Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance Facebook Twitter
Ο Τζέιμς Φράνκο και ο Σεθ Ρόγκεν στις Χρυσές Σφαίρες τον Ιανουάριο του 2018, λίγους μήνες πριν δημοσιοποιηθούν οι κατηγορίες εναντίον του πρώτου.
0

ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΓΛΥΚΟΠΙΚΡΟ όταν τελειώνουν οι φιλίες, αλλά ο σχεδόν 25ετής δεσμός μεταξύ των ηθοποιών Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν φαίνεται ότι έληξε με μια νότα περισσότερο πικρή παρά γλυκιά. Η φιλία τους, που αποτυπώθηκε και στην οθόνη σε stoner κωμωδίες όπως το Pineapple Express, το This Is The End και το The Interview, είχε ξεκινήσει από την κοινή τους συμμετοχή στην τηλεοπτική σειρά Freaks and Geeks.

Τα τελευταία χρόνια όμως, ο Φράνκο έχει σχεδόν εξαφανιστεί από την κινηματογραφική παραγωγή μετά τις κατηγορίες που δέχτηκε το 2018 από πρώην φοιτήτριες δραματικής σχολής για σεξουαλική κακοποίηση και εκμεταλλευτική συμπεριφορά. Ο ηθοποιός προχώρησε σε συμβιβασμό με δύο από τις γυναίκες το 2021. Έκτοτε, έχει κρατήσει σχετικά χαμηλό προφίλ, εμφανιζόμενος σε ελάχιστα πρότζεκτ, σε κανένα από τα οποία δεν συμμετείχε ο πρώην κολλητός αλλά και τακτικός συμπρωταγωνιστής του.

Οι δύο ηθοποιοί συναντήθηκαν για πρώτη φορά στα γυρίσματα της κλασικής εφηβικής σειράς Freaks and Geeks το 1999, όταν ο Ρόγκεν ήταν 17 ετών και ο Φράνκο 22. Δεν θα συνεργάζονταν ξανά στενά μέχρι την κυκλοφορία του Pineapple Express το 2008, αν και ο Φράνκο είχε έναν μικρό αλλά χαρακτηριστικό πέρασμα στην κωμωδία Knocked Up του 2007, στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Ρόγκεν. Οι δύο τους θα συμπρωταγωνιστούσαν σε πολλές ταινίες, όπως τα This Is The End, Sausage Party, The Interview και The Disaster Artist. Στο φεστιβάλ SXSW του 2017, ο Ρόγκεν είχε δηλώσει: «Κατά κανόνα, έχω μια ταινία με τον Φράνκο εδώ, σχεδόν κάθε χρόνο».

Όταν ρωτήθηκε αν θεωρούσε τον εαυτό του ένα είδος «συνενόχου» της συμπεριφοράς του Φράνκο, ο Ρόγκεν είπε: «Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι απεχθάνομαι την κακοποίηση και την παρενόχληση και ποτέ δεν θα κάλυπτα ή θα έκρυβα τις πράξεις κάποιου που το κάνει».

Η σχέση τους όμως πάγωσε αμέσως μετά σχεδόν από την κοινή τους υποψηφιότητα στις Χρυσές Σφαίρες για τη δουλειά τους στη σκηνοθεσία και την παραγωγή του The Disaster Artist, όταν ήρθαν στο φως οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο. Πέντε γυναίκες εμφανίστηκαν σε έρευνα των Los Angeles Times και δήλωσαν ότι ο Φράνκο έκανε κατάχρηση της εξουσίας του ως καθηγητής τους στη σχολή κινηματογράφου που ο ίδιος διατηρούσε. Ισχυρίστηκαν ότι τις χειραγωγούσε για να εκτελέσουν σεξουαλικές πράξεις, και, μεταξύ άλλων, φέρεται να αφαίρεσε κάθε «προστατευτική δικλείδα» κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων μιας σκηνής στοματικού σεξ. Ο ηθοποιός θα προχωρούσε σε διακανονισμό της αγωγής για σεξουαλικά ανάρμοστη συμπεριφορά έναντι 2,2 εκατομμυρίων δολαρίων το 2021.

Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance Facebook Twitter
Η σχέση τους όμως πάγωσε αμέσως μετά σχεδόν από την κοινή τους υποψηφιότητα στις Χρυσές Σφαίρες για τη δουλειά τους στη σκηνοθεσία και την παραγωγή του «The Disaster Artist».

Εξαρχής, ο Ρόγκεν παρέμεινε μάλλον ουδέτερος όσον αφορά τα σχόλιά του σχετικά με τις κατηγορίες εναντίον του φίλου του, λέγοντας σε συνέντευξή του στο Vulture το 2018: «Η αλήθεια είναι ότι η δική μου άποψη για το θέμα είναι η λιγότερο σημαντική. Είμαι φίλος του και επίσης είμαι άντρας, στοιχεία που με κάνουν τον τελευταίο άνθρωπο που θα έπρεπε να μιλάει γι' αυτό». Είχε, ωστόσο, πει τότε ότι οι ισχυρισμοί δεν αλλάζουν την προθυμία του να συνεργαστεί με τον Φράνκο στο μέλλον.

Αρκετά χρόνια αργότερα, σε μια πρόσφατη συνέντευξή του στους Sunday Times, ο Ρόγκεν αποκάλυψε ότι οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο άλλαξαν δραματικά τη σχέση τους. Όταν ρωτήθηκε αν θεωρούσε τον εαυτό του ένα είδος «συνενόχου» της συμπεριφοράς του Φράνκο, ο Ρόγκεν είπε: «Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι απεχθάνομαι την κακοποίηση και την παρενόχληση και ποτέ δεν θα κάλυπτα ή θα έκρυβα τις πράξεις κάποιου που το κάνει».

Αναφερόμενος σ’ εκείνη τη συνέντευξη του στο Vulture, συνέχισε: «Έλεγα τότε ότι θα συνεχίσω να συνεργάζομαι με τον Τζέιμς, η αλήθεια όμως είναι ότι δεν το έχω κάνει και δεν σκοπεύω να το κάνω αυτήν τη στιγμή». Μετά τη συνέντευξη του Ρόγκεν, ο Φράνκο δήλωσε στην εκπομπή The Jess Cagle Show: «Αγαπώ τον Σεθ Ρόγκεν. Δούλεψα μαζί του για 20 χρόνια. Δεν είχαμε ούτε έναν καυγά όλο αυτό το διάστημα. Ούτε έναν. Ήταν ο πιο στενός μου φίλος, ο πιο στενός μου συνεργάτης. Αυτό που είπε είναι αλήθεια, δεν δουλεύουμε μαζί αυτήν τη στιγμή και δεν υπάρχει κάποια τέτοια προοπτική για το άμεσο μέλλον. Φυσικά με πληγώνει αυτό, αλλά το κατανοώ».

Ο Φράνκο αποκάλυψε επίσης πόσο δύσκολα ήταν γι' αυτόν τα τελευταία χρόνια. Παρά τη δημόσια ακύρωση, δήλωσε: «Είμαι ευγνώμων που εργάζομαι. Πέρασα από μια δικαστική περιπέτεια και κατά τη διάρκεια της δεν μπορούσα να δουλέψω». Και συνέχισε: «Μέχρι, ας πούμε, τα τελευταία οκτώ χρόνια [πριν από τη διακοπή] είχα μια πολύ καλή καριέρα. Αλλά ήταν πολύ δύσκολο για μένα να την απολαύσω». Ο ηθοποιός δεν βλέπει την αποπομπή του από το Χόλιγουντ απαραίτητα ως κάτι αρνητικό: «Είναι αυτό που είναι. Ειλικρινά το έχω ξεπεράσει. Το ζήτημα αντιμετωπίστηκε και έπρεπε να αλλάξω. Αυτό ήταν λοιπόν, τελείωσε. Οπότε, προσπαθώ να προχωρήσω παρακάτω».

«Το να σου λένε ότι είσαι κακός είναι οδυνηρό», συνέχισε. Αλλά τελικά, ήταν αυτό που χρειαζόμουν για να σταματήσω να ακολουθώ τον δρόμο που είχα πάρει». Νηφάλιος πλέον, ο Φράνκο δηλώνει ότι έχει επαναπροσδιορίσει τη ζωή του. Αλλά δεν έχει πλέον επαφή με τον Ρόγκεν. «Όχι, δεν έχω μιλήσει με τον Σεθ. Τον αγαπώ, περάσαμε 20 υπέροχα χρόνια μαζί, αλλά μάλλον η σχέση μας δυστυχώς τελείωσε. Και όχι επειδή δεν προσπάθησα. Του έχω πει πολλές φορές πόσα πολλά σήμαινε για μένα».

Με στοιχεία από Salon

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ