Οι ταινίες που περιμένουμε φέτος το φθινόπωρο

Οι ταινίες που περιμένουμε φέτος το φθινόπωρο Facebook Twitter
«Joker» και «Parasite», δύο από τις πιο αναμενόμενες ταινίες του φθινοπώρου.
1

Scary stories to tell in the dark

Με έντονη τη σφραγίδα του παραγωγού Γκιγιέρμο ντελ Τόρο στη σκηνογραφία και στον σχεδιασμό των αποκρουστικών πλασμάτων που κυνηγούν τους ήρωες, αυτό το φιλμ εφηβικού τρόμου είναι αρκετά πιο γλαφυρό από τον μέσο εκπρόσωπο του υποείδους. Για όσους θέλουν να ξεγελάσουν τη δίψα τους περιμένοντας την τέταρτη σεζόν του «Stranger Things», κάνει δουλειά. (Από 26/9)

 

Rambo: Last Blood

Πίστευες ότι ο «κύκλος του αίματος» είχε κλείσει περίπου μια δεκαετία πριν με το John Rambo, ο Σταλόνε όμως επιστρέφει στον έτερο δημοφιλή χαρακτήρα του για μία τελευταία περιπέτεια που εκτυλίσσεται και πάλι στην αμερικανική ενδοχώρα μετά από τρεις αποστολές στο εξωτερικό. Οι φαν μιας πιο βρόμικης, μη απολογητικά macho δράσης αλά '80s το περιμένουν από καιρό. (Από 26/9)

 

Joker

Οrigin story του δημοφιλούς κακού της DC, επηρεασμένο τόσο από τις αναθεωρητικές γραφικές νουβέλες των '80s όσο και από τα σκορσεζικά Τaxi Driver και The King of Comedy. Διόλου συμπτωματικά, ο Ντε Νίρο συμμετέχει σε δεύτερο ρόλο, ο Χοακίν Φοίνιξ προβάρει ήδη το κουστούμι του για τη φετινή οσκαρική απονομή, και αν προσθέσεις σε αυτά κι έναν αναπάντεχο Χρυσό Λέοντα πριν από λίγες μέρες στο Φεστιβάλ Βενετίας, αντιλαμβάνεσαι γιατί ο δείκτης προσμονής για πολύ κόσμο αγγίζει τη στρατόσφαιρα (Από 3/10)

 

Αdults in the room

Κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Γιάνη Βαρουφάκη διά χειρός Κώστα Γαβρά. Η φύση του πρωτογενούς υλικού σε συνδυασμό με έναν δημιουργό, του οποίου το σινεμά είναι υπόδειγμα απουσίας διαλεκτικής, δεν αποτελούν και τους καλύτερους οιωνούς. Κρίνοντας από το (επίσης όχι ιδιαίτερα υποσχόμενο) τρέιλερ, πάντως, οι Χρήστος Λούλης και Αλέξανδρος Μπουρδούμης πρέπει να έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. (Από 3/10)

 

Gemini Man

Γουίλ Σμιθ εναντίον μιας νεότερης εκδοχής του εαυτού του σε μια περιπέτεια με δύο τεχνολογικές καινοτομίες. Αφενός έχουμε το format των 128 fps που, σύμφωνα με τον Ανγκ Λι, ο οποίος ποτέ δεν είπε «όχι» σε ανάλογες προκλήσεις, υπόσχεται μια πιο βιωματική κινηματογραφική εμπειρία, αφετέρου έχουμε και τον νεαρό Γουίλ Σμιθ στο φιλμ, προϊόν ενός επαναστατικού συνδυασμού των «αντιγηραντικών» εφέ που θα δούμε και στο σκορσεζικό Irishman με την τεχνολογία CGI, που μας έδωσε χαρακτήρες σαν το Γκόλουμ στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. (Από 10/10)

 

Parasite

Mετά την αγγλόφωνη αστοχία του χορτοφαγικού Okja, μία από τις σταθερά πιο ενδιαφέρουσες φωνές του κορεατικού σινεμά επιστρέφει με ταξική μαύρη κωμωδία, για την οποία όσο λιγότερα διαβάσεις, τόσο το καλύτερο. Πραγματικός θρίαμβος η πρώτη της ώρα και αναπάντεχος Χρυσός Φοίνικας στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών, κυρίως λόγω του χιούμορ. Πόσες φορές έχει ειπωθεί η φράση «θυμάσαι τί γέλιο είχαμε ρίξει με εκείνη την ταινία που πήρε Φοίνικα στις Κάννες;». (Από 17/10)

 

Varda by Agnes

Ενεργή μέχρι το τέλος της ζωής της παρέμενε η Ανιές Βαρντά, από τις ισχυρές θηλυκές φωνές σε ένα ως επί το πλείστον ανδροκρατούμενο μέσο. Το κύκνειο άσμα της, που προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού στο περασμένο Φεστιβάλ Βερολίνου, είναι ταυτόχρονα αυτοπροσωπογραφία, masterclass και εξομολόγηση, με την ίδια να μιλά για (και να συνομιλεί με) το έργο της. Ένα υβριδικό, αισθητικά προκλητικό και αβίαστα τρυφερό αντίο προς όλους τους σινεφίλ από τη «μαμά της νουβέλ βαγκ». (Από 31/10)

 

Sorry we missed you

Επίμονα φιλεργατικός, ανθρωποκεντρικός και με συχνή ροπή προς το μελόδραμα, σε πείσμα μερίδας της κριτικής που επιμένει να απορρίπτει σχεδόν σύσσωμο το είδος, μιλώντας για «φθηνούς συναισθηματισμούς» και «εκβιασμό των δακρύων», ο Κεν Λόουτς επιστρέφει με έναυσμα μία από τις ολοένα πιο διαδεδομένες περιπτώσεις εργασιακής εκμετάλλευσης, αυτή της κρυπτόμενης εξαρτημένης εργασίας υπό τον μανδύα παροχής υπηρεσιών. Oι κριτικές από τις Κάννες κάνουν λόγο για μία από τις συγκινητικότερες ταινίες του σκηνοθέτη. (Από 31/10)

 

Doctor Sleep

Φήμες λένε ότι ο Στίβεν Κινγκ μισεί τη κατά Στάνλεϊ Κιούμπρικ Λάμψη, επισήμως γιατί άλλαξε εντελώς το βιβλίο του ‒ ανεπισήμως ίσως και να ζηλεύει λίγο που έδωσε στην ηθική ιστορία τρέλας του διαστάσεις και προεκτάσεις που ο ίδιος ούτε που είχε διανοηθεί. Η κινηματογραφική μεταφορά του λογοτεχνικού του σίκουελ, πάντως, κάνει ευθείες αναφορές στη δημιουργία του Κιούμπρικ. Η ανάληψη της σκηνοθεσίας από τον Μάικ Φλάναγκαν, ο οποίος, αν μη τι άλλο, αντιλαμβάνεται με κινηματογραφικούς όρους τον τρόμο, μας κάνει να ευελπιστούμε σε ένα ευπρεπές αποτέλεσμα, αλλά το έργο που ανέλαβε να σηκώσει στους ώμους του, μοιραία, τον ξεπερνά. (Από 31/10)

 

Pain and Glory

Με ήρωα έναν μεσήλικα σκηνοθέτη σε δημιουργική και υπαρξιακή κρίση, αυτοαναφορικότητα, νοσταλγικές βόλτες στο παρελθόν και τη σεξουαλικότητα να παραμένει σταθερή θεματική στο έργο του, σχεδόν απορείς που ο Πέδρο Αλμοδόβαρ δεν ονόμασε την ταινία του 8 6/9. Ο φελινικός σουρεαλισμός αντικαθίσταται από γνήσιο αλμοδοβαρικό συναίσθημα, ο Μπαντέρας βουτά στις αγωνίες και τη σύγχυση του ήρωα σαν να εξαρτάται η ζωή του από αυτό και ο αγαπημένος του ελληνικού κοινού Πέδρο παραδίδει μία από τις καλύτερες ταινίες του. (Από 07/11)

 

Last Christmas

Η παρουσία της Έμα Τόμσον στο σενάριο και μπροστά από τον φακό δίνει σχετικές εγγυήσεις ποιότητας, η Εμίλια Κλαρκ του «Game of Thrones» δείχνει να αισθάνεται άνετα ως κομεντιέν και τα τραγούδια του Τζορτζ Μάικλ διασφαλίζουν την ευφορικότητα. Αν όλα πάνε καλά, μάλλον βρήκαμε με ποια ταινία θα κάνουμε εφεξής double bill το Love Actually, όταν ζυγώνουν τα Χριστούγεννα. (Από 14/11)

 

The good liar

Οι συνεργασίες του Μπιλ Κόντον με τον Ίαν ΜακΚέλεν μας έχουν αποφέρει μέχρι στιγμής δύο έξοχα ενήλικα δράματα (Gods and Monsters, Mr. Holmes) που εξερευνούν, μεταξύ άλλων, την (αν)αντιστοιχία μύθου και πραγματικότητας. Με αυτό εδώ το φιλμ φαίνεται να κινείται σε παρεμφερή μονοπάτια, θέτοντας, όμως, ως ερμηνευτικό αντίβαρο απέναντι στον ΜακΚέλεν την Έλεν Μίρεν. Πιθανότατα θα τριτώσει το καλό, μόνο ερωτηματικό η απουσία του φιλμ μέχρι στιγμής από το πρόγραμμα των συνήθων φθινοπωρινών κινηματογραφικών φεστιβάλ. (Από 21/11)

 

The Irishman

Μάρτιν Σκορσέζε και Ρόμπερτ ντε Νίρο ξανασυνεργάζονται δύο δεκαετίες μετά το Καζίνο σε γκανγκστερική τοιχογραφία εποχής, επικής διάρκειας ‒περίπου 3μισι ώρες‒ αλλά και διαθέσεων, με τον Ντε Νίρο να υποδύεται τον ήρωά του σε διαφορετικές ηλικίες με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Αλ Πατσίνο, Τζο Πέσι και Χάρβει Καϊτέλ συμπληρώνουν το καστ. Πρόκειται αναμφίβολα για την πιο πολυαναμενόμενη ταινία του φθινοπώρου, αν όχι της χρονιάς, την οποία ευτυχώς θα μπορέσουμε να απολαύσουμε και σε κινηματογραφική αίθουσα και όχι μόνο από την πλατφόρμα του παραγωγού Netflix. (Aπό 21/11)

 

Frozen 2

Αν και λειψό σε ευρήματα σε σχέση π.χ. με τις ταινίες της Pixar ή κλασικούς ντισνεϊκούς τίτλους, το Frozen καθιέρωσε στο πρόσωπο της Έλσα ακόμα μια ντισνεϊκή πριγκίπισσα και κατέκτησε θεατές κάθε ηλικίας με όχημα τραγούδια σαν το «Let it go» που, για τον υπογράφοντα, παραβιάζουν τουλάχιστον δέκα άρθρα του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα. Καθώς θα βαδίζουμε, πια, προς τον χειμώνα, το σίκουελ αναμένεται να σπάσει κι αυτό τα ταμεία και να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του παιδικού κοινού και των συνοδών του. (Από 28/11)

 

 

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ