Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance Facebook Twitter
Ο Τζέιμς Φράνκο και ο Σεθ Ρόγκεν στις Χρυσές Σφαίρες τον Ιανουάριο του 2018, λίγους μήνες πριν δημοσιοποιηθούν οι κατηγορίες εναντίον του πρώτου.
0

ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΓΛΥΚΟΠΙΚΡΟ όταν τελειώνουν οι φιλίες, αλλά ο σχεδόν 25ετής δεσμός μεταξύ των ηθοποιών Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν φαίνεται ότι έληξε με μια νότα περισσότερο πικρή παρά γλυκιά. Η φιλία τους, που αποτυπώθηκε και στην οθόνη σε stoner κωμωδίες όπως το Pineapple Express, το This Is The End και το The Interview, είχε ξεκινήσει από την κοινή τους συμμετοχή στην τηλεοπτική σειρά Freaks and Geeks.

Τα τελευταία χρόνια όμως, ο Φράνκο έχει σχεδόν εξαφανιστεί από την κινηματογραφική παραγωγή μετά τις κατηγορίες που δέχτηκε το 2018 από πρώην φοιτήτριες δραματικής σχολής για σεξουαλική κακοποίηση και εκμεταλλευτική συμπεριφορά. Ο ηθοποιός προχώρησε σε συμβιβασμό με δύο από τις γυναίκες το 2021. Έκτοτε, έχει κρατήσει σχετικά χαμηλό προφίλ, εμφανιζόμενος σε ελάχιστα πρότζεκτ, σε κανένα από τα οποία δεν συμμετείχε ο πρώην κολλητός αλλά και τακτικός συμπρωταγωνιστής του.

Οι δύο ηθοποιοί συναντήθηκαν για πρώτη φορά στα γυρίσματα της κλασικής εφηβικής σειράς Freaks and Geeks το 1999, όταν ο Ρόγκεν ήταν 17 ετών και ο Φράνκο 22. Δεν θα συνεργάζονταν ξανά στενά μέχρι την κυκλοφορία του Pineapple Express το 2008, αν και ο Φράνκο είχε έναν μικρό αλλά χαρακτηριστικό πέρασμα στην κωμωδία Knocked Up του 2007, στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Ρόγκεν. Οι δύο τους θα συμπρωταγωνιστούσαν σε πολλές ταινίες, όπως τα This Is The End, Sausage Party, The Interview και The Disaster Artist. Στο φεστιβάλ SXSW του 2017, ο Ρόγκεν είχε δηλώσει: «Κατά κανόνα, έχω μια ταινία με τον Φράνκο εδώ, σχεδόν κάθε χρόνο».

Όταν ρωτήθηκε αν θεωρούσε τον εαυτό του ένα είδος «συνενόχου» της συμπεριφοράς του Φράνκο, ο Ρόγκεν είπε: «Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι απεχθάνομαι την κακοποίηση και την παρενόχληση και ποτέ δεν θα κάλυπτα ή θα έκρυβα τις πράξεις κάποιου που το κάνει».

Η σχέση τους όμως πάγωσε αμέσως μετά σχεδόν από την κοινή τους υποψηφιότητα στις Χρυσές Σφαίρες για τη δουλειά τους στη σκηνοθεσία και την παραγωγή του The Disaster Artist, όταν ήρθαν στο φως οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο. Πέντε γυναίκες εμφανίστηκαν σε έρευνα των Los Angeles Times και δήλωσαν ότι ο Φράνκο έκανε κατάχρηση της εξουσίας του ως καθηγητής τους στη σχολή κινηματογράφου που ο ίδιος διατηρούσε. Ισχυρίστηκαν ότι τις χειραγωγούσε για να εκτελέσουν σεξουαλικές πράξεις, και, μεταξύ άλλων, φέρεται να αφαίρεσε κάθε «προστατευτική δικλείδα» κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων μιας σκηνής στοματικού σεξ. Ο ηθοποιός θα προχωρούσε σε διακανονισμό της αγωγής για σεξουαλικά ανάρμοστη συμπεριφορά έναντι 2,2 εκατομμυρίων δολαρίων το 2021.

Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance Facebook Twitter
Η σχέση τους όμως πάγωσε αμέσως μετά σχεδόν από την κοινή τους υποψηφιότητα στις Χρυσές Σφαίρες για τη δουλειά τους στη σκηνοθεσία και την παραγωγή του «The Disaster Artist».

Εξαρχής, ο Ρόγκεν παρέμεινε μάλλον ουδέτερος όσον αφορά τα σχόλιά του σχετικά με τις κατηγορίες εναντίον του φίλου του, λέγοντας σε συνέντευξή του στο Vulture το 2018: «Η αλήθεια είναι ότι η δική μου άποψη για το θέμα είναι η λιγότερο σημαντική. Είμαι φίλος του και επίσης είμαι άντρας, στοιχεία που με κάνουν τον τελευταίο άνθρωπο που θα έπρεπε να μιλάει γι' αυτό». Είχε, ωστόσο, πει τότε ότι οι ισχυρισμοί δεν αλλάζουν την προθυμία του να συνεργαστεί με τον Φράνκο στο μέλλον.

Αρκετά χρόνια αργότερα, σε μια πρόσφατη συνέντευξή του στους Sunday Times, ο Ρόγκεν αποκάλυψε ότι οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο άλλαξαν δραματικά τη σχέση τους. Όταν ρωτήθηκε αν θεωρούσε τον εαυτό του ένα είδος «συνενόχου» της συμπεριφοράς του Φράνκο, ο Ρόγκεν είπε: «Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι απεχθάνομαι την κακοποίηση και την παρενόχληση και ποτέ δεν θα κάλυπτα ή θα έκρυβα τις πράξεις κάποιου που το κάνει».

Αναφερόμενος σ’ εκείνη τη συνέντευξη του στο Vulture, συνέχισε: «Έλεγα τότε ότι θα συνεχίσω να συνεργάζομαι με τον Τζέιμς, η αλήθεια όμως είναι ότι δεν το έχω κάνει και δεν σκοπεύω να το κάνω αυτήν τη στιγμή». Μετά τη συνέντευξη του Ρόγκεν, ο Φράνκο δήλωσε στην εκπομπή The Jess Cagle Show: «Αγαπώ τον Σεθ Ρόγκεν. Δούλεψα μαζί του για 20 χρόνια. Δεν είχαμε ούτε έναν καυγά όλο αυτό το διάστημα. Ούτε έναν. Ήταν ο πιο στενός μου φίλος, ο πιο στενός μου συνεργάτης. Αυτό που είπε είναι αλήθεια, δεν δουλεύουμε μαζί αυτήν τη στιγμή και δεν υπάρχει κάποια τέτοια προοπτική για το άμεσο μέλλον. Φυσικά με πληγώνει αυτό, αλλά το κατανοώ».

Ο Φράνκο αποκάλυψε επίσης πόσο δύσκολα ήταν γι' αυτόν τα τελευταία χρόνια. Παρά τη δημόσια ακύρωση, δήλωσε: «Είμαι ευγνώμων που εργάζομαι. Πέρασα από μια δικαστική περιπέτεια και κατά τη διάρκεια της δεν μπορούσα να δουλέψω». Και συνέχισε: «Μέχρι, ας πούμε, τα τελευταία οκτώ χρόνια [πριν από τη διακοπή] είχα μια πολύ καλή καριέρα. Αλλά ήταν πολύ δύσκολο για μένα να την απολαύσω». Ο ηθοποιός δεν βλέπει την αποπομπή του από το Χόλιγουντ απαραίτητα ως κάτι αρνητικό: «Είναι αυτό που είναι. Ειλικρινά το έχω ξεπεράσει. Το ζήτημα αντιμετωπίστηκε και έπρεπε να αλλάξω. Αυτό ήταν λοιπόν, τελείωσε. Οπότε, προσπαθώ να προχωρήσω παρακάτω».

«Το να σου λένε ότι είσαι κακός είναι οδυνηρό», συνέχισε. Αλλά τελικά, ήταν αυτό που χρειαζόμουν για να σταματήσω να ακολουθώ τον δρόμο που είχα πάρει». Νηφάλιος πλέον, ο Φράνκο δηλώνει ότι έχει επαναπροσδιορίσει τη ζωή του. Αλλά δεν έχει πλέον επαφή με τον Ρόγκεν. «Όχι, δεν έχω μιλήσει με τον Σεθ. Τον αγαπώ, περάσαμε 20 υπέροχα χρόνια μαζί, αλλά μάλλον η σχέση μας δυστυχώς τελείωσε. Και όχι επειδή δεν προσπάθησα. Του έχω πει πολλές φορές πόσα πολλά σήμαινε για μένα».

Με στοιχεία από Salon

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και Kalamata Short Docs Film Festival 

Οθόνες / 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ένα πλούσιο κινηματογραφικό δωδεκαήμερο

Η Καλαμάτα και άλλες δεκατρείς πόλεις της Πελοποννήσου έγιναν σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξαν και αφορμές για προβληματισμό, όχι μόνο αναφορικά με την έβδομη τέχνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

The Review / Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο Βασίλης Λούρας σχολιάζουν το πολυαναμενόμενο biopic «Maria», την ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί, τις ιστορικές ανακρίβειες και το αν τελικά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για την πολύπαθη divina.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

Πολιτισμός / Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

«Ο χαρακτηρισμός της ταινίας ως "πολύ προκλητικής" από τις αρχές της Τουρκίας δεν είναι τίποτα περισσότερο από απροκάλυπτη ομοφοβία» τόνισε ο σκηνοθέτης του Queer
LIFO NEWSROOM
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Οθόνες / «Είδα το "Nymphomaniac" σαν φεμινιστικό ύμνο»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Νικίτα Μιχάλκοφ, Ανιές Βαρντά, Μπέργκμαν, αλλά και «Love Story», «Against all odds»: Η σχέση της δημοσιογράφου Τζούλης Αγοράκη με το σινεμά εδραιώθηκε μέσα από πολύ διαφορετικές μεταξύ τους ταινίες.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Οθόνες / «The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Η νέα ρομαντική σειρά του Cinobo βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τριλογίας «Before», του «Normal People» και του «One Day». Δανειζόμενη το αφηγηματικό εύρημα του τελευταίου, καταγράφει τις Πρωτοχρονιές ενός ζευγαριού και μαζί τους τις δυσκολίες μα και τη γοητεία των πρώτων -άντα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Pulp Fiction / Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Τελευταία υποδύθηκε μια πορνοστάρ, την αδερφή της Κάλλας, και σκηνοθέτησε μια σειρά βασισμένη σε ένα «σκανδαλώδες» βιβλίο. Η Ελληνοϊταλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτις βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ