ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Top Boy: Μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα

Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Ο τρίτο κύκλος του Top Boy είναι γεμάτος ξεκαθαρίσματα, αναμετρήσεις και ηθικά διλήμματα, με τους δύο κεντρικούς στεγνούς από αισθήματα, με όλους τους ηθοποιούς καλύτερους από ποτέ.
Audio ΑΚΟΥΣΕ ΤΟ
0

Η δεύτερη σεζόν του «Top Boy» είχε κλείσει συγκλονιστικά, με τον Σάλι να δολοφονεί τον Τζέιμι μπροστά στα μάτια των δύο μικρότερων αδελφών του. Ήταν το τέλος του εκκολαπτόμενου «top boy» που είχε τα φόντα να διαδεχτεί τον Σάλι και τον Ντουσέν στην ιεραρχία της τοπικής μαφίας και να κυριαρχήσει στις πιάτσες του Σάμερχαουζ, του συγκροτήματος κατοικιών στο Λονδίνο όπου ζουν κυρίως ξένοι και άνθρωποι που παίρνουν επιδόματα από την πρόνοια. Το Σάμερχαουζ, που δεν υπάρχει στ' αλήθεια, θα μπορούσε να είναι το Κίνγκστον, το Southwark ή το Croydon, περιοχές με μεγάλο ποσοστό πληθυσμού μαύρων.

Στο τελευταίο επεισόδιο, το Σάμερχαουζ μπορεί να είχε σωθεί προσωρινά από την κατεδάφιση, αλλά υπέφερε από τη μάστιγα των ναρκωτικών, τη διεφθαρμένη αστυνομία και το απάνθρωπο υπουργείο Εσωτερικών που μετά το Brexit άρχισε να απελαύνει όσους ξένους δεν είχαν γεννηθεί στην Βρετανία. Ο μικρός αδελφός του Τζέιμι, ο Στέφαν, χάνει, εκτός από τον αδελφό του, και τον καλύτερό του φίλο, τον συνομήλικό του Ats, που δολοφονείται επίσης βάναυσα.

Οι απώλειες είναι οδυνηρές για όλους και ο τρίτος και τελευταίος κύκλος ξεκινάει με τους ήρωες να προσπαθούν να μαζέψουν τα κομμάτια τους.

Οι απώλειες είναι οδυνηρές για όλους και ο τρίτος και τελευταίος κύκλος ξεκινάει με τους ήρωες να προσπαθούν να μαζέψουν τα κομμάτια τους. Ο ανήλικος Στέφαν πάει σε ανάδοχη οικογένεια και πενθεί τον θάνατο του αδελφού του, η Λορίν έχει γεννήσει τον γιο της, αλλά δεν μπορεί να βρει σε τίποτα χαρά και προσπαθεί να γλιτώσει από τις Ερινύες, καταφεύγοντας στα σκληρά ναρκωτικά (στο τέλος του προηγούμενου κύκλου μαχαιρώνει μέχρι θανάτου τον δυνάστη της και πατέρα του γιου της, με τον οποίο έχει μια σχέση εξάρτησης), η Τζακ ανακαλύπτει τον εθισμό της αδελφής της και κάνει ό,τι μπορεί για τη βοηθήσει να τον ξεπεράσει. Είναι κι αυτή υπεύθυνη για την κατάστασή της, γιατί η Λορίν προμηθεύεται την ηρωίνη από τα βαποράκια της Τζακ.

Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Οι απώλειες είναι οδυνηρές για όλους και ο τρίτος και τελευταίος κύκλος ξεκινάει από κει που τελειώνει ο δεύτερος, με τους ήρωες να προσπαθούν να μαζέψουν τα κομμάτια τους.

Η μοίρα των πρωταγωνιστών, που πλέον βρίσκονται στην τελική ευθεία για την οριστική αναμέτρηση, είναι προκαθορισμένη: είναι αναμενόμενο ότι ένας μόνο μπορεί να επικρατήσει, να γίνει ο top boy, αλλά το φινάλε της σειράς ήταν τόσο σκληρό και απρόβλεπτο, που προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Daily Mail», υπήρξαν πολλοί που ζητούσαν να παραιτηθούν οι σεναριογράφοι της σειράς ή να ξαναγυριστεί το φινάλε. Σημασία έχει ότι ο τρίτος κύκλος προκάλεσε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον στη Βρετανία, που μέσα σε δύο μέρες έγινε δύο φορές θέμα στην «Guardian». Αξίζει να σημειωθεί ότι η σειρά συγκρίνεται με το «Wire» και χαρακτηρίζεται ως «η καλύτερη σειρά του 21ου αιώνα στη Βρετανία» – η πρώτη περίοδος εμφανίστηκε το 2011 και ολοκληρώθηκε το 2013.

Ο Ντουσέν και ο Σάλι έχουν αποκτηνωθεί, εξολοθρεύοντας όλους τους αντιπάλους τους, και έχοντας χάσει κάθε ίχνος ανθρωπιάς, το μόνο που τους ενδιαφέρει πια είναι το χρήμα και η κυριαρχία στις πιάτσες ναρκωτικών. Ξέρουν επίσης ότι είναι αδύνατο πλέον να συνυπάρξουν, είναι δύσκολο να συνεργαστούν – δεν υπάρχει χώρος στο Σάμερχαουζ για τους δύο. Ο Σάλι ζητάει από τον Ντουσέν να αποσυρθεί κι ο Ντουσέν κάνει σχέδια με τη σύντροφό του να ανοίξουν μια σειρά από ινστιτούτα αισθητικής.

Υπόσχεται στη Σέλι να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα, ξεφεύγοντας παράλληλα από την παρανομία, αλλά οι άνθρωποι στους οποίους έχει επενδύσει τα «βρόμικα» χρήματά του εξαφανίζονται και τον αφήνουν απένταρο. Κι ενώ έχει καταστραφεί οικονομικά, χάνει και τη Σέλι, που τον εγκαταλείπει γιατί βλέπει ότι δεν μπορεί να ξεκολλήσει από τον μόνο κόσμο που γνωρίζει, αυτόν του εγκλήματος.

Ο Σάλι δείχνει να είναι πια ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού, μέχρι που η ιρλανδική μαφία τού κλέβει το φορτίο των ναρκωτικών που περιμένει και αναγκάζεται να συνεργαστεί μαζί τους, χάνοντας την κυριαρχία. Ζητάει τη βοήθεια του Ντουσέν που δεν μπορεί να αρνηθεί, γιατί χρειάζεται τα λεφτά. Συνεργάζονται για να βγάλουν από τη μέση τους Ιρλανδούς, το καταφέρνουν, αλλά εξαφανίζεται το φορτίο των ναρκωτικών από το σπίτι όπου το κρύβουν. 

Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Υπάρχουν κριτικές που συγκρίνουν το «Top Boy» με το «Sopranos», είναι και τα δύο σειρές που δείχνουν με τρόπο συναρπαστικό έναν κόσμο διαφθοράς, ακραία βίαιο, όπου αν σταματήσεις να αγωνίζεσαι, έχεις πεθάνει.

Στο μεταξύ, το Σάμερχαουζ βράζει. Κάποια στιγμή που επιχειρούν να συλλάβουν τον Κίερον για να τον εκπατρίσουν (είχε έρθει όταν ήταν μερικών μηνών με τη μητέρα του από την Αφρική και έχει ζήσει στο Λονδίνο όλη του τη ζωή) ξεσηκώνεται η γειτονιά και δεν αφήνουν να μετακινηθεί το αυτοκίνητο που τον μεταφέρει. Η διαμαρτυρία παίρνει τέτοιες διαστάσεις που η αστυνομία αναγκάζεται να τον αφήσει ελεύθερο.

Τις επόμενες μέρες οι κρατικοί υπάλληλοι συλλαμβάνουν ξένους για να τους στείλουν πίσω στην πατρίδα τους (την οποία έχουν εγκαταλείψει εδώ και πολλά χρόνια ή δεν την έχουν γνωρίσει ποτέ) και οι διαμαρτυρίες πυκνώνουν. Δεν διαμαρτύρονται μόνο οι ξένοι αλλά και οι φτωχοί Άγγλοι που βλέπουν ότι χάνουν τα σπίτια τους ή απειλούνται με έξωση. Όταν ένα περιπολικό χτυπάει ένα κοριτσάκι η διαμαρτυρία γίνεται πόλεμος που θυμίζει τα πρόσφατα επεισόδια στα προάστια του Παρισιού ή της Γλασκώβης το 2021.

Σε αυτό το εκρηκτικό περιβάλλον οι τραγωδίες ακολουθούν η μία την άλλη. Η Τζακ χάνει την αδελφή της από υπερβολική δόση και γίνεται αναγκαστικά κηδεμόνας του μερικών μηνών ανιψιού της, η σύντροφός της την πιέζει να αλλάξει ζωή, και όταν συνειδητοποιεί ότι είναι υπεύθυνη για την καταστροφή πολλών ανθρώπων κάνει κάτι εξωφρενικό: όσο είναι διαλυμένη και θρηνεί, κλέβει από το σπίτι όπου κρύβει ο Σάλι τα ναρκωτικά ολόκληρο το φορτίο. Όχι για να το πουλήσει, όπως έκανε μέχρι τότε, αλλά για να το ξεφορτωθεί, να μην υπάρξουν άλλοι θάνατοι, να μην υποφέρουν άλλα παιδιά, να μη βρει άλλο κακό τους ανθρώπους του Σάμερχαουζ.

Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Σε αυτό το εκρηκτικό περιβάλλον οι τραγωδίες ακολουθούν η μία την άλλη.

Η πιο αισιόδοξη ιστορία απ’ όλες είναι του Στέφαν, του έφηβου αδελφού του Τζέιμι, που μπαίνει στη συμμορία του αδερφού του και εισχωρεί στον κόσμο από τον οποίο εκείνος τον κρατούσε μακριά, αλλά με κάποιον τρόπο σώζεται, γιατί ερωτεύεται και αυτό τον απορροφά σχεδόν ολοκληρωτικά, έχοντας όμως παράλληλα να αντιμετωπίσει τον σκληρό κόσμο του Σάμερχαουζ. Η μεγαλύτερή του πάλη, ωστόσο, είναι με τον εαυτό του, γιατί ξέρει ποιος είναι ο δολοφόνος του αδελφού του και θέλει να τον εκδικηθεί.

Όταν ο Ντουσέν καταλαβαίνει ότι τα λεφτά του έχουν χαθεί οριστικά, σκοτώνει τον άνθρωπο που είχε μεσολαβήσει για να τα επενδύσει στο real estate, αφήνει όμως αποτυπώματα που οδηγούν την αστυνομία στα ίχνη του. Ο μόνος τρόπος για να ξεφύγει είναι να φυγαδευτεί με τη βοήθεια ενός Ινδού στην Τουρκία, πληρώνοντας ένα τεράστιο ποσό.

Η Τζακ το σκάει με τα ναρκωτικά, αποφασίζει όμως να επιστρέψει και να υποστεί τις συνέπειες, γιατί είναι αδύνατο να ζήσει κυνηγημένη, έχοντας να φροντίσει ένα παιδί. Κι ενώ επιστρέφει το φορτίο στον Σάλι και τρέμει την αντίδρασή του, ο Ντουσέν τη χτυπάει και της κλέβει τα ναρκωτικά, γιατί τα λεφτά που θα του φέρουν είναι ο μόνος τρόπος για να γλιτώσει τη φυλακή.

Το φινάλε είναι συγκλονιστικό. Δεν θα αποκαλύψω άλλα, είναι όμως σαν αρχαία τραγωδία.

Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Οι σαιξπηρικές εξομολογήσεις του φινάλε είναι συγκλονιστικές.

Ο τρίτο κύκλος είναι γεμάτος ξεκαθαρίσματα, αναμετρήσεις και ηθικά διλήμματα, με τους δύο κεντρικούς ήρωες στεγνούς από αισθήματα, με όλους τους ηθοποιούς καλύτερους από ποτέ, τον Ashley Walters (Ντουσέν) και τον Kano (Σάλι) σε εξαιρετικές ερμηνείες, με μια ακινησία στο βλέμμα που δεν αλλάζει σχεδόν ποτέ, ούτε όταν χαίρονται, ούτε όταν αγωνιούν, ούτε όταν απογοητεύονται, ούτε καν όταν έχουν να αντιμετωπίσουν τον θάνατο.

Υπάρχουν κριτικές που συγκρίνουν το «Top Boy» με το «Sopranos», είναι και τα δύο σειρές που δείχνουν με τρόπο συναρπαστικό έναν κόσμο διαφθοράς, ακραία βίαιο, όπου αν σταματήσεις να αγωνίζεσαι, έχεις πεθάνει. Το «Top Boy», όμως, είναι και μια σειρά για μια φιλία που δεν κατάφερε ποτέ να ανθήσει. Ο Ντουσέν και ο Σάλι είναι frenemies, φίλοι που γίνονται εχθροί, αλλά δεν έχασαν ποτέ την εκτίμηση που είχαν ο ένας για τον άλλο. Δυστυχώς, το αντιλαμβάνονται όταν είναι αργά και για τους δυο. Οι σαιξπηρικές εξομολογήσεις του φινάλε είναι συγκλονιστικές.

ΤΡΙΤΗ Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Υπάρχουν κριτικές που συγκρίνουν το «Top Boy» με το «Sopranos», είναι και τα δύο σειρές που δείχνουν με τρόπο συναρπαστικό έναν κόσμο διαφθοράς, ακραία βίαιο, όπου αν σταματήσεις να αγωνίζεσαι, έχεις πεθάνει.

«Νόμιζα ότι ήμασταν αδέρφια», λέει ο Ντουσέν.

«Άντε γαμήσου! Είμαστε αδέρφια», του λέει ο Σάλι, «όποτε σε βολεύει».

«Δεν άντεχες που ήμουν ο μεγάλος αδερφός».

«Τι λες να με δεις ισάξια; Και πως ήθελα τον σεβασμό σου; Τι λες γι’ αυτό;»

«Σε σέβομαι, φίλε», του λέει ο Ντουσέν κλαίγοντας, «έχεις δίκιο, δεν μπορείς να κάνεις τη δουλειά χωρίς νεκρούς».

«Κοίτα τον κόσμο που ερχόμαστε, κοίταξέ τον. Αν δεν είμαστε κακοί μας τρώνε, και δεν θα γινόμουν ποτέ λεία. Πώς λες να επιβιώσαμε τόσο καιρό;»

Ήταν ένα μεγαλειώδες φινάλε μίας από τις καλύτερες σειρές που έχει δείξει ποτέ το Netflix.

«Top Boy»: Σεζόν 3 | Επίσημο τρέιλερ | Netflix

Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ