Τα βρώμικα παιδιά

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter
1

H κινηματογραφίστρια Alice Stein πρωτοσυνάντησε τα Βρώμικα Παιδιά στο πάρκινγκ ενός πολυκαταστήματος στο Tennessee, το 2012. Ήταν στοιβαγμένα σε ένα τιρκουάζ αγροτικό κι είχαν έρθει στο γιγαντιαίο πολυκατάστημα για να πάρουν τρόφιμα για ένα Rainbow Gathering που γινόταν εκεί κοντά, δηλαδή γιορτές σε μια απόμακρη δασική περιοχή όπου μαζεύονται χίπηδες από την δεκαετία του ’70 και φτιάχνουν προσωρινές αντικομφορμιστικές κοινότητες. Στα Rainbow Gatherings δεν υπάρχουν ζεστό νερό, ηλεκτρισμός και οποιουδήποτε είδους επικοινωνία με τον έξω κόσμο (συχνά για μήνες) -τα πάντα είναι οργανωμένα γύρω από τα δόγματα της ειρήνης, της αγάπης και του σεβασμού και αυτοί που συμμετέχουν αυτοχαρακτηρίζονται ως «ουτοπικά εναλλακτικά του σύγχρονου καπιταλισμού».

Δεν είχα ακούει ποτέ για τα Βρώμικα Παιδιά πριν τα συναντήσω. Ούτε ήξερα πολλά για τις συγκεντρώσεις του Ουράνιου Τόξου. Όταν πήγα να τσεκάρω, συγκλονίστηκα από το πόσοι πολλοί έφηβοι το είχαν σκάσει από τα σπίτια τους και ήταν εκεί. Ήταν ένας παράδεισος για χαμένα αγόρια.

Σε αυτές τις Συγκεντρώσεις του Ουράνιου Τόξου που είναι ανοιχτές σε ανθρώπους κάθε ηλικίας, κάθε κοινωνικής τάξης και από κάθε υπόβαθρο, την προσοχή της Alice τράβηξε μια φυλή άστεγων παιδιών. Αυτά τα παιδιά που είναι πολύ στενά δεμένα μεταξύ τους, περιφέρονται σε διάφορες περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών αναζητώντας καταφύγιο σε τέτοιου είδους κοινότητες και ζουν εντελώς αντισυμβατικά, εκτός συστήματος. Καπνίζουν μετά μανίας, τρώνε απ’ τα σκουπίδια και -όπως δηλώνει και το παρατσούκλι τους- είναι πολύ βρώμικα επειδή κάνουν σπάνια μπάνιο. Τα πιο πολλά είναι παιδιά διαλυμένων οικογενειών ή έρχονται από κοινότητες που η διαφορετικότητά τους τούς κάνει παρείσακτους. Για αυτούς, αυτού του είδους οι συγκεντρώσεις είναι η οικογένειά τους.

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Για δύο χρόνια η Alice έζησε με τα Βρώμικα Παιδιά στα δάση, καταγράφοντας τον τρόπο που βρίσκουν ο ένας στον άλλο την δύναμη για να επιβιώσουν. Παρόλο που τα τελευταία χρόνια στα Gatherings συμβαίνουν άσχημα περιστατικά και το πνεύμα του ουράνιου τόξου έχει αρχίσει να χάνεται, η Alice έζησε «εξαιρετικά όμορφες καταστάσεις» και μιλάει για ενότητα και αποδοχή.   

 «Δεν είχα ακούει ποτέ για τα Βρώμικα Παιδιά πριν τα συναντήσω» λέει. «Ούτε ήξερα πολλά για τις συγκεντρώσεις του ουράνιου τόξου. Όταν πήγα να τσεκάρω, συγκλονίστηκα από το πόσοι πολλοί έφηβοι το είχαν σκάσει από τα σπίτια τους και ήταν εκεί. Ήταν ένας παράδεισος για χαμένα αγόρια. Τα παιδιά που γνώρισα εγώ έρχονταν από διαλυμένες οικογένειες ή είχαν προβληματικές σχέσεις με τους γονείς τους –ήταν αλκοολικοί, είχαν προβλήματα με ναρκωτικά ή ήταν στη φυλακή."  

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Είναι πολλά τα προβλήματα που έχουν τα παιδιά σήμερα και ακόμα πιο πολλά τα θέματα που τα εξοργίζουν, ειδικά στις ΗΠΑ. Το πιο σοβαρό όμως φαίνεται να είναι η αποδοχή. Πολλά κατάγονται από μικρές πόλεις με στενόμυαλες απόψεις για το σεξ, τη φυλή ή τη θρησκεία και όποιος έχει διαφορετική άποψη θεωρείται απόβλητος».  

Το ντοκιμαντέρ της θα κυκλοφορήσει πριν το τέλος της χρονιάς. Εδώ υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες.

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

Τα βρώμικα παιδιά Facebook Twitter

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια