Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
0

Mε μια χειρονομία που θεωρείται από τις εντυπωσιακότερες στο ντιζάϊν των βιβλίων, ο αυτοδίδακτος καλλιτέχνης Matt Kish παρουσίασε μια  υψηλής αισθητικής εικονογράφηση, σελίδα-σελίδα,  για το βιβλίο του Τζόζεφ Κόνραντ "Η Καρδιά του Σκότους."

Με ένα έργο που σε στοιχειώνει σε κάθε σελίδα, η εικονογράφηση του Kish αναζωογονεί το κλασικό έργο του Κόνραντ που πραγματεύεται διαχρονικά θέματα όπως η φυλή, το φύλο, η εξουσία, τα προνόμια και οι δυϊκότητες της ανθρώπινης ψυχής, ενώ κερδίζει επάξια την θέση του στην σύνοψη The Graphic Canon, Vol. 3.

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Είναι σχεδόν σαν όσο περισσότερο το διαβάζει κανείς να παρασύρεται όλο και πιο βαθιά σε μία σήραγγα, όπου κάθε άλλη επιλογή και μονοπάτι σβήνει κι εξαφανίζεται μέχρι να μείνει μόνο αυτή η φρικτή και κτηνώδης συνάντηση με τον Κούρτζ και τον καθηλωτικό τρόμο των ιδεών του.

Στην εισαγωγή του ο Kish αντιπαραθέτει τα δύο έργα του: "Κάθε εικονογράφος σε κάθε έργο που αναλαμβάνει έχει μια πλειάδα επιλογών. Αναλογιζόμενος πως να προσεγγίσω την Καρδιά του Σκότους έπρεπε να κάνω επιλογές που ούτε μία στιγμή δεν υπήρξαν εύκολες. Εκείνο που με εντυπωσίασε όταν εικονογραφούσα τον Μόμπυ Ντικ ήταν η απεραντοσύνη του έργου του Μέλβιλ. Πρόκειται για ένα τεράστιο βιβλίο το οποίο, αν θελήσουμε να παραφράσουμε τον Γουίτμαν, περιέχει πολλαπλότητες. Αντιφάσκει σε στυλ και τόνο ένδοξα και παράδοξα και ήταν αρκετά ισχυρό ώστε να αποτελέσει όχημα για το όραμα δεκάδων καλλιτεχνών... Ο Μέλβιλ αφήνει χώρο.

 

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Ο Κόνραντ είναι κάτι τελείως διαφορετικό, ιδίως η Καρδιά του Σκότους. Υπάρχει μια τρομακτική αίσθηση κλειστοφοβίας και η συντριπτική μοναδικότητα της ιστορίας. Είναι σχεδόν σαν όσο περισσότερο το διαβάζει κανείς να παρασύρεται όλο και πιο βαθιά σε μία σήραγγα, όπου κάθε άλλη επιλογή και μονοπάτι σβήνει κι εξαφανίζεται μέχρι να μείνει μόνο αυτή η φρικτή και κτηνώδης συνάντηση με τον Κούρτζ και τον καθηλωτικό τρόμο των ιδεών του. Εκεί που ο Μόμπυ Ντικ περιπλανιέται στα περατα της γης και της θάλασσας, η Καρδιά του Σκότους κινείται προς μία κατεύθυνση μόνο κι αυτή είναι τα τάρταρα.

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Όσο κι αν ηταν προφανές ότι δεν θα μπορούσε να αποτελεί εύκολη δουλειά το να πάρει κανείς ένα σημαίνον έργο της λογοτεχνίας και να του εμφυσήσει μια νέα πνοή με τις εικόνες, ωστόσο αυτή η ακατανίκητη έλξη προς τα κάτω αυτής της λογοτεχνικής μαύρης τρύπας, αυτή η σφαίρα στον κρόταφο, πρόβαλλε απαιτήσεις που δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστώ."

 

Ο Kish όμως απάντησε τις απαιτήσεις αυτές με θάρρος, ισορροπώντας ανάμεσα στην τολμηρή δημιουργικότητα και τον σεβασμό για την ευαισθησία του Κόνραντ, παρασύροντας μας μέσα σε αυτή την μαύρη τρύπα με ακατανίκητο μαγνητισμό.

 

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ