Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
Ο Κωστής Καρατζάς ιδρυτής του hospitality brand The Modernist.

Κωστής Καρατζάς: «Υπάρχουν δημιουργικές δυνάμεις που ωθούν τη Θεσσαλονίκη προς τα εμπρός»

0

Είναι ένας αισιόδοξος και ενθουσιώδης τύπος, ανυπόμονος για το μέλλον. Αυτό καταλαβαίνεις αυτόματα για τον Κωστή Καρατζά αν τον αφήσεις να σου μιλήσει για τη δουλειά του πάνω από ένα φλιτζάνι καφέ. 

Ο ιδρυτής του hospitality brand The Modernist, με ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα, πιθανότατα έχει βαρεθεί κάθε λογοπαίγνιο περί σύγχρονου μοντερνισμού, ιδίως όταν θέλει να περιγράψει τον εαυτό του. Τελικά, είναι ένας open minded επιχειρηματίας που ακολουθεί ένα συγκεκριμένο όραμα υψηλής αισθητικής, δοκιμάζοντας αστικά μονοπάτια με στόχο την αναβάθμιση της καθημερινής ζωής. 

Αεικίνητος, συμμετέχει και ασχολείται με πολλά ενδιαφέροντα πρότζεκτ, ενώ ταυτόχρονα είναι ο ιθύνων νους της περίφημης πλατφόρμας «The Greek Foundation» αλλά και partner στην ελληνική εταιρεία Ergon Foods, η οποία προσφέρει περισσότερα από 1.200 προϊόντα Ελλήνων παραγωγών και λειτουργεί την αλυσίδα εστιατορίων Ergon, και του πρωτοποριακού πρότζεκτ του foodie hotel Ergon House στην Αθήνα. 

«Μια εμπειρία διαμονής είναι πολυσύνθετη και καθορίζεται από αρκετές παραμέτρους. Μία από αυτές είναι το design. Εκτός από το όμορφο έπιπλο ή τον υψηλής αισθητικής σχεδιασμό του χώρου, όμως, σημασία έχει τελικά η συνολική εμπειρία. Σε αυτήν μεγαλύτερη βαρύτητα έχουν οι άνθρωποι και η ενέργεια που εκπέμπει ο χώρος. Οι άνθρωποι σήμερα περισσότερο από ποτέ αναζητούν στα ταξίδια τους αυθεντικότητα, ειλικρίνεια και ηθική»

Φυσικά, από μικρό τον γοήτευαν η αρχιτεκτονική και το design σε κάθε του μορφή και έκφανση. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια βρέθηκε στο Λονδίνο για μεταπτυχιακές σπουδές αρχιτεκτονικής (Architectural Association) και MBA στο Imperial College Business School. 

Πλέον, εξερευνά όλα όσα αναζητά ένας σύγχρονος νομάς/ταξιδευτής. 

«Μια εμπειρία διαμονής είναι πολυσύνθετη και καθορίζεται από αρκετές παραμέτρους. Μία από αυτές είναι το design. Εκτός από το όμορφο έπιπλο ή τον υψηλής αισθητικής σχεδιασμό του χώρου, όμως, σημασία έχει τελικά η συνολική εμπειρία. Σε αυτήν μεγαλύτερη βαρύτητα έχουν οι άνθρωποι και η ενέργεια που εκπέμπει ο χώρος. Οι άνθρωποι σήμερα περισσότερο από ποτέ αναζητούν στα ταξίδια τους αυθεντικότητα, ειλικρίνεια και ηθική», απαντάει όταν τον ρωτάμε τι αναζητά ένας σύγχρονος νομάς από το design. 

«Θυμάμαι την πρώτη μέρα που άνοιξε τις πόρτες του το Modernist στο διατηρητέο κτίριο της Ερμού, πίσω στο 2018, την περιέργεια που είχα να το δω μέσα από τα μάτια των άλλων, να καταλάβω αν το αντιλαμβάνονται όπως ακριβώς το ονειρευόμουν». 

Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
Tο Modernist στο διατηρητέο κτίριο της Ερμού

Ήταν ξεκάθαρο εξαρχής πως οι πυρηνικοί στόχοι του Modernist ως πρότζεκτ ήταν δύο: η αλυσιδωτή, back to back ανάπτυξη του brand και σε άλλες ενδιαφέρουσες ευρωπαϊκές μητροπόλεις, πάντα σε σύνδεση με την τοπική κοινότητα και δημιουργώντας συνέργειες σε επίπεδο πόλης και γειτονιάς. Ο δεύτερος, σαφώς πιο ποιοτικός, αφορά την περαιτέρω εξέλιξή του ως lifestyle brand. Άλλωστε, από τη γέννησή του προσπαθεί να ξεπεράσει τα στενά όρια του ξενοδοχείου και να μεγαλώσει πέρα και πάνω από αυτό, αναπτύσσοντας κι άλλες διαστάσεις. Και, μολονότι είναι ακόμα στην αρχή, το έχει καταφέρει ήδη ως έναν βαθμό. 

Η συζήτηση αυτόματα περνάει στο Greek Foundation και στο αν σύντομα θα αποκτήσει φυσική οντότητα, εκτός του αμιγώς digital περιβάλλοντος. «Υπάρχουν πολλά σχέδια για το μέλλον του Greek Foundation. Ένα από αυτά είναι και η δημιουργία ενός φυσικού χώρου, στον οποίο θα μπορέσει να αναπτύξει κι άλλες δραστηριότητες και, κυρίως, να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Αντιλαμβάνεται κανείς πολύ διαφορετικά ένα brand όταν υπάρχουν περισσότερα ερεθίσματα και ζει μια εμπειρία σε πραγματικό χώρο και χρόνο».

Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
Η ταράτσα του Modernist

Όταν δεν βρίσκεται σε αεροπλάνο, ο δικός του χώρος παραμένει ο ομφαλός της Θεσσαλονίκης, η Παλιά Παραλία και η ιστορική πολυπολιτισμική γειτονιά των αντιθέσεων και της αιώνιας κομψότητας γύρω από την Αγία Σοφία, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε. 

Βρίσκεται, τελικά, η Θεσσαλονίκη σε booming phase; Και πώς εξελίσσεται μέσα από αυτό;

«Η Θεσσαλονίκη αισθάνομαι πως έχει χάσει τον προσανατολισμό της καθώς και την ιδιαίτερη ταυτότητα που είχε στο παρελθόν, ίσως επειδή δεν κατάφερε ποτέ να την επαναπροσδιορίσει και να κινηθεί σταθερά και με αυτοπεποίθηση προς το μέλλον. Έχει πάντα την τάση να ετεροπροσδιορίζεται και είναι εσωστρεφής. Ταυτόχρονα, βέβαια, υπάρχουν δημιουργικές δυνάμεις που την ωθούν προς τα εμπρός. Ελπίζω αυτές να δυναμώσουν ώστε να γίνουν κυρίαρχες». 

Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
Μια εμπειρία διαμονής είναι πολυσύνθετη και καθορίζεται από αρκετές παραμέτρους. Μία από αυτές είναι το design.
Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
Εκτός από το όμορφο έπιπλο ή τον υψηλής αισθητικής σχεδιασμό του χώρου, όμως, σημασία έχει τελικά η συνολική εμπειρία.
Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
Modernist
Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
Modernist
Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
Modernist
Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
The Greek Foundation. Φωτο: Στέφανος Τσακίρης
Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
The Greek Foundation. Φωτο: Στέφανος Τσακίρης
Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
The Greek Foundation. Φωτο: Στέφανος Τσακίρης
Μοναδική ταυτότητα Facebook Twitter
The Greek Foundation. Φωτο: Στέφανος Τσακίρης

Από την ειδική έκδοση ADM/ LiFO x Design Ambassador/ Archisearch

Το νέο τεύχος της LiFO με το Architecture Design Map: Ειδική έκδοση Θεσσαλονίκη δωρεάν στο σπίτι σας με ένα κλικ.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

helexpo

ADM4/SKG - Thessaloniki Issue / Μαρία Δέδα: «Αρχιτεκτονική δεν σημαίνει ότι εμπνέεσαι και σχεδιάζεις χωρίς τίποτα να σε περιορίζει»

Με αφορμή τρία νέα έργα που θα παρουσιαστούν σύντομα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, η επικεφαλής του Deda & Architects μιλά για τη βιωσιμότητα και την επίτευξή της στην αρχιτεκτονική, για τη σημασία της διαχρονικότητας και της ευελιξία στους χώρους όπου εργαζόμαστε και κατοικούμε, για την τάση των κτιρίων-ορόσημων και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες αρχιτέκτονες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πώς το Europa Minimal Frame κατέκτησε την κορυφή του design με τη σφραγίδα των Red Dot Awards

ADM4/SKG - Thessaloniki Issue / Πώς το Europa Minimal Frame κατέκτησε την κορυφή του design με τη σφραγίδα των Red Dot Awards

H διευθύνουσα σύμβουλος της Europa, Ανούς Κ. Τζιρακιάν, μοιράζεται τη φιλοσοφία στην οποία βασίζεται το κορυφαίο αρχιτεκτονικό σύστημα αλουμινίου της αγοράς, που κατάφερε να ξεχωρίσει σε έναν από τους πιο έγκυρους διαγωνισμούς παγκοσμίως.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR