Πιστεύω στη συνταγματική ετεροφυλία

Πιστεύω στη συνταγματική ετεροφυλία Facebook Twitter
0

Στπ Raspberry Reich λάτρεψα τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποίησες σε όλη τη διάρκεια της ταινίας σεξουαλικά pop είδωλα. Πώς επιλέγεις τη φόρμα και το περιεχόμενο;

Κοίτα, αν είναι να κάνεις μια ταινία που αφορά τη σεξουαλική επανάσταση θα «πρέπει να βάλεις το μαρξισμό στο στόμα», όπως έλεγε και η Γκέρτρουντ στην ταινία και θα πρέπει να μπορείς να υποστηρίξεις το περιεχόμενο. Για μένα έχει νόημα να το κάνεις με σκληρό σεξ. Μ’ αυτό τον τρόπο προβάλλεται ένα επιχείρημα πιο στέρεο για τη σεξουαλική επανάσταση. Είχε μεγάλο ενδιαφέρον ο τρόπος που η Susanne Sachsse (Γκέρτρουντ), που είναι μια θεατρική ηθοποιός, ερμήνευε αυτές τις σκληρές σκηνές. Για μένα ήταν ένα είδος εξάσκησης των πιστεύω μου. Είναι αυτό που πολλοί τύποι, που το παίζουν ακαδημαϊκοί, δεν μπαίνουν πότε στον κόπο να κάνουν.

Έχω βάλει στο desktop μου την ατάκα από την ταινία που λέει ότι «το ετεροφυλικό σεξ είναι αντι-επαναστατικό».

Τι; Α, θα εννοείς αυτή που λέει ότι «το ετεροφυλικό σεξ είναι το όπιο για τις μάζες». Κοίτα, είμαι κάπως φροϊδικός και πιστεύω στη συνταγματική ετεροφυλία. Όλοι έχουν τη δυνατότητα να είναι ετερόφυλοι όταν γεννιούνται και το γεγονός ότι όλη η κουλτούρα μας κλίνει προς την ετεροφυλία είναι τελικά μια ιδεολογία που μας επιβάλλεται. Έτσι λοιπόν, για να μπορέσεις να βιώσεις τη σεξουαλική απελευθέρωση, θα πρέπει να είσαι πιο ανοιχτόμυαλος, να πειραματιστείς με τη σεξουαλικότητά σου. Δυστυχώς, σε αυτό το σημείο, κι εγώ δεν εφαρμόζω αυτό που κηρύσσω, διότι είμαι τελείως ομοφυλόφιλος και δεν πειραματίζομαι.

Έχουμε διαβάσει ότι η νέα σου ταινία Otto; Οr up with Dead People έχει να κάνει με ζόμπι. Να υποθέσουμε ότι χρησιμοποιείς το αίμα αντί για το σεξ;

Γενικώς, χρησιμοποιώ πολύ το αίμα. Πρόσφατα έκανα μια έκθεση στη Βαρκελώνη όπου χρησιμοποίησα το αίμα ως μοτίβο. Επίσης, κάνω πολλές ζωντανές περφόρμανς όπου οι άνθρωποι που έρχονται για να δουν το σόου πιτσιλίζονται με αίμα. Έχω τρεις άντρες μοντέλα ντυμένους επαναστάτες-ζόμπι. Είναι ντυμένοι με στρατιωτικά, αλλά είναι ζόμπι και υπάρχουν οι θεατές που φωνάζουν «γδυθείτε», οπότε τα ζόμπι τους πετάνε αίμα μπροστά στη σημαία της Καταλονίας, που επίσης γεμίζει με αίμα. Κατά κάποιο τρόπο αυτό δρα απελευθερωτικά για τους ανθρώπους. Το αίμα είναι ένα πολύ δυνατό σύμβολο, είναι η ουσία της ζωής. Είναι κάτι που όλοι έχουμε μέσα μας και είναι τόσο κοντά στην επιφάνεια, αλλά κάπως καταπιεσμένο. Είναι μια ανακούφιση για τους ανθρώπους η εικόνα του αίματος. Αλλά το να συμμετέχεις σε μια τελετουργία όπου νιώθεις το αίμα στο δέρμα σου λειτουργεί τελικά ως απομυθοποίηση της βίας.

Μπορείς να θυμηθείς κάποιο σχόλιο θεατή που έδωσε άλλη προοπτική στη δουλειά σου;

Πολλοί μου είπαν ότι ήταν μια έκπληξη γι’ αυτούς να βλέπουν μια συναισθηματική ταινία από μένα. Αυτό ήταν κάτι που δεν περίμενα να ακούσω, διότι πιστεύω ότι όλες μου οι ταινίες ήταν συναισθηματικές. Πολλοί άνθρωποι μπορούν να δουν μόνο το προφανές: τα θέματα με τα οποία συνήθως ασχολούμαι, που είναι ακραία και σκληρά όπως οι υποκουλτούρες, τα φετίχ, οι νεοναζί, το αίμα. Δεν λέω πως δεν υπάρχουν όλα αυτά, είναι όμως μόνο η επιφάνεια. Μια κριτική που πήρα από ένα γαλλικό έντυπο έλεγε πως σε έναν κόσμο γεμάτο με τα πιο σκληρά και βάναυσα φετίχ και με βία, το μόνο ταμπού που μένει είναι η τρυφερότητα.

Πώς επιλέγεις ηθοποιούς;

Όταν ξεκίνησα να κάνω ταινίες που είχαν και πορνογραφικό περιεχόμενο είχα πάντα μια αρχή: να μη ζητήσω από κανέναν να κάνει κάτι που δεν θα έκανα εγώ σε μια ταινία. Γι’ αυτό και εμφανίστηκα κι εγώ στις τρεις πρώτες μου ταινίες. Γι’ αυτό και έκανα κι εγώ σεξ στις ταινίες. Γιατί πίστευα ότι δεν θα ήταν δίκαιο να ζητάω από άλλους ανθρώπους να κάνουν σεξ - κάτι που είναι ταμπού στην κουλτούρα μας. Έτσι, αν αυτοί ήταν πρόθυμοι να το κάνουν για τις ταινίες μου, θα έπρεπε να το κάνω κι εγώ. Mε τη Susanne Sachsse, στο Raspberry Reich για παράδειγμα, η απόφαση ήταν όλη δική της. Το ότι θέλησε να κάνει σκηνές σκληρού σεξ ήταν δικό της θέμα, δεν ήταν όρος στο συμβόλαιο. Το ίδιο και με τον Jey Crisfar που ενσαρκώνει τον Otto στην τελευταία μου ταινία. Στην αρχή ήταν σύμφωνος να γυρίσουμε τέτοιες σκηνές, αλλά όταν ξεκίνησαν τα γυρίσματα ξαφνικά δεν ένιωθε άνετα να το κάνει μπροστά σε ένα μεγάλο συνεργείο. Το σεξ δεν αποτέλεσε ποτέ όρο για να πάρει το ρόλο. Φυσικά υπάρχουν κι άλλοι χαρακτήρες στο έργο που είχαν ξανακάνει πορνό και δεν είχαν πρόβλημα.

Γιατί χρησιμοποιείς το Βερολίνο στις τελευταίες σου ταινίες;

Η Γερμανία έχει μια πιο χαλαρή στάση απέναντι στο σεξ και στο γυμνό γενικότερα. Υπάρχει δημόσια γύμνια στα πάρκα για παράδειγμα, κάτι που δεν θα βρεις στη Βόρεια Αμερική. Γενικά στην Ευρώπη οι άνθρωποι που συμμετέχουν στην πορνογραφία φαίνονται να το ευχαριστιούνται. Συνήθως εξασκούν άλλα επαγγέλματα, αλλά συμμετέχουν και σε πορνό ταινίες, επειδή τους αρέσει και επειδή βλέπουν το όλο θέμα χαλαρά. Στην Καλιφόρνια, όμως, όπου παράγεται το 90% της παγκόσμιας πορνογραφίας, συναντάς σταρ του πορνό. Προτιμώ να εργάζομαι στην Ευρώπη, όπου οι άνθρωποι έχουν μια πιο ώριμη στάση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 + 1 καλύτερες ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου

Η λίστα / Οι 10 + 1 καλύτερες ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου

Ζητήσαμε από τέσσερις επαγγελματίες του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης αλλά και από έναν ακαδημαϊκό να ψηφίσουν τις καλύτερες ταινίες της εποχής της ελληνικής αθωότητας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ