Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
0

Το μακρινό 1939, η παγκόσμια έκθεση εμπορίου «Highways and Horizon's» της General Motors στη Νέα Υόρκη ενθουσίασε τους επισκέπτες χάρη στα οράματα που υπήρχαν τότε για το μέλλον.


Η έκθεση αυτή, που διοργανώθηκε από τον Norman Bel Geddes, ουσιαστικά «προέβλεψε» τα συστήματα μεταφορών της δεκαετία του '60, καθώς πολλά από αυτά πράγματι υλοποιήθηκαν αργότερα.


Μάλιστα, αυτές οι κλεφτές ματιές στο μέλλον περιλάμβαναν και εφευρέσεις που, εκείνη την εποχή, έμοιαζαν σχεδόν μαγικές: γυαλί που λυγίζει, φλας που μιλάει και μεταδίδει την ομιλία πάνω σε μια δέσμη φωτός ή ακόμη και ένα «αυτοκίνητο-φάντασμα», δηλαδή το πρώτο διαφανές αυτοκίνητο κανονικού μεγέθους στην Αμερική.

Μάλιστα, αυτές οι κλεφτές ματιές στο μέλλον περιλάμβαναν και εφευρέσεις που, εκείνη την εποχή, έμοιαζαν σχεδόν μαγικές: γυαλί που λυγίζει, φλας που μιλάει και μεταδίδει την ομιλία πάνω σε μια δέσμη φωτός ή ακόμη και ένα «αυτοκίνητο-φάντασμα», δηλαδή το πρώτο διαφανές αυτοκίνητο κανονικού μεγέθους στην Αμερική.


«Αυτό το διαφανές αυτοκίνητο, το πρώτο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στις Η.Π.Α., δημιουργήθηκε για να αποδείξει ότι ο συμπαγής εσωτερικός του σχεδιασμός μπορεί να συμπληρωθεί και με άλλα χαρακτηριστικά, όπως τα παράθυρα που μπορούν να ανέβουν και να κατέβουν ή τις πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν κανονικά», έγραφε τότε το δελτίο τύπου της έκθεσης.


«Το μόνο υλικό που λείπει είναι η μόνωση που υπάρχει συνήθως στην εσωτερική επιφάνεια, η οποία αντικαθίσταται με ένα νέο υλικό, το συνθετικό πλαστικό». Το σχέδιο πάνω στο οποίο βασίστηκε αυτό το «αυτοκίνητο-φάντασμα» ήταν το τετράθυρο Touring Pontiac Sedan.


Την κατασκευή του είχε αναλάβει η General Motors, σε συνεργασία με την Rohm and Haas, και το κόστος της ανήλθε στα 25.000 δολάρια. Σε αυτό το μοντέλο, το πλεξιγκλάς που χρησιμοποιήθηκε, δημιούργησε ένα ακριβές αντίγραφο που αντικατέστησε το εξωτερικό μέταλλο.

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday


Προκειμένου να έχει μια πιο κομψή εμφάνιση, το δομικό μέταλλο από κάτω είχε το χρώμα του χαλκού, ενώ τα υπόλοιπα υλικά ήταν επιχρυσωμένα. Από την άλλη, ως χρώμα των ελαστικών επιλέχθηκε το άσπρο, προσδίδοντας έτσι μια πιο «αποστειρωμένη» αισθητική.


Ένα χρόνο αργότερα, το 1940, κατασκευάστηκε κι ένα δεύτερο μοντέλο για την έκθεση Golden Gate. Έπειτα, το πρώτο αυτοκίνητο δανείστηκε στο Ινστιτούτο Smithsonian κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ενώ το 2011 δημοπρατήθηκε έναντι 308.000 δολαρίων.


Όπως είναι αναμενόμενο, και τα δύο μοντέλα έχουν εμφανιστεί αρκετές φορές σε διαφημίσεις και περιοδικά, καθώς αποτελούν το τέλειο παράδειγμα για να δείξει κανείς τι συμβαίνει στη διαδικασία παραγωγής ενός αυτοκινήτου.

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday

Με πληροφορίες από Design Boom

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ