Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα!

Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
The devil's weed, 1949. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Images
1


Αν και η κάνναβη καλλιεργήθηκε συστηματικά από τους πρώτους Αμερικανούς αποίκους, και χρησιμοποιήθηκε ως συστατικό σε φάρμακα τον 19ο αιώνα, το "ψυχαγωγικό" κάπνισμα της πήρε για πρώτη φορά αρνητικές διαστάσεις στην αμερικανική πολιτιστική φαντασία, όταν άρχισε να συνδέεται με τους μεξικανούς οικονομικούς μετανάστες που έφτασαν στη χώρα μετά την επανάσταση του 1910. Πολλοί απ' αυτούς-εργάτες στη συντριπτική πλειοψηφία τους- κάπνιζαν μαριχουάνα για να χαλαρώσουν, ήταν άλλωστε η φθηνότερη εναλλακτική λύση στο αλκοόλ κατά τη διάρκεια της ποτοαπαγόρευσης. Κάπως έτσι η κάνναβη συνδέθηκε με τους μετανάστες και τις ξενοφοβικές δυσαρέσκειες κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης.

Σύντομα οι επιστήμονες της εποχής διαβεβαίωναν τη σχέση της μαριχουάνας με την αντικοινωνική συμπεριφορά, την εγκληματικότητα και την παραφροσύνη. Σταδιακά η νομοθεσία των δυτικών κρατών θα απαγορεύει την χρήση της. Το 1936 κυκλοφορεί η ταινία Reefer Madness, ένα μακάβριο μελόδραμα που προειδοποιούσε τους γονείς για τους κινδύνους της κάνναβης, καθώς παρουσίαζε μια ομάδα εφήβων να οδηγούνται σε ακραίες πράξεις (δολοφονία, αυτοκτονία, τρέλλα) που προήλθαν από την χρήση του βοτάνου. Η Reefer Madness, η πιο δημοφιλής κινηματογραφική δημηγορία κατά της μαριχουάνας, βρήκε σύντομα πολλούς μιμητές, μεταξύ αυτών και την Assassin of Youth, όπου ένα ολονύκτιο πάρτυ οδηγεί στη βία, αλλά και την ταινία Marihuana, η ιστορία ενός αθώου κοριτσιού που καταλήγει εθισμένο στην ηρωίνη και σχεδιάζει μια απαγωγή εξαιτίας μίας και μόνο μίας τζούρας. Οι αφίσες της εποχής είναι πραγματικά απολαυστικές.

Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
1950. Αφίσα από ταινία της Αργεντινής όπου η γυναίκα ενός αξιοσέβαστου χειρούργου πεθαίνει από τη χρήση μαριχουάνας. Εικόνα: Buyenlarge/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Assasin of Youth, 1937. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Images
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Marihuana, 1936. Εικόνα: Hulton archive/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
The Burning Question, 1938. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Images
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Devil's Harvest, 1942. Εικόνα: Hulton archive/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Marihuana 1936. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Images
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Reefer Madness, 1936. Εικόνα: Hulton archive/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Marihuana, 1936. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Devil's Harvest, 1942. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
She Shoulda Said No, 1949. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Assasin of Youth, 1937. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Reefer Madness, 1942. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Image
Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

1 σχόλια
Πραγματικα αστεία .... ΕΛΑ όμως που χρόνια μετά μελέτες δείχνουν ότι η χρονιά συχνή χρήση προκαλεί έκπτωση νοητικών λειτουργιών κ βλάβες στη λευκή ουσία του εγκεφάλου. Εννοείται δεν είναι μόνο το χασισακι ένοχο. ...τσιγάρο κ άλκοολ κάνουν τα ίδια κ χειρότερα. Αλλά ας έχουμε υπόψιν μας ότι όταν σε πίνει κ δε το πίνεις.... έχεις θεμα