Ένα μουσείο σε σχήμα βότσαλου από τo αρχιτεκτονικό γραφείο της Zaha Hadid Facebook Twitter

Ένα μουσείο σε σχήμα βότσαλου από τo αρχιτεκτονικό γραφείο της Zaha Hadid

0

Το νέο μουσείο επιστημών της Κίνας που θυμίζει βότσαλο θα έχει έκταση 125.000 τετραγωνικά μέτρα και θα περιλαμβάνει έναν συνδυασμό δημόσιων χώρων, γκαλερί και εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων.

Έχει σχεδιαστεί από το γραφείο Zaha Hadid Architects ως ορόσημο για τη νέα Guangming Science City της Σεντσέν – ένα γενικό σχέδιο που αποσκοπεί στην ανάδειξη της πόλης σε κόμβο καινοτομίας.

«Το μουσείο θα είναι ένας βασικός προορισμός για να μάθουμε και να εξερευνήσουμε τη δύναμη της επιστήμης και της τεχνολογίας και να κατανοήσουμε τον αντίκτυπό τους στη ζωή και το μέλλον μας» εξήγησε το γραφείο. «Σε σύνδεση με πανεπιστήμια, σχολεία και κέντρα καινοτομίας σε ολόκληρη την Κίνα, το μουσείο θα αποτελέσει ορόσημο για την περιοχή και θα αναδείξει και θα ενισχύσει την παγκόσμια θέση της Σεντσέν ως κορυφαίου κέντρου καινοτομίας και τεχνολογίας».

Μόλις ολοκληρωθεί, πολλές από τις γκαλερί του μουσείου θα χρησιμοποιηθούν για μόνιμες εκθέσεις, ενώ άλλες θα σχεδιαστούν ώστε να προσαρμόζονται εύκολα σε κάθε απαίτηση.

Το εσωτερικό του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας θα έχει σχήμα U που θα βρίσκεται γύρω από το τεράστιο αίθριο στο κέντρο του. Το σχέδιο αντικατοπτρίζεται εξωτερικά στη λεία μορφή του κτιρίου που θυμίζει βότσαλο και χωρίζεται σε μια σειρά από βεράντες, πλαισιώνοντας έναν μεγάλο γυάλινο τοίχο. Αυτός ο τοίχος είναι η είσοδος του μουσείου και οδηγεί στο αίθριο.

Ένα μουσείο σε σχήμα βότσαλου από τo αρχιτεκτονικό γραφείο της Zaha Hadid Facebook Twitter
© Slashcube

Οι βεράντες και ο γυάλινος τοίχος έχουν τοποθετηθεί στα δυτικά της τοποθεσίας, προσφέροντας θέα στο διπλανό πάρκο. Μεγάλες γυάλινες επιφάνειες θα τοποθετηθούν επίσης κατά μήκος του μουσείου για να προσφέρουν στους περαστικούς τη δυνατότητα να βλέπουν στο εσωτερικό.

Μόλις ολοκληρωθεί, πολλές από τις γκαλερί του μουσείου θα χρησιμοποιηθούν για μόνιμες εκθέσεις, ενώ άλλες θα σχεδιαστούν ώστε να προσαρμόζονται εύκολα σε κάθε απαίτηση.

Αυτό το στοιχείο θα διασφαλίσει τη μακροζωία του μουσείου και θα του επιτρέψει να φιλοξενήσει μια ποικιλία διαφορετικών εκθέσεων, έτσι ώστε οι επισκέπτες να έχουν «μια πλούσια εμπειρία κάθε φορά που το επισκέπτονται».

Ένα μουσείο σε σχήμα βότσαλου από τo αρχιτεκτονικό γραφείο της Zaha Hadid Facebook Twitter
© Slashcube
Ένα μουσείο σε σχήμα βότσαλου από τo αρχιτεκτονικό γραφείο της Zaha Hadid Facebook Twitter
© Slashcube
Ένα μουσείο σε σχήμα βότσαλου από τo αρχιτεκτονικό γραφείο της Zaha Hadid Facebook Twitter
© Slashcube
Ένα μουσείο σε σχήμα βότσαλου από τo αρχιτεκτονικό γραφείο της Zaha Hadid Facebook Twitter
© Slashcube
Ένα μουσείο σε σχήμα βότσαλου από τo αρχιτεκτονικό γραφείο της Zaha Hadid Facebook Twitter
© Zaha Hadid Architects
Ένα μουσείο σε σχήμα βότσαλου από τo αρχιτεκτονικό γραφείο της Zaha Hadid Facebook Twitter
© Slashcube
Ένα μουσείο σε σχήμα βότσαλου από τo αρχιτεκτονικό γραφείο της Zaha Hadid Facebook Twitter
© Brick

Με πληροφορίες από το Dezeen.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR