτονιού για την επίδειξη πασαρέλας του οίκου Dior στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού. H εγκατάσταση παραπέμπει στην μπαρόκ αρχιτεκτονική καθώς και στην εξέλιξη της φύσης.

Η εγκατάσταση, η οποία βασίστηκε σε ευρωπαϊκά σπήλαια, παλάτια και βίλες, δημιουργήθηκε για την επίδειξη γυναικείων ενδυμάτων του γαλλικού οίκου μόδας Dior της σειράς Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023.

Τοποθετημένη στο κέντρο ενός κυκλικού χώρου, η εγκατάσταση κατασκευάστηκε με κυματοειδή φύλλα χαρτονιού, στερεωμένα σε ξύλινο πλαίσιο. Η Jospin συγκόλλησε εκατοντάδες φύλλα χαρτονιού και χρησιμοποίησε χειροκίνητες, ηλεκτρικές, λειαντικές μηχανές για να χαράξει τους στοιβαγμένους όγκους, δημιουργώντας λεπτομερή ανάγλυφα που απηχούν τις καμπύλες μορφές των διαβρωμένων βράχων που βρίσκονται μέσα σε σπήλαια και σπηλιές.

Η καλλιτέχνις εργάζεται αποκλειστικά με χαρτόνι, συνδυάζοντας τη γλυπτική και την αρχιτεκτονική για τη δημιουργία αυτών των σκηνικών.

Ο οίκος σχολίασε για την εγκατάσταση πως «το σύμπαν της καλλιτέχνιδος εξερευνά τα θεμελιώδη συστατικά της θηλυκότητας».

Για το σετ του οίκου Dior, η Jospin είχε ως στόχο να μιμηθεί τις γλυπτικές και περίτεχνες μορφές που βρέθηκαν στο σπήλαιο Buttes Chaumont του Παρισιού, καθώς και τη διακοσμητική αρχιτεκτονική της Villa Borromeo Visconti Litta στη Λομβαρδία και τις τοιχογραφίες της Palazzina Cinese στο Παλέρμο.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, τα καθίσματα οργανώθηκαν σε σειρές γύρω από την άμορφη χάρτινη κατασκευή, που ήταν τοποθετημένη στο κέντρο της αίθουσας. Η δομή ήταν αμυδρά φωτισμένη από το εσωτερικό της, τονίζοντας έτσι την ιδιαίτερη τοπογραφία και την ποιότητα του έργου της Jospin.

Η creative director του οίκου Dior, Maria Grazia Chiuri, είχε προσεγγίσει την Jospin, η οποία είχε προηγουμένως δημιουργήσει μια εγκατάσταση για την επίδειξη της σειράς Φθινόπωρο-Χειμώνα 2022, με την πρόταση να δημιουργήσει τις αρχιτεκτονικές σπηλιές.

Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Η εγκατάσταση, η οποία βασίστηκε σε ευρωπαϊκά σπήλαια, παλάτια και βίλες, δημιουργήθηκε για την επίδειξη γυναικείων ενδυμάτων του γαλλικού οίκου μόδας Dior της σειράς Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023. Φωτ.: Adrien Dirand

«Η αρχιτεκτονική των σπηλαίων λαξεύεται στον βράχο και αλλάζει με την πάροδο του χρόνου. Χαρακτηρίζεται από την πρόοδο της φύσης και τη μεταμόρφωση των μικροοργανισμών που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στο βραχώδες περιβάλλον».

Ο οίκος σχολίασε για την εγκατάσταση πως «το σύμπαν της καλλιτέχνιδος εξερευνά τα θεμελιώδη συστατικά της θηλυκότητας».

Αυτήν τη σεζόν πολλοί οίκοι δημιούργησαν αρχιτεκτονικές εγκαταστάσεις για τις επιδείξεις τους. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η Villa Eugénie, η οποία εγκατέστησε δύο αντίγραφα βιλών και έναν κήπο γεμάτο με 19.000 λουλούδια για την επίδειξή των ανδρικών συλλογών Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023.

Αντίστοιχα, ο ολλανδικός οίκος μόδας Francon παρουσίασε τη συλλογή του στην αποθήκη έργων τέχνης του μουσείου Boijmans Van Beuningen στο Ρότερνταμ.

Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ