Ο Τούρκος μέτρ των GiFs μιλά στο LIFO.gr

Ο Τούρκος μέτρ των GiFs μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
3

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

 

O Erdal Inci ζει στην Κωνσταντινούπολη και τα τελευταία πέντε χρόνια δημιουργεί μερικά από τα πιο ιδιαίτερα βίντεο και GiF που κυκλοφορούν στον αχανή κόσμο του ίντερνετ.

Μαζί με τη δουλειά των συνάδελφων του, "RRRRRRRROLL!", οι κινούμενες εικόνες του Inci φαίνεται πώς έκαναν μεγάλη εντύπωση την χρονιά που πέρασε, με αποτέλεσμα να απασχολεί Μέσα όπως η Huffington Post και να χαρακτηριστεί από πολλούς ως ο "Βασιλιάς των GiFs".

Μάλλον όχι άδικα.

Το χαρακτηριστικό των έργων του είναι η επανάληψη και η λεγόμενη cloned motion τεχνική, ενώ ρόλο πρωταγωνιστή έχει ο ίδιος ο 30χρονος δημιουργός και το γοητευτικό αστικό τοπίο της Κωνσταντινούπολης, φυσικά.

Στα τέλη της χρονιάς που μόλις πέρασε ο Erdal, που έχει σπουδάσει ζωγραφική στο  πανεπιστήμιο της Άγκυρας, πραγματοποίησε την πρώτη του μεγάλη έκθεση, "Patterns of Motion", ενώ πριν λίγες μέρες εγκαινιάστηκε και η δεύτερη του έκθεση, "The Break", στην γκαλερί  Kare της Κωνσταντινούπολης.

Του μιλήσαμε.

 

 

 

 

Τι σημαίνει Cloned Motion;

Προτιμώ να αποκαλώ τα GIFs μου "πρότυπα σε κίνηση" (patterns in motion)

Οι φιγούρες που φαίνονται να επαναλαμβάνουν την ίδια κίνηση είναι στην ουσία κλώνοι ενός μόνο προσώπου που δρα στο δρόμο, έξω στη φύση, ή ακόμα και σε ιστορικά αξιοθέατα.

Το πρόσωπο αυτό κάνει επαναλαμβανόμενα μία συγκεκριμένη κίνηση και μόνον αυτή.

Όταν «κλωνοποιήσεις» την κίνηση αυτή την κατάλληλη στιγμή το άθροισμα των φιγούρων μοιάζει με ένα σχέδιο ομοιόμορφου κυματισμού

 

 

 

Πώς ακριβώς φτιάχνονται αυτά τα GiF;

Δουλεύω συνήθως μόνος. Στήνω την κάμερα σε ένα τρίποδο και ξεκινώ την κίνηση.

Οι περισσότερες performances κρατούν μερικά δευτερόλεπτα μόνο.

Άλλες όμως, όπως για παράδειγμα το GiF στην πλατεία Ταξίμ, χρειάζονται περπάτημα ή τρέξιμο δέκα περίπου λεπτών.

Μετά επεξεργάζομαι το βίντεο, και εγένετο GiF.

"Taksim Spiral"

 

 

 

 

Αλήθεια, πώς και κατέληξες να χρησιμοποιείς αυτό το μοτίβο της επανάληψης σαν σήμα κατατεθέν της δουλειάς σου;

Απλά μου αρέσει πολύ η επανάληψη. Είναι σαν αποκάλυψη για μένα.

Γι 'αυτό και δεν σταματώ να πειραματίζομαι.

Έχει κανείς την δυνατότητα να δημιουργήσει έναν ολόκληρο στρατό από μία μόνο φιγούρα, ή να γεμίζει όλο το κάδρο με φιγούρες που χορεύουν και ολοκληρωμένες χορογραφίες.

Ακριβώς όπως ένας ζωγράφος που σχεδιάζει στον καμβά του, έτσι κι εγώ επέλεξα το πλαίσιο, το κάδρο, του χώρου και το γεμίζω με μοτίβα κίνησης.

Παίζω με τον χρόνο αντί για τα χρώματα.

Πιστεύω ότι η επανάληψη είναι ένας τρόπος αντίληψης του χρόνου σε μορφή κυκλική και όχι γραμμική.

 

 

 

Πώς είναι η ζωή για έναν καλλιτέχνη στην Κωνσταντινούπολη σήμερα;

Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα χάος. Χάος.

Γι' αυτό ίσως να αποζητώ  και επαναλαμβανόμενα μοτίβα που δεν αλλάζουν ποτέ :)

 

 

 

"Βρίσκω έμπνευση σε όλων των ειδών τις παραδοσιακές τέχνες.

Στα μοτίβα ενός χαλιού, για παράδειγμα, ή σε αυτά της αρχιτεκτονικής. Στους ανατολικούς πίνακες, στον χορό και την χορογραφία.

Εκτός από την τέχνη βρίσκω εξίσου συναρπαστική και την επιστήμη της Φυσικής του χρόνου και των δονήσεων."

 

 

 

 

 

 

 

 

**Facebook

 

Design
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

3 σχόλια