«Τulsa King»: Χωράει ο Σταλόνε στην τηλεόραση;

tulsa king Facebook Twitter
Δεν θα μπορούσες ποτέ να φανταστείς στα '90s ότι θα ερχόταν η στιγμή που ο Σταλόνε, ένας κατεξοχήν κινηματογραφικός σταρ, θα πρωταγωνιστούσε σε τηλεοπτική σειρά.
0

Αν στις αρχές των '90s έλεγες σε κάποιον ότι τρεις δεκαετίες μετά θα γραφόταν σε κριτική η φράση «ο Σταλόνε σώζει τη σειρά με τη χαρισματική παρουσία του», θα σου απαντούσε να πας να κοιταχτείς. Κι όμως, από την εποχή που τα Χρυσά Βατόμουρα, τα οποία τότε τα κινηματογραφικά sites λογάριαζαν για θεσμό, τον πυροβολούσαν με υποψηφιότητες μέχρι σήμερα κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι.

Χάρη στον «Ρόκι» του, αυτό το work in progress που πάντα ήταν εκεί και καθρέφτιζε το στάδιο που βρισκόταν ως καλλιτέχνης και ως άνθρωπος, και χάρη στην εμπιστοσύνη που έδειξε στον Ράιαν Κούγκλερ, ο οποίος με το «Creed» τον οδήγησε ξανά στα Όσκαρ, ο Σλάι γνώρισε τα τελευταία χρόνια ένα κύμα επανεκτίμησης. Βοήθησε, βέβαια, και το γεγονός ότι πλέον ωρίμασαν και γράφουν οι κριτικοί που μεγάλωσαν μαζί του, υπάρχει ένας συναισθηματικός δεσμός με την εικόνα του, που απουσίαζε από παλιότερες γενιές κριτικής.

Το άλλο που δεν θα μπορούσες ποτέ να φανταστείς στα '90s είναι ότι θα ερχόταν η στιγμή που ο Σταλόνε, ένας κατεξοχήν κινηματογραφικός σταρ, θα πρωταγωνιστούσε σε τηλεοπτική σειρά.

Αλλάζουν όμως οι καιροί, αυτό το κάστρο έχει πέσει προ πολλού, λίγοι αντιστέκονται στη γοητεία μιας πρωταγωνιστικής εμφάνισης σε σειρά – ο Τομ Κρουζ, ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, ο Ρόμπερτ ντε Νίρο, η Σκάρλετ Γιόχανσον, η Αντζελίνα Τζολί, η Νάταλι Πόρτμαν, ο Μπραντ Πιτ και ο Ματ Ντέιμον είναι μερικοί από αυτούς.

Για να ευχαριστηθείς τη σειρά, χρειάζεται να παραβλέψεις τον απροκάλυπτο αμοραλισμό της –μόνιμο ζήτημα της μισής και βάλε γκανγκστερικής μυθοπλασίας– και να χαμηλώσεις τις προσδοκίες σου.

Για το πρώτο του πρωταγωνιστικό τηλεοπτικό όχημα ο Σταλόνε εμπιστεύεται τον Τέιλορ Σέρινταν, σεναριογράφο που προσπαθεί να κρατήσει στην κινηματογραφική και τηλεοπτική επικαιρότητα τα κλασικά είδη και την αίσθηση του ενήλικου σινεμά των '70s.

Στην τηλεόραση το «Yellowstone» του, μια σειρά γουέστερν με τον Κέβιν Κόστνερ, ήταν τόσο επιτυχημένο, που γέννησε δύο spin-offs, το «1883», όπου εμφανίστηκε ο Τομ Χανκς, και το «1923», όπου θα πρωταγωνιστήσουν η Έλεν Μίρεν και ο Χάρισον Φορντ – άλλος ένας αμιγώς κινηματογραφικός σταρ που δραστηριοποιείται για πρώτη φορά στο format της σειράς. 

«Τulsa King»: O Σταλόνε το καταδιασκεδάζει ως γκάνγκστερ στη σειρά της Cosmote TV Facebook Twitter
Ο Tέιλορ Σέρινταν μοιάζει, τουλάχιστον σε αρχικό επίπεδο, να έχει δώσει σε σεναριογράφους και σκηνοθέτες την εντολή για αβαρές θέαμα που μάλλον δεν έχει την απαίτηση να το πάρεις πολύ στα σοβαρά.

Aν και έχουμε συνδυάσει το όνομα του Τέιλορ Σέρινταν με σοβαρή και στιβαρή μυθοπλασία, πολιτικά φορτισμένη και κοινωνικά ενσυνείδητη, το «Tulsa King» είναι μια περίπτωση πιο ελαφριάς ψυχαγωγίας.

Στη σειρά ο Σταλόνε υποδύεται έναν capo της μαφίας που περνά 25 χρόνια στη φυλακή, χωρίς να βγάλει άχνα, αποφυλακίζεται και ζητά την ανταμοιβή του από το μεγάλο αφεντικό, για να λάβει αντ’ αυτής «εξορία» στην Τάλσα, μια αμερικανική κωμόπολη στη μέση του πουθενά, όπου αποστέλλεται για να χτίσει την «αυτοκρατορία» του. Μακριά από τραυματισμένους ήρωες που μας έχει συνηθίσει, αλλά αξιοποιώντας στο έπακρο το εκτόπισμα και το ειδικό βάρος που φέρει η Εικόνα του, ο Σταλόνε το καταδιασκεδάζει (κι εμείς μαζί του), προσπαθώντας να επιβάλει τον νόμο του στην Τάλσα με τη δύναμη της πειθούς και της γροθιάς του και φτύνοντας τις σπαρταριστές ατάκες που έγραψαν γι’ αυτόν οι σεναριογράφοι προς πάσα κατεύθυνση.

Είναι αυτό που θα λέγαμε tour de force εμφάνιση, αν δεν έμοιαζε να βγαίνει τόσο αβίαστα, με μια «δροσερότητα» (σ.σ. απόδοση του coolness) επίκτητη, με τη σιγουριά ενός ανθρώπου που ξέρει να παίζει με τον φακό και έχει κατακτήσει πια το ένστικτο του κωμικού (συγ)χρονισμού – εμφανής η διαφορά από το «Δυο γυναίκες, τρεις βαλίτσες κι εγώ» (Oscar, 1991) του Τζον Λάντις, την ημιαποτυχημένη απόπειρά του στο μπουλβάρ(!), όπου υποδυόταν επίσης έναν γκάνγκστερ.

«Τulsa King»: O Σταλόνε το καταδιασκεδάζει ως γκάνγκστερ στη σειρά της Cosmote TV Facebook Twitter
Στη σειρά ο Σταλόνε υποδύεται έναν capo της μαφίας που περνά 25 χρόνια στη φυλακή χωρίς να βγάλει άχνα, αποφυλακίζεται και ζητά την ανταμοιβή του από το μεγάλο αφεντικό, για να λάβει αντ’ αυτής «εξορία» στην Τάλσα, μια αμερικανική κωμόπολη στη μέση του πουθενά, όπου αποστέλλεται για να χτίσει την «αυτοκρατορία» του.

Για να ευχαριστηθείς τη σειρά, χρειάζεται να παραβλέψεις τον απροκάλυπτο αμοραλισμό της –μόνιμο ζήτημα της μισής και βάλε γκανγκστερικής μυθοπλασίας– και να χαμηλώσεις τις προσδοκίες σου.

Όσοι έχουν στον μυαλό τους τον Σέρινταν του «Sicario», του «Wind River» και του «Υellowstone», ίσως εκπλαγούν από τον εύθυμο χαρακτήρα των δύο πρώτων επεισοδίων. Ο Σέρινταν μοιάζει, τουλάχιστον σε αρχικό επίπεδο, να έχει δώσει σε σεναριογράφους και σκηνοθέτες την εντολή για αβαρές θέαμα που μάλλον δεν έχει την απαίτηση να το πάρεις πολύ στα σοβαρά.

Κι αν δεν μας ακούτε τελείως βέβαιους είναι επειδή το φινάλε του δεύτερου επεισοδίου κλείνει με μια δραματική σκηνή που εντείνει τη δραματικότητά της, αξιοποιώντας ένα σεναριακό εύρημα που είχε συστηθεί νωρίτερα –δεν κάνει να γράψουμε περισσότερα– και από τη θέα ενός σκληρού της οθόνης που «σπάει» και εξομολογείται τις αμαρτίες του δακρυσμένος, κάτι που, έξω από την παράλληλη φιλμογραφία του «Ρόκι», σπάνια έχουμε δει να συμβαίνει. 

Αν αυτό θα σημάνει μια σοβαρότερη στροφή της σειράς στη συνέχεια δεν το γνωρίζουμε. Ακόμα κι αν συνεχίσει στο ίδιο ευφορικό μήκος κύματος, δεν θα αφήσει παραπονεμένους όσους ψάχνουν μια ανώδυνη, πλην προσεγμένη σειρά για να ροκανίσουν τον χρόνο τους.

Θεατές νεότεροι στο κόλπο δε ίσως να απορήσουν γιατί αυτός ο «χαρισματικός τύπος» που εμφανίζεται στο πανί και γεμίζει έτσι το κάδρο και εκφέρει με τόση πλάκα τις ατάκες του κάποτε ήταν για μια μερίδα του κοινού, της κριτικής και της βιομηχανίας ο περίγελος της υποκριτικής. 

Η σειρά «Τulsa King» προβάλλεται στην Cosmote TV

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπάρχει ακόμα η έννοια του movie star;

Οθόνες / Υπάρχει ακόμα η έννοια του movie star;

Με αφορμή τις ήπια αφοριστικές δηλώσεις του Κουέντιν Ταραντίνο και τον επαναπροσδιορισμό ταπεινότητας της Τζένιφερ Λόρενς, η βιομηχανία ψάχνει πάντα ελκυστικά πρόσωπα για να ταΐσει τις πανάκριβες συνταγές της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ