Το σινεμά των αυτοχθόνων στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
To μινιμαλιστικό «Samson and Delilah», από τις πιο γνωστές ταινίες του αφιερώματος, είχε κερδίσει Χρυσή Κάμερα στις Κάννες το 2009.
0

Υπάρχει ένα τμήμα του φετινού προγράμματος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που υπόσχεται μια διαφορετική εμπειρία στους φεστιβαλιστές και αυτό είναι το αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων.

Αν έπρεπε να συνοψίσουμε σε μερικές αράδες το σινεφιλικό ιδανικό, θα γράφαμε ότι συνίσταται στη γνωριμία μας με τον κόσμο που μας περιβάλλει, στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, στην τοποθέτησή μας στη θέση του (όποιου) άλλου. Ε, οι ταινίες που απαρτίζουν το συγκεκριμένο αφιέρωμα δεδομένα πραγματώνουν το σινεφιλικό ιδανικό και με το παραπάνω.

Κάποιες έχουν γυριστεί από αυτόχθονες, κάποιες έχουν τέτοιους στο επίκεντρο της δράσης τους, όλες τους, όμως, φέρνουν τους αυτόχθονες στο προσκήνιο, αναδεικνύοντας την ιδιοσυγκρασία τους μακριά από συνήθεις, στερεοτυπικές απεικονίσεις. Επίσης, οι περισσότερες είτε δεν έχουν προβληθεί ποτέ στις ελληνικές αίθουσες, είτε είχαν μεμονωμένες προβολές σε φεστιβάλ, είτε βρήκαν διανομή, μα πέρασαν σχεδόν απαρατήρητες.

Σκεφτείτε ότι η πιο επιτυχημένη εισπρακτικά από όλες ήταν ο «Παγωμένος Δρομέας» (2001), ο οποίος, αν δεν μας απατά η μνήμη μας, είχε κόψει γύρω στα 6.000 εισιτήρια όταν είχε βγει στις αίθουσες, ένας αριθμός που σήμερα θα τον καθιστούσε sleeper hit, μα τότε ήταν ένα νούμερο στα όρια του ανεκτού για καλλιτεχνικούς τίτλους σαν αυτόν. 

Κάποιες έχουν γυριστεί από αυτόχθονες, κάποιες έχουν τέτοιους στο επίκεντρο της δράσης τους, όλες τους, όμως, φέρνουν τους αυτόχθονες στο προσκήνιο, αναδεικνύοντας την ιδιοσυγκρασία τους μακριά από συνήθεις, στερεοτυπικές απεικονίσεις.

Στις πρώτες δεκαετίες του μέσου, το σινεμά προσέγγισε τους αυτόχθονες με έντονο το στοιχείο του εξωτισμού. Τους συναντούσαμε, άλλωστε, κυρίως μέσα από τις εξωτικές περιπέτειες, οι οποίες αποτελούσαν (και) μια σεβαστή μερίδα των κινηματογραφικών σίριαλ. Καθώς περνούσαν τα χρόνια, το βλέμμα του Δυτικού και το αποικιοκρατικό στοιχείο ήταν δομικά στοιχεία της απεικόνισής τους, με μικρές εξαιρέσεις. 

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
The Exiles

Μία χαρακτηριστική από αυτές είναι το ασπρόμαυρο «The Exiles» (1961) του Κεντ Μακένζι, το οποίο αφορά μια ομάδα Αμερικανών αυτοχθόνων από διαφορετικές φυλές που ζει στο Λος Άντζελες. Με σχεδόν ντοκιμαντερίστικη γραφή, ο ΜακΚένζι συλλαμβάνει στιγμές από την καθημερινότητα νεαρών ανθρώπων που βρίσκονται ανάμεσα σε δύο κόσμους και περιφέρονται στο αστικό τοπίο, κουβαλώντας ταυτόχρονα την κληρονομιά της καταγωγής τους. Το φιλμ παρέμενε χαμένο για χρόνια, για να αποκατασταθεί ψηφιακά και να προβληθεί στο Φεστιβάλ Βερολίνου το 2008. 

Μια άλλη είναι το «Ballad of Crοwfoot» (1968), ένα μικρού μήκους φιλμ που μέσα από ένα κολάζ φωτογραφιών τραβηγμένων τον 19ο αιώνα και με όχημα την ομώνυμη μπαλάντα του Γούιλι Νταν, την οποία μπορείτε να ακούσετε εδώ, αφηγείται την ιστορία του αρχηγού των Μαυροπόδαρων, του Crowfoot. Οι θεωρητικοί του Καναδά αναφέρουν το έργο συχνά ως το πρώτο βιντεοκλίπ που γυρίστηκε στη χώρα. 

Από τη δεκαετία του ’60, το αφιέρωμα μάς μεταφέρει στα ‘80s. To «Ngati» (1987) αποτελεί την πρώτη ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία Μαορί δημιουργού, θεωρείται φιλμ-σταθμός στη Νέα Ζηλανδία, είχε προβληθεί δε και στην Εβδομάδα Κριτικής των Καννών. Μας μεταφέρει στη μετα-αποικιοκρατική Νέα Ζηλανδία του 1948, όταν ακόμα η συνύπαρξη ανάμεσα σε λευκούς και Μαορί κάθε άλλο παρά αρμονική ήταν, και τοποθετεί τη δράση του σε ένα φανταστικό παραθαλάσσιο χωριό, το οποίο επισκέπτεται ένας Αυστραλός γιατρός, για να διαπιστώσει ότι τον συνδέουν πολλά περισσότερα με τους Μαορί από όσα πίστευε. 

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Snow in paradise

To «Geronima» (1986), μια ανακάλυψη των προγραμματιστών του φεστιβάλ, μας ταξιδεύει στην παγωμένη έρημο της Παταγονίας, όπου η ομώνυμη ηρωίδα, που ανήκει στη φυλή Μαπούτσε, μεγαλώνει ολομόναχη τα τέσσερα παιδιά της, μέχρι που ένας κρατικός αξιωματούχος μεταφέρει όλη την οικογένεια σε δημόσιο νοσοκομείο, όπου η Χερόνιμα καταρρέει ψυχολογικά. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του φεστιβάλ, «η αυθεντική κόπια από την ηχογραφημένη κλινική διάγνωση της Χερόνιμα ακούγεται στο φόντο σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, ως αδιάψευστος μάρτυρας για τα αποτρόπαια ιστορικά γεγονότα στα οποία βασίστηκε το σενάριο».

Το αλαφροϊσκιωτο «Βe Devil» (1993) φέρει την υπογραφή της Τρέισι Μόφατ, μιας σημαίνουσας καλλιτεχνικής μορφής για τους Αβορίγινες. Αν και γνωστή κυρίως για τη δουλειά της ως φωτογράφου, η Μόφατ έχει γυρίσει και ταινίες. Η συγκεκριμένη είναι η πιο επιτυχημένη της, προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Καννών του 1993, απαρτίζεται από τρεις ιστορίες φαντασμάτων και λέγεται ότι αποτελεί μια υπνωτιστική κινηματογραφική εμπειρία. Το «Seven Songs of the Tundra» (2000) αποτελείται από 7 διαφορετικές ιστορίες, είναι γυρισμένο εξ ολοκλήρου στη γλώσσα των ιθαγενών Νενέτς, κινείται ανάμεσα στη μυθοπλασία και στην τεκμηρίωση και συνδυάζει τους μύθους της φυλής με τις πραγματικές δοκιμασίες της από τον διωγμό που υπέστη η φυλή από τους Σοβιετικούς.

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Be Devil

Παραμένουμε σε παγωμένο κλίμα και μεταφερόμαστε στην Αρκτική, καθώς η επόμενη χρονολογικά ταινία του αφιερώματος είναι το «Atanarjuat: The Fast Runner» (2001), δηλαδή o «Παγωμένος Δρομέας», στον οποίο είχαμε αναφερθεί και στην εισαγωγή μας. Η ταινία επιστρέφει στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, καθώς είχε προβληθεί εκεί πριν δύο δεκαετίες, σε μια, σύμφωνα με τις μαρτυρίες, επεισοδιακή προβολή – είχε γίνει ένα μπέρδεμα με τις μπομπίνες, το οποίο ευτυχώς έγινε αντιληπτό από τους παρευρισκόμενους και αποκαταστάθηκε έγκαιρα.

Bασισμένο σε έναν θρύλο των Ινουί που αφηγείται μια πολυετή σύγκρουση ανάμεσα σε δυο άντρες με αντικείμενο τον έρωτα της πανέμορφης Ανουάτ, το φιλμ είναι γραμμένο και γυρισμένο από έναν Ινουί δημιουργό, μιλά τη γλώσσα των Ινουκτιτούτ και παίζουν σε αυτό αποκλειστικά ερασιτέχνες ηθοποιοί.

Με γυρίσματα που κράτησαν για μήνες, ο «Παγωμένος Δρομέας» έχει εκθαμβωτική φωτογραφία, μας γνωρίζει την κουλτούρα των αυτοχθόνων της Αρκτικής και, παρά τη γενναία, τρίωρη διάρκειά του, μας αποζημιώνει, ανοίγοντας παράθυρο σε έναν άλλο κόσμο. Αν καταφέρετε να συγχρονιστείτε με τους ρυθμούς του, μετά το πέρας της προβολής θα σας πάρει λίγη ώρα μέχρι να προσαρμοστείτε και να επανέλθετε στην πολύβουη πραγματικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. 

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Birdwatchers

Αλλάζουμε θερμοκρασίες και πηγαίνουμε στη Βραζιλία με το, όπως λέγεται, βραδύκαυστο «Birdwatchers» (2008), το οποίο απεικονίζει τον αγώνα των ιθαγενών Γκουαρανί να διατηρήσουν τη γη τους.

To μινιμαλιστικό «Samson and Delilah», από τις πιο γνωστές ταινίες του αφιερώματος, είχε κερδίσει Χρυσή Κάμερα στις Κάννες το 2009. Αφηγείται την ιστορία δύο ερωτευμένων έφηβων Αβοριγίνων που ξεκινούν την αναζήτηση της δικής τους θέσης σε αυτό τον κόσμο, μια θεματική ικανή να αγγίξει ευαίσθητες χορδές σε θεατές οποιωνδήποτε καταβολών και παραστάσεων. Φυσικά, η ταινία αποτελεί (και) μια από τις πιο αξιόλογες προσθήκες στη σχετική φιλμογραφία που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση της αυστραλιανής κοινωνίας γύρω από το διαχρονικό ζήτημα της αντιμετώπισης του πληθυσμού των Αβοριγίνων.

Το «Heart of Time» (2009) του Αλμπέρτο Κορτές «διεισδύει στα άδυτα της Τσιάπας, στην καρδιά του αγώνα των Ζαπατίστας για αυτονομία», όπως μας ενημερώνει το φεστιβάλ, το «Quispe Girls» (2013) εξελίσσεται το 1974 σε ένα όρος στη Χιλή κι αφορά τρεις αδελφές που βόσκουν τα πρόβατά τους εκεί πιο κάτω, όταν μαθαίνουν για έναν νόμο που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ζουν, ενώ το δράμα «The Orator» (2011) γυρίστηκε στο νησάκι Ουπόλου σε συμπαραγωγή Νέας Ζηλανδίας και Σαμόα, μιλά την τοπική γλώσσα, αποτέλεσε την πρώτη ταινία από τη Σαμόα που συμμετείχε στο φεστιβάλ της Βενετίας και, σύμφωνα με τις κριτικές, διαθέτει μια κορύφωση που δύσκολα αφήνει κάποιον ασυγκίνητο. Ήταν, μάλιστα, η πρώτη ταινία που υπέβαλε ποτέ η Νεα Ζηλανδία στην κατηγορία του Ξενόγλωσσου Όσκαρ, χωρίς να φτάσει στην τελική πεντάδα.  

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Heart of Time

Αντίθετα, μια ταινία που επίσης προβλήθηκε στo Φεστιβάλ Βενετίας, πήρε βραβείο στην Εβδομάδα Κριτικής και τελικά κατάφερε να βρεθεί υποψήφια για Ξενόγλωσσο Όσκαρ –ήταν η έκπληξη στην πεντάδα εκείνης της χρονιάς– είναι το «Tanna» (2015). Το φιλμ μάς τοποθετεί σε ένα νησί του νότιου Ειρηνικού, όπου φυλές ιθαγενών αρνούνται να ασπαστούν τον δυτικό πολιτισμό που έχει επεκταθεί μέχρι τα παράλια του νησιού τους.

Αυτό είναι το σκηνικό όπου οι σκηνοθέτες Μπέντλι Ντιν και Μάρτιν Μπάτλερ θα αφηγηθούν μια (πάρα πολύ) απλή ιστορία αγάπης, που δοκιμάζεται από τις συνθήκες. Το δράμα ίσως είναι τετριμμένο, μα το ηθογραφικό σκέλος της ταινίας είναι ανεκτίμητο. Οι σκηνοθέτες καταγράφουν πιστά τη ζωή και τις συνήθειες των ιθαγενών, δίχως ποτέ να (επι)κρίνουν τα πιστεύω τους.

Η αληθοφάνεια και η πληρότητα του πορτρέτου αυτής της ιδιαίτερης μικρής κοινότητας ήταν μάλλον το στοιχείο που λειτούργησε ως κινητήριος μοχλός για το απίθανο ταξίδι αυτής της ταπεινής σε φιλοδοξίες και μέγεθος ταινίας με τελικό προορισμό το κόκκινο χαλί του Dolby Theater.

H «Καταγωγή των Σάμι» («Sami’s Blood», 2016) της Αμάντα Κερνέλ, μια ταινία που επίσης είχαμε δει στις ελληνικές αίθουσες, είναι μια ιστορία δύσκολης ενηλικίωσης, καθώς αφορά την απόφαση μιας δεκατετράχρονης να απαρνηθεί τη λαπωνική παράδοση των Σάμι και να ζήσει στον κόσμο τον λευκών, μόνο που βρισκόμαστε στα ‘30s και ο ρατσισμός και η μισαλλοδοξία των δεύτερων θέτει εμπόδια στην απόφασή της.

Η ταινία είχε πάρει το βραβείο Lux εκείνης της χρονιάς και, πέρα από την ενηλικίωση, αφορά την ταυτότητα, τον αυτοπροσδιορισμό και τον ετεροπροσδιορισμό, κάτι που την καθιστά μία από τις πιο ιδιαίτερες επιλογές του αφιερώματος.

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
H Καταγωγή των Σάμι

Εκτός από το «Ballad of Crowfoot», στο οποίο αναφερθήκαμε ήδη, υπάρχουν τρεις ακόμα ταινίες μικρού μήκους. To «When the Leaves Are All Gone» (2010) έχει για κεντρική ηρωίδα τη μοναδική αυτόχθονα μαθήτρια σε ένα ολόκληρο σχολείο, η οποία, για να αντιμετωπίσει το διόλου φιλικό κλίμα απέναντί της, βρίσκει καταφύγιο στη φαντασία της.

Το «Snow in Paradise» (2011) αναφέρεται στο ζήτημα των πυρηνικών δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν κατά καιρούς στον Ειρηνικό Ωκεανό, χωρίς να λογαριάσουν τις φυλές που ζούσαν στα νησιά τριγύρω, ενώ το «Blackbird» (2015) αναδεικνύει ακόμα μια περίπτωση εκμετάλλευσης και κακοποίησης των αυτοχθόνων μέσα από την ιστορία δυο αδελφών από τα νησιά του Σολομώντα που αναγκάζονται να μεταναστεύσουν στην Αυστραλία στα τέλη του 19ου αιώνα και να δουλέψουν ως σκλάβοι σε φυτείες ζάχαρης. 

Όλες οι παραπάνω ταινίες συνθέτουν ένα ενδιαφέρον και, κατά περιπτώσεις, συναρπαστικό μωσαϊκό από ιστορίες φυλών και λαών προερχόμενων από τις τέσσερις γωνιές του πλανήτη, ειπωμένων όχι μέσα από τον παραμορφωτικό καθρέφτη του δυτικού σινεμά, ούτε μέσα από τον εγκυκλοπαιδικό χαρακτήρα και την ινσταγκραμική καλλιγραφία του «National Geographic», αλλά μέσα από την αμεσότητα και την «απορροφητική» δύναμη του αγνού, αμόλυντου σινεμά, εκείνου που από «έναν εξώστη μας δείχνει μια άλλη ζωή». 

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Tanna
Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
When all the leaves are gone
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ