«Στο γραφείο καθηγητών»: Ένα βραδυφλεγές και μεθοδικό σχολικό θρίλερ

Λεονί Μπένες Facebook Twitter
Η Λεονί Μπένες υποδύεται έξοχα την ανήσυχη, αγχωμένη νεαρή καθηγήτρια Κάρλα Νόβακ.
0

ΚΟΦΤΑ ΕΓΧΟΡΔΑ, σαν το μαρτύριο της σταγόνας, σμιχτά πλάνα, ερευνητικό βλέμμα και νευρώδες περπάτημα: το «δράμα» της ανήσυχης, αγχωμένης νεαρής καθηγήτριας Κάρλα Νόβακ, που υποδύεται έξοχα η Λεονί Μπένες, είναι πως κάνει τα πάντα για να εφαρμόσει την ηθική και τη δεοντολογία, σχεδόν σαν ρομαντικό τικ αίσθησης δικαίου και πίστης στο σωστό, αλλά βρίσκει τον μπελά της, ακριβώς γιατί δεν αφήνει την ανάσα του συμβιβασμού να καθαρίσει το μυαλό της από τα απανωτά γεγονότα που διαταράσσουν την καθημερινότητα του γυμνασίου όπου διδάσκει.

Παρακολουθεί στενά τους μαθητές της, παρεμβαίνει όποτε κρίνει σκόπιμο, ακόμη κι αν δεν της ζητηθεί, ενίσταται στο μέτρο της δικαιοδοσίας της όταν βλέπει πως οι συνάδελφοί της εφαρμόζουν παλιωμένες, αυθαίρετες πρακτικές ελέγχου, και παραβαίνει έναν άρρητο κώδικα αλληλεγγύης, διότι αντιλαμβάνεται μέσω μιας τοποθετημένης κάμερας, πως μια συνάδελφος έχει βάλει χέρι στο πορτοφόλι της, την ίδια στιγμή που ένα παιδί κατηγορείται για κλοπή και επιπλέον ρεζιλεύεται στα μάτια των συμμαθητών του και ενώπιον των γονιών του, και ειδικά του πατέρα του, τουρκικής καταγωγής (όπως και ο σκηνοθέτης Ιλκέρ Σατάκ) και τόσο αυστηρό που το αρνείται κατηγορηματικά, λέγοντας πως ο γιος του αποκλείεται να το έχει κάνει – θα του είχε κόψει τα χέρια!

Σαν βραδυφλεγές και μεθοδικό θρίλερ που από ασήμαντη αφορμή εξελίσσεται σε χιονοστιβάδα σχέσεων και ισορροπιών, εξερευνά τις δυναμικές της εξουσίας και τον λανθάνοντα ρατσισμό σε διπλό ταμπλό, μέσα στο «ιερό» των δασκάλων, με τις μικροπρέπειες και τις υπερβάσεις τους.

Εκτός από την εχθρότητα που αντιμετωπίζει στο γραφείο των καθηγητών για την κατηγορία που έχει εξαπολύσει στη θυρωρό κυρία Κουν, το πρόβλημα που προκύπτει είναι πως το σούσουρο έχει άμεσο αντίκτυπο στον γιο της θυρωρού, τον Όσκαρ, που τυχαίνει να είναι ο αγαπημένος της Κάρλα, ένα έξυπνο κι ευαίσθητο παιδί, το οποίο αντιδρά με ευθιξία και πόνο, και δεν αργεί να καταφύγει στη βία, ζητώντας αποκατάσταση της τιμής της μητέρας του – κάτι που η υπερβολικά απασχολημένη με το δίκιο της Κάρλα, αδυνατεί να κατανοήσει ανθρώπινα.

Αυτή η υποχώρηση που λέγαμε, σαν μέρος της συνεχούς πάλης ανάμεσα στην ευθύνη της διαπαιδαγώγησης και την εγγενή διαφορά φάσης ανάμεσα σε διδάσκοντες και μαθητές, αποτελεί τον πυρήνα μιας εξαιρετικής ταινίας, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου του 2023 και η Γερμανία υπέβαλε επίσημα στην κατηγορία της διεθνούς παραγωγής στα επερχόμενα Όσκαρ.

Στο γραφείο καθηγητών Facebook Twitter
Μια εξαιρετική ταινία που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου του 2023.

Ωστόσο δεν μένει εκεί. Σαν βραδυφλεγές και μεθοδικό θρίλερ που από ασήμαντη αφορμή εξελίσσεται σε χιονοστιβάδα σχέσεων και ισορροπιών, εξερευνά τις δυναμικές της εξουσίας και τον λανθάνοντα ρατσισμό σε διπλό ταμπλό, μέσα στο «ιερό» των δασκάλων, με τις μικροπρέπειες και τις υπερβάσεις τους, αλλά και στον χώρο της τάξης, με παιδιά αυξημένης αντίληψης εκεί που κανείς δεν το περιμένει (όταν σιωπούν ομαδικά απαιτώντας εξηγήσεις από την καθηγήτριά τους, σε μια υπέροχη σεκάνς), αλλά και τα αναμενόμενα ξεσπάσματα ανωριμότητας και bullying, σαν ενστικτώδη αντίδραση πίεσης και ανταγωνισμού.

Από το Ανάμεσα στους Τοίχους του Λοράν Καντέ είχαμε να δούμε μια τόσο διεισδυτική ματιά στα άδυτα ενός σχολείου. Μόνο που ο Σατάκ δεν διστάζει να ξεφύγει από τον ρεαλισμό του πρώτου μέρους, επικεντρώνοντας τον φακό του στα ενάρετα σφάλματα της Κάρλα, για να αναδείξει μια από καθέδρας υπεροψία, που απογειώνεται κυριολεκτικά στην τελική σκηνή.

Η ταινία «Στο Γραφείο Καθηγητών» προβάλλεται απόψε σε πανελλήνια πρώτη στις Νύχτες Πρεμιέρας και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ