Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης Facebook Twitter
«Γενικά, δεν ξέρω πού θέλω να πάω. Άμα είμαι καλά, μπορώ να είμαι παντού». Φωτ.: Αμαλία Κωβαίου
0


— Φοράς ζώνη όταν οδηγάς;
Ναι, πάντα με ζώνη, δεν μπορώ να ακούω αυτόν τον ήχο να χτυπάει στ’ αυτιά μου. Θυμάμαι τον παππού όμως, που ήταν πολύ λεπτός και δεν φορούσε ποτέ του. Μετά θυμάμαι κάτι Χριστούγεννα,  που κάναμε γιορτή στο σχολείο. Ο φίλος μου ο Παναγιώτης κι εγώ θα ντυνόμασταν αγγελούδια. Και, ρε φίλε, έδωσαν στους γονείς υλικά για να ετοιμάσουν τη στολή του παιδιού ‒ δεν ξέρω αν γίνεται ακόμα, λογικά θα γίνεται. Δηλαδή, έπρεπε να μου φτιάξουν τα φτερά.

Εγώ τότε δεν κατάλαβα κάτι, απλώς θυμάμαι ότι πήγα στη γιορτή και κάπως όλοι γέλαγαν μαζί μου. Μετά είδα τον Παναγιώτη που είχε τα τέλεια φτερά, ήταν κυκλικά, ήταν σαν αγγέλου. Εμένα η μάνα μου τα είχε κάνει σαν αεροπλάνο, είχε κόψει ένα ορθογώνιο πράγμα με κάτι κοπές, και από την άλλη ήταν ο Παναγιώτης με τα φτερά του τα κυκλικά, τα ωραία. Εκείνος ήταν άγγελος κι εγώ αεροπλάνο. Αλλά στη φωτογραφία είμαι πολύ χαρούμενος. Αυτή είναι σίγουρα μια ιστορία που θυμάμαι.

«Επειδή είμαι ένας υπεραναλυτικός άνθρωπος, πολλές φορές η δουλειά και η τέχνη με βοηθούν να σταματάω να σκέφτομαι. Σταματάς για λίγο, και παρατηρείς. Γενικά, εκτιμώ πάρα πολύ τη σιωπή. Εννοώ ότι είναι κάτι που με ηρεμεί».

Γενικά, δεν ξέρω πού θέλω να πάω. Άμα είμαι καλά, μπορώ να είμαι παντού. Δεν είναι ότι θέλω να πάω κάπου συγκεκριμένα για να είμαι καλά. Πιο μικρός θα σου ’λεγα ότι ζω για τις πόλεις. Τώρα το σκέφτομαι. Ναι, η παύση και η παρατήρηση είναι στοιχεία που με ενδιαφέρουν. Δεν γίνεται εσκεμμένα, είναι είναι η ανάγκη μου. Επειδή είμαι ένας υπεραναλυτικός άνθρωπος, πολλές φορές η δουλειά και η τέχνη με βοηθούν να σταματάω να σκέφτομαι. Σταματάς για λίγο, και παρατηρείς. Γενικά, εκτιμώ πάρα πολύ τη σιωπή. Εννοώ ότι είναι κάτι που με ηρεμεί.

Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης Facebook Twitter

Όταν ξεκινάει μια ταινία, θα μου πάρει κάποια ώρα να μπω στο σύμπαν της, να συνηθίσω και να αφεθώ. Και είναι σημαντικές οι ταινίες που σου δίνουν τη δυνατότητα να μπεις στο σύμπαν τους. Δεν πιστεύω πως η συγκίνηση που προκαλεί μια ταινία είναι το μοναδικό κριτήριο για την επιτυχία της. Μπορεί αυτός που την κάνει να μη θέλει να σε συγκινήσει αλλά να σε σοκάρει. Η συγκίνηση κατηγοριοποιεί τις ταινίες.

Το αν είναι πετυχημένη μια ταινία έχει να κάνει με τα κριτήρια του θεατή. Ναι, αν με συγκινήσει μια ταινία, θα την αγαπήσω, εννοείται. Αλλά είναι πολύ δύσκολο, ειδικά για μένα που είμαι κάπως στον χώρο. Το ότι θα δω ταινίες έχοντας ήδη φίλτρα είναι μείον για μένα. Τώρα πρόσφατα είδα τους Απόντες του Γραμματικού και συγκινήθηκα πάρα πολύ. Είναι κομμάτι μου πλέον αυτή η ταινία, την αγάπησα.

Πιστεύω πως όταν ξεκινάς να βλέπεις πώς έχουν γυριστεί οι σκηνές σε μια ταινία και να παρατηρείς πράγματα που έχουν γίνει λάθος ή που είναι fake, τότε καταλαβαίνεις πως δεν έχεις συνδεθεί με την ταινία. Είναι αυτό που κάνουμε με τα θρίλερ, που λέμε ότι είναι ψέματα για να μην τρομάξουμε. Υπάρχουν, βέβαια, και ταινίες που νιώθεις τεράστια αδικία, σε σημείο που δεν μπορείς να τις δεις άλλο. Αν μπορούσα αύριο να βρεθώ με μαγικό τρόπο σε ένα γύρισμα, θα ήθελα να πάω στο σετ του Πάρισι, Τέξας. Σε αυτά τα γυρίσματα θα ήθελα να ήμουν. Εκεί, που τα κάνανε και λίγο πιο χύμα τα πράγματα. Έλεγε πολύ ωραία πράγματα η Κλερ Ντενί σε μια συνέντευξή της. Πειραματίζονταν, κι αυτό μου άρεσε πολύ.

Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης Facebook Twitter
Φωτ.: Αμαλία Κωβαίου

Κινηματογράφο θα ήθελα να κάνω. Λειτουργώ σε αυτόν τον χώρο νιώθοντας σαν παιδί, πώς να σου το πω. Όταν άρχισα να δουλεύω, ένιωθα ότι είχα την αυτοπεποίθηση να κάνω κάτι καινούριο, την όρεξη να καταφέρω πράγματα. Θα ήθελα να πειραματιστώ στο σινεμά, πρώτα πρώτα επειδή είμαι θεατής και μου αρέσει πολύ να βλέπω ταινίες. Τελευταία, διαβάζω βιβλία νέων συγγραφέων. Έχω μπει στη διαδικασία του διαβάσματος και της έρευνας. Μου άρεσαν πολύ οι Νέες αθηναϊκές ιστορίες του Βακαλόπουλου. Τώρα έχω πάρει τον Οργισμένο Βαλκάνιο του Νίκου Νικολαΐδη. Τα δανείζομαι και τα επιστρέφω.

Ετοιμάζω μια δουλειά που είναι ένα συνονθύλευμα εμπειριών και αναμνήσεων των τελευταίων χρόνων, ένα ντοκιμαντέρ. Υπάρχει σεβασμός στο υλικό, κυρίως γιατί δουλεύουμε πολύ με φιλμ τα τελευταία δύο χρόνια. Είναι κάτι οργανικό για μένα. Δεν απορρίπτω το ψηφιακό, αλλά το φιλμ σε οδηγεί αλλού. Υπήρχαν εικόνες που δεν ήθελα να θαφτούν. Είναι μια αφορμή να πάρουμε μια κάμερα και να γίνει κάτι. Δεν μπορώ να περιμένω. Μέχρι να έρθουν τα χρήματα και η συγκυρία, πρέπει κάπως να ξεκινήσεις. Αυτή η δουλειά με έχει κάνει πολύ χαρούμενο τον τελευταίο χρόνο, και είναι κάτι που θα μείνει.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ