«Talk to me»: Η πιο συζητημένη ταινία τρόμου της χρονιάς έρχεται στις ελληνικές αίθουσες

TALK TO ME Facebook Twitter
Το φιλμ είναι πιο επιτυχημένο όταν αφήνει στην άκρη τη συντρέχουσα, «σοβαρή» ταινία και επιχειρεί να μας τρομάξει.
0



MΕ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ
 στα φεστιβάλ του Σάντανς και του Βερολίνου, το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Ελληνοαυστραλών αδερφών Φιλίππου έκανε την πρεμιέρα του το καλοκαίρι στις ΗΠΑ, έγινε απρόσμενο εισπρακτικό σουξέ και πήρε ήδη το πράσινο φως για μια συνέχεια. Τώρα κυκλοφορεί (επιτέλους!) και στις ελληνικές αίθουσες με αξιώσεις ανάλογης επιτυχίας, καθώς είναι μια ταινία που απευθύνεται τόσο στον μέσο θεατή των multiplex όσο και στον ορκισμένο φαν του σινεμά τρόμου, ο οποίος έχει παραπανίσιες απαιτήσεις από το είδος.

Το ατού της ταινίας είναι το concept της, που μπορεί να περιγραφεί σε ελάχιστες γραμμές – οι περισσότερες πετυχημένες ταινίες του είδους διαθέτουν αυτή την αρετή, άλλωστε. Μια παρέα εφήβων μαζεύεται για να παίξει ένα νοσηρό, πλην άκρως διασκεδαστικό παιχνίδι, με εργαλείο ένα ταριχευμένο χέρι που επιτρέπει στους νεκρούς να καταλάβουν το σώμα του εκάστοτε παίχτη, δίνοντας τη δυνατότητα της επικοινωνίας με τον άλλο κόσμο. Κι επειδή πάντα υπάρχουν και απαράβατοι κανόνες που παραβιάζονται για να έχουμε ταινία, στην περίπτωσή μας ο κανόνας θέλει τον παίχτη να μπορεί να κρατήσει το ταριχευμένο χέρι μόνο για 90 δευτερόλεπτα, διαφορετικά το πνεύμα του νεκρού θα καταλάβει το σώμα του για πάντα.

Το φιλμ είναι πιο επιτυχημένο όταν αφήνει στην άκρη τη συντρέχουσα, «σοβαρή» ταινία και επιχειρεί να μας τρομάξει, ένα αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται μέσω της εικονογραφίας και των νοσηρών εκπλήξεων και όχι μέσω απαράσκευων, απότομων ξαφνιασμάτων.

Με όχημα αυτό το εύρημα, οι αδελφοί Φιλίππου στήνουν μια αφήγηση που παντρεύει τον γραφικό τρόμο με τη σεξουαλική αναστάτωση – οι ήρωες βρίσκονται στην εφηβική και στη μετεφηβική ηλικία, άλλωστε. Η πιο ενδιαφέρουσα ιδέα τους είναι ότι οι σχετικές ανησυχίες μάς ακολουθούν και στον άλλο κόσμο, ότι οι νεκροί λαχταρούν τη ζωή και θέλουν να χρησιμοποιήσουν τους έμψυχους «διαύλους επικοινωνίας» για να ζήσουν λίγο ακόμα. Δυστυχώς, η ιδέα μένει αναξιοποίητη, όπως οι περισσότερες – ακόμα και η σοσιαλμιντιακή έκθεση, στην οποία στάθηκαν αρκετές κριτικές του εξωτερικού, αποτελεί απλώς ένα trend της εποχής που ενσωματώνεται στην ταινία. Επηρεασμένοι από μια άλλη σύγχρονη τάση του είδους, οι δύο αδελφοί εστιάζουν στο τραύμα, ίσως επειδή αυτό είναι το κοινό μοτίβο των περισσότερων επιτυχιών «αναβαθμισμένου τρόμου», και τα μπουρδουκλώνουν, καταλήγοντας, μάλλον ακουσίως, στη διατύπωση μιας προβληματικής άποψης για τις επενέργειές του τραύματος σε φιλικό και οικογενειακό περιβάλλον και για τη δέουσα λύση. 

TALK TO ME Facebook Twitter
Eπειδή πάντα υπάρχουν και απαράβατοι κανόνες που παραβιάζονται για να έχουμε ταινία, στην περίπτωσή μας ο κανόνας θέλει τον παίχτη να μπορεί να κρατήσει το ταριχευμένο χέρι μόνο για 90 δευτερόλεπτα, διαφορετικά το πνεύμα του νεκρού θα καταλάβει το σώμα του για πάντα.

Το φιλμ είναι πιο επιτυχημένο όταν αφήνει στην άκρη τη συντρέχουσα, «σοβαρή» ταινία και επιχειρεί να μας τρομάξει, ένα αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται μέσω της εικονογραφίας και των νοσηρών εκπλήξεων και όχι μέσω απαράσκευων, απότομων ξαφνιασμάτων. Yπάρχουν (τουλάχιστον) δυο σκηνές που θα σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό, ενώ οι κλεφτές ματιές στο επέκεινα θα έκαναν ακόμα και τον Ιερώνυμο Μπος να ανατριχιάσει. Σε μια πολύ μέτρια χρονιά για το είδος, το Talk to me είναι ο μονόφθαλμος που βασιλεύει, συστήνοντας δύο υποσχόμενους σκηνοθέτες. Ίσως μπορέσουν να εκπληρώσουν τις υποσχέσεις την επόμενη φορά, είτε δουλεύοντας περισσότερο την ιστορία τους και καταλήγοντας με ακρίβεια σε όσα θέλουν να καταθέσουν γύρω από τα θέματα της ταινίας τους είτε παραμερίζοντας τις αλληγορίες και αγκαλιάζοντας το ανόθευτο μεταμεσονύκτιο θέαμα.

Η ταινία «Talk to me» κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ