Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
0

Το μακρινό 1939, η παγκόσμια έκθεση εμπορίου «Highways and Horizon's» της General Motors στη Νέα Υόρκη ενθουσίασε τους επισκέπτες χάρη στα οράματα που υπήρχαν τότε για το μέλλον.


Η έκθεση αυτή, που διοργανώθηκε από τον Norman Bel Geddes, ουσιαστικά «προέβλεψε» τα συστήματα μεταφορών της δεκαετία του '60, καθώς πολλά από αυτά πράγματι υλοποιήθηκαν αργότερα.


Μάλιστα, αυτές οι κλεφτές ματιές στο μέλλον περιλάμβαναν και εφευρέσεις που, εκείνη την εποχή, έμοιαζαν σχεδόν μαγικές: γυαλί που λυγίζει, φλας που μιλάει και μεταδίδει την ομιλία πάνω σε μια δέσμη φωτός ή ακόμη και ένα «αυτοκίνητο-φάντασμα», δηλαδή το πρώτο διαφανές αυτοκίνητο κανονικού μεγέθους στην Αμερική.

Μάλιστα, αυτές οι κλεφτές ματιές στο μέλλον περιλάμβαναν και εφευρέσεις που, εκείνη την εποχή, έμοιαζαν σχεδόν μαγικές: γυαλί που λυγίζει, φλας που μιλάει και μεταδίδει την ομιλία πάνω σε μια δέσμη φωτός ή ακόμη και ένα «αυτοκίνητο-φάντασμα», δηλαδή το πρώτο διαφανές αυτοκίνητο κανονικού μεγέθους στην Αμερική.


«Αυτό το διαφανές αυτοκίνητο, το πρώτο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στις Η.Π.Α., δημιουργήθηκε για να αποδείξει ότι ο συμπαγής εσωτερικός του σχεδιασμός μπορεί να συμπληρωθεί και με άλλα χαρακτηριστικά, όπως τα παράθυρα που μπορούν να ανέβουν και να κατέβουν ή τις πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν κανονικά», έγραφε τότε το δελτίο τύπου της έκθεσης.


«Το μόνο υλικό που λείπει είναι η μόνωση που υπάρχει συνήθως στην εσωτερική επιφάνεια, η οποία αντικαθίσταται με ένα νέο υλικό, το συνθετικό πλαστικό». Το σχέδιο πάνω στο οποίο βασίστηκε αυτό το «αυτοκίνητο-φάντασμα» ήταν το τετράθυρο Touring Pontiac Sedan.


Την κατασκευή του είχε αναλάβει η General Motors, σε συνεργασία με την Rohm and Haas, και το κόστος της ανήλθε στα 25.000 δολάρια. Σε αυτό το μοντέλο, το πλεξιγκλάς που χρησιμοποιήθηκε, δημιούργησε ένα ακριβές αντίγραφο που αντικατέστησε το εξωτερικό μέταλλο.

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday


Προκειμένου να έχει μια πιο κομψή εμφάνιση, το δομικό μέταλλο από κάτω είχε το χρώμα του χαλκού, ενώ τα υπόλοιπα υλικά ήταν επιχρυσωμένα. Από την άλλη, ως χρώμα των ελαστικών επιλέχθηκε το άσπρο, προσδίδοντας έτσι μια πιο «αποστειρωμένη» αισθητική.


Ένα χρόνο αργότερα, το 1940, κατασκευάστηκε κι ένα δεύτερο μοντέλο για την έκθεση Golden Gate. Έπειτα, το πρώτο αυτοκίνητο δανείστηκε στο Ινστιτούτο Smithsonian κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ενώ το 2011 δημοπρατήθηκε έναντι 308.000 δολαρίων.


Όπως είναι αναμενόμενο, και τα δύο μοντέλα έχουν εμφανιστεί αρκετές φορές σε διαφημίσεις και περιοδικά, καθώς αποτελούν το τέλειο παράδειγμα για να δείξει κανείς τι συμβαίνει στη διαδικασία παραγωγής ενός αυτοκινήτου.

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday

Με πληροφορίες από Design Boom

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ