Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
0

Mε μια χειρονομία που θεωρείται από τις εντυπωσιακότερες στο ντιζάϊν των βιβλίων, ο αυτοδίδακτος καλλιτέχνης Matt Kish παρουσίασε μια  υψηλής αισθητικής εικονογράφηση, σελίδα-σελίδα,  για το βιβλίο του Τζόζεφ Κόνραντ "Η Καρδιά του Σκότους."

Με ένα έργο που σε στοιχειώνει σε κάθε σελίδα, η εικονογράφηση του Kish αναζωογονεί το κλασικό έργο του Κόνραντ που πραγματεύεται διαχρονικά θέματα όπως η φυλή, το φύλο, η εξουσία, τα προνόμια και οι δυϊκότητες της ανθρώπινης ψυχής, ενώ κερδίζει επάξια την θέση του στην σύνοψη The Graphic Canon, Vol. 3.

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Είναι σχεδόν σαν όσο περισσότερο το διαβάζει κανείς να παρασύρεται όλο και πιο βαθιά σε μία σήραγγα, όπου κάθε άλλη επιλογή και μονοπάτι σβήνει κι εξαφανίζεται μέχρι να μείνει μόνο αυτή η φρικτή και κτηνώδης συνάντηση με τον Κούρτζ και τον καθηλωτικό τρόμο των ιδεών του.

Στην εισαγωγή του ο Kish αντιπαραθέτει τα δύο έργα του: "Κάθε εικονογράφος σε κάθε έργο που αναλαμβάνει έχει μια πλειάδα επιλογών. Αναλογιζόμενος πως να προσεγγίσω την Καρδιά του Σκότους έπρεπε να κάνω επιλογές που ούτε μία στιγμή δεν υπήρξαν εύκολες. Εκείνο που με εντυπωσίασε όταν εικονογραφούσα τον Μόμπυ Ντικ ήταν η απεραντοσύνη του έργου του Μέλβιλ. Πρόκειται για ένα τεράστιο βιβλίο το οποίο, αν θελήσουμε να παραφράσουμε τον Γουίτμαν, περιέχει πολλαπλότητες. Αντιφάσκει σε στυλ και τόνο ένδοξα και παράδοξα και ήταν αρκετά ισχυρό ώστε να αποτελέσει όχημα για το όραμα δεκάδων καλλιτεχνών... Ο Μέλβιλ αφήνει χώρο.

 

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Ο Κόνραντ είναι κάτι τελείως διαφορετικό, ιδίως η Καρδιά του Σκότους. Υπάρχει μια τρομακτική αίσθηση κλειστοφοβίας και η συντριπτική μοναδικότητα της ιστορίας. Είναι σχεδόν σαν όσο περισσότερο το διαβάζει κανείς να παρασύρεται όλο και πιο βαθιά σε μία σήραγγα, όπου κάθε άλλη επιλογή και μονοπάτι σβήνει κι εξαφανίζεται μέχρι να μείνει μόνο αυτή η φρικτή και κτηνώδης συνάντηση με τον Κούρτζ και τον καθηλωτικό τρόμο των ιδεών του. Εκεί που ο Μόμπυ Ντικ περιπλανιέται στα περατα της γης και της θάλασσας, η Καρδιά του Σκότους κινείται προς μία κατεύθυνση μόνο κι αυτή είναι τα τάρταρα.

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Όσο κι αν ηταν προφανές ότι δεν θα μπορούσε να αποτελεί εύκολη δουλειά το να πάρει κανείς ένα σημαίνον έργο της λογοτεχνίας και να του εμφυσήσει μια νέα πνοή με τις εικόνες, ωστόσο αυτή η ακατανίκητη έλξη προς τα κάτω αυτής της λογοτεχνικής μαύρης τρύπας, αυτή η σφαίρα στον κρόταφο, πρόβαλλε απαιτήσεις που δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστώ."

 

Ο Kish όμως απάντησε τις απαιτήσεις αυτές με θάρρος, ισορροπώντας ανάμεσα στην τολμηρή δημιουργικότητα και τον σεβασμό για την ευαισθησία του Κόνραντ, παρασύροντας μας μέσα σε αυτή την μαύρη τρύπα με ακατανίκητο μαγνητισμό.

 

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ