Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό Facebook Twitter
Η Μπάρμπρα Στρέιζαντ με τον Τζος Μπρόλιν το 2010 σε επίσημη πρεμιέρα στο Χόλιγουντ. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ είχε γνωρίσει την Μπάρμπρα στο Sun Valley, στο Άινταχο, χρόνια πριν. Είχαν πάει επίσκεψη στον Κλιντ Ίστγουντ, που είχε ένα σπίτι εκεί. Είχα δει μια φωτογραφία τους μαζί και θυμάμαι τη μητέρα μου να μου λέει ότι η Μπάρμπρα ήταν ζόρικη. Η πραγματικότητα είναι ότι αν είχαν γνωριστεί καλύτερα, θα μισούσε η μία την άλλη. Είμαι πεπεισμένος γι' αυτό. Οι ζόρικοι άνθρωποι σχεδόν πάντα μισιούνται μεταξύ τους.

Εμένα πάντως μου άρεσαν ανέκαθεν οι ζόρικες γυναίκες. Ο πατέρας μου, ο Τζέιμς Μπρόλιν, παντρεύτηκε την Μπάρμπρα το 1998, όταν ήμουν 30 ετών, και η ιδέα ήταν ότι θα ζούσαμε όλοι μας ευτυχισμένοι για πάντα. Αυτό ήταν όλο. Αυτή ήταν η συμφωνία.

Κι ενώ είχαμε ξεκινήσει την ευτυχισμένη ζωή μας, μπήκα μια μέρα στο σπίτι τους: «Θα ήθελα ένα ποτήρι κρασί», είπα. Με κοίταξε και κούνησε το κεφάλι της, υποχρεώνοντάς με να επαναλάβω το αίτημα. «Θα ήθελα ένα ποτήρι κόκκινο κρασί, παρακαλώ». Πήρε μια αργή ανάσα πριν από το χτύπημα: «Δεν είσαι αλκοολικός;».

Όπως συμβαίνει συχνά με τα σόγια και τα πεθερικά, η σχέση ξεκίνησε καλά, μετά χάλασε και στη συνέχεια απέκτησε μια αξία.

Δεν περίμενα τέτοια ευθύτητα. Ναι, τη γνώριζα ήδη λίγο καιρό, ήταν τώρα η γυναίκα του πατέρα μου, εκείνος ήταν πολύ ερωτευμένος μαζί της, και απ' ό,τι μπορούσα να καταλάβω, το ίδιο κι εκείνη μαζί του.

Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό Facebook Twitter
Ο Τζος Μπρόλιν με τη μητέρα του, Τζέιν Κάμερον, τον πατέρα του, Τζέιμς Μπρόλιν και τον αδελφό του Τζες, στα μέσα της δεκαετίας του '70.

«Δεν υποτίθεται ότι δεν πρέπει να πίνεις καθόλου;», με ρώτησε. Άντε πάλι. Ένιωθα συχνά σαν να είχε πλύνει τη γλώσσα της με απολυμαντικό πριν μου μιλήσει. Κι η μαμά μου ήταν έτσι, οπότε δεν με παρέλυε ο τρόπος της, αλλά η μαμά μου είχε πεθάνει, οπότε θα έπρεπε να αρκεστώ στο υποκατάστατό της.

Είχα κόψει το ποτό στα 29 μου, όταν μια παρέα φίλων μπούκαρε στο διαμέρισμα που έμενα στη λεωφόρο Vineland στο Χόλιγουντ. Ζούσα εκεί λίγο καιρό ήδη, και κάποιες φορές είχα και τα παιδιά μου στο σπίτι, συνήθως ήταν με τη μαμά τους, βόρεια, στο ράντσο. Προσπαθούσα να κρατήσω το ποτό μακριά από αυτό που σήμαινε τα πιο πολλά για μένα: τα παιδιά μου.

Αναπόφευκτα όμως, αυτά τα σχέδια καταρρέουν γιατί βασίζονται σε παρορμήσεις της στιγμής. Δεν έχουν κανένα πραγματικό θεμέλιο. Έτσι, το όλο σχέδιο ανατρέπεται όταν η ανάγκη είναι ανάγκη και αναλαμβάνει την εξουσία ο μεγάλος μαριονετίστας που ήταν για μένα το αλκοόλ.

«Είναι απλώς ένα ποτήρι κρασί. Δεν χρειάζεται να πας να μου το φέρεις. Αφού θα το πιω αργότερα, γιατί να μην το πιω τώρα;» Είναι ένας γρίφος η ψυχολογία τού να γίνει το δικό σου, ανεξάρτητα από τις συνέπειες. Ήθελα αυτό που ήθελα, και αυτό ήταν το μόνο μου μέλημα.

Είχα βρεθεί στη φυλακή αρκετές φορές μέχρι τότε. Είχα θέσει τα παιδιά μου σε κίνδυνο. Είχα χάσει σχέσεις και φιλίες. Ήξερα ότι ένα ποτό δεν θα διόρθωνε τίποτα ενώ ήταν πιθανό να κάνει κάθε κατάσταση πολύ χειρότερη.

«Θα το βάλω μόνος μου».

«Όχι, δεν πρέπει να πίνεις».

Όπως συμβαίνει συχνά με τα σόγια και τα πεθερικά, η σχέση ξεκίνησε καλά, μετά χάλασε και στη συνέχεια απέκτησε μια αξία. Η μητέρα μου είχε πεθάνει και κανείς δεν επρόκειτο να την αντικαταστήσει, όσο δηλητηριώδης κι αν ήταν. Μια φορά είχε υπογράψει μια κάρτα που μου είχε στείλει γράφοντας, «Με αγάπη, η μαμά σου». Ορίστε, να το. Μαμά. Εσύ όμως δεν είσαι η μαμά μου. Είσαι η μητριά μου.

Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό Facebook Twitter
Ο Τζέιμς Μπρόλιν και η Μπάρμπρα Στρέιζαντ το 1998, λίγους μήνες μετά τον γάμο τους.

Ποια θέλει όμως να είναι μητριά; Καμιά. Ο όρος υποδηλώνει κακές προθέσεις: δραστικές αποζημιώσεις για αισθητικές ανασφάλειες. Η Μπάρμπρα όμως δεν ήταν έτσι. Ήθελε μια οικογένεια. Ήταν καλή και στοργική.

«Είμαι αλκοολικός, αλλά μου αρέσει το κόκκινο κρασί».

«Δεν πρέπει να πίνεις».

Το ξέρω.

«Το ξέρεις αυτό, έτσι;»

Ναι.

Η Μπάρμπρα δεν με είδε ποτέ όπως ήμουν πριν. Δεν ήξερε για τις καταστάσεις που με οδηγούσαν στη φυλακή ή σε καυγάδες. Δεν ήταν εκεί όταν ξυπνούσα στα πεζοδρόμια με το μπλουζάκι μου τυλιγμένο γύρω από τη γυμνή μου μέση. Ήθελε απλώς να μου προσφέρει μια απλή, παλιομοδίτικη μητρική φροντίδα. Έπρεπε να το συνηθίσω.

Με στοιχεία από Wall Street Journal.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ