GPS DESIGN Facebook Twitter
Tο αρχιτεκτονικό γραφείο GPS Design μελέτησε και σχεδίασε για το ξενοδοχείο Grand Hotel Palace 60 νέα δωμάτια, που δημιουργούν ένα κράμα διαχρονικής πολυτέλειας, κομψότητας και ανανέωσης. Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν

Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη

0

Το γραφείο «GPS design, Georgia Platsakou - Pantelis Sistakos», με Head of Construction τη Γεωργία Πλατσάκου, μελέτησε και σχεδίασε για το ξενοδοχείο Grand Hotel Palace 60 νέα δωμάτια τα οποία, με την πρόσφατη ολοκλήρωσή τους, πέτυχαν να ισορροπήσουν αρμονικά με τον χαρακτήρα του κτιρίου και να δημιουργήσουν ένα κράμα διαχρονικής πολυτέλειας, κομψότητας και ανανέωσης.

Οι προκλήσεις και η προσέγγιση του πρότζεκτ από την αρχιτεκτονική σκοπιά ήταν πολλές και σύνθετες. Δεν είναι τυχαίο πως η Γεωργία Πλατσάκου κάνει λόγο για ένα «κατόρθωμα σε αγώνα 130 ημερών», εξηγώντας: «Μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία στην πόλη της Θεσσαλονίκης, που έχει συνεδριακό τουρισμό. Η επιβλητική εξωτερική του όψη προδιαθέτει τον πελάτη για μια πολυτελή διαμονή σε έναν χώρο κομψότητας και φρεσκάδας, στοιχεία που είναι σήμα κατατεθέν του ξενοδοχείου. Έτσι η πρώτη μεγάλη πρόκληση ήταν να διατηρήσουμε την πολυτέλεια που υπήρχε με νέα όμως υλικά και ιδέες που θα ήταν αποδεκτά από τους ιδιοκτήτες αλλά και από τους επί σειρά ετών πιστούς πελάτες τους. Επιθυμούσαμε το τελικό αποτέλεσμα να δένει αρμονικά με το υπόλοιπο κτίριο και να τονίζονται οι αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες. Στη σημερινή εποχή το ξενοδοχείο είναι ίσως ο χώρος που είναι πιο πολύ συνδεδεμένος με την έννοια της εμπειρίας, κάτι το οποίο έχει επαναπροσδιορίσει προφανώς και τον τρόπο που σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε τα ξενοδοχεία.

Η Γεωργία Πλατσάκου πιστεύει πως σήμερα ο σχεδιασμός ενός οποιουδήποτε ξενοδοχειακού καταλύματος δεν είναι μια μονοδιάστατη διαδικασία, καθώς θα πρέπει να «αφηγείται» μια ιστορία και να συμβαδίζει με την ορμή της ανάπτυξης κάθε τόπου.

Ο αρχιτέκτονας, έχοντας ως αφετηρία την απάντηση στο ερώτημα “τι αισθήματα πρέπει να μου δημιουργήσει η διαμονή μου στο ξενοδοχείο;”, θα σχεδιάσει και θα υλοποιήσει το κατάλληλο hotel concept, διασυνδέοντας την προϋπάρχουσα κατάσταση με τη νέα, ανανεωμένη εικόνα. Μια δεύτερη πρόκληση ήταν να καταφέρουμε να υλοποιήσουμε πλήρη ανακαίνιση 60 δωματίων μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και ενώ το υπόλοιπο ξενοδοχείο θα παρέμενε σε λειτουργία. Έτσι, γινόταν πλήρης ανακατασκευή του πέμπτου και έκτου ορόφου στο ξενοδοχείο, ταυτόχρονα όμως όλες οι αίθουσες, το lobby και τα περίπου 150 δωμάτια των πρώτων ορόφων ήταν σε πλήρη λειτουργία. Αυτό είχε ως προϋπόθεση να δουλεύουμε “αθόρυβα” και “χωρίς σκόνη”, κάτι το οποίο ανέβασε τον πήχη της δυσκολίας πολύ ψηλά. Παρ’ όλες τις δυσκολίες και τους περιορισμούς, καταφέραμε το ακατόρθωτο: πλήρη σχεδιασμό και ανακατασκευή 60 δωματίων μέσα σε μόνο 130 ημέρες. Αυτό μας δίνει την αναλογία 2,1 ημέρες για κάθε δωμάτιο».

Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Γεωργία Πλατσάκου, αρχιτέκτονας & Head of Construction του GPS Design. Φωτ.: Λευτέρης Σαλονίδης

Τα φωτεινά και ευρύχωρα δωμάτια που δημιουργήθηκαν από το γραφείο GPS Design είναι πλήρως εξοπλισμένα και κατάλληλα να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες, κερδίζοντας ακόμη και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη. Η επιλογή ποιοτικώς άρτιων προϊόντων, η ζεστασιά και η καθαρότητα που ενισχύονται μέσα από τις λιτές minimal γραμμές, ο συνδυασμός ξύλου, μαρμάρου και μετάλλου σε contemporary style, ο προσεκτικός σχεδιασμός του φωτισμού και η αρμονική επίπλωση παρέχουν την πολυπόθητη άνεση και ξεκούραση.

Ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία που αντιλαμβάνεται κανείς από την πρώτη στιγμή στα δωμάτια τύπου «Tween» είναι η χρωματική αρμονία μεταξύ του ξύλου στην επίπλωση και στο δάπεδο. Χρησιμοποιήθηκε η απόχρωση της δρυός με σκοπό το τελικό αποτέλεσμα να δένει αρμονικά με τα μαύρα μασίφ σημεία των επίπλων και να τονίζονται οι αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες που συνθέτουν έναν χώρο ζεστό και φιλόξενο. Σ’ αυτό βοηθά ιδιαίτερα η βελούδινη υφή των κρεβατιών και οι απαλές αποχρώσεις στα συστήματα σκίασης. Τα περισσότερα τμήματα της επίπλωσης σχεδιάστηκαν με σκοπό να δείχνουν ανάλαφρα, γι’ αυτό με την κατάλληλη υποδομή στην εσωτερική τοιχοποιία, τα κομοδίνα, τα γραφεία και τα έπιπλα τηλεόρασης είναι ελεύθερα στη βάση τους, ώστε να δίνουν την αίσθηση της minimal αιώρησης στον χώρο.

Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Ο προσεκτικός σχεδιασμός του φωτισμού και η αρμονική επίπλωση παρέχουν την πολυπόθητη άνεση και ξεκούραση. Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν
Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία των δωματίων τύπου «Tween» είναι η χρωματική αρμονία μεταξύ του ξύλου στην επίπλωση και στο δάπεδο. Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν

Η ίδια minimal αισθητική δεσπόζει και στον χώρο του μπάνιου, όπου επιλέχθηκαν πλακίδια γρανίτη μεγάλης διάστασης σε γκρι απόχρωση, ώστε να υπάρχει χρωματική ομοιομορφία στο σύνολο του δωματίου. Οι κρυφοί φωτισμοί μέσα στον χώρο της ντουζιέρας και πίσω από τον καθρέφτη μετατρέπουν τον κρύο κατά τα αλλά χώρο του μπάνιου σε ένα φιλικό και ζεστό σκηνικό όπου απολαμβάνουμε το ντους μας με απόλυτη χαλάρωση από το εντοιχισμένο σύστημα που υπάρχει στην οροφή και δίνει την αίσθηση απαλής βροχής στο σώμα μας. Η αίσθηση της minimal αιώρησης συνεχίζεται και στο έπιπλο του νιπτήρα που είναι κρεμαστό και επενδεδυμένο με τα ίδια υλικά, ώστε να δείχνει σαν να είναι η νοητή συνέχεια στον χώρο.

Ο αρχιτεκτονικός - σκηνοθετικός φωτισμός που επιλέχθηκε για τους χώρους μελετήθηκε με στόχο να είναι έμμεσος και όχι άμεσος. Τα εντοιχισμένα συστήματα φωτισμού στο εσωτερικό των επίπλων διαχέουν το φως χωρίς να κουράζεται το μάτι και αναδεικνύουν όλες τις αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες, ενώ οι πολλαπλές επιλογές λειτουργίας δίνουν τη δυνατότητα ελέγχου απ’ όλα τα σημεία του δωματίου τόσο για την ποσότητα του φωτός όσο και για τον τρόπο διάχυσής του.

Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν

Σχεδιάζοντας ξενοδοχεία εν μέσω τουριστικής ανάπτυξης και γενικότερης άνθησης του τουριστικού κλάδου

Με το γενικότερο boom του τουρισμού να μονοπωλεί τη συζήτηση για την επόμενη μέρα του κλάδου, η Γεωργία Πλατσάκου πιστεύει πως σήμερα ο σχεδιασμός ενός οποιουδήποτε ξενοδοχειακού καταλύματος δεν είναι μια μονοδιάστατη διαδικασία, καθώς θα πρέπει να «αφηγείται» μια ιστορία και να συμβαδίζει με την ορμή της ανάπτυξης κάθε τόπου. «Ο τουρισμός στην πόλη της Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια έχει ραγδαία άνοδο. Όλο και περισσότερα συνέδρια διοργανώνονται στην πόλη μας, με αποτέλεσμα όλος ο χρόνος να θεωρείται τουριστική περίοδος. Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που προσελκύει τουρίστες απ’ όλον τον κόσμο γιατί παραδοσιακά προσφέρει ανάπαυση, διασκέδαση, ψυχαγωγία, κοινωνικοποίηση και γαστρονομική απόλαυση. Όλες λοιπόν οι ανάγκες των ανθρώπων αλληλεπιδρούν με όσα ανέφερα παραπάνω και δημιουργούν αναμνήσεις στους ταξιδιώτες. Γι’ αυτόν τον λόγο καθίσταται αναγκαία η σωστή μελέτη από μέρους του αρχιτέκτονα, ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των πελατών στον μέγιστο βαθμό μέσα στο ξενοδοχείο και να μεταφραστούν σε experience. Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία προχωρούν σε ανακαινίσεις τα τελευταία χρόνια, αλλά υπάρχουν και νέες κατασκευές, ακόμα και μέσα στο κέντρο της πόλης. Αυτό κάνει τη Θεσσαλονίκη έναν από τους πρώτους προορισμούς στη λίστα των τουριστών, γιατί προσφέρει πάρα πολλές επιλογές ανακαινισμένων και μοντέρνων καταλυμάτων και εκτιμώ πως τα επόμενα χρόνια αυτό είναι κάτι που συνεχώς θα δυναμώνει».

Όλος ο σχεδιασμός των δωματίων έγινε από το team των designers του αρχιτεκτονικού γραφείου GPS Design, την αρχιτέκτονα & Head of Construction Γεωργία Πλατσάκου, τον interior & graphic designer Παντελή Σιστάκο και τον interior & industrial designer Θωμά Γκουγκουστάμο. Το συγκεκριμένο έργο βραβεύτηκε στα Greek Interior Awards 2022 με Bronze βραβείο στην κατηγορία «Ξενοδοχεία πόλης».

Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Η ίδια minimal αισθητική δεσπόζει και στον χώρο του μπάνιου, όπου επιλέχθηκαν πλακίδια γρανίτη μεγάλης διάστασης σε γκρι απόχρωση. Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν
Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν

Από την ειδική έκδοση ADM/ LiFO x Design Ambassador/ Archisearch

Το νέο τεύχος της LiFO με το Architecture Design Map: Ειδική έκδοση Θεσσαλονίκη δωρεάν στο σπίτι σας με ένα κλικ.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR