Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα

Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα Facebook Twitter
Redbridge, Advertising campaign © Nikos Georgopoulos
0

Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι art director με έδρα του το Λονδίνο. Γεννημένος στην Αθήνα, ο πολυβραβευμένος graphic designer εργάζεται ως επικεφαλής του τμήματος καλλιτεχνικής επιμέλειας της αρχιτεκτονικής εταιρίας Pollard Thomas Edwards, θέση από την οποία έχει επιμεληθεί το branding πολλών νέων περιοχών του Λονδίνου ενώ παράλληλα διδάσκει στο London College of Communication. Έχει συνεργαστεί με το Frieze Art Fair, το Βρετανικό Ίδρυμα Αρχιτεκτονικής, και τον Leon of Athens, ενώ πιο πρόσφατα, επανασυστήθηκε στο ευρύ κοινό μέσα από το πρότζεκτ του «Η φαντασιακή οπτική ταυτότητα των ξενοδοχείων Ξενία» - το πρώτο κεφάλαιο της τριλογίας "Time travel branding".

Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα Facebook Twitter
Leon of Athens, ‘Xenos’ © Nikos Georgopoulos

Εργάζεστε ως art director στον χώρο του branding και της διαφήμισης ενώ παρά το νεαρό της ηλικίας σας φαίνεται να απολαμβάνετε μεγάλη αναγνωρισιμότητα για τον σχεδιασμό ευρηματικών οπτικών ταυτοτήτων για δημιουργικούς πελάτες. Μιλήστε μας λίγο για την δουλειά σας.
Πάντα με ενδιέφερε και με συγκινούσε το θέατρο, ο λόγος, η αφήγηση, η ιστορία και η ψυχαναλυτική προσέγγιση. Γι' αυτό η δουλειά μου διαμορφώνεται μέσα από μία δημιουργική προσέγγιση την οποία συναντά κανείς πιο συχνά στους προαναφερθέντες χώρους παρά σε αυτόν της γραφιστικής. Προφανώς και με έχει επηρεάσει το περιβάλλον μου. Μεγάλωσα στο κέντρο της Αθήνας. Οι γονείς μου είναι δικηγόροι. Νομίζω ότι από τον πατέρα μου έχω πάρει την αγάπη για την γλώσσα και από την μητέρα μου την ευαισθησία του πώς να χειρίζεται κανείς την γλώσσα με τρόπο που να δημιουργεί συναίσθημα, σχεδόν δραματουργικά. Ως art director δεν ενδιαφέρομαι τόσο να δημιουργήσω κάτι που απλά είναι ορθολογικό και λειτουργεί, όσο το να κατασκευάσω μία ατμόσφαιρα. Μέσω αυτής της ατμόσφαιρας, ο θεατής μπορεί να νιώσει ένα συναίσθημα, μία αλήθεια, κάτι που αυτομάτως καθιστά την επικοινωνία ντε φάκτο ουσιαστική.

 

Ilior, Visual Identity programme © Nikos Georgopoulos 

Το «Xenia Project» συζητήθηκε πολύ – ποιο ήταν ο στόχος πίσω από τη δημιουργία του;
«Η φαντασιακή οπτική ταυτότητα των ξενοδοχείων Ξενία» είναι ένα "concept project" στο πλαίσιο του οποίου «ταξίδεψα» μαζί με τους συνεργάτες μου πίσω στον χρόνο για να αναλάβω τον σχεδιασμό του branding των νεόδμητων, τότε, τουριστικών ξενοδοχείων «Ξενία». Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, μετά από δύο Παγκόσμιους και έναν Εμφύλιο πόλεμο, το Ελληνικό Κράτος είναι χρεοκοπημένο. Υπ' αυτές τις συνθήκες, η κυβέρνηση αποφασίζει να ξεκινήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ανέγερσης νέων ξενοδοχείων με το όνομα «Ξενία», που στόχο είχε την δημιουργία υποδομών για τον τουρισμό και την επανεκκίνηση της οικονομίας του. Παρά την επιτυχία του σχεδίου, η επί χρόνια κακή διαχείριση οδηγεί τα «Ξενία» την δεκαετία του 90' στην παύση της λειτουργίας τους κι εκείνα περνούν στη φθορά. Μελετώντας την οπτική και γραφιστική γλώσσα των «Ξενία» (1951-1974) καθώς επίσης και τα φωτογραφικά αρχεία του Μουσείου Μπενάκη, δημιουργήσαμε το φανταστικό λογότυπο, τις διαφημιστικές μπροσούρες και μία σειρά χρηστικών αντικειμένων, αποτυπώνοντάς τα σε μία σειρά νοσταλγικών φωτογραφιών ενός εναλλακτικού παρελθόντος που δεν έλαβε χώρα ποτέ. Μπλέκοντας τα όρια μεταξύ τουρισμού, γραφιστικής και μυθοπλασίας, το αποτέλεσμα μεταφέρει τον θεατή σε ένα εναλλακτικό παρελθόν κατά το οποίο τα «Ξενία» ευδοκίμησαν, η αποβιομηχανοποίηση της Ελλάδας δεν έλαβε χώρα το 1970, η πλατεία Ομονοίας δεν μετατράπηκε σε τσιμεντένια πλατφόρμα και δεν έφυγαν ποτέ 400.000 Έλληνες μετά το 2010. Ο στόχος του εγχειρήματος αυτού, είναι να υπονοήσει ότι ένα εναλλακτικό παρελθόν, μπορεί να εξελιχθεί σε ένα υπέροχο μέλλον: «φαντασιακό, αλλά υπέροχο».

Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα Facebook Twitter
Redbridge, Advertising campaign © Nikos Georgopoulos

Πρόσφατα, αναλάβατε να σχεδιάσετε το branding του Ilior, το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα. Όμως, φαίνεται να ακολουθήσατε μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση, διαφορετική από αυτήν που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε όταν μιλάμε για branding. Τι σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση;
Όταν μου ζητήθηκε από τον Daniel να αναλάβω τον σχεδιασμό του branding του Ilior στην Αθήνα ενθουσιάστηκα! Σε πολλές πόλεις, όπως το Λονδίνο και την Νέα Υόρκη των Ηνωμένων Πολιτειών τα τελευταία χρόνια ανθεί μία νέα τάση «συγκατοίκησης» που ονομάζεται "co-living". Ακολουθώντας αυτή την ανερχόμενη τάση «συγκατοίκησης», το Ilior είναι το πρώτο "co-living" brand στην Ελλάδα. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται το Ilior απαρτίζεται από την νέα γενιά δημιουργικών ανθρώπων, οι οποίοι ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα που δεν έχει γνωρίσει τον κόσμο χωρίς το ίντερνετ. Όμως η Αθήνα, όπως και άλλες μεσογειακές πρωτεύουσες της Νότιας Ευρώπης, δεν θεωρείται πολύ εξοικειωμένη με την ιδέα της συν-διαβίωσης. Θέλοντας να απομακρύνω το brand από αυτή την «αρνητική» σκέψη που αιωρείται σε συζητήσεις, αποφάσισα να αλλάξω το θέμα της συζήτησης τελείως και να «τοποθετήσω» το Ilior σαν μία φανταστική χώρα: τη χώρα των ονειροπόλων. Έτσι, η ιδέα για την οπτική ταυτότητα του Ilior βασίζεται σε ένα αλληγορικό σενάριο, το οποίο περιγράφει μία φανταστική χώρα της οποίας οι κάτοικοί ονειρεύονται ελεύθερα, ζουν ομαδικά, συνεργάζονται δημιουργικά και μοιράζονται τις ίδιες φιλοδοξίες. Το σήμα (brand mark) που σχεδιάσαμε είναι μία αναφορά στην σημαία αυτής της αλληγορικής χώρας και σχηματίζεται από τα αρχικά γράμματα του ονόματος "Ilior", το οποίο στην συνέχεια μέσω ενός modular animation «αναπτύσσεται» στο λογότυπο (word mark) και πάλι πίσω. Χρησιμοποιώντας pop χρώματα, τα οποία δεν θα χρησιμοποιούντο ποτέ για την σημαία ενός Κράτους, προσπαθήσαμε να ενδυναμώσουμε την πεποίθηση πως αυτή η χώρα, την οποία η σημαία καλείται να αντιπροσωπεύσει, είναι εντελώς φανταστική. Άλλωστε αυτή είναι η δύναμή της.

Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα Facebook Twitter
Xenia Project © Nikos Georgopoulos & Polly Brown

Ποια είναι η σχέση μεταξύ της δουλειάς που κάνετε για την PTE και της δουλειάς που κάνετε για τους ιδιωτικούς σας πελάτες;
Είτε σχεδιάζω την οπτική ταυτότητα μίας νεο-αναπλαθείσας περιοχής στο Λονδίνο με τεράστιο budget και άρα πάρα πολλούς περιορισμoύς, είτε σχεδιάζω μέσω του προσωπικού μου γραφείου το branding του Ilior, ουσιαστικά για μένα είναι το ίδιο. Προσπαθώ πάντα να δημιουργήσω μία αφήγηση κι ένα συναίσθημα. Μπορεί στην πρώτη περίπτωση να είναι πιο δύσκολο να καταφέρεις να περάσεις μία δημιουργική ιδέα λόγω της corporate συνθήκης, όμως ακόμα και αυτή η διαδικασία έχει την δική της αξία. Τέλος, έχω μία ομάδα στενών συνεργατών και στο γραφείο αλλά και στα πρότζεκτς για ιδιωτικούς μου πελάτες που δουλεύουμε πολύ σκληρά και παράλληλα μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλον.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

LiFO x Design Ambassador/ Archisearch: Τα κορυφαία έντυπα αρχιτεκτονικής και design παρουσιάζουν

Design / LiFO x Design Ambassador/ Archisearch: Τα κορυφαία έντυπα αρχιτεκτονικής και design παρουσιάζουν

Η LiFO και η Design Ambassador δημιούργησαν μια πρωτότυπη σειρά ειδικών εκδόσεων που απελευθέρωσαν το αρχιτεκτονικό έντυπο από τον κλαδικό του χαρακτήρα και έδωσαν νέα δυναμική και ουσία στη συζήτηση για την αρχιτεκτονική, το design και την ανάπτυξη
THE LIFO TEAM
H Potiropoulos+Partners σχεδίασε ένα εντυπωσιακό αειφορικό συγκρότημα διαμερισμάτων και κατοικιών  στον Άλιμο 

Design / H Potiropoulos+Partners σχεδίασε ένα εντυπωσιακό αειφορικό συγκρότημα διαμερισμάτων και κατοικιών  στον Άλιμο 

Το «Cube-2» στον Άλιμο, ένα project όπου το τρίπτυχο «υπαίθριος χώρος-ημιυπαίθριος χώρος-πράσινο» αναδεικνύεται σε κύριο συνθετικό άξονα. Προκύπτει έτσι μία αλληλουχία προβόλων-κήπων, που δίνουν την εντύπωση ότι κινούνται μέσα στη βλάστηση, και αντίστοιχα ότι η βλάστηση κινείται μέσα σ’ αυτούς.
THE LIFO TEAM
The Boy Is Beautiful

Athens Pride 2022 / The Boy Is Beautiful: Ένα περιοδικό που ξετυλίγει το νήμα των ελληνικών queer χρονικών

Στο εξαμηνιαίο περιοδικό του Λεωνίδα Λιόλιου queer και queer friendly αναγνώστες στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο μπορούν να ανακαλύψουν κομμάτια της ελληνικής ιστορίας που έχουν θαφτεί κάτω από τα μπάζα της ετεροκανονικότητας και του μεσσιανισμού.
M. HULOT
Η ΕΣΩ επέστρεψε πιο δυναμική και επίκαιρη από ποτέ 

Design / Η ΕΣΩ επέστρεψε πιο δυναμική και επίκαιρη από ποτέ 

Δείτε όσα έγιναν στην δέκατη διοργάνωση της ημερίδας ΕΣΩ που διοργανώθηκε σε στρατηγική συνεργασία και συνεπιμέλεια του Archisearch με το Ίδρυμα Mies Van Der Rohe ως συμπαραγωγή της Design Ambassador, του +Design Magazine και της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Serpentine Pavilion: Μια μαύρη εκκλησία - κλίβανος είναι το πιο κατάλληλο θερινό περίπτερο;

Design / Serpentine Pavilion: Μια μαύρη εκκλησία-κλίβανος είναι το πιο κατάλληλο θερινό περίπτερο;

Το φετινό περίπτερο Serpentine, ένας μαύρος περίκλειστος κύλινδρος, από τις πιο «εσωστρεφείς» εγκαταστάσεις που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στους κήπους του Κένσινγκτον, σχεδιάστηκε ως χώρος για περισυλλογή και διαλογισμό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΚΥΡΙΑΚΗ Η προέκταση του Royal College of Art είναι ένας ύμνος σε ένα συχνά υποτιμημένο υλικό, το τούβλο

Design / Η προέκταση του Royal College of Art είναι ένας ύμνος σε ένα συχνά υποτιμημένο υλικό, το τούβλο

Μέσα στα πελώρια γυάλινα κτίρια του Battersea, οι αρχιτέκτονες της Tate Modern και της Elbphilharmonie στο Αμβούργο, οι Herzog & de Meuron, φέρνουν ξανά στο προσκήνιο μια σοβαρή προσέγγιση του υλικού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Γαλλίδα αρχιτέκτονας πρωτοπόρος της κοινωνικής στέγασης Ρενέ Γκεγιουστέ κέρδισε το Βραβείο Αρχιτεκτονικής 2022.

Πολιτισμός / Ρενέ Γκεγιουστέ: Η Γαλλίδα πρωτοπόρος της κοινωνικής στέγασης κέρδισε το Βραβείο Αρχιτεκτονικής 2022

Η Γαλλίδα αρχιτέκτονας είναι υπέρμαχος της κοινωνικής αρχιτεκτονικής, η οποία είναι περισσότερο γνωστή για το 10όροφο συγκρότημα διαμερισμάτων Le Liégat στο Ivry-sur-Seine και την πολυκατοικία La Maladrerie.
THE LIFO TEAM

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ