ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Τα βρώμικα παιδιά

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter
1

H κινηματογραφίστρια Alice Stein πρωτοσυνάντησε τα Βρώμικα Παιδιά στο πάρκινγκ ενός πολυκαταστήματος στο Tennessee, το 2012. Ήταν στοιβαγμένα σε ένα τιρκουάζ αγροτικό κι είχαν έρθει στο γιγαντιαίο πολυκατάστημα για να πάρουν τρόφιμα για ένα Rainbow Gathering που γινόταν εκεί κοντά, δηλαδή γιορτές σε μια απόμακρη δασική περιοχή όπου μαζεύονται χίπηδες από την δεκαετία του ’70 και φτιάχνουν προσωρινές αντικομφορμιστικές κοινότητες. Στα Rainbow Gatherings δεν υπάρχουν ζεστό νερό, ηλεκτρισμός και οποιουδήποτε είδους επικοινωνία με τον έξω κόσμο (συχνά για μήνες) -τα πάντα είναι οργανωμένα γύρω από τα δόγματα της ειρήνης, της αγάπης και του σεβασμού και αυτοί που συμμετέχουν αυτοχαρακτηρίζονται ως «ουτοπικά εναλλακτικά του σύγχρονου καπιταλισμού».

Δεν είχα ακούει ποτέ για τα Βρώμικα Παιδιά πριν τα συναντήσω. Ούτε ήξερα πολλά για τις συγκεντρώσεις του Ουράνιου Τόξου. Όταν πήγα να τσεκάρω, συγκλονίστηκα από το πόσοι πολλοί έφηβοι το είχαν σκάσει από τα σπίτια τους και ήταν εκεί. Ήταν ένας παράδεισος για χαμένα αγόρια.

Σε αυτές τις Συγκεντρώσεις του Ουράνιου Τόξου που είναι ανοιχτές σε ανθρώπους κάθε ηλικίας, κάθε κοινωνικής τάξης και από κάθε υπόβαθρο, την προσοχή της Alice τράβηξε μια φυλή άστεγων παιδιών. Αυτά τα παιδιά που είναι πολύ στενά δεμένα μεταξύ τους, περιφέρονται σε διάφορες περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών αναζητώντας καταφύγιο σε τέτοιου είδους κοινότητες και ζουν εντελώς αντισυμβατικά, εκτός συστήματος. Καπνίζουν μετά μανίας, τρώνε απ’ τα σκουπίδια και -όπως δηλώνει και το παρατσούκλι τους- είναι πολύ βρώμικα επειδή κάνουν σπάνια μπάνιο. Τα πιο πολλά είναι παιδιά διαλυμένων οικογενειών ή έρχονται από κοινότητες που η διαφορετικότητά τους τούς κάνει παρείσακτους. Για αυτούς, αυτού του είδους οι συγκεντρώσεις είναι η οικογένειά τους.

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Για δύο χρόνια η Alice έζησε με τα Βρώμικα Παιδιά στα δάση, καταγράφοντας τον τρόπο που βρίσκουν ο ένας στον άλλο την δύναμη για να επιβιώσουν. Παρόλο που τα τελευταία χρόνια στα Gatherings συμβαίνουν άσχημα περιστατικά και το πνεύμα του ουράνιου τόξου έχει αρχίσει να χάνεται, η Alice έζησε «εξαιρετικά όμορφες καταστάσεις» και μιλάει για ενότητα και αποδοχή.   

 «Δεν είχα ακούει ποτέ για τα Βρώμικα Παιδιά πριν τα συναντήσω» λέει. «Ούτε ήξερα πολλά για τις συγκεντρώσεις του ουράνιου τόξου. Όταν πήγα να τσεκάρω, συγκλονίστηκα από το πόσοι πολλοί έφηβοι το είχαν σκάσει από τα σπίτια τους και ήταν εκεί. Ήταν ένας παράδεισος για χαμένα αγόρια. Τα παιδιά που γνώρισα εγώ έρχονταν από διαλυμένες οικογένειες ή είχαν προβληματικές σχέσεις με τους γονείς τους –ήταν αλκοολικοί, είχαν προβλήματα με ναρκωτικά ή ήταν στη φυλακή."  

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Είναι πολλά τα προβλήματα που έχουν τα παιδιά σήμερα και ακόμα πιο πολλά τα θέματα που τα εξοργίζουν, ειδικά στις ΗΠΑ. Το πιο σοβαρό όμως φαίνεται να είναι η αποδοχή. Πολλά κατάγονται από μικρές πόλεις με στενόμυαλες απόψεις για το σεξ, τη φυλή ή τη θρησκεία και όποιος έχει διαφορετική άποψη θεωρείται απόβλητος».  

Το ντοκιμαντέρ της θα κυκλοφορήσει πριν το τέλος της χρονιάς. Εδώ υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες.

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

1

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια