Σίρλεϊ Αν Φιλντ: Αν το Βρετανικό Νέο Κύμα είχε πρόσωπο

Σίρλεϊ Αν Φιλντ: Αν το Βρετανικό Νέο Κύμα είχε πρόσωπο Facebook Twitter
Με στον Άλμπερτ Φίνεϊ στο εμβληματικό «Σάββατο βράδυ, Κυριακή πρωί» (1960) του Κάρελ Ράις από το ομώνυμο βιβλίο του Άλαν Σίλιτο.
0

Η ΣΙΡΛΕΪ ΑΝ ΦΙΛΝΤ διέθετε το είδος της φρεσκάδας και της ομορφιάς που λάτρευε ο βρετανικός κινηματογράφος στις δεκαετίες του '50 και του '60 – είχε κάτι το αιλουροειδές, ένα είδος μοιραίας αθωότητας. Ανήκε στην ίδια γενιά με πανέμορφες ερμηνεύτριες της βρετανικής οθόνης όπως η Τζούλι Κρίστι, η Σίλβια Σιμς και η Σίρλεϊ Ίτον.

Εμφανίστηκε για λίγο το 1960 στο σκανδαλώδες τότε αλλά κατοχυρωμένο αριστούργημα σήμερα Peeping Tom («Ο ηδονοβλεψίας») του Μάικλ Πάουελ το 1960 ως μια οξύθυμη ντίβα του σινεμά (κάτι που δεν είχε καμία σχέση με τον πραγματικό της εαυτό), αλλά το μεγάλο breakthrough της έγινε πλάι στον Λόρενς Ολίβιε στο The Entertainer («Ο γελωτοποιός») του Τόνι Ρίτσαρντσον αργότερα την ίδια χρονιά, βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Τζον Όσμπορν. Συγχρόνως έπαιξε στο νεανικό Beat Girl, χαρακτηριστικό δείγμα της ποπ κουλτούρας που αναδυόταν εκείνη την εποχή.

Η κορυφαία ερμηνεία της όμως είναι σε μια άγνωστη ίσως σε πολλούς ταινία, το Lunch Hour του 1962, που διαρκεί περίπου μία ώρα και βασίζεται σε ένα μονόπρακτο του Τζον Μόρτιμερ. Η Φιλντ είναι εξαιρετική: έξυπνη, σαγηνευτική, αλλά επίσης γλυκιά, ευάλωτη και συνάμα αποφασισμένη.

Την ίδια χρονιά ανέλαβε και πάλι τον ρόλο του ελαφρώς καταπιεστικού «καλού» κοριτσιού πλάι στον Άλμπερτ Φίνεϊ στο εμβληματικό για την περίοδο «Σάββατο βράδυ, Κυριακή πρωί» του Κάρελ Ράις από το ομώνυμο βιβλίο του Άλαν Σίλιτο.

Δύο χρόνια αργότερα, στην πρωτοποριακή ταινία επιστημονικής φαντασίας The Damned («Οι καταραμένοι») του Τζόζεφ Λόουζι, αναδεικνύει την πιο απειλητική πλευρά της και το 1966 εμφανίζεται ως σέξι νοσοκόμα πλάι στον Μάικλ Κέιν στο Alfie.

Σίρλεϊ Αν Φιλντ: Αν το Βρετανικό Νέο Κύμα είχε πρόσωπο Facebook Twitter
Πλάι στον Λόρενς Ολίβιε στο «The Entertainer» (1960) του Τόνι Ρίτσαρντσον, βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Τζον Όσμπορν.

Η κορυφαία ερμηνεία της όμως σ’ εκείνη την ένδοξη περίοδο του Βρετανικού Νέου Κύματος είναι σε μια άγνωστη ίσως σε πολλούς ταινία, το Lunch Hour του 1962, που διαρκεί περίπου μία ώρα και βασίζεται σε ένα μονόπρακτο του Τζον Μόρτιμερ. Η Φιλντ είναι εξαιρετική: έξυπνη, σαγηνευτική, αλλά επίσης γλυκιά, ευάλωτη και συνάμα αποφασισμένη.

Σίρλεϊ Αν Φιλντ: Αν το Βρετανικό Νέο Κύμα είχε πρόσωπο Facebook Twitter
"Οι Καταραμένοι" (1962) του Τζόζεφ Λοούζι. Δίπλα της ο Όλιβερ Ριντ.
Σίρλεϊ Αν Φιλντ: Αν το Βρετανικό Νέο Κύμα είχε πρόσωπο Facebook Twitter
Με τον Μάικλ Κέιν στο «Alfie» (1966)

Η Σίρλεϊ Αν Φιλντ εξακολούθησε να δουλεύει και τις επόμενες δεκαετίες στο σινεμά ως μια εξαιρετική ηθοποιός χαρακτήρων με πιο χαρακτηριστικό ρόλο της ίσως αυτόν της Ρέιτσελ, στο «Ωραίο μου πλυντήριο» του Στίβεν Φρίαρς το 1985. Η παρουσία της όμως στον αφρό του Βρετανικού Νέου Κύματος, ήταν η επιτομή ενός συγκεκριμένου είδους «αγγλικότητας».

Με στοιχεία από The Guardian

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δέκα κοντινά πλάνα της Τζούλι Κρίστι που έκλεισε τα 80

Δ. Πολιτάκης / Δέκα κοντινά πλάνα της Τζούλι Κρίστι που έκλεισε τα 80

Ήταν το ιδανικό έμβλημα της νέας ελευθεριότητας των ‘60s, το χρυσό κορίτσι με το αστραφτερό πρόσωπο και την προσμονή στο βλέμμα. Έφτασε όμως να εκπροσωπεί πολλά περισσότερα από αυτή την εικόνα στην μακρόχρονη καριέρα της, κυρίως όμως μια μόνιμη επιθυμία συναισθηματικής υπέρβασης.
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΟΛΙΤΑΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ