Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης Facebook Twitter
«Γενικά, δεν ξέρω πού θέλω να πάω. Άμα είμαι καλά, μπορώ να είμαι παντού». Φωτ.: Αμαλία Κωβαίου
0


— Φοράς ζώνη όταν οδηγάς;
Ναι, πάντα με ζώνη, δεν μπορώ να ακούω αυτόν τον ήχο να χτυπάει στ’ αυτιά μου. Θυμάμαι τον παππού όμως, που ήταν πολύ λεπτός και δεν φορούσε ποτέ του. Μετά θυμάμαι κάτι Χριστούγεννα,  που κάναμε γιορτή στο σχολείο. Ο φίλος μου ο Παναγιώτης κι εγώ θα ντυνόμασταν αγγελούδια. Και, ρε φίλε, έδωσαν στους γονείς υλικά για να ετοιμάσουν τη στολή του παιδιού ‒ δεν ξέρω αν γίνεται ακόμα, λογικά θα γίνεται. Δηλαδή, έπρεπε να μου φτιάξουν τα φτερά.

Εγώ τότε δεν κατάλαβα κάτι, απλώς θυμάμαι ότι πήγα στη γιορτή και κάπως όλοι γέλαγαν μαζί μου. Μετά είδα τον Παναγιώτη που είχε τα τέλεια φτερά, ήταν κυκλικά, ήταν σαν αγγέλου. Εμένα η μάνα μου τα είχε κάνει σαν αεροπλάνο, είχε κόψει ένα ορθογώνιο πράγμα με κάτι κοπές, και από την άλλη ήταν ο Παναγιώτης με τα φτερά του τα κυκλικά, τα ωραία. Εκείνος ήταν άγγελος κι εγώ αεροπλάνο. Αλλά στη φωτογραφία είμαι πολύ χαρούμενος. Αυτή είναι σίγουρα μια ιστορία που θυμάμαι.

«Επειδή είμαι ένας υπεραναλυτικός άνθρωπος, πολλές φορές η δουλειά και η τέχνη με βοηθούν να σταματάω να σκέφτομαι. Σταματάς για λίγο, και παρατηρείς. Γενικά, εκτιμώ πάρα πολύ τη σιωπή. Εννοώ ότι είναι κάτι που με ηρεμεί».

Γενικά, δεν ξέρω πού θέλω να πάω. Άμα είμαι καλά, μπορώ να είμαι παντού. Δεν είναι ότι θέλω να πάω κάπου συγκεκριμένα για να είμαι καλά. Πιο μικρός θα σου ’λεγα ότι ζω για τις πόλεις. Τώρα το σκέφτομαι. Ναι, η παύση και η παρατήρηση είναι στοιχεία που με ενδιαφέρουν. Δεν γίνεται εσκεμμένα, είναι είναι η ανάγκη μου. Επειδή είμαι ένας υπεραναλυτικός άνθρωπος, πολλές φορές η δουλειά και η τέχνη με βοηθούν να σταματάω να σκέφτομαι. Σταματάς για λίγο, και παρατηρείς. Γενικά, εκτιμώ πάρα πολύ τη σιωπή. Εννοώ ότι είναι κάτι που με ηρεμεί.

Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης Facebook Twitter

Όταν ξεκινάει μια ταινία, θα μου πάρει κάποια ώρα να μπω στο σύμπαν της, να συνηθίσω και να αφεθώ. Και είναι σημαντικές οι ταινίες που σου δίνουν τη δυνατότητα να μπεις στο σύμπαν τους. Δεν πιστεύω πως η συγκίνηση που προκαλεί μια ταινία είναι το μοναδικό κριτήριο για την επιτυχία της. Μπορεί αυτός που την κάνει να μη θέλει να σε συγκινήσει αλλά να σε σοκάρει. Η συγκίνηση κατηγοριοποιεί τις ταινίες.

Το αν είναι πετυχημένη μια ταινία έχει να κάνει με τα κριτήρια του θεατή. Ναι, αν με συγκινήσει μια ταινία, θα την αγαπήσω, εννοείται. Αλλά είναι πολύ δύσκολο, ειδικά για μένα που είμαι κάπως στον χώρο. Το ότι θα δω ταινίες έχοντας ήδη φίλτρα είναι μείον για μένα. Τώρα πρόσφατα είδα τους Απόντες του Γραμματικού και συγκινήθηκα πάρα πολύ. Είναι κομμάτι μου πλέον αυτή η ταινία, την αγάπησα.

Πιστεύω πως όταν ξεκινάς να βλέπεις πώς έχουν γυριστεί οι σκηνές σε μια ταινία και να παρατηρείς πράγματα που έχουν γίνει λάθος ή που είναι fake, τότε καταλαβαίνεις πως δεν έχεις συνδεθεί με την ταινία. Είναι αυτό που κάνουμε με τα θρίλερ, που λέμε ότι είναι ψέματα για να μην τρομάξουμε. Υπάρχουν, βέβαια, και ταινίες που νιώθεις τεράστια αδικία, σε σημείο που δεν μπορείς να τις δεις άλλο. Αν μπορούσα αύριο να βρεθώ με μαγικό τρόπο σε ένα γύρισμα, θα ήθελα να πάω στο σετ του Πάρισι, Τέξας. Σε αυτά τα γυρίσματα θα ήθελα να ήμουν. Εκεί, που τα κάνανε και λίγο πιο χύμα τα πράγματα. Έλεγε πολύ ωραία πράγματα η Κλερ Ντενί σε μια συνέντευξή της. Πειραματίζονταν, κι αυτό μου άρεσε πολύ.

Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης Facebook Twitter
Φωτ.: Αμαλία Κωβαίου

Κινηματογράφο θα ήθελα να κάνω. Λειτουργώ σε αυτόν τον χώρο νιώθοντας σαν παιδί, πώς να σου το πω. Όταν άρχισα να δουλεύω, ένιωθα ότι είχα την αυτοπεποίθηση να κάνω κάτι καινούριο, την όρεξη να καταφέρω πράγματα. Θα ήθελα να πειραματιστώ στο σινεμά, πρώτα πρώτα επειδή είμαι θεατής και μου αρέσει πολύ να βλέπω ταινίες. Τελευταία, διαβάζω βιβλία νέων συγγραφέων. Έχω μπει στη διαδικασία του διαβάσματος και της έρευνας. Μου άρεσαν πολύ οι Νέες αθηναϊκές ιστορίες του Βακαλόπουλου. Τώρα έχω πάρει τον Οργισμένο Βαλκάνιο του Νίκου Νικολαΐδη. Τα δανείζομαι και τα επιστρέφω.

Ετοιμάζω μια δουλειά που είναι ένα συνονθύλευμα εμπειριών και αναμνήσεων των τελευταίων χρόνων, ένα ντοκιμαντέρ. Υπάρχει σεβασμός στο υλικό, κυρίως γιατί δουλεύουμε πολύ με φιλμ τα τελευταία δύο χρόνια. Είναι κάτι οργανικό για μένα. Δεν απορρίπτω το ψηφιακό, αλλά το φιλμ σε οδηγεί αλλού. Υπήρχαν εικόνες που δεν ήθελα να θαφτούν. Είναι μια αφορμή να πάρουμε μια κάμερα και να γίνει κάτι. Δεν μπορώ να περιμένω. Μέχρι να έρθουν τα χρήματα και η συγκυρία, πρέπει κάπως να ξεκινήσεις. Αυτή η δουλειά με έχει κάνει πολύ χαρούμενο τον τελευταίο χρόνο, και είναι κάτι που θα μείνει.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ