Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων

Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης του Ai Weiwei «Rebar in Gold» που έχει ξεκινήσει στην γκαλερί Elisabetta Cipriani του Λονδίνου. Στα δεξιά, δύο από τα χρυσά κοσμήματα 24 καρατίων της συλλογής.
0

Η δουλειά του Ai Weiwei δεν περιορίζεται συνήθως σε «μικρά» μεγέθη. Οι πιο γνωστές εγκαταστάσεις του Κινέζου καλλιτέχνη και ακτιβιστή είναι κατασκευασμένες σε «επική» κλίμακα. Μιλάμε για έργα για τα οποία μπορεί να έχουν χρειαστεί 99 τόνοι ατσάλι ή 8 εκατομμύρια ηλιόσποροι. Συνεπώς η είδηση ότι αυτό το διάστημα δραστηριοποιείται στον σχεδιασμό μιας συλλογής κοσμημάτων, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στο Λονδίνο αυτή την εβδομάδα, μπορεί και να αποτελεί έκπληξη. 

Όταν το T magazine τον ρώτησε αν κινείται προς μια νέα καλλιτεχνική κατεύθυνση, εκείνος απάντησε: «Ούτε καν! Πάντα αγαπούσα τα κοσμήματα, την ιστορία και την αισθητική τους, την αίσθηση του παρελθόντος που αναδίδουν. Τα χρησιμοποιούμε από τη Νεολιθική εποχή και αυτό πάντα με εξίταρε...».

Ai WeiweiΗ νέα συλλογή «Rebar in Gold» του Ai Weiwei είναι διαθέσιμη στη λονδρέζικη γκαλερί Elisabetta Cipriani και θα εκτίθεται μέχρι τις 16 Ιανουαρίου. Η γκαλερί ειδικεύεται εδώ και έξι χρόνια σε «τέχνη που μπορεί να φορεθεί», έχοντας συνεργαστεί με διεθνείς καλλιτέχνες όπως οι Giorgio Vigna, Γιάννης Κουνέλλης, Ilya και Emilia Kabakov.

Η δουλειά του Weiwei αντλεί έμπνευση από το περιστατικό του καταστροφικού σεισμού του Σετσουάν, που ήταν η αιτία να χάσουν τη ζωή τους 90.000 άνθρωποι το 2008. Πολλά από τα θύματα ήταν παιδιά που παγιδεύτηκαν κάτω από τα συντρίμμια των σχολείων της περιοχής τα οποία τηρούσαν πολύ χαμηλά κατασκευαστικά πρότυπα. Όταν ο καλλιτέχνης επισκέφθηκε την τοποθεσία μετά το σεισμό, ήταν τόσο συγκινημένος και εξοργισμένος με τη συμφορά, που συνέλεξε 200 τόνους από τις κατεστραμμένες ατσάλινες μπάρες στα χαλάσματα. Όταν επέστρεψε στο εργαστήρι του, μαζί με την ομάδα του, τις επεξεργάστηκαν και δημιούργησαν το υπέροχο έργο «Straight» που παρουσιάστηκε στη Μπιενάλε της Βενετίας το 2013.

Τα μοτίβα και οι συμβολισμοί που τον απασχόλησαν σε αυτό το έργο είναι ακόμα παρόντα και στο πρότζεκτ με τα κοσμήματα. Ο Weiwei δημιούργησε χρυσές ράβδους-μινιατούρες και τις μετέτρεψε σε βραχιόλια διαφορετικού μήκους. «Μου άρεσε που δούλεψα με χρυσό 24 καρατίων, γιατί ήταν πολύ εύπλαστος. Έχω δώσει ένα δικό μου σχέδιο σε κάθε μπάρα, αλλά μπορεί ο καθένας να το προσαρμόσει στο σχήμα που επιθυμεί, να φτιάξει τη δική του ιστορία».

Πρόκειται για μια πραγματικά όμορφη συλλογή, παρά την τραγωδία από την οποία άντλησε έμπνευση. Όμως ο καλλιτέχνης δεν διακρίνει αυτή την αντίφαση. «Το σημαντικό είναι η μνήμη. Η δική σου, η δική μου, προσαρμόζεις το κομμάτι για να σου ταιριάζει. Χρησιμοποίησα χρυσό που είναι πολύτιμος, όπως και η ζωή. Αν φοράς αυτό το κόσμημα στη μνήμη μιας ζωής που χάθηκε ή της δικής σου ζωής που απλώνεται μπροστά σου, αυτό έχει σημασία. Ο σεβασμός στη ζωή έχει σημασία».

Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ