Ο Τούρκος μέτρ των GiFs μιλά στο LIFO.gr

Ο Τούρκος μέτρ των GiFs μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
3

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

 

O Erdal Inci ζει στην Κωνσταντινούπολη και τα τελευταία πέντε χρόνια δημιουργεί μερικά από τα πιο ιδιαίτερα βίντεο και GiF που κυκλοφορούν στον αχανή κόσμο του ίντερνετ.

Μαζί με τη δουλειά των συνάδελφων του, "RRRRRRRROLL!", οι κινούμενες εικόνες του Inci φαίνεται πώς έκαναν μεγάλη εντύπωση την χρονιά που πέρασε, με αποτέλεσμα να απασχολεί Μέσα όπως η Huffington Post και να χαρακτηριστεί από πολλούς ως ο "Βασιλιάς των GiFs".

Μάλλον όχι άδικα.

Το χαρακτηριστικό των έργων του είναι η επανάληψη και η λεγόμενη cloned motion τεχνική, ενώ ρόλο πρωταγωνιστή έχει ο ίδιος ο 30χρονος δημιουργός και το γοητευτικό αστικό τοπίο της Κωνσταντινούπολης, φυσικά.

Στα τέλη της χρονιάς που μόλις πέρασε ο Erdal, που έχει σπουδάσει ζωγραφική στο  πανεπιστήμιο της Άγκυρας, πραγματοποίησε την πρώτη του μεγάλη έκθεση, "Patterns of Motion", ενώ πριν λίγες μέρες εγκαινιάστηκε και η δεύτερη του έκθεση, "The Break", στην γκαλερί  Kare της Κωνσταντινούπολης.

Του μιλήσαμε.

 

 

 

 

Τι σημαίνει Cloned Motion;

Προτιμώ να αποκαλώ τα GIFs μου "πρότυπα σε κίνηση" (patterns in motion)

Οι φιγούρες που φαίνονται να επαναλαμβάνουν την ίδια κίνηση είναι στην ουσία κλώνοι ενός μόνο προσώπου που δρα στο δρόμο, έξω στη φύση, ή ακόμα και σε ιστορικά αξιοθέατα.

Το πρόσωπο αυτό κάνει επαναλαμβανόμενα μία συγκεκριμένη κίνηση και μόνον αυτή.

Όταν «κλωνοποιήσεις» την κίνηση αυτή την κατάλληλη στιγμή το άθροισμα των φιγούρων μοιάζει με ένα σχέδιο ομοιόμορφου κυματισμού

 

 

 

Πώς ακριβώς φτιάχνονται αυτά τα GiF;

Δουλεύω συνήθως μόνος. Στήνω την κάμερα σε ένα τρίποδο και ξεκινώ την κίνηση.

Οι περισσότερες performances κρατούν μερικά δευτερόλεπτα μόνο.

Άλλες όμως, όπως για παράδειγμα το GiF στην πλατεία Ταξίμ, χρειάζονται περπάτημα ή τρέξιμο δέκα περίπου λεπτών.

Μετά επεξεργάζομαι το βίντεο, και εγένετο GiF.

"Taksim Spiral"

 

 

 

 

Αλήθεια, πώς και κατέληξες να χρησιμοποιείς αυτό το μοτίβο της επανάληψης σαν σήμα κατατεθέν της δουλειάς σου;

Απλά μου αρέσει πολύ η επανάληψη. Είναι σαν αποκάλυψη για μένα.

Γι 'αυτό και δεν σταματώ να πειραματίζομαι.

Έχει κανείς την δυνατότητα να δημιουργήσει έναν ολόκληρο στρατό από μία μόνο φιγούρα, ή να γεμίζει όλο το κάδρο με φιγούρες που χορεύουν και ολοκληρωμένες χορογραφίες.

Ακριβώς όπως ένας ζωγράφος που σχεδιάζει στον καμβά του, έτσι κι εγώ επέλεξα το πλαίσιο, το κάδρο, του χώρου και το γεμίζω με μοτίβα κίνησης.

Παίζω με τον χρόνο αντί για τα χρώματα.

Πιστεύω ότι η επανάληψη είναι ένας τρόπος αντίληψης του χρόνου σε μορφή κυκλική και όχι γραμμική.

 

 

 

Πώς είναι η ζωή για έναν καλλιτέχνη στην Κωνσταντινούπολη σήμερα;

Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα χάος. Χάος.

Γι' αυτό ίσως να αποζητώ  και επαναλαμβανόμενα μοτίβα που δεν αλλάζουν ποτέ :)

 

 

 

"Βρίσκω έμπνευση σε όλων των ειδών τις παραδοσιακές τέχνες.

Στα μοτίβα ενός χαλιού, για παράδειγμα, ή σε αυτά της αρχιτεκτονικής. Στους ανατολικούς πίνακες, στον χορό και την χορογραφία.

Εκτός από την τέχνη βρίσκω εξίσου συναρπαστική και την επιστήμη της Φυσικής του χρόνου και των δονήσεων."

 

 

 

 

 

 

 

 

**Facebook

 

Design
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηναία αρχιτέκτων Ελίζα Μάνωλα «μεταφράζει» την αγγλική εξοχή

Design / Η Ελίζα Μάνωλα ξαναζωντανεύει παλιά εξοχικά σπίτια της βρετανικής υπαίθρου

Με σεβασμό στην ιστορική αρχιτεκτονική τους, την ιδιαιτερότητα των τεχνοτροπιών και των λεπτομερειών τους, η Αθηναία αρχιτέκτονας προτείνει τον δικό της σύγχρονο σχεδιασμό, εγκαθιστά σε αυτά τα διατηρητέα κτίρια μια αισθητική απαλλαγμένη από κλισέ.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

3 σχόλια