Top Boy: Μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα

Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Ο τρίτο κύκλος του Top Boy είναι γεμάτος ξεκαθαρίσματα, αναμετρήσεις και ηθικά διλήμματα, με τους δύο κεντρικούς στεγνούς από αισθήματα, με όλους τους ηθοποιούς καλύτερους από ποτέ.
Audio ΑΚΟΥΣΕ ΤΟ
0

Η δεύτερη σεζόν του «Top Boy» είχε κλείσει συγκλονιστικά, με τον Σάλι να δολοφονεί τον Τζέιμι μπροστά στα μάτια των δύο μικρότερων αδελφών του. Ήταν το τέλος του εκκολαπτόμενου «top boy» που είχε τα φόντα να διαδεχτεί τον Σάλι και τον Ντουσέν στην ιεραρχία της τοπικής μαφίας και να κυριαρχήσει στις πιάτσες του Σάμερχαουζ, του συγκροτήματος κατοικιών στο Λονδίνο όπου ζουν κυρίως ξένοι και άνθρωποι που παίρνουν επιδόματα από την πρόνοια. Το Σάμερχαουζ, που δεν υπάρχει στ' αλήθεια, θα μπορούσε να είναι το Κίνγκστον, το Southwark ή το Croydon, περιοχές με μεγάλο ποσοστό πληθυσμού μαύρων.

Στο τελευταίο επεισόδιο, το Σάμερχαουζ μπορεί να είχε σωθεί προσωρινά από την κατεδάφιση, αλλά υπέφερε από τη μάστιγα των ναρκωτικών, τη διεφθαρμένη αστυνομία και το απάνθρωπο υπουργείο Εσωτερικών που μετά το Brexit άρχισε να απελαύνει όσους ξένους δεν είχαν γεννηθεί στην Βρετανία. Ο μικρός αδελφός του Τζέιμι, ο Στέφαν, χάνει, εκτός από τον αδελφό του, και τον καλύτερό του φίλο, τον συνομήλικό του Ats, που δολοφονείται επίσης βάναυσα.

Οι απώλειες είναι οδυνηρές για όλους και ο τρίτος και τελευταίος κύκλος ξεκινάει με τους ήρωες να προσπαθούν να μαζέψουν τα κομμάτια τους.

Οι απώλειες είναι οδυνηρές για όλους και ο τρίτος και τελευταίος κύκλος ξεκινάει με τους ήρωες να προσπαθούν να μαζέψουν τα κομμάτια τους. Ο ανήλικος Στέφαν πάει σε ανάδοχη οικογένεια και πενθεί τον θάνατο του αδελφού του, η Λορίν έχει γεννήσει τον γιο της, αλλά δεν μπορεί να βρει σε τίποτα χαρά και προσπαθεί να γλιτώσει από τις Ερινύες, καταφεύγοντας στα σκληρά ναρκωτικά (στο τέλος του προηγούμενου κύκλου μαχαιρώνει μέχρι θανάτου τον δυνάστη της και πατέρα του γιου της, με τον οποίο έχει μια σχέση εξάρτησης), η Τζακ ανακαλύπτει τον εθισμό της αδελφής της και κάνει ό,τι μπορεί για τη βοηθήσει να τον ξεπεράσει. Είναι κι αυτή υπεύθυνη για την κατάστασή της, γιατί η Λορίν προμηθεύεται την ηρωίνη από τα βαποράκια της Τζακ.

Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Οι απώλειες είναι οδυνηρές για όλους και ο τρίτος και τελευταίος κύκλος ξεκινάει από κει που τελειώνει ο δεύτερος, με τους ήρωες να προσπαθούν να μαζέψουν τα κομμάτια τους.

Η μοίρα των πρωταγωνιστών, που πλέον βρίσκονται στην τελική ευθεία για την οριστική αναμέτρηση, είναι προκαθορισμένη: είναι αναμενόμενο ότι ένας μόνο μπορεί να επικρατήσει, να γίνει ο top boy, αλλά το φινάλε της σειράς ήταν τόσο σκληρό και απρόβλεπτο, που προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Daily Mail», υπήρξαν πολλοί που ζητούσαν να παραιτηθούν οι σεναριογράφοι της σειράς ή να ξαναγυριστεί το φινάλε. Σημασία έχει ότι ο τρίτος κύκλος προκάλεσε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον στη Βρετανία, που μέσα σε δύο μέρες έγινε δύο φορές θέμα στην «Guardian». Αξίζει να σημειωθεί ότι η σειρά συγκρίνεται με το «Wire» και χαρακτηρίζεται ως «η καλύτερη σειρά του 21ου αιώνα στη Βρετανία» – η πρώτη περίοδος εμφανίστηκε το 2011 και ολοκληρώθηκε το 2013.

Ο Ντουσέν και ο Σάλι έχουν αποκτηνωθεί, εξολοθρεύοντας όλους τους αντιπάλους τους, και έχοντας χάσει κάθε ίχνος ανθρωπιάς, το μόνο που τους ενδιαφέρει πια είναι το χρήμα και η κυριαρχία στις πιάτσες ναρκωτικών. Ξέρουν επίσης ότι είναι αδύνατο πλέον να συνυπάρξουν, είναι δύσκολο να συνεργαστούν – δεν υπάρχει χώρος στο Σάμερχαουζ για τους δύο. Ο Σάλι ζητάει από τον Ντουσέν να αποσυρθεί κι ο Ντουσέν κάνει σχέδια με τη σύντροφό του να ανοίξουν μια σειρά από ινστιτούτα αισθητικής.

Υπόσχεται στη Σέλι να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα, ξεφεύγοντας παράλληλα από την παρανομία, αλλά οι άνθρωποι στους οποίους έχει επενδύσει τα «βρόμικα» χρήματά του εξαφανίζονται και τον αφήνουν απένταρο. Κι ενώ έχει καταστραφεί οικονομικά, χάνει και τη Σέλι, που τον εγκαταλείπει γιατί βλέπει ότι δεν μπορεί να ξεκολλήσει από τον μόνο κόσμο που γνωρίζει, αυτόν του εγκλήματος.

Ο Σάλι δείχνει να είναι πια ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού, μέχρι που η ιρλανδική μαφία τού κλέβει το φορτίο των ναρκωτικών που περιμένει και αναγκάζεται να συνεργαστεί μαζί τους, χάνοντας την κυριαρχία. Ζητάει τη βοήθεια του Ντουσέν που δεν μπορεί να αρνηθεί, γιατί χρειάζεται τα λεφτά. Συνεργάζονται για να βγάλουν από τη μέση τους Ιρλανδούς, το καταφέρνουν, αλλά εξαφανίζεται το φορτίο των ναρκωτικών από το σπίτι όπου το κρύβουν. 

Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Υπάρχουν κριτικές που συγκρίνουν το «Top Boy» με το «Sopranos», είναι και τα δύο σειρές που δείχνουν με τρόπο συναρπαστικό έναν κόσμο διαφθοράς, ακραία βίαιο, όπου αν σταματήσεις να αγωνίζεσαι, έχεις πεθάνει.

Στο μεταξύ, το Σάμερχαουζ βράζει. Κάποια στιγμή που επιχειρούν να συλλάβουν τον Κίερον για να τον εκπατρίσουν (είχε έρθει όταν ήταν μερικών μηνών με τη μητέρα του από την Αφρική και έχει ζήσει στο Λονδίνο όλη του τη ζωή) ξεσηκώνεται η γειτονιά και δεν αφήνουν να μετακινηθεί το αυτοκίνητο που τον μεταφέρει. Η διαμαρτυρία παίρνει τέτοιες διαστάσεις που η αστυνομία αναγκάζεται να τον αφήσει ελεύθερο.

Τις επόμενες μέρες οι κρατικοί υπάλληλοι συλλαμβάνουν ξένους για να τους στείλουν πίσω στην πατρίδα τους (την οποία έχουν εγκαταλείψει εδώ και πολλά χρόνια ή δεν την έχουν γνωρίσει ποτέ) και οι διαμαρτυρίες πυκνώνουν. Δεν διαμαρτύρονται μόνο οι ξένοι αλλά και οι φτωχοί Άγγλοι που βλέπουν ότι χάνουν τα σπίτια τους ή απειλούνται με έξωση. Όταν ένα περιπολικό χτυπάει ένα κοριτσάκι η διαμαρτυρία γίνεται πόλεμος που θυμίζει τα πρόσφατα επεισόδια στα προάστια του Παρισιού ή της Γλασκώβης το 2021.

Σε αυτό το εκρηκτικό περιβάλλον οι τραγωδίες ακολουθούν η μία την άλλη. Η Τζακ χάνει την αδελφή της από υπερβολική δόση και γίνεται αναγκαστικά κηδεμόνας του μερικών μηνών ανιψιού της, η σύντροφός της την πιέζει να αλλάξει ζωή, και όταν συνειδητοποιεί ότι είναι υπεύθυνη για την καταστροφή πολλών ανθρώπων κάνει κάτι εξωφρενικό: όσο είναι διαλυμένη και θρηνεί, κλέβει από το σπίτι όπου κρύβει ο Σάλι τα ναρκωτικά ολόκληρο το φορτίο. Όχι για να το πουλήσει, όπως έκανε μέχρι τότε, αλλά για να το ξεφορτωθεί, να μην υπάρξουν άλλοι θάνατοι, να μην υποφέρουν άλλα παιδιά, να μη βρει άλλο κακό τους ανθρώπους του Σάμερχαουζ.

Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Σε αυτό το εκρηκτικό περιβάλλον οι τραγωδίες ακολουθούν η μία την άλλη.

Η πιο αισιόδοξη ιστορία απ’ όλες είναι του Στέφαν, του έφηβου αδελφού του Τζέιμι, που μπαίνει στη συμμορία του αδερφού του και εισχωρεί στον κόσμο από τον οποίο εκείνος τον κρατούσε μακριά, αλλά με κάποιον τρόπο σώζεται, γιατί ερωτεύεται και αυτό τον απορροφά σχεδόν ολοκληρωτικά, έχοντας όμως παράλληλα να αντιμετωπίσει τον σκληρό κόσμο του Σάμερχαουζ. Η μεγαλύτερή του πάλη, ωστόσο, είναι με τον εαυτό του, γιατί ξέρει ποιος είναι ο δολοφόνος του αδελφού του και θέλει να τον εκδικηθεί.

Όταν ο Ντουσέν καταλαβαίνει ότι τα λεφτά του έχουν χαθεί οριστικά, σκοτώνει τον άνθρωπο που είχε μεσολαβήσει για να τα επενδύσει στο real estate, αφήνει όμως αποτυπώματα που οδηγούν την αστυνομία στα ίχνη του. Ο μόνος τρόπος για να ξεφύγει είναι να φυγαδευτεί με τη βοήθεια ενός Ινδού στην Τουρκία, πληρώνοντας ένα τεράστιο ποσό.

Η Τζακ το σκάει με τα ναρκωτικά, αποφασίζει όμως να επιστρέψει και να υποστεί τις συνέπειες, γιατί είναι αδύνατο να ζήσει κυνηγημένη, έχοντας να φροντίσει ένα παιδί. Κι ενώ επιστρέφει το φορτίο στον Σάλι και τρέμει την αντίδρασή του, ο Ντουσέν τη χτυπάει και της κλέβει τα ναρκωτικά, γιατί τα λεφτά που θα του φέρουν είναι ο μόνος τρόπος για να γλιτώσει τη φυλακή.

Το φινάλε είναι συγκλονιστικό. Δεν θα αποκαλύψω άλλα, είναι όμως σαν αρχαία τραγωδία.

Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Οι σαιξπηρικές εξομολογήσεις του φινάλε είναι συγκλονιστικές.

Ο τρίτο κύκλος είναι γεμάτος ξεκαθαρίσματα, αναμετρήσεις και ηθικά διλήμματα, με τους δύο κεντρικούς ήρωες στεγνούς από αισθήματα, με όλους τους ηθοποιούς καλύτερους από ποτέ, τον Ashley Walters (Ντουσέν) και τον Kano (Σάλι) σε εξαιρετικές ερμηνείες, με μια ακινησία στο βλέμμα που δεν αλλάζει σχεδόν ποτέ, ούτε όταν χαίρονται, ούτε όταν αγωνιούν, ούτε όταν απογοητεύονται, ούτε καν όταν έχουν να αντιμετωπίσουν τον θάνατο.

Υπάρχουν κριτικές που συγκρίνουν το «Top Boy» με το «Sopranos», είναι και τα δύο σειρές που δείχνουν με τρόπο συναρπαστικό έναν κόσμο διαφθοράς, ακραία βίαιο, όπου αν σταματήσεις να αγωνίζεσαι, έχεις πεθάνει. Το «Top Boy», όμως, είναι και μια σειρά για μια φιλία που δεν κατάφερε ποτέ να ανθήσει. Ο Ντουσέν και ο Σάλι είναι frenemies, φίλοι που γίνονται εχθροί, αλλά δεν έχασαν ποτέ την εκτίμηση που είχαν ο ένας για τον άλλο. Δυστυχώς, το αντιλαμβάνονται όταν είναι αργά και για τους δυο. Οι σαιξπηρικές εξομολογήσεις του φινάλε είναι συγκλονιστικές.

ΤΡΙΤΗ Top Boy: Ένα μεγαλειώδες φινάλε για μία από τις καλύτερες αγγλικές σειρές του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Υπάρχουν κριτικές που συγκρίνουν το «Top Boy» με το «Sopranos», είναι και τα δύο σειρές που δείχνουν με τρόπο συναρπαστικό έναν κόσμο διαφθοράς, ακραία βίαιο, όπου αν σταματήσεις να αγωνίζεσαι, έχεις πεθάνει.

«Νόμιζα ότι ήμασταν αδέρφια», λέει ο Ντουσέν.

«Άντε γαμήσου! Είμαστε αδέρφια», του λέει ο Σάλι, «όποτε σε βολεύει».

«Δεν άντεχες που ήμουν ο μεγάλος αδερφός».

«Τι λες να με δεις ισάξια; Και πως ήθελα τον σεβασμό σου; Τι λες γι’ αυτό;»

«Σε σέβομαι, φίλε», του λέει ο Ντουσέν κλαίγοντας, «έχεις δίκιο, δεν μπορείς να κάνεις τη δουλειά χωρίς νεκρούς».

«Κοίτα τον κόσμο που ερχόμαστε, κοίταξέ τον. Αν δεν είμαστε κακοί μας τρώνε, και δεν θα γινόμουν ποτέ λεία. Πώς λες να επιβιώσαμε τόσο καιρό;»

Ήταν ένα μεγαλειώδες φινάλε μίας από τις καλύτερες σειρές που έχει δείξει ποτέ το Netflix.

«Top Boy»: Σεζόν 3 | Επίσημο τρέιλερ | Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ