GPS DESIGN Facebook Twitter
Tο αρχιτεκτονικό γραφείο GPS Design μελέτησε και σχεδίασε για το ξενοδοχείο Grand Hotel Palace 60 νέα δωμάτια, που δημιουργούν ένα κράμα διαχρονικής πολυτέλειας, κομψότητας και ανανέωσης. Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν

Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη

0

Το γραφείο «GPS design, Georgia Platsakou - Pantelis Sistakos», με Head of Construction τη Γεωργία Πλατσάκου, μελέτησε και σχεδίασε για το ξενοδοχείο Grand Hotel Palace 60 νέα δωμάτια τα οποία, με την πρόσφατη ολοκλήρωσή τους, πέτυχαν να ισορροπήσουν αρμονικά με τον χαρακτήρα του κτιρίου και να δημιουργήσουν ένα κράμα διαχρονικής πολυτέλειας, κομψότητας και ανανέωσης.

Οι προκλήσεις και η προσέγγιση του πρότζεκτ από την αρχιτεκτονική σκοπιά ήταν πολλές και σύνθετες. Δεν είναι τυχαίο πως η Γεωργία Πλατσάκου κάνει λόγο για ένα «κατόρθωμα σε αγώνα 130 ημερών», εξηγώντας: «Μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία στην πόλη της Θεσσαλονίκης, που έχει συνεδριακό τουρισμό. Η επιβλητική εξωτερική του όψη προδιαθέτει τον πελάτη για μια πολυτελή διαμονή σε έναν χώρο κομψότητας και φρεσκάδας, στοιχεία που είναι σήμα κατατεθέν του ξενοδοχείου. Έτσι η πρώτη μεγάλη πρόκληση ήταν να διατηρήσουμε την πολυτέλεια που υπήρχε με νέα όμως υλικά και ιδέες που θα ήταν αποδεκτά από τους ιδιοκτήτες αλλά και από τους επί σειρά ετών πιστούς πελάτες τους. Επιθυμούσαμε το τελικό αποτέλεσμα να δένει αρμονικά με το υπόλοιπο κτίριο και να τονίζονται οι αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες. Στη σημερινή εποχή το ξενοδοχείο είναι ίσως ο χώρος που είναι πιο πολύ συνδεδεμένος με την έννοια της εμπειρίας, κάτι το οποίο έχει επαναπροσδιορίσει προφανώς και τον τρόπο που σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε τα ξενοδοχεία.

Η Γεωργία Πλατσάκου πιστεύει πως σήμερα ο σχεδιασμός ενός οποιουδήποτε ξενοδοχειακού καταλύματος δεν είναι μια μονοδιάστατη διαδικασία, καθώς θα πρέπει να «αφηγείται» μια ιστορία και να συμβαδίζει με την ορμή της ανάπτυξης κάθε τόπου.

Ο αρχιτέκτονας, έχοντας ως αφετηρία την απάντηση στο ερώτημα “τι αισθήματα πρέπει να μου δημιουργήσει η διαμονή μου στο ξενοδοχείο;”, θα σχεδιάσει και θα υλοποιήσει το κατάλληλο hotel concept, διασυνδέοντας την προϋπάρχουσα κατάσταση με τη νέα, ανανεωμένη εικόνα. Μια δεύτερη πρόκληση ήταν να καταφέρουμε να υλοποιήσουμε πλήρη ανακαίνιση 60 δωματίων μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και ενώ το υπόλοιπο ξενοδοχείο θα παρέμενε σε λειτουργία. Έτσι, γινόταν πλήρης ανακατασκευή του πέμπτου και έκτου ορόφου στο ξενοδοχείο, ταυτόχρονα όμως όλες οι αίθουσες, το lobby και τα περίπου 150 δωμάτια των πρώτων ορόφων ήταν σε πλήρη λειτουργία. Αυτό είχε ως προϋπόθεση να δουλεύουμε “αθόρυβα” και “χωρίς σκόνη”, κάτι το οποίο ανέβασε τον πήχη της δυσκολίας πολύ ψηλά. Παρ’ όλες τις δυσκολίες και τους περιορισμούς, καταφέραμε το ακατόρθωτο: πλήρη σχεδιασμό και ανακατασκευή 60 δωματίων μέσα σε μόνο 130 ημέρες. Αυτό μας δίνει την αναλογία 2,1 ημέρες για κάθε δωμάτιο».

Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Γεωργία Πλατσάκου, αρχιτέκτονας & Head of Construction του GPS Design. Φωτ.: Λευτέρης Σαλονίδης

Τα φωτεινά και ευρύχωρα δωμάτια που δημιουργήθηκαν από το γραφείο GPS Design είναι πλήρως εξοπλισμένα και κατάλληλα να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες, κερδίζοντας ακόμη και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη. Η επιλογή ποιοτικώς άρτιων προϊόντων, η ζεστασιά και η καθαρότητα που ενισχύονται μέσα από τις λιτές minimal γραμμές, ο συνδυασμός ξύλου, μαρμάρου και μετάλλου σε contemporary style, ο προσεκτικός σχεδιασμός του φωτισμού και η αρμονική επίπλωση παρέχουν την πολυπόθητη άνεση και ξεκούραση.

Ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία που αντιλαμβάνεται κανείς από την πρώτη στιγμή στα δωμάτια τύπου «Tween» είναι η χρωματική αρμονία μεταξύ του ξύλου στην επίπλωση και στο δάπεδο. Χρησιμοποιήθηκε η απόχρωση της δρυός με σκοπό το τελικό αποτέλεσμα να δένει αρμονικά με τα μαύρα μασίφ σημεία των επίπλων και να τονίζονται οι αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες που συνθέτουν έναν χώρο ζεστό και φιλόξενο. Σ’ αυτό βοηθά ιδιαίτερα η βελούδινη υφή των κρεβατιών και οι απαλές αποχρώσεις στα συστήματα σκίασης. Τα περισσότερα τμήματα της επίπλωσης σχεδιάστηκαν με σκοπό να δείχνουν ανάλαφρα, γι’ αυτό με την κατάλληλη υποδομή στην εσωτερική τοιχοποιία, τα κομοδίνα, τα γραφεία και τα έπιπλα τηλεόρασης είναι ελεύθερα στη βάση τους, ώστε να δίνουν την αίσθηση της minimal αιώρησης στον χώρο.

Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Ο προσεκτικός σχεδιασμός του φωτισμού και η αρμονική επίπλωση παρέχουν την πολυπόθητη άνεση και ξεκούραση. Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν
Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία των δωματίων τύπου «Tween» είναι η χρωματική αρμονία μεταξύ του ξύλου στην επίπλωση και στο δάπεδο. Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν

Η ίδια minimal αισθητική δεσπόζει και στον χώρο του μπάνιου, όπου επιλέχθηκαν πλακίδια γρανίτη μεγάλης διάστασης σε γκρι απόχρωση, ώστε να υπάρχει χρωματική ομοιομορφία στο σύνολο του δωματίου. Οι κρυφοί φωτισμοί μέσα στον χώρο της ντουζιέρας και πίσω από τον καθρέφτη μετατρέπουν τον κρύο κατά τα αλλά χώρο του μπάνιου σε ένα φιλικό και ζεστό σκηνικό όπου απολαμβάνουμε το ντους μας με απόλυτη χαλάρωση από το εντοιχισμένο σύστημα που υπάρχει στην οροφή και δίνει την αίσθηση απαλής βροχής στο σώμα μας. Η αίσθηση της minimal αιώρησης συνεχίζεται και στο έπιπλο του νιπτήρα που είναι κρεμαστό και επενδεδυμένο με τα ίδια υλικά, ώστε να δείχνει σαν να είναι η νοητή συνέχεια στον χώρο.

Ο αρχιτεκτονικός - σκηνοθετικός φωτισμός που επιλέχθηκε για τους χώρους μελετήθηκε με στόχο να είναι έμμεσος και όχι άμεσος. Τα εντοιχισμένα συστήματα φωτισμού στο εσωτερικό των επίπλων διαχέουν το φως χωρίς να κουράζεται το μάτι και αναδεικνύουν όλες τις αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες, ενώ οι πολλαπλές επιλογές λειτουργίας δίνουν τη δυνατότητα ελέγχου απ’ όλα τα σημεία του δωματίου τόσο για την ποσότητα του φωτός όσο και για τον τρόπο διάχυσής του.

Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν

Σχεδιάζοντας ξενοδοχεία εν μέσω τουριστικής ανάπτυξης και γενικότερης άνθησης του τουριστικού κλάδου

Με το γενικότερο boom του τουρισμού να μονοπωλεί τη συζήτηση για την επόμενη μέρα του κλάδου, η Γεωργία Πλατσάκου πιστεύει πως σήμερα ο σχεδιασμός ενός οποιουδήποτε ξενοδοχειακού καταλύματος δεν είναι μια μονοδιάστατη διαδικασία, καθώς θα πρέπει να «αφηγείται» μια ιστορία και να συμβαδίζει με την ορμή της ανάπτυξης κάθε τόπου. «Ο τουρισμός στην πόλη της Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια έχει ραγδαία άνοδο. Όλο και περισσότερα συνέδρια διοργανώνονται στην πόλη μας, με αποτέλεσμα όλος ο χρόνος να θεωρείται τουριστική περίοδος. Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που προσελκύει τουρίστες απ’ όλον τον κόσμο γιατί παραδοσιακά προσφέρει ανάπαυση, διασκέδαση, ψυχαγωγία, κοινωνικοποίηση και γαστρονομική απόλαυση. Όλες λοιπόν οι ανάγκες των ανθρώπων αλληλεπιδρούν με όσα ανέφερα παραπάνω και δημιουργούν αναμνήσεις στους ταξιδιώτες. Γι’ αυτόν τον λόγο καθίσταται αναγκαία η σωστή μελέτη από μέρους του αρχιτέκτονα, ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των πελατών στον μέγιστο βαθμό μέσα στο ξενοδοχείο και να μεταφραστούν σε experience. Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία προχωρούν σε ανακαινίσεις τα τελευταία χρόνια, αλλά υπάρχουν και νέες κατασκευές, ακόμα και μέσα στο κέντρο της πόλης. Αυτό κάνει τη Θεσσαλονίκη έναν από τους πρώτους προορισμούς στη λίστα των τουριστών, γιατί προσφέρει πάρα πολλές επιλογές ανακαινισμένων και μοντέρνων καταλυμάτων και εκτιμώ πως τα επόμενα χρόνια αυτό είναι κάτι που συνεχώς θα δυναμώνει».

Όλος ο σχεδιασμός των δωματίων έγινε από το team των designers του αρχιτεκτονικού γραφείου GPS Design, την αρχιτέκτονα & Head of Construction Γεωργία Πλατσάκου, τον interior & graphic designer Παντελή Σιστάκο και τον interior & industrial designer Θωμά Γκουγκουστάμο. Το συγκεκριμένο έργο βραβεύτηκε στα Greek Interior Awards 2022 με Bronze βραβείο στην κατηγορία «Ξενοδοχεία πόλης».

Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Η ίδια minimal αισθητική δεσπόζει και στον χώρο του μπάνιου, όπου επιλέχθηκαν πλακίδια γρανίτη μεγάλης διάστασης σε γκρι απόχρωση. Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν
Oι GPS Design σχεδίασαν το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
Φωτ.: Κάρεν Γκιουνασιάν

Από την ειδική έκδοση ADM/ LiFO x Design Ambassador/ Archisearch

Το νέο τεύχος της LiFO με το Architecture Design Map: Ειδική έκδοση Θεσσαλονίκη δωρεάν στο σπίτι σας με ένα κλικ.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αθηναία αρχιτέκτων Ελίζα Μάνωλα «μεταφράζει» την αγγλική εξοχή

Design / Η Ελίζα Μάνωλα ξαναζωντανεύει παλιά εξοχικά σπίτια της βρετανικής υπαίθρου

Με σεβασμό στην ιστορική αρχιτεκτονική τους, την ιδιαιτερότητα των τεχνοτροπιών και των λεπτομερειών τους, η Αθηναία αρχιτέκτονας προτείνει τον δικό της σύγχρονο σχεδιασμό, εγκαθιστά σε αυτά τα διατηρητέα κτίρια μια αισθητική απαλλαγμένη από κλισέ.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT