NEO VIDCAST

Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες

Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
0

Από την Άλκηστη Γεωργίου

Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
Η Χαρά Κατσίκη

 

 

Εικαστικός, γραφίστρια, ενδυματολόγος, visual artist, Dj..

Η Χαρά Κατσίκη μετρά τόσες πολλές ιδιότητες, και κατ' επέκταση άλλους τόσους τρόπους δημιουργικής έκφρασης, που μία συνέντευξη συγκεντρωμένη σε ένα μόνο θέμα ή μία σειρά δημιουργιών της μοιάζει αδύνατη. Κοινώς, δεν ξέρει κανείς τι να την πρωτο-ρωτήσει.


Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.


Η Χαρά Κατσίκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, και από μικρή ήξερε ότι θέλει να γίνει καλλιτέχνης, χωρίς καν να γνωρίζει τι ακριβώς σημαίνει αυτό.
Ξεκίνησε τις σπουδές της στο New York College, στον κλάδο του managment, αλλά αυτο που την κέρδισε ήταν ο χώρος της καλλιτεχνικής δημιουργίας.


Στην δημιουργική της πορεία μέχρι σήμερα έχει λάβει μια σειρά από δεκάδες βραβεία και διακρίσεις, μεταξύ των οποίων τα Swatch Young Illustrator's Award 2010 , ARTIST OF THE YEAR 2011 by Artists&Illustrators Magazine, και MOTION + SOUND Category Award by Art Takes Miami / SCOPE Art Show and See.Me 2012. Από την λίστα δεν θα μπορούσαν φυσικά να λείπουν και τα ελληνικά βραβεία EΒΓΕ και ERMIS AWARDS.

Το έργο της καλύπτει μία γκάμα από κολάζ, illustration, ζωγραφική, και visual arts, αλλά το δικό μας μάτι έμεινε λίγο παραπάνω στην σειρά "Portraits", στην οποία η παλιά Βικτωριανή αισθητική επανασυστήνεται με έντονα φλούο χρώματα, και σουρεαλιστικά GIFs.


Ας γνωρίσουμε καλύτερα την δημιουργό.


Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
Memories - Portraits

-Πώς θα περιέγραφες την εικαστική σου πορεία ως τώρα;
-Αφού εγκατέλειψα το κολλέγιο πήρα κάποια μαθήματα στο χώρο του εφαρμοσμένου σχεδίου, και συγκεκριμένα στο fashion & interior design. Προσπάθησα να τα εφαρμόσω, δουλεύοντας σε ανάλογους τομείς, αλλά γρήγορα συνειδητοποίησα ότι δεν ήταν αυτό ακριβώς που έψαχνα.

Παράλληλα άρχισα να παίζω μουσική σε μικρά κλαμπάκια της Αθήνας για το χαρτζιλίκι. Τότε ήταν που ήρθε στη ζωή μου ο άνθρωπος που μετέπειτα έγινε μέντορας μου στο χώρο της γραφιστικής. Γρήγορα ανακάλυψε το ταλέντο μου στα εικαστικά και με προέτρεψε να ασχοληθώ με αυτόν τον τομέα. Στην γραφιστική βρήκα μια ευρύτερη ελευθερία έκφρασης, αλλά παράλληλα κι έναν περιορισμό έκφρασης, λόγω του μέσου του υπολογιστή.

Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
Collage
Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
Dance me to the end of love - Portraits

-Από πότε ζεις στο Βερολίνο, και πώς προέκυψε η εγκατάσταση σου εκεί;
-Στο Βερολίνο εδρεύω τα τελευταία έξι χρόνια. Όντας στην Αθήνα, κάπου βαθιά μέσα μου ήξερα ότι αυτο που θα με ολοκληρώσει είναι ένα μέσο δημιουργίας με το οποίο θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω και να ξετυλίξω όλες μου τις αισθήσεις, και παράλληλα ένα κατάλληλο περιβάλλον που θα τις ενέπνεε και θα τις ανύψωνε.
Αφού δούλεψα τρία – τέσσερα χρόνια στο χώρο της γραφιστικής και διαφήμισης ως art director, και έχοντας ήδη στο βαλιτσάκι μου κάποιες διακρίσεις, αποφάσισα να κάνω το μεγάλο βήμα. Να ανοίξω τα φτερά μου και να πετάξω μακριά.
Η απόφαση ήρθε πολύ γρήγορα, από την πρώτη κιόλας επίσκεψη μου στο Βερολίνο. Ο αέρας του και μόνο με έκανε να νιώσω ελεύθερη, κι έτσι αποφάσισα να μετακομίσω.

Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
Love is Blind - Portraits
Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
A chair - Portraits

-Τι είναι αυτό που έχεις κερδίσει περισσότερο σαν άνθρωπος αλλά και σαν δημιουργός από την ζωή και την διαμονή σου εκεί;
-Στο Βερολίνο ανακάλυψα το ταλέντο μου στην ζωγραφική. Κάτι το οποίο δεν είχα φανταστεί ούτε στα ποιο τρελά μου όνειρα που ίσως απέρριπτα από φόβο. Ζωγραφίζοντας βρήκα έναν πιο άμεσο τρόπο δημιουργίας και έκφρασης, ο οποίος με βοήθησε να βρω την αληθινή "Χαρά". Και τότε ήταν που συνειδητοποίησα ότι το να δημιουργώ σημαίνει τα πάντα για μένα.

Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
Daydreamer - Portraits
Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
Oh Baby - Portraits

-Ζωγραφική, σχέδιο, γραφιστική, visual arts, ενδυματολογία, animation, μουσική.. Ποιο, ή ποια, είναι τα κοινά που υπάρχουν σε κάθε δημιουργική σου έκφανση;
-Η επιθυμία μου να αγγίξω τις καρδιές των ανθρώπων, και να αφυπνίσω την ευαισθητοποίηση και τη συνείδησή τους.

Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
Scribbler - Portraits

-Πώς θα περιέγραφες εσύ η ίδια το στυλ και το ύφος της δουλειάς σου; Δώσε μας ένα statement του τι σημαίνει δημιουργία για σένα.
-Δημιουργία σημαίνει τα πάντα για μένα. Είναι αυτό που είμαι. Αναδύεται από μέσα μου όπως η ενέργεια που έρχεται μέσα από τη γη σε ένα δέντρο. Είναι η ελευθερία, η έκφραση, η συγκίνηση, η επικοινωνία, η χαρά, η αγάπη, το πάθος, και η δύναμη.
Προέρχεται από την καρδιά και το πνεύμα μου, κι ελπίζω να λαμβάνεται από την καρδιά και το πνεύμα όσων έρχονται σε επαφή μαζί της.

Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
The Dress - Portraits

-Από τι εμπνέεσαι κάθε φορά;
-Τα πάντα με εμπνέουν. Η μητέρα φύση και o απόλυτα χαοτικό κόσμος μας, για μένα, είναι η αστείρευτη πηγή έμπνευσης.
Δύσκολο να το περιγράψω. Είναι σαν να προσπαθείς να περιγράψεις με λέξεις το περίπλοκο σύμπαν που μας περιβάλλει.

Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
The federation of Light - Portraits
Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
There is a sky - Portraits

-Μίλησε μας για την σειρά "Portraits".
-Λατρεύω τις παλιές φωτογραφίες. Ειδικά αυτές από τη Βικτοριανή εποχή. Έχουν κάτι ρομαντικό αλλά και σκοτεινό ταυτόχρονα.
Με μία σχεδόν αυτόματη λήψη μπορώ να τις μετατρέψω σε ένα παράξενο και σουρεαλιστικό κόσμο στον οποίο συγχωνεύονται τα παράνομα voodoo, η προγονική μνήμη, και η προσωπική αποκάλυψη. Τους δίνω και πάλι τη ζωή μέσα από τη φαντασία μου, λειτουργώντας σαν ένα "μέντιουμ".
Αφήνω το χέρι μου να κινείται τυχαία εκφράζοντας το υποσυνείδητο, έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να μπορεί να αποκαλύψει κάτι από την ψυχή μου.
Δεν προσπαθώ πάντα να πω μια ιστορία, ή να δημιουργήσω κάποιο συγκεκριμένο νόημα ή concept. Μερικές φορές, εξετάζοντας βαθύτερα μπορείς να βρεις το δικό σου.

 

-Είσαι και Dj εδώ και πολλά χρόνια. Πώς ξεκίνησε η σχέση σου με την μουσική;
-H σχέση μου με την μουσική ξεκίνησε από πολύ νεαρή ηλικία. Δάσκαλος μου ήταν ο πατέρας μου, που από την ηλικία των δύο ακόμα ετών μου μάθαινε πώς να παίζω ένα δίσκο στο πικάπ!
Λάτρης και ο ίδιος της μουσικής, με εισήγαγε από μωρό στους ταξιδιάρικους και ψυχεδελικούς ήχους των Pink Floyd και Gong.
Κατά τη διάρκεια της εφηβείας μου έγινα μέρος της Αθηναϊκής εναλλακτικής σκηνής, παίζοντας μουσική από χόμπι, επηρεασμένη από τη δεύτερη βρετανική εισβολή στα μέσα της δεκαετίας του 90, ενώ λίγο αργότερα άρχισα να διερευνώ μια ποικιλία από μουσικά στυλ στο χώρο του easy listening. Ζώντας στο Βερολίνο οδηγήθηκα σε μία εντελώς νέα καλλιτεχνική αναγέννηση και αυτό-εξερεύνηση, μέσα από την αναπαραγωγή μουσικής, την κατάρτιση, και τη δημιουργία οπτικοακουστικών τοπίων, και αναμιγνύοντας την Βερολινέζικη ηλεκτρονική επιρροή με Nu Disco, Balearic, Electronica, Deep House, ακόμα και techno.

Η Χαρά Κατσίκη δίνει ζωή σε παλιές Βικτωριανές φωτογραφίες Facebook Twitter
H Χαρά Κατσίκη

-Πώς συνδυάζεις την ιδιότητα της εικαστικού και της Dj; Αν έπρεπε να διαλέξεις ανάμεσα στην μουσική και την τέχνη τι θα διάλεγες;
-Δεν ξεχωρίζω κανένα μέσο έκφρασης. Εξαρτάται από τη διάθεσή μου και από αυτό που θέλω να εκφράσω την συγκεκριμένη στιγμή. Βλέπω τον κόσμο όπως τον καμβά όπου μπορώ να αντλήσω δελεαστικές εικόνες, χρησιμοποιώντας τους ήχους και τα οράματα που η παλέτα της ψυχής μου μπορεί να συνδυάσει.

 

Design
0

NEO VIDCAST

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR