Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων

Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης του Ai Weiwei «Rebar in Gold» που έχει ξεκινήσει στην γκαλερί Elisabetta Cipriani του Λονδίνου. Στα δεξιά, δύο από τα χρυσά κοσμήματα 24 καρατίων της συλλογής.
0

Η δουλειά του Ai Weiwei δεν περιορίζεται συνήθως σε «μικρά» μεγέθη. Οι πιο γνωστές εγκαταστάσεις του Κινέζου καλλιτέχνη και ακτιβιστή είναι κατασκευασμένες σε «επική» κλίμακα. Μιλάμε για έργα για τα οποία μπορεί να έχουν χρειαστεί 99 τόνοι ατσάλι ή 8 εκατομμύρια ηλιόσποροι. Συνεπώς η είδηση ότι αυτό το διάστημα δραστηριοποιείται στον σχεδιασμό μιας συλλογής κοσμημάτων, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στο Λονδίνο αυτή την εβδομάδα, μπορεί και να αποτελεί έκπληξη. 

Όταν το T magazine τον ρώτησε αν κινείται προς μια νέα καλλιτεχνική κατεύθυνση, εκείνος απάντησε: «Ούτε καν! Πάντα αγαπούσα τα κοσμήματα, την ιστορία και την αισθητική τους, την αίσθηση του παρελθόντος που αναδίδουν. Τα χρησιμοποιούμε από τη Νεολιθική εποχή και αυτό πάντα με εξίταρε...».

Ai WeiweiΗ νέα συλλογή «Rebar in Gold» του Ai Weiwei είναι διαθέσιμη στη λονδρέζικη γκαλερί Elisabetta Cipriani και θα εκτίθεται μέχρι τις 16 Ιανουαρίου. Η γκαλερί ειδικεύεται εδώ και έξι χρόνια σε «τέχνη που μπορεί να φορεθεί», έχοντας συνεργαστεί με διεθνείς καλλιτέχνες όπως οι Giorgio Vigna, Γιάννης Κουνέλλης, Ilya και Emilia Kabakov.

Η δουλειά του Weiwei αντλεί έμπνευση από το περιστατικό του καταστροφικού σεισμού του Σετσουάν, που ήταν η αιτία να χάσουν τη ζωή τους 90.000 άνθρωποι το 2008. Πολλά από τα θύματα ήταν παιδιά που παγιδεύτηκαν κάτω από τα συντρίμμια των σχολείων της περιοχής τα οποία τηρούσαν πολύ χαμηλά κατασκευαστικά πρότυπα. Όταν ο καλλιτέχνης επισκέφθηκε την τοποθεσία μετά το σεισμό, ήταν τόσο συγκινημένος και εξοργισμένος με τη συμφορά, που συνέλεξε 200 τόνους από τις κατεστραμμένες ατσάλινες μπάρες στα χαλάσματα. Όταν επέστρεψε στο εργαστήρι του, μαζί με την ομάδα του, τις επεξεργάστηκαν και δημιούργησαν το υπέροχο έργο «Straight» που παρουσιάστηκε στη Μπιενάλε της Βενετίας το 2013.

Τα μοτίβα και οι συμβολισμοί που τον απασχόλησαν σε αυτό το έργο είναι ακόμα παρόντα και στο πρότζεκτ με τα κοσμήματα. Ο Weiwei δημιούργησε χρυσές ράβδους-μινιατούρες και τις μετέτρεψε σε βραχιόλια διαφορετικού μήκους. «Μου άρεσε που δούλεψα με χρυσό 24 καρατίων, γιατί ήταν πολύ εύπλαστος. Έχω δώσει ένα δικό μου σχέδιο σε κάθε μπάρα, αλλά μπορεί ο καθένας να το προσαρμόσει στο σχήμα που επιθυμεί, να φτιάξει τη δική του ιστορία».

Πρόκειται για μια πραγματικά όμορφη συλλογή, παρά την τραγωδία από την οποία άντλησε έμπνευση. Όμως ο καλλιτέχνης δεν διακρίνει αυτή την αντίφαση. «Το σημαντικό είναι η μνήμη. Η δική σου, η δική μου, προσαρμόζεις το κομμάτι για να σου ταιριάζει. Χρησιμοποίησα χρυσό που είναι πολύτιμος, όπως και η ζωή. Αν φοράς αυτό το κόσμημα στη μνήμη μιας ζωής που χάθηκε ή της δικής σου ζωής που απλώνεται μπροστά σου, αυτό έχει σημασία. Ο σεβασμός στη ζωή έχει σημασία».

Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ