«Run rabbit run» & «The deep house»: Δύο νέες ταινίες τρόμου στο Netflix

Δύο νέες ταινίες τρόμου στο Netflix Facebook Twitter
Η ερμηνεία της μικρής Λίλι ΛαΤόρρε είναι, χωρίς ίχνος υπερβολής, μία από τις πιο ανατριχιαστικές ερμηνείες ανηλίκου που έχουμε δει σε ταινία τρόμου.
0

Φτωχαίνει η κατηγορία «horror» στην πλατφόρμα όσο άλλα στούντιο αποσύρουν τις ταινίες τους για να τις αξιοποιήσουν στις δικές του πλατφόρμες και το Netflix δεν τις αντικαθιστά. Με αυτό ως δεδομένο, κάθε νέα προσθήκη είναι ευπρόσδεκτη, αρκεί να περνάει τη βάση. Στην περίπτωση των «Run rabbit run» και «The deep house» έχουμε δυο ταινίες που έχουν κάτι να δώσουν στον φαν του είδους, τουλάχιστον σε επίπεδο κατασκευής, κι ας καταλήγουν να προδίδονται από το σενάριό τους.

Το «Run rabbit run» μάς έρχεται από την Αυστραλία: προβλήθηκε στο περασμένο Φεστιβάλ Σάντανς και αγοράστηκε από το Netflix. Η Σάρα Σνουκ, το πρόσωπο της οποίας έγινε γνωστό σε όλους από το «Succession», πρωταγωνιστεί στον ρόλο μιας διαζευγμένης μάνας που έχασε πρόσφατα τον πατέρα της, έχει τη μητέρα τη νοσηλευόμενη σε ψυχιατρική κλινική και μια ανήσυχη κόρη, τη Μία, που αναπτύσσει στενή σχέση με ένα κουνέλι, το οποίο εμφανίζεται απρόσμενα στο κατώφλι του σπιτιού τους. «Μου λείπουν συνέχεια άνθρωποι που δεν έχω γνωρίσει», λέει η Μία, και έτσι αντιδημοφιλής που φαίνεται να είναι στο σχολείο –σκεφτείτε ότι στο πάρτι γενεθλιών της έρχεται μόνο ο πατέρας της με τη νέα του σύντροφο και το παιδί της– και έτσι απομονωμένη που είναι η μάνα φαντάζεσαι ότι όλη η ταινία συνοψίζεται σε αυτήν τη φράση και ότι θα δεις μια πολύ ωραία, μελαγχολική δημιουργία τρόμου γύρω από τη μοναξιά και την αποξένωση. 

Η Ντέινα Ριντ γνωρίζει πώς να χτίσει ατμόσφαιρα και πώς να αξιοποιήσει το σύνολο του κάδρου για την παραγωγή τρόμου –μακάριοι(;) οι θεατές που εστιάζουν μόνο στο κέντρο του ή απλώς διαβάζουν υπότιτλους–, επιλέγει, όμως, την οδό της μυστικοπάθειας, τη δομή και την ανάπτυξη μιας ταινίας μυστηρίου, και δεν της βγαίνει σε καλό.

Μπα, πρόκειται απλώς για προοικονομία, για μια creepy ατάκα που είθισται να φορούν οι σεναριογράφοι ταινιών τρόμου σε απειλητικά πιτσιρίκια. Η Ντέινα Ριντ γνωρίζει πώς να χτίσει ατμόσφαιρα και πώς να αξιοποιήσει το σύνολο του κάδρου για την παραγωγή τρόμου –μακάριοι(;) οι θεατές που εστιάζουν μόνο στο κέντρο του ή απλώς διαβάζουν υπότιτλους–, επιλέγει όμως την οδό της μυστικοπάθειας, τη δομή και την ανάπτυξη μιας ταινίας μυστηρίου, και δεν της βγαίνει σε καλό.

Μια δραματουργικά αδικαιολόγητη μετακόμιση στο πατρικό σπίτι συμβαίνει αποκλειστικά ώστε μάνα και κόρη να βρεθούν στον τόπο όπου πραγματοποιήθηκε το δράμα το οποίο εμφανώς βασανίζει την πρώτη, ίσως και επειδή τα παλιά σπίτια είναι πιο τρομακτικά από τα μοντέρνα για τη Ριντ –εμείς δεν συμφωνούμε απαραίτητα–, μόνο που οι απαντήσεις και οι εξηγήσεις αργούν να έρθουν. Όσον αφορά την τελευταία σκηνή της ταινίας, αν συμβαίνει κυριολεκτικά, πρόκειται για μια κακόβουλη κατακλείδα, της σχολής «Tales from the Crypt», που δεν υποστηρίζεται ούτε από το είδος του τρόμου που εκπροσωπεί το έργο ούτε από τον τόνο του – αν εξελίσσεται στο μυαλό της ηρωίδας, δεν το λες και πολύ ευγενές από τη στιγμή που έχει προηγηθεί μια εξομολόγηση στον άνθρωπο που πρέπει. 

Δύο νέες ταινίες τρόμου στο Netflix Facebook Twitter
Aτού της ταινίας αποτελεί το πρωταγωνιστικό της δίδυμο.

Πλην της ατμόσφαιρας, ατού της ταινίας αποτελεί το πρωταγωνιστικό της δίδυμο, η Σάρα Σνουκ, που βουτά στην κλιμακούμενη παράνοια με… τρομακτική επιβολή εντός του κάδρου, χωρίς να καταφεύγει σε υστερικούς μανιερισμούς, όπως π.χ. η Έσι Ντέιβις στο (πολύ ανώτερο, κατά τα άλλα) «Babadook», και, κυρίως, η μικρή Λίλι ΛαΤόρρε. Πρόκειται, χωρίς ίχνος υπερβολής, για μία από τις πιο ανατριχιαστικές ερμηνείες ανηλίκου που έχουμε δει σε ταινία τρόμου. Σε κάποιες παρατεταμένες παύσεις της καταλήγεις να τρως τις παρανυχίδες σου –αξίζουν τα εύσημα και στη διεύθυνση της Ριντ γι’ αυτό–, πρόκειται μάλιστα για κανονικότατη ερμηνεία, δεν την «κλέβει» η Ριντ με reaction shots και με το μοντάζ. Κρίμα που δεν ήρθε σε καλύτερη ταινία, ευχόμαστε στη νεαρή ηθοποιό να αποκτήσει την καριέρα που φαίνεται να της αξίζει, αν κρίνουμε από την εμφάνισή της εδώ.

«Run rabbit run» | Official Trailer | Netflix

Το «Deep House», από την άλλη, είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Πρόκειται για αγγλόφωνη γαλλική παραγωγή, σκηνοθετημένη από το δίδυμο που είχε υπογράψει έναν από τους βασικούς εκπροσώπους του επονομαζόμενου New French Extremity ρεύματος, το «Inside». Δεν κυκλοφόρησε ποτέ στις αίθουσες, στις ΗΠΑ αγοράστηκε από τη Blumhouse Television, στη χώρα μας το πήρε το μάτι μας κάποια στιγμή ως επιλογή στις VOD λίστες των εγχώριων συνδρομητικών καναλιών –τα ψηφιακά βιντεοκλάμπ, σαν να λέμε–, συνεπώς λογαριάζεται κι αυτό για πρεμιέρα. Το ελκυστικό στοιχείο του «Deep House» είναι το concept του. Νεαρός και νεαρά σουλατσάρουν σε εγκαταλελειμμένα (και ενδεχομένως στοιχειωμένα) σπίτια και έπειτα ανεβάζουν τα βίντεο που γυρίζουν στον λογαριασμό του πρώτου, αποσπώντας χιλιάδες views. Έχοντας λάβει την πληροφορία για ένα τέτοιο σπίτι που βρίσκεται κάτω από το νερό, ετοιμάζονται για κατάδυση, με στόχο η σειρά αυτοσχέδιων εκπομπών τους να πολλαπλασιάσει τα views της.

Δύο νέες ταινίες τρόμου στο Netflix Facebook Twitter
Στοιχειωμένα πλοία και υποβρύχια έχουμε δει, στοιχειωμένο σπίτι στον βυθό της θάλασσας όμως όχι και αυτό από μόνο του είναι ικανό για να μας κινήσει την περιέργεια.

Στοιχειωμένα πλοία και υποβρύχια έχουμε δει, στοιχειωμένο σπίτι στον βυθό της θάλασσας όμως όχι και αυτό από μόνο του είναι ικανό για να μας κινήσει την περιέργεια. Με την πρώτη σκηνή να μας δείχνει την πρωταγωνίστρια να αδυνατεί να κρατήσει την ανάσα της αρκετά ώστε να αναδυθεί στην επιφάνεια σε περίπτωση που εξαντληθεί το οξυγόνο στη φιάλη, έχει μπει και ο πρώτος σπόρος του σασπένς. H υβριδική προσέγγιση παραδοσιακού και found footage τρόμου έχει αποτέλεσμα, ενώ το υδάτινο οικιακό περιβάλλον, με τα έπιπλα και τα αντικείμενα να αιωρούνται, δίνει στην εικόνα μια φαντασματική όψη ικανή να σου σηκώσει την τρίχα χωρίς να χρειαστεί καν η κατάδειξη του μεταφυσικού στοιχείου.

Δυστυχώς, οι εκπλήξεις σταματούν μετά από περίπου πενήντα λεπτά, όταν το σενάριο καταφεύγει σε τετριμμένες λύσεις, χωρίς να υπάρχει και κάποιο άλλο θέμα πέρα από αυτό της επιβίωσης –η σοσιαλμιντιακή ματαιοδοξία έχει παραμεριστεί προ πολλού–, αφήστε που οι «τρομάρες» στην τρίτη πράξη καταλήγουν να επαναλαμβάνονται. Για πέταμα, πάντως, δεν είναι σε καμία περίπτωση, υποθέτουμε δε ότι αρκετοί από εσάς σταματήσατε να διαβάζετε το κείμενο και έχετε ήδη πατήσει το play, όταν γράψαμε για «στοιχειωμένο σπίτι στον βυθό της θάλασσας», και καθόλου δεν σας αδικούμε.

«The Deep House» | Official Trailer

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ